دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پرسش های رایج در مورد تزریق چربی به صورت و بدن + پاسخ
0
زمان مطالعه: 13 دقیقه
تزریق چربی : اگر شما قصد انجام تزریق چربی را دارید در جلسه مشاوره برای تزریق چربی با یک پزشک متخصص که در زمینه زیبایی صورت مهارت دارد ملاقات می‌کنید و با او در خصوص اهداف زیبایی خود صحبت خواهید کرد سپس پزشک اطلاعات لازم را در خصوص روش‌های موجود برای...

سوالات متداول درباره تزریق چربی به صورت و بدن

در بخش زیر برخی از سوالات متداول درباره تزریق چربی به صورت و بدن اشاره می‌‌کنیم:

آیا واقعا تزریق چربی یک روش سودمند محسوب می‌شود؟

بافت چربی بسیار شکننده است و به راحتی از بین می‌رود. روش‌های متعددی برای ساکشن و قرار دادن آن در نقاط مختلف بدن وجود دارد که هر یک با نتایج حیرت انگیز همراه هستند. پزشکان از وسایل و تجهیزات خاصی برای حفظ سلول‌های چربی و انتقال آنها استفاده می‌کنند.

از چه سنی می‌توان برای تزریق چربی به پزشک مراجعه کرد؟

می‌توان در هر سنی برای تزریق چربی به پزشک مراجعه کرد و به اصلاح عدم تقارن در نقاط مختلف صورت یا رفع بافت اسکار و آکنه پرداخت.

از تزریق چربی برای افزایش حجم لب یا گونه و پر کردن گودی زیر چشم نیز استفاده می‌شود که معمولا انجام این موارد در افرادی که ۲۰ سال به بالا سن دارند توصیه می‌شود.

تزریق چربی به صورت و بدن

همه چیز در مورد تزریق چربی

آیا می‌توان سلول‌های چربی را منجمد یا ذخیره کرد؟

پزشکان عقیده دارند که منجمد کردن یا ذخیره کردن سلول‌های چربی باعث مرگ آنها می‌شود. برای تزریق چربی از سلول‌های زنده و تازه چربی استفاده می‌‌شود و به همین دلیل همیشه تخلیه چربی و تزریق آن به نقاط مورد نظر در یک جلسه انجام خواهد شد.

برای تزریق چربی از چه نوع بیهوشی استفاده می‌شود؟

در اکثر موارد تزریق چربی تحت بیهوشی وریدی و با نظارت متخصص بیهوشی انجام می‌شود. در صورتی که فرایند درمان طولانی باشد از بیهوشی عمومی استفاده خواهد شد و در مواردی که فرایند درمان کوتاه است بیحسی موضعی ترجیح داده می‌شود.

کدام یک از نقاط بدن برای تزریق چربی بهتر از سایر نواحی است؟

در تزریق چربی همانند تزریق بوتاکس به طور کلی نمی‌توان کاملا قطعی گفت که یکی از نواحی بدن در مقایسه با نقاط دیگر برای تزریق چربی بهتر هستند.

معمولاً پزشک از یک ناحیه یا چند نقطه به جمع آوری چربی می‌پردازد تا ظاهر مورد انتظار بیمار را به وجود بیاورد. به عبارت دیگر نقاطی برای جمع‌آوری چربی انتخاب می‌‌شوند که مقدار زیادی سلول چربی در آن ناحیه وجود داشته باشد و شکم یکی از این نواحی محسوب می‌شود.

تزریق چربی به صورت و بدن

تزریق چربی به بدن و صورت چگونه انجام می شود؟

فرایند تزریق چربی در چند جلسه انجام می‌شود؟

به نقل از متخصصین زیبایی پرشین فرآیند تزریق چربی تا جایی ادامه پیدا می‌‌کند که نتایج مورد انتظار بیمار به دست بیاید. معمولا تزریق چربی به لب و خط خنده در سه جلسه انجام می‌شود

اما گاهی اوقات یک جلسه درمان برای ایجاد نتایج مورد انتظار کافی است. به طور کلی می‌‌توان گفت که در یک جلسه می‌توان به طرز موفقیت ‌آمیزی به تغییر ظاهر موضع تحت درمان پرداخت.

آیا همه نقاط بدن به خوبی و به صورت برابر به تزریق چربی پاسخ می‌دهند؟

پاسخ این سوال منفی است. پاسخ دهی لب و خط خنده و تزریق چربی کمتر از سایر نقاط بدن است. گاهی اوقات بیمار به سه جلسه درمان نیاز دارد تا به ظاهر مورد انتظار خود دست یابد.

سایر نقاط صورت و بدن به خوبی به تزریق چربی پاسخ می‌‌دهند و چربی تزریق شده زنده می‌ماند و در همان جلسه اول ظاهر زیبایی را به وجود می‌آورد.

تزریق چربی به صورت و بدن

چه نظریه و دانشی در پشت پرده فرآیند تزریق چربی وجود دارد؟

سلول‌های چربی بسیار حساس و شکننده هستند و میزان اتصال آنها به ذخایر خونی بسیار ضعیف است.

پزشک به کمک سرنگ و یک سوزن به جمع‌آوری سلول‌های چربی می‌پردازد و پس از آن که آنها را آماده کرد به کمک تونل‌های بسیار کوچکی که در موضع تحت درمان ایجاد کرده است چربی آماده شده را به زیر پوست تزریق می‌نماید.

سلول چربی زنده می‌‌مانند و در صورتی که ذخایر خونی جدید به آنها برسد می‌توانند رشد کنند و به این ترتیب حجم آنها افزایش خواهد یافت.

شرایط و عوامل لازم برای انجام تزریق چربی چیست؟

چه عواملی در تزریق چربی نقش مهمی را ایفا می‌کنند؟

آناتومی و ظاهر موضع تحت درمان، میزان چربی موجود در ناحیه دهنده چربی و میزان چربی جمع‌آوری شده و آماده شده و تعداد سلول‌هایی که پس از تزریق و زنده می‌مانند از عوامل مهمی هستند که در فرآیند تزریق چربی نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

آیا تزریق چربی در افرادی که ایمپلنت چانه، گونه یا سینه دارند امکان پذیر است؟

پاسخ این سوال مثبت است و می‌توان تزریق چربی را در افرادی که ایمپلنت چانه (لینک به پروتز چانه)، ایمپلنت گونه (لینک به پروتز گونه)، ایمپلنت سینه (لینک به پروتز سینه) یا ایمپلنت در هر نقطه دیگری از بدن دارند انجام داد.

گاهی اوقات ایمپلنت کاشته شده از زیر پوست قابل مشاهده است و تزریق چربی در اطراف آن می‌تواند به پنهان شدن ایمپلنت و ایجاد ظاهری بهتر و نمای کاملا طبیعی کمک کند.

آیا امکان جابجا شدن سلول‌های چربی بعد از تزریق وجود دارد؟

بدن سلول‌های چربی را برخلاف ایمپلنت سیلیکونی و سایر انواع ایمپلنت‌های دیگر به عنوان یک بافت زنده می‌پذیرد.پس از تزریق چربی سلول‌های چربی خون به بافت‌های مجاور متصل می‌شوند و پس از آن که فرایند خون رسانی به این سلول‌ها انجام شد چربی تا حد بسیار زیادی ثابت می‌‌شود و جا به جا نخواهد شد.

تزریق چربی به صورت و بدن

تزریق چربی چه خطراتی دارد؟

عوارض و خطرات بالقوه در تزریق چربی شامل چه مواردی است؟

عوارض و خطرات حاصل از تزریق چربی نادر است اما این موارد عبارتند از خونریزی، عفونت، ایجاد بافت اسکار، وجود سایر ناهنجاری‌ها و تزریق بیش از حد یا بسیار کم چربی در موضع مورد نظر.

آیا پس از تزریق چربی تورم و کبودی شدید خواهد بود؟

برای آنکه امکان تزریق چربی به زیر پوست فراهم شود باید پزشک از یک کانوله استفاده کند و مسیرهای کوچک را به وجود بیاورد که این امر باعث می‌شود مقداری کبودی و تورم در موضع مورد نظر ایجاد شود.

به طور کلی کبودی ایجاد شده طی مدت یک تا دو هفته از بین می‌‌رود و معمولاً تورم ایجاد شده در محل تزریق چربی به مدت ۲ تا ۳ هفته طبیعی و قابل قبول است اما معمولا چند ماه طول می‌کشد تا به طور کامل از بین برود. بروز تورم در موضع دهنده سلول‌های چربی یا محل تزریق چربی طی مدت ۳ تا ۶ ماه به طور کامل بهبود خواهد یافت.

آیا تزریق چربی می‌تواند به کنترل فرایند پیری کمک کند؟

با بالا رفتن سن میزان از شادابی پوست کاسته می‌شود و به عبارتی صورت کوچک شده و حجم آن کاهش خواهد یافت. اندازه پوست تغییر نمی‌‌کند اما لایه محافظ چربی و بافت همبند با گذر زمان از بین می‌رود و چروک می‌شود.

هنگامی ‌که لایه زیرین از بین برود چین و چروک و خطوط متعددی روی پوست به وجود می‌آید و هنگامی ‌که با تزریق چربی لایه زیرین پوست ترمیم و بازسازی می‌شود خطوط و چروک صورت کوچک شده و گاهی اوقات به طور کامل از بین می‌روند.

تزریق چربی تا چه حد به افزایش حجم سینه کمک می‌کند؟

برای افزایش حجم سینه و بزرگ کردن آن باید مقدار زیادی چربی به سینه تزریق شود. به طور کلی پزشک می‌‌تواند در هر جلسه سینه بیمار را به اندازه یک فنجان بزرگ کند و معمولا می‌توان در جلسات بعدی به تدریج حجم آن را افزایش داد.

در صورتی که بیمار قصد داشته باشد اندازه سینه خود را بیشتر از حد معمول بزرگ کند معمولاً باید از روش‌های دیگری نیز بهره بگیرد.

معمولا تزریق چربی به سینه چقدر طول می‌کشد؟

نکته مهمی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که برای جمع آوری چربی از یک نقطه از بدن باید کاملا احتیاط کرد تا مشکلی برای زیبایی آن ناحیه به وجود می‌‌آید و تناسب آن به هم نخورد.

در مرحله بعدی پزشک باید اجزا و ترکیبات مرده چربی را برطرف نماید و در نهایت سلول‌های آماده شده چربی را به درون بافت سینه تزریق کند و اطمینان حاصل کنند که خون رسانی به آن به خوبی انجام می‌شود و سینه را به صورت سه بعدی بررسی نماید و از ایجاد نتایج مطلوب مطمئن شود. به طور کلی این روش حدود ۳ تا ۵ ساعت طول می‌کشد.

به طور متوسط شانس زنده ماندن سلول‌های چربی پس از تزریق چقدر است؟

چربی یک بافت شکننده و حساس است که به راحتی آسیب می‌بیند. از روش‌های مختلف برای جمع آوری چربی استفاده می‌شود سپس پزشک ترکیبات غیر زنده را از آن جدا می‌کند و آنها را به نحوی در موضع مورد نظر قرار می‌دهد که به منابع خون رسان نزدیک باشند زیرا این مسئله در حفظ سلامت آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.

به علاوه سلامتی بیمار، وزن او، دسترسی به نقاط دهنده چربی، ثبات هورمون‌های بدن، ایجاد بافت اسکار در محل پیوند و مواردی از این قبیل بر زنده ماندن سلول‌های چربی تأثیر می‌گذارند. تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده است نشان داده که شانس زنده ماندن سلول‌های چربی پس از تزریق پودر ۸۵ درصد است.

تزریق چربی به صورت و بدن

بیمار چه مدت پس از تزریق می‌تواند به محل کار خود برگردد؟

اکثر بیماران یک هفته پس از جراحی می‌‌توانند به محل کار خود برگردند و فعالیت‌های خود را آغاز نمایند اما تعداد زیادی از آنها تا دو هفته پس از تزریق چربی همچنان احساس درد و خستگی دارند.

بیمار چه مدت پس از تزریق چربی می‌تواند شروع به ورزش کردن نماید؟

اکثر بیماران می‌توانند حدود ۱۰ روز تا ۲ هفته پس از تزریق چربی و انجام تمرینات ورزشی سبک (لینک به ورزش درمانی بعد از عمل زیبایی) بپردازند.

اما به طور کلی بیماران باید از انجام دادن هر کاری که در میزان موفقیت پیوند سلول‌های چربی اختلال ایجاد می‌کند خودداری کنند. بیماران می‌توانند سه هفته پس از تزریق چربی مانند قبل به انجام فعالیت‌های خود بپردازند.

چه مدت پس از تزریق چربی به سینه تورم آن از بین خواهد رفت؟

بخش قابل توجهی از تورم سینه حدود ۲ هفته پس از جراحی از بین می‌رود. معمولا میزان تورم در موضع دهنده سلول‌های چربی بیشتر از موضع گیرنده است. به طور کلی حدود ۲ تا ۴ ماه طول می‌‌کشد تا همه تورم ایجاد شده از بین برود اما اکثر بیماران در هفته سوم یا چهارم تغییرات ایجاد شده را به خوبی احساس خواهند کرد.

موضع دهنده سلول‌های چربی تا چند ماه سفت و متورم خواهد بود. در حقیقت بیماران نباید انتظار داشته باشند که سایز و شکل سینه آنها قبل از ۴ تا ۶ ماه تغییر کند.

چقدر طول می‌کشد تا فرایند تزریق چربی برای اصلاح ناهنجاری‌های حاصل از ساکشن یا افزایش حجم یک قسمت از بدن انجام شود؟

تزریق چربی برای شکل دهی و رفع فرورفتگی یک ناحیه و ایجاد نتایج دائمی با صرف زمان طولانی همراه است. عواملی از قبیل وسعت ناهنجاری، میزان چربی موجود در موضع دهنده چربی و محل تجمع آنها در بدن از عواملی هستند که بر زمان انجام این روش تاثیر می‌گذارند. به طور کلی یک تزریق ساده کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و در صورتی که فرایند درمان دشوار باشد حدود ۵ ساعت طول خواهد کشید.

آیا ماساژ می‌تواند به تسریع دوران بهبود کمک کند؟

معمولا پزشکان بر ماساژ و تخلیه مایع لنف به منظور تسریع دوران بهبود تاکید دارند. در این شرایط باید به صورت ملایم به ماساژ موضع مورد نظر پرداخت تا از میزان تورم کاسته شود. باید ماساژ درمانی توسط یک متخصص با تجربه که در این زمینه تخصص دارند انجام شود. پزشکان تا دو ماه پس از جراحی بیماران را از ماساژ عمقی موضع تحت درمان منع می‌کنند.

معمولا چربی تزریق شده دارای عروق خونی است و طی مدت دو هفته شروع به رشد می‌کند اما ماساژ عمقی می‌‌تواند باعث بروز اختلال در عروق جدید سلول‌های پیوند شده ی چربی شود. بیمار باید به آرامی پوست خود را بشویید و از کرم و لوسیون‌های مخصوص استفاده نماید.

تزریق چربی به صورت و بدن

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج حاصل از درمان دیده شود؟

معمولاً پس از تزریق چربی در صورت این ناحیه کمی متورم خواهد شد که این مسئله باعث می‌شود ظاهر صورت بسیار پر به نظر برسد. تعداد زیادی از جراحان مقدار چربی بیشتری را به موضع مورد نظر تزریق می‌کنند زیرا همه سلول‌های چربی تزریق شده در موقعیت جدید زنده نمی‌‌مانند. پس از مدتی از میزان تورم کاسته می‌‌شود و طی مدت ۳ تا ۴ ماه نتایج نهایی قابل مشاهده خواهد بود.

آیا نتایج حاصل از تزریق چربی دائمی هستند؟

عوامل زیادی وجود دارد که نشان می‌‌دهد سلول‌های تزریق شده چربی تا چه مدت در موقعیت جدید باقی می‌‌مانند. به طور طبیعی بدن چربی تزریق شده را جذب می‌کند به این ترتیب جراح باید چربی بیشتری را تزریق کند تا نتایج ایجاد شده مدت طولانی‌تری باقی بمانند زیرا شانس موفقیت این روش در افراد مختلف متفاوت است.

در صورتی که بیمار پس از تزریق چربی بخش زیادی از وزن خود را از دست بدهد نقاطی که تحت درمان قرار گرفته‌اند باعث جلب توجه دیگران خواهد شد.

هزینه تزریق چربی چقدر است؟

هزینه تزریق چربی به عوامل متعددی از قبیل آناتومی بیمار، موضع دهنده چربی و نقاطی که قرار است لیپوساکشن شود بستگی دارد.

همچنین بخوانید:

همه چیز در مورد تزریق چربی به لب

از ضررهای تزریق چربی چه می دانید؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits