دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با مناطق دیدنی و گردشگری محمود آباد
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
محمود آباد به نسبت دیگر شهرهای شمال قدمت چندانی ندارد، ولی از جمله شهرهای ساحلی محبوبِ نه تنها مازندران که شمال کشور محسوب می‌شود.


جاهای دیدنی محمود آباد

محمود آباد به نسبت دیگر شهرهای شمال قدمت چندانی ندارد، ولی از جمله شهرهای ساحلی محبوبِ نه تنها مازندران که شمال کشور محسوب می‌شود. تا دوره ناصری خبری از شهری به نام محمود آباد نبود تا اینکه حاج محمدحسن‌خان اصفهانی، پدر محمدحسین امین‌الضرب، تاجار معروف دوره قاجار، دست به کار ساخت شهر شد. محمودآباد در ابتدا تنها مسجد، بندر، ساختمان های مسکونی و راه آهن داشت تا آنکه در سال ۱۳۰۸ و پس از آن مجددا اصلاح و بخش های جدیدی به آن افزوده شد.

محمود آباد که اقتصادش برپایه ماهیگیری، برنج کاری و کشاورزی می‌چرخد، با نور در غرب، آمل در جنوب و فریدون‌کنار و بابلسر در شرق هم مرز است و علاوه بر ساحل زیبای سرخ رود که مهمترین جاذبه گردشگری آن است، مکان های تفریحی زیادی دارد. با ما در مجله دلگرم همراه باشید تا جاذبه های گردشگری محمود آباد را باهم مرور کنید.

آبگرم لاویج محمود آباد

یکی از بهترین و زیباترین مکان های دیدنی محمودآباد را می توان در فاصله ۵۷ کیلومتری این شهر و در لاویج یافت. این منطقه ییلاقی و سرسبز، دارای آب و هوای بسیار مطبوع و دل انگیزی بوده و می توان با حضور در این منطقه، از زیبایی ها و چشم اندازهای بی نظیر آن لذت برد.

در این منطقه و در فاصله ۱۵ کیلومتری از روستای لاویج، یکی از بهترین مکان ها برای کسب آرامش و سپری کردن روزی عالی با نام چشمه کشپل وجود دارد. آب این چشمه که در دسته چشمه های آبگرم طبقه بندی میشود، خاصیت های درمانی بسیار داشته و افراد زیادی برای بهره مندی از طبیعت زیبا و همچنین درمان، به این منطقه سفر می کنند.

شمال

پارک های ساحلی محمود آباد

در شهر محمود آباد چندین پارک ساحلی نظیر پارک ساحلی مرکزی، ملت و لاله، در حاشیه ساحل زیبای دریای خزر واقع شده که می توان با حضور در این پارک ها از تفریحات بی نظیری بهره مند شد. در ادامه با برخی از این پارک ها آشنا می شویم.

پارک ملت محمود آباد

پارک ملت محمود آباد، یکی از پارک های ساحلی و زیبای ایران بوده که در ساحل دریای خزر و در شهر محمودآباد واقع شده است. این پارک یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر بوده و مسافران و گردشگران بسیاری، بویژه کودکان را به سمت خود جذب می کند. با حضور در این پارک می توان در ساحل زیبا به نظاره آب های آبی دریای خزر نشسته و کودکان نیز به راحتی مشغول بازی و تفریح شوند.

پارک لاله محمود آباد

پارک ساحلی لاله محمود آباد یکی دیگر از پارک های زیبا و ساحلی این شهر بوده که در جوار آب های دریای خزر واقع شده است. این پارک محیطی سرسبز و زیبا داشته و می توان لحظات آرام و خاطره انگیزی را با حضور در این پارک تجربه کرد.

جنگل

سرزمین رویاهای محمود آباد

سرزمین رویاهای محمود آباد یکی از مدرن ترین و مجهز ترین شهربازی های شمال است. سرزمین رویاها مناسب ترین ساحل محمودآباد برای شنا و تفریح است. چون تمام امکانات را یک جا دارد و در یک مکان می‌توانید از شهربازی، آلاچیق، قایق سواری، سفره‌خانه سنتی و رستوران های اطراف استفاده کنید و لحظات خوشی را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید. در این ساحل طرح سالم سازی دریا انجام شده و پلاژ مخصوص آقایان و بانوان هم وجود دارد. شهربازی سرزمین رویاها یک شهربازی مجهز است که بازی هایی مثل پاندول، سفینه فضایی، سرسره چرخان و سینما ۶ بعدی را در خود جای می‌دهد.

آبشار آب پری محمود آباد

با طی کردن مسافتی از محمود آباد به سمت شهر رویان و نور، به منطقه ای گردشگر پذیر رو خوش آب و هوا می‌رسید که آبشار آب پری از جذابیت های این منطقه است. نکته جالب این است که آبشار آب پری شباهت چندانی به سایر آبشار ها ندارد، زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لا به لای این سنگ ها در جریان است.

اختلاف دمای این ناحیه با شهر های اطراف، حدود ۱۰ درجه سانتی گراد است و این برودت به دلیل اختلاف ارتفاع و درختان متعددی است که در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلند تر دیده می‌شوند. جاده ی آب پری هم‌عرض جاده چالوس است، اما اطراف آن فضاهای باز و مسطحی هست که می‌تواند گوشه دنج و دلنشینی برای هر گردشگر باشد.

آبشار

سرخرود محمود آباد

در قسمت شرقی محمودآباد، منطقه سرخرود واقع شده است، که با وجود دو تپه باستانی در جنوب شهر، می‌توان به پیشینه تاریخی و قدمت این منطقه اشاره کرد. از طرفی رودخانه هراز که از وسط شهر می‌گذرد و به دلیل اتصال به دریا، سطح آب آن همگام با دریا بالا و پایین می‌رود‌، این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و زیبایی طبیعی منحصربفردی برای شهر ایجاد کرده است. شهر سرخرود ساحلی ماسه ای و بکر به طول پنج کیلومتر دارد که اگر بخواهید جایی دنج تر از سواحل محمودآباد را تجربه کنید، گزینه خوبی خواهد بود. همچنین پلاژ های ساحلی در طول نوار ساحلی، امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران در خود جای داده اند.

separator line

بیشتر بخوانید:

معرفی مناطق دیدنی و گردشگری پلور

مناطق دیدنی و گردشگری شهر رویان

بازدید از مناطق دیدنی و تفریحی محلات

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits