دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مناطق دیدنی و زیبای تهران در پاییز
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تهران در پاییز، فصل شاعرانه سال، جذابیت دوچندانی دارد و بازدید از باغ موزه فردوس، دریاچه سد لار، پارک جمشیدیه و پل طبیعت خالی از لطف نخواهد بود

جاذبه های دیدنی تهران در پاییز


تهران در پاییز، فصل شاعرانه سال، جذابیت دوچندانی دارد. اگر تا به حال از باغ موزه فردوس، دریاچه سد لار، پارک جمشیدیه و پل طبیعت بازدید نکرده‌اید. پاییز فصل مناسبی برای آن است. شهر تهران در پاییز شگفت انگیز است . جاهای دیدنی تهران در پاییز شاید زیاد نباشد ولی سر زدن به آنها خالی از لطف نیست. پایتخت دیدنی ایران در این فصل برگ ریزان پاییز، چهره‌ی جذابی به خود می‌گیرد. آب و هوای تهران در این فصل خنک است ولی از آلودگی‌های گاه به گاه آن نیز نمی‌توان چشم پوشید. در این ایام جاهای دیدنی تهران از رنگ و بوی خاصی برخوردار بوده و حالت رمانتیک و پاییزی منحصر به فردی دارد.

باغ موزه فردوس تهران


باغ فردوس از آثار تاریخی به‌جای‌مانده از دوره قاجار است که در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است. به نظر بسیاری از کسانی که از باغ فردوس دیدن کرده‌اند، این مکان یکی از خارق‌العاده‌ترین مکان‌های پاییزی در تهران است که حتما در این فصل باید از آن بازدید کنید. عمارت بزرگ واقع در این باغ دارای ۳ طبقه می‌باشد.

جمشیدیه

دریاچه سد لار تهران

دریاچه سد لار در 84 کیلومتری تهران است این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان‌پذیر است.

پارک جمشیدیه تهران

یکی دیگر از مکان های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرد. گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه‌ای به فضای پارک می‌بخشند.

پل طبیعت تهران

پل طبیعت، به لحاظ معماری سازه‌ای بی‌نظیر در سطح جهانی است. این پل هم اکنون به عنوان یکی از نمادهای ‌شهر تهران شناخته می‌شود. پل طبیعت سه طبقه، متصل کننده بوستان آب و آتش و پارک طالقانی می‌باشد. دو مشخصه‌ای که سبب خاص بودن پل طبیعت شده این است که اول مختص عابران پیاده می‌باشد و دوم اینکه نورپردازی خاص و کم نظیر آن در هنگام شب خارق‌العاده بنظر می‌رسد. گذشته از تماشای زیبایی‌های اطراف پل، پیاده‌روی در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین، عکاسی از چشم اندازها و کشف سوژه‌های جذاب از دیگر تفریحاتی می‌باشد که این پل را به یکی از مکان های پاییزی در تهران تبدیل کرده است.

پل طبیعیت

پارک ملت تهران

پارک ملت را می ‌توان به یکی از زیباترین پارک ‌های تهران در پاییز لقب داد. پارک ملت از قدیمی ‌ترین و وسیع ‌ترین پارک‌ های تهران است که همه روزه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. این پارک به لحاظ تاریخچه، قدمت، قرار گرفتن در منطقه ‌ای زیبا و خوش آب و هوا، معماری اصولی و امکانات از اهمیت بسیار بالایی برای شهر تهران برخوردار است. در این پارک حدود ۱۲۰ گونه درخت و درختچه و درخت میوه وجود دارد. پارک ملت یا بوستان ملت در منطقه ی ۳ شهرداری تهران واقع شده است و با مساحت ۳۴ هکتار به عنوان یکی از بوستان های بزرگ تهران به حساب می آید که طراحی آن به صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی می باشد.

خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر تهران را باید به عنوان بلندترین خیابان ایران و خاورمیانه معرفی نمود. از جمله عوامل معروفیت این خیابان این است که ولیعصر، با ردیف های درخت چنارهای قدیمی و بسیار تنومندش است. این درخت ها در دو طرف خیابان ولیعصر قرار گرفته اند و طولی برابر با ۱۸/۶۶ کیلومتر را در بر گرفته اند. خیابان ولیعصر از میدان راه ‌آهن در قسمت جنوبی شهر تهران تا میدان تجریش در شمال تهران کشیده شده است.

باورتان می شود که ولیعصر قبلا یک بیابان بوده است؟ خیابان ولیعصر در طول سال‌ های ۱۳۳۲ تا ۱۳۵۵ ساخته و شکل گرفت و از حالت بیابانی خارج شد و به طولانی ‌ترین خیابان تهران تبدیل شد. به این خیابان زیبا و حتی تا حدی شلوغ بروید و از تهران گردی در پاییز و این هوای بارانی لذت ببرید.

میدان تجریش تهران

میدان تجریش را در بین مسیرهای پیش روی خود جای دهید زیرا این میدان زیبا و شلوغ، یکی از زیباترین و البته مجهزترین میدان های تهران به وقت باران است. میدان تجریش که همین بالاتر گفتیم که نقطه ی پایانی خیابان ولیعصر تهران است یکی از مکان‌ های تجاری و شلوغ تهران به شمار می‌ رود. تجریش را به عنوان شمالی‌ ترین منطقه ی تهران است.

قیطریه

دربند و درکه تهران

کمتر کسی در تهران وجود دارد که نام درکه را به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی تهران نشناسد. این محله قدیمی در شمال غرب تهران واقع شده است. درکه که یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است در فصل پاییز به تابلوی نقاشی می‌ماند که یک طیف رنگی را پیش چشم گردشگران ترسیم می‌کند. رنگ‌های متنوع برگ درختان از یک سو و قرمزی انارهای ترک خورده از سوی دیگر از زیبایی‌های وسوسه کننده این محله قدیمی است. گذشته از تماشای زیبایی‌های درکه، در فصل پاییز می‌توانید از کوه‌پیمایی در کنار رودخانه تا فراز ارتفاعات پلنگ چال و تله کابین توچال نیز لذت ببرید. با ادامه مسیر به جنگل کارا می‌رسید که در فصل پاییز ترکیبی از رنگ‌های زرد و نارنجی و قهوه‌ای را پیش چشم دوستداران طبیعت قرار می‌دهد. درکه و دربند یکی از زیباترین مکان های پاییزی در تهران است که حتما در این فصل باید بازدید از آن داشته باشید.

بوستان آب و آتش تهران

بوستان حضرت ابراهیم که با نام پارک آب و آتش شناخته می‌شود در اراضی عباس آباد ساخته شده است و یکی از مکان های پاییزی در تهران به شمار می‌آید. رقص آب و آتش در این بوستان، شاخصه بی‌نظیر بوستان آب و آتش می‌باشد. امکانات تفریحی این پارک از قبیل فضای سبز، ۴ برج آتش، پیست کالسکه رانی، لانه کبوتر، آلاچیق، آبنما، زمین اسکیت و فانوس دریایی می‌باشد. فانوس دریایی موجود در این بوستان، جداکننده پارک آب و آتش و بوستان بنادر است. در مقابل این پارک نیز پل ابریشم قرار دارد که متصل کننده بوستان بنادر به گنبد مینا می‌باشد. فضاهای متنوع موجود در این بوستان اعم از آمفی تئاتر، رستوران، کافه و است.

پارک قیطریه تهران

پارک قیطریه در ابتدا باغ شخصی یکی از نوادگان قاجار بوده که طی سال‌های ۱۳۵۲ الی ۱۳۷۲ توسط شهرداری خریداری شده و اکنون به پارک تبدیل شده است. رشد گیاهان و درختان این پارک به صورت طبیعی و نامنظم می‌باشد. تنوع پوشش گیاهی، در پارک قیطریه به قدری زیاد است که به ۲۱ نوع درخت و درختچه می‌رسد. تصور کنید در فصل پاییز که رنگ درختان تغییر می‌کند، تماشای ۲۱ نوع درخت گوناگون که هر کدام به رنگی درآمده‌اند، چه لذت غیرقابل وصفی خواهد داشت. وجود پیاده‌راه‌های پیچ در پیچ این پارک، مکان مناسبی برای پیاده‌روی و ورزش می‌باشد. در پارک قیطریه، برکه کوچک و زیبایی نیز وجود دارد که سوژه خوبی برای عکاسی است. این پارک، مکان‌هایی با کاربری‌های گوناگون دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زمین بازی، پیست اسکیت، نگارخانه، کتابخانه و از همه مهم‌تر فرهنگسرای ملل اشاره کرد.

separator line

بیشتر بخوانید:

مناطق دیدنی منطقه ۲۲ تهران

مناطق دیدنی و تفریحی تهران

آشنایی با مناطق دیدنی اطراف تهران

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits