دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربرد جالب پوست سیر و پیاز برای خانم های خانه دار

۱۰ کاربرد بی نظیر پوست سیر و پیاز در منزل

کاربرد جالب پوست سیر و پیاز برای خانم های خانه دار
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
پوست پیاز چه کاربردی در خانه داری دارد : احتمالا همه شما با خاصیت فراوان سیر وپیاز آشنا هستید اما شاید ندانید که پوست پیاز و سیر دور ریختنی نیستند و کاربردهای شگفت انگیزی در خانه داری دارند.

10 دلیل خوب برای نگه داشتن پوست سیر و پیاز و استفاده از کاربردهای آن ها

سیر و پیاز احتمالا جز پر مصرف ترین سبزیجات در تمام دستور پخت های دنیا هستند ولی اغلب ما پوست بیرونی آن ها را دور میریزیم. این پوشش کاغذی ممکن است دور ریختنی به نظر برسد، ولی وقتی از ارزش غذایی بالا و کاربردهای خانگی آنها در این مقاله از مجله دلگرم مطلع گردید، شگفت زده می شوید.

کاربرد های جالب پوست سیر و پیاز که مطمئنم تا الان نمی دانستین!

گیاهان به طور طبیعی ساکن هستند، و هر چیزی که برای حمایت و محافظت از خود نیاز دارند، خودشان تولید می کنند بنابراین منطقی به نظر می رسد که تمرکز خواص محافظتی خود را در لایه بیرونی که بیشتر در معرض آسیب های محیطی است، بگذارند.

پوست بیرونی سیر و پیاز منبعی غنی از ویتامین های A,C,E و سرشار از آنتی اکسیدان ها است ؛ پوست سیر همچنین منبع فلاونوئید مخصوصا نوع کوئرستین است که آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیکی قوی است.

پوست کندن سیر آنتی اکسیدان فنیل پروپانوئید را از بین می برد که می تواند از قلب محافظت کند و همزمان با مبارزه با فرآیند پیری ، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و کلسترول خون را پایین می آورد پس اگر پوست سیر را در بین محصولات سلامتی در بازار دیدید، تعجب نکنید.

نکته مهم : برای استفاده بیشتر از فواید سیر و پیاز، تا جایی که ممکن است از نوع ارگانیک آن ها استفاده کنید تا از سموم آفت کش که بر روی لایه بیرونی سبزیجات استفاده می شود، دوری کنید ؛ حال به بررسی کاربردهای پوست پیاز و سیر می پردازیم.

۱۰ کاربرد بی نظیر پوست سیر و پیاز در منزل

بیشتر بخوانید :

۶ خاصیت و کاربرد دانه انیسون + طرز تهیه دمنوش انیسون

آیا پختن غذا در زودپز خاصیت مواد مغذی غذا را از بین می برد؟

۵ روش اساسی جهت پاک کردن لکه بادمجان و سبزیجات از روی پوست دست

چندین استفاده و کاربرد برای پوست پیاز و سیر

مهم ترین کاربردهای پوست پیاز و سیر در خانه داری

1. پوست پیاز مواد مغذی بیشتری به سوپ و خورشت اضافه می کند

می توانید برای اضافه کردن مواد مغذی بیشتر به سوپ ، خورشت و آب گوشت از پوست پیاز و سیر استفاده کنید. بعد از مدتی پوست کاغذی را از غذا خارج کنید.

2. برشته شدن بهتر سیر با نکندن پوست آن

وقتی که سیر را کبابی می کنید، پوستش را نکنید. این لایه محافظتی، سیر را نرم نگه می دارد و مواد مغذی بیشتری به آن اضافه می کند.

3. برنج مغذی تربا اضافه کردن پوست پیاز

خواص پوست پیاز

درحین پخت برنج به آن پوست پیاز اضافه کنید تا ویتامین های آن را زیادتر کنید. اجازه دهید تا زمان پخت کامل برنج با هم بپزند و در آخر به راحتی پوست را جدا کنید.

4. کاربرد پوست پیاز برای پختن نان

یک قاشق چایخوری پوست پودر شده پیاز را به خمیر نان خانگی اضافه کنید تا طعمی ملایم و مواد مغذی بیشتری به آن بدهید.

5. پوست پیاز گرفتگی ماهیچه را التیام می دهد

خواص دمنوش پوست پیاز

پوست پیاز را 10 تا 20 دقیقه بجوشانید تا یک دم کرده تهیه کنید. محلول را صاف کنید و قبل از خواب بنوشید تا گرفتگی ماهیچه ها بهتر شود.

6. دم کرده پوست پیاز خواب آور است

به دلیل خاصیت خواب آوری، یک فنجان چای پوست پیاز دم کنید. خیلی راحت آب جوش را روی مقداری پوست پیاز بریزید و درپوش ظرف را گذاشته ، اجازه دهید برای 15 دقیقه همانطور بماند. چای را صاف کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

۱۰ کاربرد بی نظیر پوست سیر و پیاز در منزل

7. پوست سیر و پیاز به کود مواد مغذی اضافه می کند

پوست سیر و پیاز راه خوبی برای اضافه کردن مواد مغذی به کود است که می تواند رشد گیاهان تان را سرعت ببخشد.

8. رنگ کردن تخم مرغ رنگی ، پشم و پارچه با پوست پیاز

از پوست پیاز قرمز برای رنگ کردن تخم مرغ استفاده کنید. همچنین می توانید از پوست قرمز یا قهوه ای برای رنگ کردن پارچه و پشم استفاده کنید.

9. کاربرد پوست پیاز برای رنگ مو

پوست پیاز به مو رنگ زیبای قهوه ای طلایی می دهد. خیلی راحت پوست پیاز را به ظرف آب اضافه کنید و 30 تا 60 دقیقه بجوشانید. اجازه دهید یک شب خنک شود و آب را صاف کرده و روی موی تمیز بریزید. اجازه دهید 30 دقیقه روی مو بماند ، سپس آب بکشید.

10. پوست سیر و پیاز خارش پوست را کاهش می دهد

خاصیت ضد قارچی پوست سیر و پیاز، باعث تاثیر آن ها بر کاهش مشکلات خارش پوست ، مانند خارش پای ورزشکاران می شود.

نمی توانید در حال حاضر از آن ها استفاده کنید؟ پس آن ها را فریز کنید ؛ به این روش که به راحتی آن ها را داخل پلاستیک یا ظرف فریزر بگذارید و فریز کنید تا بعدا از آن ها استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits