دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لیزر درمانی و دانستنی های آن
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوست صورت- سفیدی پوست- متخصص پوست- اثرلیزر بر پوست- لیزردرمانی- اثر درمانی لیزر بر پوست- دفع موهای زائد- كاربردهای لیزر- معجزه لیزر- درمان با لیزر- متخصص پوست- افتادگی پوست-لیزر درمانی و دانستنی های آن

لیزر درمانی و دانستنی های آن

لیزر درمانی و دانستنی های آن

لیزر برای هر فردی مفید نیست و هر نوع مشكل یا بیماری را درمان نمی‌كند. لیزر در بسیاری موارد مثل دفع موهای زائد موثر است، در حالی كه در درمان لك باید با احتیاط استفاده شود.

لیزر كاربردهای فراوانی دارد؛ مثلا برای رگ‌های قرمز رنگی كه روی پوست دیده می‌شوند و قطر آن در حدود یك یا دو تار مو باشد، با یك یا دو جلسه لیزر درمانی از بین می‌رود. مورد استفاده دیگر لیزر، از بین بردن كك و مك است.

لیزر درمانی و دانستنی های آن

همچنین لكه‌های سفید روی پوست به وسیله لیزر قابل درمان است، افرادی كه دچار افتادگی پوست هستند نیز با لیزر و مصرف دارو یا تزریق، بهبود می‌یابند.

البته لیزر معجزه نمی‌كند، اما این تصور كه به خاطر عوارض آن نباید مورد استفاده قرار گیرد نیز اشتباه است. توجه داشته باشید كه درمان با لیزر باید با مشورت و نظارت متخصص پوست انجام شود.

لیزر موهای زائد یا ناخواسته جزو کم عارضه ترین لیزرهای درمانی پوست برای پزشک وبیمار محسوب می شود. هر جلسه لیزرموهای صورت حداکثر ده تا پانزده دقیقه زمان به خود اختصاص میدهد. رنگدانه‌های ملانین موجود در پوست و مو بهترین هدف برای اشعه لیزر در درمان موهای ناخواسته می‌باشند.

لیزر درمانی و دانستنی های آن

لیزر طیف خاصی از نور است که تقویت شده و بصورت موازی و هم‌فاز با عمق نفوذ ۲ تا ۳میلی‌متر به زیر پوست تابانده می‌شود و صرفاً ملانین موجود در ریشه مو را هدف گرفته و متعاقب آن ریشه مو تخریب شده معمولاً به بافت‌های مجاور آسیبی وارد نمی شود .باید از لیزرها انتظار واقعی داشت. تبلیغات نادرست و اغراق‌آمیز همه را سردرگم می‌نماید. واقعیت آن است که جلسات متعدد برای کاهش موها توسط لیزر لازم است و پاسخ در افراد مختلف نیز متفاوت لذا درج عبارت ” تضمینی ” نشانگر ناصحیح بودن تبلیغ در حوزه پزشکی می‌باشد.

لیزر درمانی و دانستنی های آن

بهترین زمان لیزر تراپی چه موقع است؟

فصل پائیز بهترین زمان برای شروع انجام لیزر موی زائد است. در پاییز با توجه به شروع سرما و کاهش تابش خورشید بهترین نتیجه و کمترین عوارض را از انجام لیزر خواهیم دید. از آنجایی که در فصل پاییز برنامه‌های زندگی به روال طبیعی خود بر می‌گردد، احتمال بروز نامنظمی در جلسات لیزر کمتر خواهد بود. از طرف دیگر با شروع فصل سرما بر ضخامت پوشاک روزانه افزوده می‌شود که خود پوشش مناسبی برای کاهش تاثیر آفتاب است و احتمال بروز لک بعد از لیزر را کم می‌کند.

گردآوري توسط : مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits