دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ درمان خانگی ترک های پوستی (استرچ مارک)
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ترک‌های پوستی فرمی از اسکار روی پوست است. به مرور زمان ممکن است کم شود ولی به‌طور کامل ناپدید نمی‌شود. ما در این بخش از مجله دلگرم درمان خانگی ترک های پوستی را به شما ارائه میدهیم.

درمان ترک های پوستی (استرچ مارک)

معمولا ترک پوستی ( استرچ مارک) بر اثر کشیدگی بیش از حد بافت همبند پوست و نازک شدن لایه میانی پوست (لایه درم) رخ می دهد و به شکل خطوطی روی پوست بدن ظاهر می شود. ترک پوستی معمولا در دوران بارداری، بعد از زایمان، بعد از کاهش وزن سریع رخ می دهد. این ترک ها معمولا در قسمت هایی از بدن ظاهر می شوند که بدن چربی بیشتری را ذخیره می کند. درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می تواند علائم ترک های پوستی (استرچ مارک) را کاهش دهد. برای آشنایی با این روش های خانگی با مجله دلگرم همراه شوید.

divider

درمان خانگی ترک پوستی

1. سیب زمینی

یک قطعه ضخیم از یک سیب زمینی متوسط را برش دهید و به آرامی بر روی ترک های پوستی بمالید. اطمینان حاصل کنید که آب سیب زمینی جذب پوست شود. اجازه دهید آب سیب زمینی روی پوست خشک شود. سپس پوست را با آب ولرم شستشو دهید.

2. شکر در درمان خانگی ترک پوستی

چند قطره روغن بادام و آب لیمو را به یک قاشق شکر سفید طبیعی اضافه کنید. کاملا مخلوط کنید و در محل ترک پوستی بمالید. قبل از حمام، چند بار پوست را به آرامی بمالید. این کار را چندین بار انجام دهید تا علائم ترک پوستی محو شوند.

3. آلوئه ورا

آلوورا را به طور مستقیم در قسمت آسیب دیده پوست بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم پوستتان را بشویید. روش دیگر این است که روغنِ 10 عدد کپسول ویتامین A و روغنِ 10 عدد ویتامین E را در ¼ فنجان ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. با این مخلوط روزانه پوستتان را مالش دهید، تا پوستتان مواد مغذی و ترکیبات ضروری را به طور کامل جذب کند.

4. آب لیمو در درمان خانگی ترک های پوستی

لیموی تازه را فشرده و آب لیمو تازه را بیرون بیاورید و با حرکات دایره ای به آرامی روی ترک های پوستی بمالید. اجازه بدهید که جذب پوست شود و سپس با آب گرم پوست را شستشو دهید. راه دیگر این است که آب لیمو را به قسمت مساوی با آب خیار مخلوط کنید تا به عنوان یک راه حل برای کاهش ترک پوستی استفاده کنید.

5. سفیده تخم مرغ

دو سفیده تخم مرغ را هم بزنید. با یک برس آرایشی، یک پوشش ضخیم روی منطقه آسیب دیده پوست بمالید. صبر کنید تا سفیده تخم مرغ قبل از شستشو با آب سرد روی صورتتان خشک شود. روغن زیتون را روی پوست بمالید تا پوست مرطوب شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه، این کار را روزانه و حداقل دو هفته انجام دهید.

6. بکینگ پودر در درمان خانگی ترک پوستی

یک قاشق غذا خوری بکینگ پودر را با آب ترکیب کنید تا خمیر درست شود. خمیر را به آرامی روی منطقه آسیب دیده و روی ترک های پوستی بمالید..

7. جو دوسر

دو قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر با ½ لیوان آب مخلوط کنید. از مخلوط برای ماساژ پوست ترک خورده چندین بار در طول روز استفاده کنید.

8. روغن زیتون در درمان خانگی ترک های پوستی

هر شب قبل از خواب، ناحیه آسیب دیده و ترک پوستی را با روغن زیتون ماساژ دهید. اجازه دهید که تمام شب روغن زیتون روی پوست بماند و جذب پوست شود.

9. کِرم (ویکس VaporRub)

با ضربات ملایم ویکس VaporRub را روی ترک های پوستی بزنید. می توانید ویکس را با آب لیمو و ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. سپس در مایکروویو به مدت 5 ثانیه حرارت دهید. به مدت ده دقیقه روی ترک های پوستی بمالید و سپس شستشو دهید. بعد از آن کره کاکائو بمالید.

10. روغن های طبیعی در درمان خانگی ترک پوستی

هفت قطره روغن اسطوخودوس و پنج قطره روغن بابونه را با 2 قاشق غذاخوری روغن حامل ( روغن جوجوبا یا روغن بادام شیرین) مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را روی ترک های پوستی اعمال کنید.

11. روغن ماساژ کالندولا

روغن کالندولا را مستقیما برای کاهش ترک های پوستی و استرچ مارک استفاده کنید. ناحیه ترک پوستی را تا حد ممکن و به آرامی با این روغن ماساژ دهید تا از خواص دارویی این روغن بهره مند شوید.


بیشتر بخوانید:

خارش ترک های بارداری و راههای جلوگیری از ایجاد ترک پوستی

ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits