دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حلزون تراپی : خواص تایید شده حلزون تراپی روی پوست
137
زمان مطالعه: 11 دقیقه
حلزون تراپی ،حلزون درمانی و حلزون تراپی چیست ؟ حلزون تراپی یا حلزون درمانی یکی از شیوه‌های مؤثر برای ترمیم، جوان‌سازی و زیبایی پوست است.

حلزون تراپی چیست ؟

حلزون تراپی (Snail Therapy) یکی از روش ‌های جوانسازی پوست است. در حلزون تراپی با استفاده پزشکی و طبی از حلزون‌های مخصوص و درمانگر می‌توان به نتایج فوق العاده‌ای در ترمیم و زیبایی پوست دست یافت. ترشحات حلزون‌هایی که در روش حلزون تراپی به کار برده می‌شوند دارای خاصیت ترمیم کنندگی بوده و بیشترین استفاده از آن‌ها برای پوست و بیماری‌های پوستی است.

در واقع استفاده از حلزون به صورت زنده یا همان حلزون تراپی یکی از بهترین روش‌های پاکسازی پوست به شمار می‌رود و با توجه به نتایج قابل مشاهده و بی نظیر به یک معجزه زیبایی شهرت یافته است.

حرکت حلزون های زنده روی پوست برای جوان سازی پوست و استفاده از خاصیت ضد پیری حلزون ها ابتکاری است جدید در ژاپن که به تازگی رواج یافته است.

تاریخچه حلزون تراپی

بقراط از نخستین کسانی است که استفاده از حلزون را برای مراقبت از پوست توصیه کرده بود.

شاید تا چندی پیش که در مورد فواید قرار دادن حلزون زنده روی پوست بدن چیزهایی می شنیدید،تعجب می کردید و حتی آن را مسخره می‌نمودید،ولی در حال حاضر با انجام تحقیقات روی فواید این روش برای پوست،می توانید با خیال راحت تر و مطمئن تری از آن استفاده کنید.

بقراط پزشک یونانی، ۴۰۰ سال قبل از میلاد در نسخه‌های خود برای بیمارانی که برای ناراحتی‌های پوستی مراجعه کرده بودند، مرهمی از حلزون را برای درمان و رفع التهاب و بیماری‌های پوستی تجویز می‌کرد. برای تهیه این مرهم بقراط حلزون‌ها را قطعه قطعه کرده و آن‌ها را درون شیری ترش مزه می‌ریخت و مخلوط می‌کرد و آن را بر روی محل موردنظر قرار می‌داد.

بقراط عقیده داشت که خاصیت اعجاب انگیز این مرهم و مرطوب کنندگی بالایی که دارد خیلی سریع می‌تواند نقاط قرمز رنگ پوست و محل‌هایی که ملتهب و تحریک شده است را بهبود بخشد.

همچنین بقراط به این نتیجه رسیده بود که استفاده پیوسته از این مرهم بر روی پوست باعث می‌شود آن قسمت از پوست روشن‌تر و براق‌تر از پوست قسمت‌های دیگر باشد. بعد از بقراط پزشکان و درمانگر‌های زیادی راه او را ادامه دادند و از حلزون برای درمان بیماری‌های پوستی و جوانسازی پوست استفاده کردند.

حتی در متون طبی اشاره شده که ۱۵۰ سال پیش ریسه‌های حلزون از پیشخوان فروشگاه‌هایی که دارو‌های طبیعی عرضه می‌کردند و هم چنین داروخانه‌ها آویزان بود و مردم از آن به عنوان یک داروی طبیعی استفاده می‌کردند. آن روز‌ها افراد زیادی در مزارع و بیشه‌ها حلزون‌ها را جمع می‌کردند و با قیمت‌های خوبی به پزشکان و درمانگران می‌فروختند.

خواص استفاده از حلزون تراپی برای پوست

وقتی حلزون تراپی روی پوست پاکسازی شده انجام میشود مواد ترشح شده با سلول های پوستی شما ترکیب می شود و اثرات زیر را به همراه دارد:

  1. حلزون تراپی فرآیند درمان طبیعی آسیب های پوستی را تحریک می کند.
  2. حلزون تراپی التهابات پوستی را کم می کند.
  3. حلزون تراپی سلول های آسیب دیده پوست را حل می کند و باعث ایجاد سلول های جدید و سالم می شود.در حقیقت کلاژن حلزون باعث تجدید پوست می شود.
  4. حلزون تراپی سبب ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی توسط اشعه ماورای بنفش نور خورشید می شود.
  5. حلزون تراپی باعث رشد و تکامل مولکول های کربوهیدراتی نگهدارنده آب در پوست می شود.در نتیجه باعث حفظ رطوبت و نرمی پوست می گردد.
  6. حلزون تراپی توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی بهبود می بخشد،در نتیجه با عفونت های پوستی مبارزه می کند.
  7. حلزون تراپی باعث بهبود تیرگی،کدورت و لکه های پوست می شود.
  8. حلزون تراپی نوسازی سلول های پوستی را افزایش می دهد.
  9. حلزون تراپی جای جوش و زخم های پوستی و ترک های پوستی را کم می کند.
  10. حلزون تراپی با استفاده مداوم از حلزون تراپی ، سطح پوست شفاف و درخشان می شود

حلزون تراپی چگونه انجام میشود ؟


تاثیر کلاژن و حلزون تراپی روی پوست

در پوست انسان و حلزون تقریبا عناصر یکسانی وجود دارند و تعادلی که بین کلاژن و الاستین موجود در پوست حلزون وجود دارد تقریبا مشابه پوست انسان است.

حلزون به این دلیل که به صورت طبیعی می‌تواند ماده تجدید پوست را تولید کند، تعادل کلاژن و الاستین پوست آن همواره حفظ می‌شود.

در ترکیبات کرم‌ها و محصولات آرایشی بهداشتی بسیاری از حلزون استفاده می‌شود، ولی استفاده از حلزون زنده و قرار دادن آن به طور مستقیم بر روی پوست، تأثیری فراتر از مخلوط کردن آن با ترکیبات دیگر دارد.

در روش حلزون تراپی مواد طبیعی مفید موجود در ترشحات به جا مانده از حلزون، می‌تواند نتیجه‌ای سریع‌تر و بهتر از مواد شیمیایی داشته باشد.

  1. پوست انسان و حلزون اوکراینی تقریبا دارای عناصر یکسانی هستند و تعادل بین کلاژن و الاستین و هالورانیک موجود در پوست حلزون تقریبا مشابه پوست انسان است.
  2. کلاژن،پروتئین اساسی نگهدارنده ساختمان پوست است.
  3. کیفیت و کمیت کلاژن پوست نقش زیادی در ظاهر آن دارد.
  4. به نظر می رسد که دریافت مقادیر متعادل کلاژن منجر به پدیدار شدن آثار جوانی پوست می شود.
  5. الاستین پروتئینی است که در تمام بافت های پیونددهنده یافت می شود.
  6. این پروتئین مسئول حفظ توانایی بافت ها در برگشتن به حالت اولیه خودشان بعد از کشیدگی است. الاستین پروتئین ضروری برای حفظ جوانی و حالت کشسانی و ارتجاعی پوست است.
  7. تعادل بین کلاژن و الاستین موجود در پوست حلزون همیشه حفظ می شود، زیرا حلزون به طور طبیعی توانایی تولید ماده ای را دارد که باعث تجدید پوست و حفظ سلامت آن می شود.
  8. وقتی پوسته حلزون آسیب می بیند، به طور طبیعی ماده ای را تولید می کند که باعث ترمیم آن می شود.این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها،مواد ضد التهاب،تقویت کننده ها، پروتئین ها،کوآنزیم ها و مواد ارتباط دهنده سلولی است.
  9. ترشحات حلزون،سلول های آسیب دیده پوست را حل می کند و باعث ایجاد سلول های جدید و سالم می شود.
  10. در حقیقت باعث تجدید پوست می شود.
  11. حلزون به دلیل داشتن این ماده، هرگز دچار عفونت یا التهاب پوستی نمی شود.
  12. وقتی حلزون روی پوست قرار داده شود،حرکت آن و ترشحات بر روی پوست،به مرور زمان باعث نرمی،شفافیت و کاهش قرمزی و التهاب پوست می شود.

حلزون تراپی

مراحل انجام حلزون تراپی

  1. ابتدا بایستی پوست را به طور کامل تمیز کنید.
  2. سپس حلزون‌ها بر روی پوست شما قرار داده می‌شود.
  3. حلزون‌ها به مدت نیم ساعت بر روی پوست هر فرد قرار گرفته و حرکت می‌کنند و فرد پس از برداشتن حلزون، احساس طراوت و شادابی می‌کند

با توجه به تجربیات کسانی که از این روش استفاده کرده اند حلزون‌ها به سرعت بر روی پوست حرکت می‌کنند و به راحتی از پوست جدا نمی‌شوند و نمی‌افتند. در طی این نیم ساعت فرد احساس می‌کند که یک جریان خفیف الکتریکی روی پوستش ایجاد شده است.

اثرات حلزون تراپی

با حرکت حلزون بر روی پوست، موکوس به جا مانده از حلزون با سلول‌های پوستی ترکیب می‌شود و باعث بروز اثراتی می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  1. التهابات پوستی را کاهش می‌دهد.
  2. مولکول‌های کربوهیدراتی که آب پوست را نگهداری می‌کنند را تکامل می‌بخشد و باعث رشد آن‌ها می‌شود؛ بنابراین رطوبت و نرمی پوست را حفظ می‌کند.
  3. سلول‌های پوست که توسط اشعه ماورای بنفش خورشید آسیب دیده اند را ترمیم می‌کند.
  4. آسیب‌های پوستی را درمان می‌کند.
  5. باعث حل شدن سلول‌های آسیب دیده پوستی می‌شود و سلول‌های سالم و جدید را جایگزین آن‌ها می‌کند.
  6. کدورت و تیرگی و لکه‌های پوست را از بین می‌برد.
  7. به پوست توانایی تولید مواد ضد میکروبی می‌دهد و با عفونت‌های پوستی مبارزه می‌کند.
  8. باعث افزایش نوسازی سلول‌های پوستی می‌شود.
  9. در صورت استفاده مداوم از روش حلزون تراپی سطح پوست شفاف و درخشان می‌شود.
  10. باعث کم شدن جای جوش و زخم‌ها و ترک‌های پوستی می‌شود.

بهترین روش جوانسازی پوست با حلزون تراپی



دلایل مفید بودن حلزون تراپی برای پوست

با توجه به گفته پزشکان و تحقیقاتی که انجام داده اند ترشحاتی که حلزون‌ها بر جای می‌گذارند دارای موادی ست که به دو دلیل برای پوست صورت مفید است.

۱ - کلاژن و الاستین موجود در ترشحات حلزون

یکی از دلایل مفید واقع شدن مواد ترشحات حلزون این است که این مواد دارای کلاژن و آلاستین و دیگر پروتئین‌هایی هستند که در شکل گرفتن و ساختمان پوست نقش دارند.

  1. کلاژن پروتئینی است که ساختمان پوست را محکم نگه می‌دارد و ظاهر پوست بستگی به کمیت و کیفیت کلاژنی دارد که در آن وجود دارد.
  2. الاستین نیز پروتئین ضروری برای حالت ارتجاعی و کش‌سانی پوست است.

۲ - مواد آنتی اکسیدانی

دومین دلیل؛ نقش آنتی اکسیدانی این مواد است که می‌توانند آسیب‌هایی که رادیکال‌های آزاد به پوست وارد می‌کنند را کاهش دهند.

از جمله مواد لزجی که حلزون ترشح می‌کند ماده‌ای به اسم موکوس است که این ماده سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

موکوس ترکیبی از آنتی‌اکسیدان ها، هایولارونیک اسید و پروتئین‌های قدرتمند است که رطوبت پوست را احیا کرده و التهاب را از بین می‌برد.

قیمت هر جلسه حلزون تراپی

قیمت هر جلسه حلزون تراپی بستگی به شهرها مختلف میباشد. مثلا :

  1. هر جلسه حلزون تراپی در تهران حدودا 100/000 هزار تومان است
  2. در شیراز 90000 هزار تومان
  3. در شهر مشهد 70000 هزار تومان و شهرهای دیگر ارزانتر است.

نکته : این قیمت ها نسبت به خرید و مراکز انجام خدمات زیبایی پوست متغیر میباسد

اگر میخواهید هزینه بالایی برای چند جلسه حلزون درمانی ندهید, بهتر است به فکر خرید حلزون طبی و حلزون تراپی در منزلتان باشید.

قیمت انواع حلزون برای حلزون ترپی

قیمت حلزون آرایشگاه که snail مخصوص مراکز زیبایی و آرایشی است, حدودا 5000 تومان می باشد.

آرایشگران با خرید حلزونهایی که ارزش طبی و درمانی دارند, در کنار روشهای آرایشی زنان و مردان به کار حلزون تراپی مشغول گردیده اند و قیمت تمام شده برای ایندسته از افراد مناسب بوده و فردی که به این مراکز مراجعه میکند از قیمت حلزون درمانی خرسند بوده و با رضایت کامل از آرایشگاه خارج میشود.

اگر قیمت حلزونها در آرایشگاه بالا باشد, بسیاری از زنان و مردان تمایلی به پاکسازی پوست نخواهند داشت. خرید مستقیم آن از سایت برای شما ارزانتر بوده و حلزون زنده بدستتان میرسد که نحوه استفاده از این موجود طبی را نیز خواهید آموخت و فروش آنرا در زیر ببینید.

برای خرید راحت تر حلزون به سایت زیر مراجعه نمایید.
http://www.shop.darok.ir

بیشتر بخوانید :

۸ نکته جادویی عصاره حلزون برای مشکلات پوستی

آشنایی با پرورش حلزون ( Snail ) + فیلم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (137 رای)  

۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

yasamin36 | ۴ سال پیش
سلام خدایی من سه جلسه رفتم تغییر رو توپوستم دیدم متاسفانه نتونستم برم بقیه رو ولی میخوام باز برم تهران هم هفتاد تومنه صد تومن زیاد میگه به نظر من پیش خانم میر عابدینی برید ممن رفتم عالیه
0
0
Binam | ۴ سال پیش
لک ها کاملا ازبین میره؟ دوباره ظاهر نمیشه؟
0
0
Sam | ۴ سال پیش
سلام.راستش بمنم پیشنهاد شده حلزون تراپی،ولی من چندشم میشه ،چقدر هم هزینه کردم برا لک های سطحی روی پوست صورتم، ولی حاضر نمیشم برم حلزون تراپی.چیکار کنم؟؟؟؟؟
0
0
مریم جون | ۴ سال پیش
من میترســــــــم.
0
1
سامیه از اهواز | ۴ سال پیش
سلام به همه دلگرمی های عززیز.
میشه من بعد با قبل از حلزون تراپی از روغن زالو استفاده کنم با خیر؟
0
0
مریم | ۵ سال پیش
حتما باید حلزون های مخصوص باشن یا از هر حلزونی میشه استفاده کرد؟؟
1
0
سوگلی | ۵ سال پیش
من انجام دادم عااااالی بود اولش چندشت میشه ولی بعدش عااااالی میشه صورت واسه آرایش
0
1
پاسخ ها:
نگاره | ۵ سال پیش
منم موافقم. اولش داشت گریم می‌گرفت اما بعدش حس خوبی داری انگار پوست خودت نیست نرم و لطیف
0
2
سارا | ۴ سال پیش
با سلام
ببخشید من برا اولین بار از حلزون رو پوستم استفاده کردم تو خونه. حلزون طبی هم هست ولی بعدش پوستم همش احساس داغی داره و...چکار کنم؟ با تشکر
0
6

hits