دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 نکته برای شروع یک رژیم غذایی عالی
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید باید بدنبال یک رژیم غذایی سالم و مناسب باشید. قبل از شروع رژیم‌گرفتن باید به نکاتی توجه داشته باشید تا از نتیجه رضایت داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم 10 نکته برای شروع یک رژیم غذایی عالی را با هم بخوانیم. در ادامه با...

همه آنچه که باید در مورد یک رژیم غذایی سالم بدانید

1. شروع با یک رژیم غذایی

قبل از شروع هر رژیم غذایی نیاز است اطمینان حاصل کنید که کاملاً در این خصوص متعهد هستید. به عبارت دیگر، نیاز دارید برنامه‌ای داشته باشید و تصمیم بگیرید تا آن را دنبال کنید تا به اهداف مربوط به تناسب‌اندام خود برسید. علاوه بر آن، باید انگیزه مناسبی نیز برای ادامه راه داشته باشید.

2. بهانه‌ها را کنار بگذارید

امروزه افراد زیادی قادر نیستند رژیم غذایی خود را آغاز کنند؛ زیرا فکر می‌کنند که خیلی اضافه وزن ندارند یا اینکه این عمل را به زمان دیگری محول می‌کنند.

برای اینکه بهانه‌های خود را حذف کنید باید با مشکلتان رو‌به‌رو شوید و این حقیقت را که رژیم گرفتن یکی ار راه‌حل‌های مربوطه است. بپذیرید. این را به خاطر داشته باشید که بهانه‌ها ممکن است حتی وقتی به‌تازگی رژیم‌گرفتن خود را آغاز کرده‌اید، پدیدار شوند، بنابراین نیاز دارید تا برای آن بهانه‌ها آمادگی لازم را داشته باشید.

3. تا جایی که به می‌توانید به جمع آوری اطلاعات بپردازید

اگر کاملاً تصمیم خود را گرفته‌اید که رژیم غذایی راهی برای کاهش وزن است، پس باید تا جایی که می‌توانید اطلاعات جمع آوری کنید. همچنین می‌توانید بیشتر با حقایق تغذیه‌ای مربوط به اقلام غذایی مختلف آشنا شوید.

4. دلایل بیشتری برای رژیم گرفتن پیدا کنید

افراد مختلف دلایل مختلفی برای رژیم‌گرفتن دارند. برخی از افراد نیاز دارند برای بهبود شرایط سلامت خود این کار را انجام دهند در صورتی که دیگران می‌خواهند در لباس‌های سایز کوچک خود زیبا به نظر رسند. دلایل شما هر چه باشد همیشه آن‌ها را برای خودتان یادآور شوید تا انگیزه بیشتری برای رژیم‌گرفتن در خودتان ایجاد کنید.

5. از لحاظ عاطفی درگیر شوید

ایجاد جرقه در عواطفتان برای دنبال کردن رژیم غذایی راه خوبی برای شروع است. دلیل این موضوع این است که می‌تواند به رژیم غذایی شما هدف و معنای بیشتری ببخشد. علاوه بر آن ، این موضوع می‌تواند اشتیاق و علاقه بیشتری نیز برای کاهش وزن در شما ایجاد کند.

بنابراین، باید به طور مداوم در آینه به خودتان نگاه کنید و خودتان را با تصاویر مربوط به سال‌های گذشته خود مقایسه کنید. با انجام این کار می‌توانید برای رسیدن به اهدافتان از طریق رژیم غذایی خود انگیزه بیشتری پیدا کنید.

6. رژیم‌گرفتن را به عنوان کاری سخت در نظر نگیرید

وقتی می‌خواهید برنامه رژیمی خود را آغاز کنید، چیزی که می‌تواند شما را از انجام این کار باز دارد، افکارتان در خصوص میزان دشواری این کار خواهد بود. بنابراین، باید این کار را به عنوان امری آسان در نظر گیرید. خودتان را به چالش بکشید و یک گام به جلو بردارید. این‌کار را عجولانه انجام ندهید، تا قادر باشید برای مدت زمان کافی این رژیم را حفظ کنید و در نهایت نتایج مدنظر خود را ببینید.

7. رژیم غذایی مناسب خود را پیدا کنید

برنامه‌های زیادی در خصوص رژیم غذایی وجود دارد که امروزه در دسترس همه قرار دارند. درهر حال، انتخاب مناسب یکی از کلیدهای رسیدن به موفقیت در این زمینه است. برای انتخاب بهترین رژیم، باید از رژیم‌هایی که خیلی محدود کننده هستند، اجتناب کنید. علاوه بر آن، باید برنامه‌ای را نیز انتخاب کنید که افراد از آن رضایت داشته‌اند.

8. ذهنیت مثبت خود را حفظ کنید

اگر در دنبال کردن یک رژیم یا آغاز رژیمی با مشکل مواجه هستید، در حقیقت می‌توانید از اظهار نظر مثبت برای آن بهره برید. اظهارات مثبت یعنی اینکه با سخنان مثبت در مورد آنچه می‌خواهید به دست آورید، ذهن ناخودآگاه خودتان را تغذیه کنید. با انجام این کار می‌توانید ذهنیت مناسبی در خصوص آغاز رژیم خود یا حفظ آن پیدا کنید.

9. از خانواده بخواهید که حامی شما باشند

نیازی نیست در هنگام رژیم‌گرفتن تنها باشید. هر چند اعضای دیگر خانواده‌تان ممکن است رژیمی را دنبال نکنند اما می‌توانند در حقیقت شما را در این خصوص حمایت کنند تا قادر شوید به اهدافتان برسید.

برای رسیدن به این مهم، باید به آن‌ها در مورد رژیم خود بگویید. با انجام این کار، می‌توانند در شروع رژیم غذایی به شما یاری رسانند. علاوه بر آن، همچنین می‌توانند به طور مداوم به شما یادآور شوند که چه غذایی بخورید.

10. رژیم‌گرفتن را برای خودتان آسان‌تر کنید

برخی از افراد ممکن است چند روز اول رژیم را سخت بدانند. بنابراین، باید به دنبال راه‌حلی باشید تا این رژیم را برای خدتان آسان‌تر کنید. یکی از چیزهایی که می‌توانید دراین‌باره انجام دهید این است که مطئمن شوید تنها غذاهای سالمی که می‌توانید بخورید در یخچالتان یافت می‌شود. علاوه بر آن، باید همچنین با غذاهای سالم‌تری آغاز کنید که در حقیقت دوست دارید.

در ادامه روش‌های کاهش وزن سریع بدن را مطالعه کنید

  • صبح‌ها ورزش کنید

ورزش هر زمانی که برایش وقت پیدا کنید خوب است، اما اگر می‌خواهید هنگام سوزاندن کالری تاثیر بیشتری را شاهد باشید، پس سعی کنید صبح ها ورزش کنید. تحقیقات نشان داده کسانی که صبح ورزش می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به کسانی دارند که در دیگر ساعات روز ورزش می‌کنند.

  • ورزش هوازی انجام دهید

انجام ورزش هوازی برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز ضروری است. در یک تحقیق محققان متوجه شدند که شخصی بعد از یک تمرین 45 دقیقه‌ای هوازی طی 14 ساعت بعدی 190 کالری می‌سوزاند. ورزش هوازی بهترین راه برای سوزاندن چربی است در طول این نوع ورزش باید سعی کنید ضربان قلب خود را بالا ببرید.

  • ورزش ترکیبی

تحقیقات نشان داده اگر در طول ورزش برای مدتی شدت را بالا ببرید و سپس کمی استراحت کنید می‌توانید مقدار بیشتری چربی شکمی آب کنید. ورزش ترکیبی سرعت سوخت و ساز را نیز بالا می‌برد. داشتن مدتی ورزش با شدت بالا در طول تمرینات باعث تحریک بعضی ژن‌ها می‌شود که پروسه چربی سوزی را تقویت می‌کند.

  • صبحانه بخورید تا بیشتر وزن کم کنید

جا انداختن صبحانه به نظر راه مناسبی برای ذخیره کالری می‌آید، اما در واقع بدنتان از چربی‌هایش برای جبران استفاده نمی‌کند چون فکر می‌کند شما در شرایط قحطی قرار دارید.

افرادی که مرتب صبحانه می‌خورند بیشتر وزن کم می‌کنند، پس مطمئن شوید که هر روز صبح صبحانه میل می‌کنید تا سوخت و ساز بدنتان فعال شود. اما برای صحانه سراغ هر چیزی هم نروید، سعی کنید وعده صبحانه حاوی فیبر و پروتئین باشد تا در طول روز انرژی پایدار داشته باشید.

  • غذاهای مصرفی را یادداشت کنید

نوشتن آنچه می‌خورید روشی ضروری برای ارزیابی کالری دریافتی روزانه است. اخیرا تحقیقی روی 123 خانم که رژیم می‌گرفتند انجام شد. محققان متوجه شدند گروهی از این خانم‌ها که غذاهای دریافتی خود را یادداشت می‌کردند در کاهش وزن از دیگران موفق تر بودند.

  • به سراغ آجیل بروید

یک تحقیق در سال 2011 نشان داده افرادی که روزانه 28 گرم آجیل میل می‌کنند، سطح بیشتری از هورمون شادی یعنی سروتونین را دارا هستند، این هورمون جلوی اشتها را نیز می‌گیرد. سطح بالای سروتونین می‌تواند جلوی استرس را نیز بگیرد که کمک بزرگی برای پیشگیری از بزرگ شدن شکم است.

  • آب گرم بنوشید

یک لیوان آب یخ شاید بتواند بهتر حالتان را جا بیاود، اما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر است آب گرم بنوشید. تحقیقات نشان داده نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از وعده غذایی می‌تواند باعث شود سریعتر احساس سیری کنید.

  • برای صبحانه بلغور جو دوسر را امتحان کنید

تنها کافیست صبح‌ها یک کاسه بلغور جو دوسر میل کنید سپس خواهید دید وزنتان رو به کم شدن می‌رود. شاید با خوردن بلغور جو دوسر به اندازه یک صبحانه معمولی کالری دریافت کنید، اما برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری خواهید کرد چون این غذا سرشار از فیبر است.

  • چای سبز بنوشید

با توجه به تحقیقات، نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به بالا رفتن سرعت متابولیزم کمک می‌کند. چای سبز حاوی ترکیب‌های آنتی اسیدانی است که با بالا بردن سرعت سوخت و ساز باعث می شود 80 کالری بیشتر در روز بسوزانید.

همچنین بخوانید:

فواید بی نظیر و معجزه آسای هیدروتراپی یا رژیم آب درمانی

رژیم لاغری برزیلی : کاهش وزن سریع و عالی با رژیم برزیلی

کاهش وزن و رژیم غذایی دکتر مجید کلاهدوزان : هفته اول رژیم درمانی

رژیم غذایی کمبریج

رژیم لاغری کانادایی - بهترین و سریع ترین راه درمان چاقی

با رژیم موز هفت روزه لاغر شوید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits