دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص خوردن سیر و عسل ناشتا و تاثیر آن بر لاغری
29
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خوردن سیر و عسل با شکم خالی یک شرط مطمئن برای سلامتی عمومی بدن شماست. عسل و سیر هر دوی آن ‌ها آنتی‌ بیوتیک‌ های قدرتمندی هستند که سیستم ایمنی بدن شما را حفظ می‌ کنند.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با خواص سیر و عسل آشنایی کامل پیدا کنید

ترکیب سیر و عسل، دو ماده طبیعی شفاگر، یک معجون فوق العاده با خواص فراوان تولید می‌کند. درمان سرماخوردگی، گلو درد، تقویت سیستم ایمنی، کاهش درد مفاصل و خاصیت سم زدایی از مهمترین خواص سیر و عسل در طب سنتی است. همچنین از خواص سیر و عسل برای لاغری و آب کردن چربی‌های دور شکم در مدت زمان کوتاه استفاده می‌شود.

عسل و سیر هریک به تنهایی از مهمترین و شناخته شده‌ترین آنتی‌بیوتیک‌‌های طبیعی هستند که خواص بی‌نظیر آنها بر کسی پوشیده نیست. با این وجود جالب است بدانید ترکیب سیر و عسل معجون قدرتمند دیگری برای درمان بیماری‌ها است و در طب سنتی فواید بیشماری برای آن ذکر شده است. برای آشنایی بیشتر با خواص سیر و عسل با ما همراه شوید.

خواص سیر و عسل

ترکیب سیر و عسل به دلیل وجود مواد آنتی اکسیدان و سرشار بودن از آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند. عسل دارای هیدروژن پروکساید است که می‌تواند بخشی از خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن را توضیح دهد. همچنیین محتوای بالای قند طبیعی موجود در عسل، به متوقف کردن رشد برخی از باکتری‌ها کمک کرده، رطوبت باکتری‌ها را از آنها خارج می‌کند و باعث می‌شود باکتری در اثر خشک شدن نابود شود.

سیر نیز دارای ترکیباب سولفوردار متعدد است و خواص ضدقارچی، ضدویروسی و ضد انگلی دارد. بیشتر خواص سیر برای سلامتی به دلیل ترکیبی به نام آلیسین است که از طریق دستگاه گوارش وارد خون می‌شود. برخی از مهمترین خواص سیر و عسل عبارتند از:

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2. درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
  3. درمان گلودردهای چرکی و سرفه
  4. کاهش فشار خون
  5. کاهش کلسترول بد خون
  6. درمان درد مفاصل و آرتریت
  7. کمک به درمان بیماری نقرس
  8. از بین بردن عفونت و سم‌زدایی
  9. کاهش بیماری‌های قلبی
  10. کمک به لاغری و کاهش وزن

خواص و فواید خوردن سیر و عسل

خواص درمانی سیر و عسل


خواص سیر و عسل

طرز تهیه سیر و عسل

مواد و وسایل لازم برای تهیه سیر و عسل:

  • یک خوشه سیر (۱۰ یا ۱۲ حبه)
  • یک فنجان عسل (۳۳۵ گرم)
  • قاشق چوبی
  • یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار

طرز تهیه معجون سیر و عسل

برای تهیه معجون سیر و عسل، ابتدا پوست حبه‌های سیر را جدا کرده و آنها را در دستگاه مخلوط کن مخلوط کنید. حبه‌های سیر خرد شده را داخل ظرف شیشه‌ای مانند یک ظرف مربا بریزید. بهتر است برای بهره‌گیری کامل از خواص سیر و عسل، حتما از سیر خام و تازه استفاده کنید.

با استفاده از قاشق چوبی، چند قاشق عسل به حبه‌های سیر اضافه نموده و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. برای مخلوط شدن بهتر مواد، می‌توانید عسل را نیز داخل مخلوط‌کن ریخته و چند ثانیه ترکیب فوق را مخلوط نمایید. درب ظرف را بسته و آن را در داخل کابینت در یک مکان خشک و در درمای اتاق به مدت یک هفته نگهداری کنید.

در برخی از نسخه‌های طب سنتی به این ترکیب مواد دیگری مانند سرکه سیب، آب لیمو، زنجبیل، پیاز و فلفل قرمز اضافه می‌کنند که اثرات دارویی آن را افزایش خواهد داد.

طریقه مصرف سیر و عسل

برای استفاده بهتر از خواص سیر و عسل توصیه می‌شود، این ترکیب را صبح بعد از بیدار شدن و با معده خالی مصرف کنید. به این منظور دو قاشق چایخوری از معجون سیر و عسل را با نصف فنجان آب مخلوط نموده و میل کنید.

مضرات سیر عسل

سیر و عسل هر دو ترکیبات مفیدی برای بدن هستند و تا کنون عارضه جانبی خاصی از هیچ یک گزارش نشده است. با این وجود توصیه می‌شود قبل از استفاده از این ترکیب با پزشک متخصص مشورت کنید. همچنین استفاده از ترکیب سیر و عسل با برخی داروهای خاص بایستی با نظر پزشک همراه باشد و افرادی که دارای ناراحتی‌های معده، خونریزی معده و ناراحتی‌های کبد هستند در مصرف آن احتیاط کنند.

خواص سیر و عسل در لاغری

خواص سیر

کیفیت جریان خون خود را بهبود بخشید

وقتی سیر به معده شما می ‌رسد، تولید شیره معده را افزایش می ‌دهد، شیره معده برای جذب صحیح آهن ضروری است.

همچنین، سیرغنی از ویتامین و مواد معدنی است، بنابراین با مصرف آن می توان گردش خون تان را غنی تر و بهتر کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، سیر میزان کلسترول و چربی را کاهش می‌ دهد، بنابراین مانع از غلیظ شدن خون شما می ‌شود و به آن اجازه می ‌دهد که به طور طبیعی جریان یابد. این کار می ‌تواند به جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی نیز کمک کند.

پوستتان را تغذیه کنید

سیر یک آنتی‌ اکسیدان قوی است که سلول‌ های شما را باز‌سازی می ‌کند. این به شما کمک می‌ کند که پوستی صاف، نرم و بدون آکنه داشته باشید. با مصرف سیر شما همه این مزایا را بدون نیاز به متوسل شدن به محصولات تجاری به دست می ‌آورید. بسیاری از این محصولات تجاری شامل مواد شیمیایی التهابی هستند که می‌ توانند در طولانی مدت به پوست شما آسیب برسانند.

از سیستم دفاعی تان محافظت کنید

به لطف سیر سیستم ایمنی شما قوی ‌تر شده و به دفاع از شما در برابر میکروب ‌ها و باکتری ‌ها کمک می ‌کند. همچنین مهم است که سیستم ایمنی خود را در وضعیت سالم نگه دارید تا از شرایط بحرانی مانند سرطان جلوگیری کنید. به همین دلیل است که باید هر کاری که از دستتان بر می آید انجام دهید تا از خودتان محافظت کنید، وگرنه ممکن است درمعرض هر گونه حمله ویروسی یا باکتریایی قرار گیرید.

خواص عسل

مصرف عسل به کاهش وزن کمک می ‌کند

شاید فکر کنید این دروغی بیش نیست، اما اینطور نیست. به رغم شیرین بودن آن، عسل بسیار رضایت بخش است. وقتی مخلوط سیر و عسل را با معده خالی مصرف کنید، علاوه بر اینکه نیاز غذایی شما را تامین می کند، میل شما به غذا را نیز کاهش می ‌دهد که این امر استرس و ترشح کورتیزول را کاهش می ‌دهد، کورتیزول هورمونی است که زمانی که شما این حالت را تجربه می ‌کنید ترشح می شود، بنابراین تاثیر آن واقعا برای آرام کردن شما است.

التهابات را کاهش می دهد

اگر میگرن و یا دردهای مزمن دارید، عسل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. طعم شگفت ‌انگیز آن شما را آرام خواهد کرد. خواهید دید که با مصرف عسل به داروهای مسکن و یا ایبوپروفن کمتری نیاز پیدا خواهید کرد.

این می‌ تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند و شما را در موقعیتی قرار دهد که بدون احساس درد، بیشتر وقت خود را صرف فعالیت ‌های اوقات فراغت کنید.

عسل؛ یک منبع انرژی است

روزها بسیار طولانی است، حجم کاری نیز چند برابر می شود و به پایان رساندن روز بدون احساس خستگی امری دشوار خواهد بود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم برای رفع خستگی شان نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا یا نوشیدنی ‌های قندی را انتخاب می‌ کنند. با این حال، با گذشت زمان، این نوشیدنی ها به جای مفید بودن عواقب بسیار مضر به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر، عسل به شما این انرژی اضافی را بدون هیچگونه عوارض جانبی ارائه می دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (29 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits