دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
الکل کامفر چیست و چه کاربردهایی دارد؟
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
الکل کامفر ترکیبی ارگانیک است که از درختی آسیایی به همین نام تهیه می شود و خواص ضد التهابی قوی دارد. این ماده که دارای اثرات ضد عفونی کننده و ضد انعقاد نیز می باشد و کاربرد های درمانی فراوانی دارد.

آشنایی با موارد مصرف الکل کامفر

الکل کامفر ترکیبی ارگانیک است که از درختی آسیایی به همین نام تهیه می شود و خواص ضد التهابی قوی دارد. این ماده که دارای اثرات ضد عفونی کننده و ضد انعقاد نیز می باشد و کاربردهای درمانی فراوانی دارد. الکل کامفر دینه یکی ار محصولات مجتمع صنایع دینه ایران می باشد که به عنوان ضد عفونی کننده و مسکن جلدی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای درمانی الکل کامفر

بهبود آکنه: این الکل به دلیل آنکه اثرات ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارد می تواند در درمان آکنه و بهبود قرمزی، تورم و التهابات پوستی ناشی از آن موثر باشد. الکل کامفر همچنین در تهیه ماسک های روشن کننده پوست کاربرد دارد.

درمان زخم ها: استفاده از الکل کامفر برای درمان تبخال و ترک هایی که در گوشه لب ایجاد می شوند، به ویژه در مواردی که ناشی از حساسیت و آلرژی باشند، بسیار مفید است.

دفع حشرات موذی: الکل کامفر بوی بسیار قوی دارد و به همین علت در دفع حشراتی چون پشه بسیار قوی عمل می کند. این ماده همچنین می تواند خارش و التهابات پوستی ناشی از گزش حشرات را تسکین دهد.

کاهش ورم مفاصل: در صورتی که الکل کامفر بر روی مفصل های متورم ماساژ داده شود می تواند ورم آن ها را کاهش دهد. این ماده تسکین دهنده درد های خفیف عضلانی نیز می باشد.

افزایش گردش خون: ترکیب کردن مقداری روغن زیتون با الکل کامفر و ماساژ دادن آن بر روی پوست، گردش خون در محل را افزایش می دهد. در مواردی مانند پس از باز کردن گچ و پانسمان که عضلات هفته ها بی حرکت بوده اند و اصطلاحا تحلیل رفته اند، استفاده از این ترکیب به باز شدن عضلات و تسهیل در حرکت آن ها کمک بسیاری خواهد کرد.

خنکی پوست: یکی دیگر از فواید الکل کامفر خنک کردن پوست است، از این ویژگی می توان در مواردی مانند فعالیت های ورزشی استفاده کرد که پوست دچار سرخی شده است.

بهبود بیماری های تنفسی: بوی تند الکل کامفر مجاری تنفسی را به خوبی باز کرده و عملکرد سیستم تنفسی را بهبود می بخشد. این ماده که به دلیل خواص ضد انعقادی خود در تولید دارو های ضد سرفه مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیبی قدرتمند در بهبود مشکلاتی مانند سرفه و تنگی نفس می باشد.

الکل

نکات مهم در رابطه با مصرف الکل کامفر

توجه داشته باشید از مصرف الکل کامفر دینه بر روی زخم های باز، سوختگی ها و پوست های حساس خودداری کنید. استفاده از این محصول همچنین برای افرادی که دچار اختلالات شدید عصبی و توهم می باشند ممنوع است.

موارد احتیاط در رابطه با الکل کامفر

در صورت ریختن محلول داخل چشم فورا چشم را با مقدار زیادی آب شستشو دهید. در صورت خوردن محلول در صورتی که مقدار ان زیاد نباشد معمولا مسمومیت شدیدی اتفاق نخواهد افتاد ولی چنانچه مقدار خورده شده حاوی بیش از 2 گرم کامفر باشد ممکن است علایم اولیه مسمومیت که شامل گیجی, تشنج , تهوع و استفراغ ,هذیان و توهم هستند ظاهر شوند که در این صورت بیمار را به مرکز اورژانس مسمومین برسانید.

شرایط نگهداری الکل کامفر

  • الکل کامفر دینه را درون ظرفی در بسته و در محلی خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید
  • الکل به شدت آتش گیر است، بنابراین از ریختن و نزدیک کردن آن به آتش خودداری نمایید.

بیشتر بخوانید:

تاثیر الکل بر بدن شما

اعتیاد به الکل : ۱۷ درمان خانگی اعتیاد به الکل

مصرف الکل دربارداری = کاهش هوش کودک

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مهناز وحدتی | ۳ ماه پیش
برای پاک کردن صورت وگردن مناسب است ،،؟؟
0
0
بهزادهمتی | ۳ سال پیش
بادرود: ایا الکل کامفر در درمان یا بهتر بیان کنم درپیشگیری از زخم بستر کاربرد دارد و موثر است ؟ باتشکر.
0
4

hits