دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۶ راه حیرت انگیز برای دفع انرژی منفی دیگران
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
افراد زیادی دارای انرژی منفی هستند که آن‌را به واسطه‌ی حرفها یا اعمالشان به ما منتقل می‌کنند. ولی ما با برخی ابزارها می‌توانیم از جذب انرژی منفی دیگران جلوگیری نماییم.

دفع انرژی منفی

افرادی که قادرند فقط با قرار گرفتن در کنار یک نفر، انرژی او را دریافت و به راحتی ذهن او را بخوانند حتی وقتی هیچ حرفی بین آنها رد و بدل نشود.

این یک موهبت بزرگ است اما بایستی بتوانید در برابر انرژی منفی که از دیگران ساطع می‌شود از خودتان نیز محافظت کنید.

راههای حفاظت در برابر انرژی منفی دیگران

1. درک و همدلی

همدلی با همدردی فرق دارد. همدلی یک جور توانایی است که شما توسط آن می‌توانید احساسات دیگران را درک کنید و نه اینکه لزوما با آنها همدردی داشته باشید.

همدلی یعنی که بتوانید احساسات درونی و عمیق شخصی را به طور منطقی بفهمید. به عبارتی دیگر همدلی یعنی بتوانید ذهنتان خودتان را جای شخص دیگری بگذارید تا بفهمید او چه حسی دارد و چرا اینگونه است.

وقتی قدرت همدلی شما بالا برود، به مقدار بسیار زیادی نسبت به انرژی منفی که شخص مقابل از خودش ساطع می‌کند مقاوم شوید.

2. قرار نیست همه را خوشنود کنید و شما نیز از همه خوشنود باشید

شما نمی‌توانید همیشه و همه جا، تمام مردم دنیا را راضی نگه دارید. این غیرممکن است. در ضمن قرار نیست که همیشه و همه جا، تمام مردم دنیا نیز طبق خواسته‌ی شما عمل کنند یا شما را دوست داشته باشند.

وقتی این واقعیت را به طور تمام و کمال بپذیرید، آنگاه به این راحتی‌ها انرژی منفی دیگران را جذب نمی‌کنید، بلکه این انرژی منفی از شما رد می‌شود بدون اینکه تاثیر منفی داشته باشد.

هر آدمی‌ که در این سیاره خاکی است راه و روش زندگی خودش را دارد. ممکن است برخی‌ها شما را دوست داشته باشند ممکن است برخی‌ها از شما متنفر باشند.

بنابراین شما نمی‌توانید همه را از خودتان راضی و خوشنود نگه دارید. بهترین کار این است که خودتان باشید نه شخصی که دیگران دوست دارند باشید. و نیز همچنین به اینکه دیگران هم خودشان باشند احترام بگذارید.

هنگامیکه شما انسان راسخی باشید و خودِ واقعی‌تان باشید، دیگر انرژی منفی دیگران را جذب نخواهید کرد و از کسی آزرده خاطر نمی‌شوید چرا که شما همین شخصیتی که خودتان دارید را دوست دارید و می‌پذیرید که ممکن است شخصیت شما مورد پسند برخی‌ها هم نباشد.

3. انتخاب با شماست

یکی از روشهای مهم دفع انرژی منفی دیگران، انتخاب خودتان است. شما خودتان انتخاب می‌کنید که آیا دعوت یک شخص را به میدان انرژی منفی‌اش بپذیرید یا نه.

شما خودتان انتخاب میکنید شخصی را به دنیای انرژی درونی‌تان دعوت کنید یا نه. هیچ فردی نمی‌تواند بدون انتخاب خودتان با شما در رفت‌ و آمد ذهنی قرار بگیرد.

کسی نمی‌تواند وارد جهان درونی شما شود بدون اینکه خودتان او را دعوت کرده باشید.

این یک واقعیت است که ما خودمان فرد به فرد آدمها را به زندگی‌مان جذب می‌‌کنیم آنهم فقط با خوراک فکری رساندن به آنها.

دقیقا مثل اینکه غذا درست کنیم و در خانه بگذاریم و درب خانه را باز بگذاریم آنگاه افرادی که آن غذا را دوست دارند خود به خود، وارد خانه‌ی ما می‌شوند.

بنابراین بایستی مراقب افکار و روحیات خودمان باشیم. شاید این خود ما هستیم که دارای انرژی منفی هستیم و باعث می‌شویم دیگرانی که انرژی منفی دارند به سراغ ما بیایند.

ما به طور خودآگاه و ناخودآگاه در حال دعوت کردن دیگران به زندگی‌مان هستیم. به مخض اینکه این واقعیت را بپذیرید می‌توانید به خودتان حق انتخاب بدهید چه کسانی را دعوت کنید و دعوت چه کسانی را بپذیرید.

4. نسبت به انرژی منفی بی‌توجه باشید

برخی از آدمها شبیه به خون‌آشام‌های فیلم‌ها هستند. آدمهایی که انرژی شما را تا آخرین قطره می‌‌مکند تا خودشان را زنده نگه‌دارند.

این افراد شبیه به زالو یا انگل هستند که از بقیه تغذیه می‌کنند. تنها راه حفاظت در برابر این افراد، بی توجهی به آنها است.

وقتی به شخصی که انرژی منفی به شما منتقل می‌کند توجه نشان دهید در واقع دارید با او وارد یک معامله می‌شوید.

یک بده بستان در اینجا اتفاق می‌‌افتد. شما به او توجه می‌دهید و او نیز انرژی منفی به شما می‌دهد. دقیقا در لحظه‌ای که این معامله را ترک کنید، این چرخه نیز متوقف می‌شود.

بایستی تمرکزتان را از او بردارید تا انرژی منفی او را جذب نکنید. این یک حقیقت است که به هرچیزی که توجه کنید، رشد می‌کند. جدی نگیرید تا جدی نشود. خون‌آشام‌های انرژی، فقط وقتی می‌توانند کار کنند که شما به آنها فکر کنید.

افکار از جنس انرژی هستند و آنها این انرژی را می‌‌دزند. فقط کافی ست دیگر به آنها فکر نکنید و هیچگونه توجهی به خرج ندهید، آنها خودشان می‌روند.

در نتیجه همواره بایستی حواسمان باشد در حال توجه کردن به چه چیزهایی هستیم. آیا روی چیزهایی که دوست داریم تمرکز می‌کنیم یا روی چیزهایی که دوست نداریم؟

5. انواع مدیتیشین از طبیعت تا رقص

طبیعت انرژی‌های منفی را به خودش جذب می‌کند سپس آنرا بازیافت کرده و در غالب انرژی مثبت، به شما بازمی‌‌گرداند.

پس یکی از راههای دفع انرژی منفی ، رفتن به طبیعت و تنفس عمیق است. با شنیدن صدای گنجشک‌ها، با برخورد آفتاب به پوستتان، و با تنفس عمیق در طبیعت، احساس رهایی به شما دست می‌دهد. این رهایی در واقع آزاد شدن از انرژی‌های منفی است که به هر دلیلی جذب کرده بودید.

یکی دیگر از روش‌های رهایی از انرژی منفی، مدیتیشن است. مدیتشین فقط به این نیست که زیر یک درخت در طبیعت بروید و حرکات یوگا انجام دهید بلکه می‌تواند هرکاری باشد که از ته دل از آن لذت می‌برید. مدیتیشن می‌تواند رقص باشد، می‌تواند آواز خواندن باشد، و یا باغبانی باشد.

درواقع شما با مدیتیشن در حال خالص سازی آبی که در بدنتان وجود دارد هستید. دو سوم بدن ما از آب تشکیل شده که به طور مستقیم، تحت تاثیر انواع انرژی‌ها قرار می‌گیرد.

انرژی منفی محلول در آب بدنتان را به انرژی مثبت تغییر دهید. شبیه به آب، زلال و شفاف شوید. با تنفس عمیق و با مدیتشین، موج مثبتی در بدنتان ایجاد می‌کنید و مانع از جذب انرژی منفی دیگران می‌شوید.

6. خودتان مسئول احساسات خودتان باشید

مسئولیت روحیه و حال و هوای خودتان را فقط باید خودتان به عهده بگیرید نه اینکه گردن دیگران بیاندازید. آنچه در درون احساس می‌کنید همانی است که در برون ابراز خواهید کرد.

همیشه از خودتان این سوال را بپرسید که چگونه به چنین احساسی رسیدم؟ آنگاه متوجه می‌شوید که این حس منفی را دیگران در شما ایجاد نکرده‌اند بلکه خودتان باعث شده‌اید که رفتار یا گفتار یک‌نفربر شما تاثیر بگذارد.

پذیرفتن مسئولیت احساسات، کلید متوقف کردن جذب انرژی منفی دیگران است. با درک عمیق این حقیقت، می‌توانید بزرگترین دشمن خودتان را به بزرگترین دوست خودتان تبدیل کنید.

اگر کسی در حال تخلیه انرژی شماست، فقط کافی است در ذهنتان به او این قدرت را ندهید. اگر با انرژی منفی دیگران کلنجار بروید انرژی منفی آنها بیشتر می‌شود و مسئول بیشتر شدن این انرژی منفی ، فقط خودتان هستید.

بهترین کار این است که به محض دریافت یک انرژی منفی ، آن را رها کنید نه اینکه محکم در دستتان نگهش دارید. ما خودمان خالق واقعیت زندگیمان هستیم آنهم فقط بر اساس افکار و احساساتی که انتخاب می‌کنیم داشته باشیم.

همه چیز بستگی به دیدگاه ما دارد. دیدگاهی که ما از خودمان داریم خیلی مهم‌تر از دیدگاهی ست که دیگران نسبت به ما دارند. نگاهتان را عوض کنید همه چیز عوض می‌شود. به این صورت می‌توانید مانع از جذب انرژی منفی دیگران شوید.

بیشتر بخوانید :

۱۰ تکنیک طلایی برای از بین بردن انرژی منفی دیگران

روش های دور کردن انرژی منفی از خانه

سوزاندن برگ بو و کاهش استرس و انرژی منفی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits