دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کرم ضد آفتاب رنگی آیا مضر است؟
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرم ضد آفتاب رنگی آیا مضر است؟-کرم ضدآفتاب- بهترین ضدآفتاب- چین‌وچروک پوست- ایجاد کک‌ومک- کرم ضدآفتاب- بهترین ضدآفتاب- چین‌وچروک پوست- ایجاد کک‌ومک- ضد آفتاب- کرم ضد آفتاب رنگی- کرم ضد آفتاب- پوشش ضد آفتاب ها- حداقل پوشش ضد آفتاب- عیار محافظتیكرم...

کرم ضد آفتاب رنگی آیا مضر است؟

کرم ضد آفتاب رنگی آیا مضر است؟

افراد ترجیح می دهند به دلیل وجود اسكار(جای زخم یا جوش) و لك در پوست صورت از كرم های رنگی استفاده كنند كه مصرف این نوع كرم ها هیچ گونه آسیبی به پوست آن ها وارد نمی كند.

افراد باید از كرم های ضد آفتابی استفاده كنند كه پروانه تولید در داخل كشور را داشته باشد یا كرم های خارجی، پروانه واردات را اخذ كرده باشد. عیار محافظتی(SPF) برای كرم های ضدآفتاب بین 25 تا 30 است. حداقل پوشش ضد آفتاب ها برای جلوگیری از پیری پوست، ایجاد لك و چروك 25 یا 30 است و بالاتر از این عیار حفاظتی یعنی بین 30 تا 100 فرقی با عیار های 25 تا 30 ندارد برخی از تبلیغات مبنی بر اینكه ضد آفتاب های دارای عیار حفاظتی بالاتر از 30 در محافظت از پوست موثر است، تبلیغات كارخانه ای است و از نظر علمی و پزشكی تفاوتی بین این عیارها برای جذب اشعه خورشید وجود ندارد.

کرم ضد آفتاب رنگی آیا مضر است؟

ضدآفتاب‌های حاوی كرم پودر دارای همان خاصیت ضدآفتاب هستند ولی نوع آن و همچنین SPF آن را باید پزشک متخصص پوست تعیین كند.

اشعه خورشید همراه با نوع خاصی از اشعه بنام ماوراء بنفش طیف‌های A، B و C دارد كه برای پوست خیلی مضر است این در حالی است كه ماوراء بنفش C از اتمسفر رد نمی شود و وارد زمین نمی شود زیرا نوع C بسیار سوزاننده و خطرناک است.


بنابراین باید در مقابل نوع A و B محافظت كامل از پوستمان داشته باشیم و این محافظت توسط پوشاننده ها از قبیل لباس، كلاه، دستكش و عینک آفتابی مقدور است.

کرم ضد آفتاب رنگی آیا مضر است؟


اما در بعضی از قسمت‌های بدن مانند صورت را نمی‌توان كامل پوشاند بنابراین لازم است برای نگهداری پوست و حفظ سلامت آن از كرم‌های مخصوص ضد آفتاب استفاده كنیم اما هر ضد آفتابی برای هر پوستی مناسب نیست و باید نسبت به سن، جنس و نوع پوست، ضدآفتاب مخصوص آن زیر نظر پزشک متخصص پوست انتخاب شود.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits