دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش یادگیری عربی در دبیرستان و آمادگی برای کنکور

روش ده مرحله ای جهت یادگیری درس عربی

بهترین روش یادگیری عربی در دبیرستان و آمادگی برای کنکور
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مطلب روش یادگیری عربی، تکنیکها و روش های مطالعه عربی را آموزش خواهیم داد . با ما در دلگرم همراه باشید .

آموزش روش یادگیری عربی، تکنیکها و روش های مطالعه عربی

عربی! غول بی شاخ و دمی که اکثر دانش آموزان از آن فرار می کنند. غافل از اثرگذاری این درس در کنکور! اما چرا عربی برای اغلب دانش آموزان دشوار است؟

چون روش یادگیری عربی را نمی دانیم! پس با ما در مجله دلگرم همراه باشید. باید بدانید که عربی یک متد و روش آموزشی بیشتر نداره. پس با همین فرمان حرکت کنید!

ما درس عربی را در بخش های زیر بررسی می کنیم:

  • ترجمه
  • قواعد (دستور زبان)
  • لغات

خب شروع می کنیم! تک تک مراحل زیر را با همین ترتیب در دستور کار قرار دهید:

اولین مرحله برای یادگیری درس عربی : گام اول مطالعه و خواندن متن درس و لغت های کتاب درسی است. چانه نزنید! کتاب درسی در عربی از نان شب هم واجب تره! اول لغت های درس جدید را بخونید و بعد متن درس رو از روی کتاب! بعد از اینکه متن درس را یکبار به عربی خواندید.

دومین مرحله برای یادگیری درس عربی : حتما یک چیزهایی از محتوای درس، دستگیرتان شده. الان وقت دست به قلم شدن هست. ترجمه ی متن درس را کامل بنویسید و پس از اتمام ترجمه، با ترجمه کتاب و جزوه خود مقایسه کنید. (نکته مهم: الان سراغ تمرین های کتاب نروید!)

کتاب درسی در مورد توضیح و تفسیر قواعد، ضعیفه. بیشتر شبیه کتاب قصه هست. کاری که بایستی بکنید، مطالعه کامل و تکمیلی قواعد درس هست.

این کار رو با جزوه کلاسی و یا کتاب های کمک آموزشی موجود در بازار انجام دهید. طوری قواعد را یاد بگیرید که گویی می خواهید تدریس کنید!

سومین مرحله برای یادگیری درس عربی : مجدداً دست به قلم شوید. شما به یک دفترچه جیبی کوچک نیاز دارید که برای هر درس بصورت تفکیک شده، قواعد و نکات مهم آن را به دست خودتان یادداشت کنید.

پس سرفصل قواعد، نکات و مثالهای کوچک و مهم موردنیاز خود را در یک دفترچه جیبی در حد یک تا سه صفحه بنویسید. این دفترچه در زمان امتحان و کنکور، حکم برگ برنده شما را خواهد داشت.

روش یادگیری باب های عربی

چهارمین مرحله برای یادگیری درس عربی : نوبتی هم باشه، نوبت تمرین های کتاب درسی هست. هرچه قدر کتاب درسی در توضیح قواعد ضعیف عمل کرده، اما تمرین های خوبی داره و اکثر این تمرین ها مستقیماً و یا با تغییر در امتحانات و کنکور خواهند آمد.

پس تک تک تمرین های درس را بدون کمک از هیچ جزوه و کتابی، حل کنید و س پس از اتمام کار، با پاسخ های صحیح معلم یا کتاب کمک آموزشی خود، مقایسه کنید.

پنجمین مرحله برای یادگیری درس عربی : فعل فعل فعل، ترجمه ترجمه ترجمه: حدود ۴۰ درصد سوالات کنکور عربی، ترجمه هستند. الباقی هم بصورت غیرمستقیم با ترجمه ارتباط دارند.

مهم ترین کار برای تست های ترجمه، تکنیک رد کردن گزینه ها بر اساس معانی افعال با تسلط بر باب افعال، زمان افعال، جنسیت و جمعیت افعال است.

توی یک جدول یا نمودار درختی، العال رو بر اساس باب ها، ماضی، مضارع، آینده و امر دسته بندی کنید. کلید تسلط بر افعال، سال اول دبیرستان (سال دهم) است. ابتدا کتاب سال اول را کامل بخوانید.

ششمین مرحله برای یادگیری درس عربی : پس از اتمام تمرین های هر درس، سراغ تست های کنکور سراسری بروید. اصلا نگران نباشید اگر پاسخگویی به آنها برایتان دشوار است. بدون عجله و با سعه صدر به آنها پاسخ دهید. ۲۰ تست برای درگیر کردن ذهن شما کافی است.

هفتمین مرحله برای یادگیری درس عربی : در تست زدن به اعراب ها توجه کنید.

هشتمین مرحله برای یادگیری درس عربی : حتما نکات مهم را در دفترچه خود یادداشت کنید.

نهمین مرحله برای یادگیری درس عربی : در هر بار مطالعه، یک سوال درک مطالب بصورت تست و تشریحی حل کنید.

دهمین مرحله برای یادگیری درس عربی : پس از تسلط بر هر درس، شروع به تست زدن در چارچوب زمانی مشخص نمایید.

روش ده مرحله ای فوق، برای کنکور و دوران دبیرستان بسیار مفید فایده است. اگر همین روش یادگیری عربی رو از دوران دبیرستان بکار بگیرید، یقیناً از تسلط خیره کننده ای در امتحانات و در نهایت در کنکور بهره مند خواهید شد.

اگر دبیرستانی هستید، همین روش را برای تک تک دروس سال تحصیلی خود در دستور کار قرار دهید.

روش یادگیری باب های عربی

اسرار موفقیت در کنکور

۸ روش طلایی و آسان برای یادگیری مطالب درسی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits