دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بزرگترین نشانه های دلزدگی زناشویی چیست ؟
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چه رفتارهایی می تواند نشانه دلزدگی زناشویی و سردی روابط در زندگی مشترک باشد؟ برای رهایی و درمان دلزدگی زناشویی چگونه با همسرمان رفتار کنیم؟

دلزدگی زناشویی چیست ؟

دلزدگی زناشویی یک روند تدریجی است که ذره ذره وارد زندگی می شود و آنقدر موثر است که می تواند زندگی را دچار تغییر و تحول کند. دلزدگی باعث می‌شود فرد احساس ناراحتی از رابطه کند، حتی دیگر تمایلی به حل مشکلات زندگی نشان ندهد.

افرادی که دچار دلزدگی زناشویی می شوند، دیگر امیدی به حل مشکلات ندارند، این ناامیدی به فرد احساس پوچی و تنهایی می دهد و در نهایت او را دچار افسردگی می کند. احساس نداشتن یک حامی عاطفی فرد را بیشتر در دنیای افسردگی فرو می برد.

چرا دلزدگی از همسر رخ می دهد ؟

زمانی که ازدواجی با توقعات غیر منطقی شروع می شود، دیری نمی گذرد که زوجین به خاطر برآورده نشدن خواسته هایشان از یکدیگر دلزده می شوند. در این شرایط کوچک ترین مسائل، مانند غولی بزرگ به چشم می آید.

اگر زوجین در زندگی مشترک صادقانه خواسته های خود را بیان نکنند و تلاشی برای رفع مشکلات شان نکنند؛ طولی نمی کشد که با کوهی از مشکلات مواجه می شوند.

با این حال دلایل سرد شدن رابطه زناشویی بسیار متنوع هست. استفاده از مشاوره قبل از ازدواج در جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات زندگی مشترک به زوجین کمک می کند.

علت دلزدگی جنسی وئ زناشویی چیست

نشانه های دلزدگی زناشویی

از سه وجه (جسمی، روانی و عاطفی) می توان به دلزدگی در زندگی زناشویی پی برد. در ادامه به هر کدام از آن ها می پردازیم.

1. علائم عاطفی دلزدگی

کمبود عمومی اشتیاق، عدم رضایت، فرسودگی عاطفی، بی‌احساسی و کمبود علاقه از جمله علائم عاطفی دلزدگی زناشویی می باشند. افراد دلزده ممکن است احساس کنند که با وجود تلاش فراوان کمتر به نتیجه دلخواهشان می‌رسند.

آن‌ها ممکن است نسبت به حالت عادی، زودتر خشمگین شوند و احساس کنند که توانایی خوش‌گذرانی و حس شوخ‌ طبعی‌شان را از دست ‌داده‌اند.

2. علائم روانی دلزدگی

علائم روانی دلزدگی معمولاً به شکل کاهش خود باوری و نظر منفی‌گرایانه نسبت به روابط، به‌ خصوص رابطه با همسر تظاهر می‌یابد.

احساس یأس و سرخوردگی فقط به همسر محدود نمی‌شود بلکه در مورد ناکامی خودشان احساس وحشتناکی دارند حتی وقتی که چین‌ و چروک‌هایشان را در آینه می‌بینند؛ خودشان را دوست ندارند. این احساسات بر زندگیشان، رابطه شان با سایر افراد و توانایی شان در عشق ورزیدن تأثیر می‌گذارد.

3. علائم جسمی دلزدگی

نوعی احساس دلزدگی و کسالت، احساس خستگی، سردردهای مزمن، بی اشتهایی یا پرخوری، بی حالی، دردهای شکمی در افراد دلزده به وجود می آید. نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج نیز از دلایل و عوارض دلزدگی زناشویی است.

دلزدگی زناشویی

آیا دلزدگی زناشویی با رابطه جنسی ارتباط دارد ؟

رابطه جنسی بخش مهم زندگی هر زوجی است. هر گونه عاملی که به این رابطه آسیب برساند، می تواند کانون خانواده را تا به مرز فروپاشی نیز پیش ببرد.

دلزدگی با رابطه جنسی یک رابطه علت و معلولی دارد. زوجینی که رابطه جنسی را تنها دلیل ازدواج شان می دانند، با از بین رفتن رابطه جنسی به هر دلیلی از ارتباط با همسرشان دلزده می شوند.

در زمان هایی که سرد شدن رابطه جنسی علت دلزدگی زناشویی است، زوجین برای حفظ ازدواج شان هر چه سریع تر باید به مشاوره روابط زناشویی مراجعه کنند.

چگونه دلزدگی زناشویی را از بین ببریم ؟

در ابتدا با واقع بینی سطح توقعات خود را با آنچه که می تواند باشد، هم سو کنید. اختلاف نظر یک فرآیند طبیعی است، اما نباید آن را منفی تفسیر کرد. همسرتان نمی تواند ذهن شما را بخواند و اگر در مورد مسئله ای ناراحت هستید، باید آن را با همسرتان در میان بگذارید.

در کل شناخت تفاوت‌ زن و مرد باعث می‌شود که متوجه یک سری رفتارهای مردانه است و یک سری رفتارهای زنانه شوید. هر چقدر اطلاعات خود را بالا ببرید احتمال دلزدگی زناشویی کمتر می شود.

خلاقیت شما نیز بسیار موثر است؛ به طور مثال به مسافرت بروید تا شور و نشاط و اشتیاق به زندگیتان بازگردد و یا اینکه در مناسبت های مختلف به همسرتان هدیه بدهید. همچنین می توانید برای حل مسائل به روش های علمی و مطمئن از کمک مشاوره خانواده استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits