دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های سرخ کردن و بلانچ کردن و فریز کردن بامیه در منزل

بلانچ کردن بامیه : آموزش روش های ساده جهت نگهداری بامیه

روش های سرخ کردن و بلانچ کردن و فریز کردن بامیه در منزل
14
زمان مطالعه: 6 دقیقه
برای حفظ طعم، تازگی و رنگ بامیه راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها بلانچ کردن بامیه است. بلانچ کردن همان شوک حرارتی است. در مورد بلانچ کردن نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن ها باعث ماندگاری طعم و رنگ سبزیجات میشه.

نگهداری و فریز کردن بامیه در خانه به روش صحیح

بامیه از آن دست خوراکی هایی است که خیلی از افراد ترجیح می دهند در مهمانی های خود از آن استفاده نکنند. چرا که بعضی ها به خصوص کودکان و جوانان از آن استقبال نمی کنند!

در حالی که اگر بدانید این خوراکی کوچک چه تاثیراتی بر سلامت بدن، زیبایی پوست و مو می گذارد، مطمئنا آن را جزء برنامه غذایی هفتگی تان قرار خواهید داد! با دلگرم همراه شوید.

معرفی روش های مختلف جهت نگهداری بامیه

نحوه منجمد کردن و فریز کردن بامیه با ماندگاری بالای طعم و رنگ

روش های نگهداری بامیه

در فصل برداشت (زمان برداشت در مناطق سردسیر، معتدل و گرمسیر متفاوت است) و هنگامی که بامیه به وفور یافت می شود و قیمت مناسبی دارد تبدیل و ذخیره سازی آن برای مصرف در غیرفصل، مقرون به صرفه می باشد.

از بامیه ی تازه میتونیم شور یا ترشی بامیه تهیه کنیم که بسیار خوشمزه ن و به این صورت میتونیم از خواص این گیاه مفید در باقی فصل های سال بهره ببریم.

نکاتی در رابطه با بامیه

  1. بامیه دارای ساقه ای کوتاه هست که موقع مصرف آن ساقه را کوتاه میکنیم.
  2. البته دقت کنین خیلی کم بچینین تا بافتش از بین نره و گر نه بامیه شکل و بافت خودش رو از دست میده و لزج میشه و خوش لزج و نامطبوع میشه.
  3. من معمولا وقتی خیلی ساقه بلند باشه کمی کوتاهش میکنم و در اغلب مواد فقط یه برش کوچولو رو سطح ساقه میدم و کوتاهش نمیکنم. این نکته خیلی مهمه جدی بگیرین
  4. بامیه رو میتونیم به صورت تازه و یا فریز شده مصرف کنیم.
  5. برای فریز کردن بامیه باید اون رو حتما تفت بدیم و بعد فریز کنیم و گر نه لزج و نامطبوع میشه.
  6. برای مصرف بامیه داخل خورش ها هم بامیه رو باید تفت بدیم.
  7. هر چه بامیه ریز تر باشه خوشمزه تره پس موقع خرید حواستون باشه
  8. بامیه رو میتونیم سرخ کنیم و در کنار سایر خورش های ایرونی قرار بدیم
  9. به این صورت که بامیه ی سرخ شده رو به خورش بادمجان یا قیمه اضافه کنیم
  10. دقت کنین که بامیه مدت پخت طولانی نداره و در حد 20-30 دقیقه کافی هست.
  11. اگر مدت طولانی داخل خورش بمونه خورش رو لزج میکنه پس حواستون باشه
  12. بامیه ها را تفت داده و 20 الی 30 دقیقه قبل از سرو، بامیه ها را اضافه میکنیم و میگذاریم با حرارات ملایم جابیافتد و طعم بامیه به خورش برود .
  13. هر چه بامیه کوچکتر باشه زمان پخت کمتری نیاز داره و زودتر پخته میشه.

بلانچ کردن بامیه : آموزش روش های ساده جهت نگهداری بامیه

آموزش بلانچ کردن بامیه مرحله به مرحله

1. آشنایی با روش سرخ کردن بامیه

ابتدا بامیـه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید به صورتی که خیلی کوتاه نشوند و سپس با کمی روغن تفت بدهید به صورتی که خیلی کم نرم شوند سپس اجازه بدهید سرد شوند و داخل کیسه های زیپ لاک یا کیسه فریزر بسته بندی کنید.

2. روش بلانچ کردن بامیه

ابتدا بامیه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید سپس در آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه جوشاندن آن ها را داخل آب سرد بریزید و آبکش کنید وقتی آب آن رفت داخل کیسه بسته بندی کنید و داخل فریزر نگهداری کنید.

3. قرار دادن بامیه ها در آب و نمک

ابتدا بامیـه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید سپس یکی دو ساعت داخل آب سرد و نمک قرار بدهید و زیر آب بشویید و وقتی آب آن ها رفت داخل کیسه فریز کنید.

4. فریز کردن بامیه به صورت خام

ابتدا بامیه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید سپس آن ها را داخل کیسه بریزید و فریز کنید.

5. جوشاندن بامیـه ها

ابتدا بامیـه ها را بشویید و کمی از ساقه آن کوتاه کنید می توانید داخل آب نمک یا آب ساده بجوشانید و سپس آبکشی کنید و وقتی سرد شد آن را داخل کیسه فریز کنید.

بیشتر بخوانید :

خواص بامیه و شناسایی خواص درمانی بامیه

طرز تهیه ترشی بامیه با گوجه + چاشنی

خواص شگفت انگیز مصرف گیاه بامیه در زمستان

نکاتی برای فریز کردن بامیه در منزل

در هر صورت سعی کنید هوایی داخل پاکت نباشد که باعث جمع یا سفت شدن بامیـه یا هر سبزیجاتی شود.

خواص داروئی بامیه

  1. بامیه که از آن به عنوان «بمب خاصیت» هم یاد می شود، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و سرطان ها را بیش از آنچه فکرش را بکنید، کاهش می دهد.
  2. بامیه سیستم ایمنی بدن را قوی می کند، بهترین داروی قند است زیرا لوزالمعده را فعال می کند.
  3. بامیـه می تواند ناراحتی های روده و معده ازجمله زخم معده را درمان کند و این خوراکی با مزه سبز رنگ با قدرتی که دارد مفاصل را نرم می‌کند و از رماتیسم و آرتروز جلوگیری می کند.
  4. بامیـه با داشتن مواد مغذی با ارزشی مانند ویتامین های C ,A و گروه B و عناصری از قبیل منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر و پتاسیم، فیبر و ماده لزج خواص فراوانی بر سلامت انسان دارد.
  5. پوستهٔ فوقانی بامیه، قند خون را تثبیت و آن را در حد غیرقابل جذب از طریق روده نگه می دارد.
  6. تعداد کثیری از متخصصین بهداشت معتقد هستند که منشاء اکثر بیماری ها از روده آغاز می شود. بافت بامیه باعث جذب آب و جمع شدن مواد قابل دفع داخل روده شده و عمل دفع را تسهیل می کند.
  7. فیبرها عمدتاً بر دفع مواد زاید از روده مفید هستند و فیبرهای موجود در بامیه یکی از بهترین آنها است، بامیه به دلیل خاصیت لزج بودن و لغزندگی موجب تسهیل و راحتی دفع می شود و یکی از ملین های بسیار مفید به شمار می آید.
  8. به عبارت دیگر این گیاه فوق العاده باارزش نه تنها از بالا رفتن کلسترول و توکسین ها در اسیدهای صفراوی جلوگیری می کند، بلکه موجب عبور آنها نیز می شود و بدن به آن عادت نمی کند، عوارض سوء و جانبی ندارد و مملو از موادغذائی می باشد و از نظر اقتصادی نیز ارزان و در دسترس همهٔ افراد قرار دارد.
  9. به منظور کمک در هضم غذا، در بین مسهل ها و روا نسازهای گیاهی، بافت بامیه بهترین موادغذائی برای باکتری های مفید روده می باشد.
  10. بامیه سرشار از آنزیم های هضم کنندهٔ موادغذائی می باشد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits