دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دو ورزش ساده برای داشتن بدنی ورزیده و آماده
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این پست به معرفی دو ورزش ساده که میتواند نقش بسزایی در آمادگی جسمانی هر فرد داشته باشد می پردازیم.

حتما میدانید که ورزش "دو" را مادر ورزش ها می نامند. ورزش دو یکی از بی دردسر ترین و ساده ترین ورزش هایی است که میتواند بدن شما را به بدنی ورزیده تبدیل کند.

اما شاید برای همه امکان پذیر نباشد که بتوانند هر روز در باشگاه یا در محیطی بیرون از خانه به ورزش دو بپردازند.

برای افرادی که اهل ورزش در خانه هستند و یا اضافه وزن دارند و همچنین دنبال یک روش مناسب برای کاهش وزن هستند تردمیل یکی از وسیله هایی است که قبل از همه چیز به این افراد پیشنهاد میشود. تردمیل وسیله ای است که شما میتوانید انواع سبک های ورزش دو را در منزل خود با آن تمرین کنید.

تردمیل ها در انواع مختلف ساخته شده اند و با توجه به وزن افرادی که از آنها استفاده میکند و امکاناتی که دارند دسته بندی میشوند.

تردمیل

راهنمای خرید تردمیل

در خرید تردمیل بیشتر دقت کنید تا بتوانید تردمیل را با توجه به نیاز خود و همچنین تردمیل مناسب برای خود خرید کنید. بیشتر افرادی که قصد خرید تردمیل دارند معمولا مشکل کمبود جا دارند برای اینکه بتوانید تردمیل مناسب و با امکانات خرید کنید و جای کمتری را در خانه نیز اشغال کند سعی کنید تردمیل تاشو خرید کنید زیرا این تردمیل ها فضای بسیار کمتری نسبت به سایر نوع آنها اشغال میکنند. به مارک تردمیل و کشور سازنده ی آن حتما دقت کنید. شرکت و کشور سازنده ی تردمیل تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد. تردمیل هایی که در بازار ایران وجود دارد معمولا محصول کشورهای تایوان، چین، کره، اسپانیا و فنلاند هستند. البته میتوانید به راحتی از خرید تردمیل خانگی مطلع شوید.

ورزش دوم که به معرفی آن می پردازیم که میتواند بدن شما را به بدنی ورزیده تبدیل کند دوچرخه سواری است.

دوچرخه سواری ورزش یا سرگرمی

دوچرخه سواری علاوه بر اینکه ورزش است از آنجاییکه میتواند حالت سرگرمی داشته باشد، ورزش خاص و پر طرفداری است.

از این رو اگر دوست ندارید به چشم ورزش به آن نگاه کنید همچنان میتوانید آن را بعنوان یک سرگرمی مفرح در نظر بگیرید و روزانه نیم ساعت به دوچرخه سواری بپردازید.

یکی از انواع دوچرخه هایی که میتوانید برای این ورزش خریداری نمایید دوچرخه کوهستان است.

دوچرخه کوهستان

در این نوع از دوچرخه ها چرخ های به کار رفته در دستگاه نقش اساسی در حفظ تعادل کاربر روی دوچرخه ایفا می کنند. یعنی هنگامی که روی چنین دوچرخه هایی می نشینید چرخ های دوچرخه بیشتر از هر چیزی به شما کمک می کنند تا بتوانید روی دستگاه کنترل خوبی داشته باشید. علاوه بر این تایر های دوچرخه در مقوله ی سرعت و شتاب گرفتن و ترمز و توقف به شما کمک می کنند. تایر های به کار رفته در دوچرخه کوهستان معمولا تایر های عادی نیستند و بسته به این که در محیطی خشک یا همراه با گل و لای فراوان حرکت می کنند نوع آنها متغیر است. چند مدل از بهترین دوچرخه کوهستان را مشاهده کنید.

دو ورزش فوق جزو ورزشهای ساده ای هستند که میتوانند تمام نیازهای بدن شما را برای سلامتی فیزیکی تامین کنند.

فعالیت های ورزشی خود را اندازه گیری نمایید

اگر میخواهید بصورت اصولی ورزش کردن و بویژه دو میدانی یا دوچرخه سواری را جدی بگیرید پیشنهاد میکنیم حتما از ابزارهایی برای اندازه گیری فعالیتهایی که می کنید استفاده نمایید.

یکی از مهمترین و ساده ترین این ابزارها که این روز ها به راحتی میتوان از آن استفاده کرد ساعت های هوشمند هستند. البته برای اندازه گیری فعالیتهای ورزشی حتما نیازی به خرید ساعت هوشمند گران نیست و یک ساعت هوشمند ارزان نیز میتواند تمام فعالیتهای ورزشی بدن شما را ثبت و ضبط کند.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند یک اکسسوری ویژه موبایلی است که زمان را به شما اعلام می کند. اما فقط این نیست! اعلانات مهم زندگی شما در دسترس و روی مچ شماست. می توانید به عنوان یک ترکر از آن استفاده کنید تا برنامه تناسب اندامتان فعال شود یا حتی ضربان قلبتان را در هر لحظه که بخواهید اندازه گیری کنید. بسیاری از برندهای ساعت هوشمند گزینه فیتنس و تناسب اندام را جزء گزینه های اصلی ساعت قرار داده اند که به راحتی بتوانید به برنامه تناسب اندام مورد نظر خود برسید. به جای استفاده از گام شمار،کالری سنج، ضربان سنج یا کرنومتر به راحتی می توانید از یک ساعت هوشمند استفاده کنید.

نتیجه گیری

اگر به سلامتی خود ارزش میدهید و قصد دارید بدنی سالم و ورزیده داشته باشید دو ورزش فوق از ورزشهایی هستند که به سادگی و بدون نیاز به باشگاه یا تجهیزات بسیار گرانقیمت و جاگیر سلامت جسم شما را تامین می کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits