دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سنبل الطیب و ۱۱ خاصیت شگفت انگیز آن
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
روغن سنبل الطیب:در درمان ناتوانی جنسی تاثیرات مهمی داشته است، اهميت آن در سلامت بدن . 11 خاصیت شگفت انگیز روغن سنبل الطیب آشنا شوید

روغن سنبل الطیب از ریشه این گیاه بدست می آید و یک گیاه شناخته شده چندساله ای است که به اروپا، بعضی از نقاط آسیا و ایالات متحده آمریکا و حتی در رم و یونان، به عنوان عطر و برای درمان بی خوابی، به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.

حتی به نام معجون عشق در درمان ناتوانی جنسی تاثیرات مهمی داشته است. روغن سنبل الطیب از طريق تقطير بخار ريشه گياه سنبل الطیب توليد مي شود و اهميت آن در سلامت بدن در حال حاضردرکشورهاي مختلف در حال گسترش است.

این روغن در حال حاضر در پزشکی مدرن برای از بین بردن اختلالات عصبی، هضم و ... استفاده می شود.

خواص این روغن عبارتند از: کاهش علائم سندرم پای بی قرار، کاهش استرس ذهنی و افسردگی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش چین و چروک پوست، کمک به مرطوب کردن پوست، کمک به درمان اگزما، بهبود سلامت استخوان و تنظیم فشار خون. سایر مزایای بهداشتی شامل تنظیم فشار خون، کاهش فرکانس دلتنگی قلب، ترویج خواب آرام و کمک به بهبود زخم است.

divider

خواص روغن سنبل الطیب :


1.کمک به کاهش علائم سندرم پای بی قرار :

سندرم بیخوابی پا (RLS) یک اختلال پا است . این بیماری دردی ناخوشایند در پا ایجاد می کند و عضلات و مفصل آزادانه حرکت می کند، اغلب در کنار رماتیسم و نقرس اتفاق می افتد. زیرا افراد مبتلا به RLS و درد مفصلی ممکن است انرژی کم داشته ، تحریک پذیری بوده و خلق و خوی افسرده ای داشته باشند.

با این حال، استفاده منظم از اسانس والیرین(سنبل الطیب) در مقدار کمی ممکن است در درمان درد مشترک و RLS در یک دوره کوتاه مدت مفید باشد.

2.ممکن است فشار روحی و افسردگی را کاهش دهد :

استرس ذهنی ممکن است ناشی از تعدادی از عوامل، از جمله سندرم پیش از قاعدگی باشد که به خودی خود باعث بروز سایر عوارض سلامت مانند آرتریت و افسردگی می شود. اسانس سنبل الطیب یک گیاه مهم دارویی است که ممکن است قادر به حفظ استعداد ذهنی و کنترل علائم استرس روانی بوده و کسانی که با سندرم قبل از قاعدگی مواجه هستند با خوردن آن از عوارض در امانند. همچنین ممکن است خواب را بهبود ببخشد.

3. ممکن است عملکرد گوارشی را بهبود بخشد :

عملکرد اصلی سیستم گوارش عبارتند از تجزیه مواد غذایی و حمل محصولات گوارش به خارج از بدن. با این حال، این فرآیند ممکن است با توجه به تعدادی از عوامل در طول زمان کند شده یا آسیب ببیند.روغن اسانس سنبل الطیب حاوی انواع مختلفی از ترکیبات است که می تواند هضم سریع غذا را افزایش دهد.

همچنین سیستم گوارش به تصفیه مواد زائد جامد غیرمستقیم کمک می کند اکثر این ترکیبات باعث بهبود سرعت گوارش و متابولیسم بدن شده و به جذب مواد مغذی در روده کمک می کند.

4. ممکن است باعث کاهش چین و چروک شود :

چین و چروک پوست ممکن است در نتیجه تماس مستمر با اشعه ماوراء بنفش و یا از علل طبیعی دیگر باشد. اسانس سنبل الطیب حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که کمک می کند تا در حفظ و شادابی پوست کمک شایانی کند.

علاوه بر این، استفاده منظم از روغن میتواند به طور قابل توجهی باعث کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک پوست شود اسانس سنبل الطیب به بهبود سریع برش پوستی، زخم، سوختگی و حتی عفونت های پوست کمک می کند و به این ترتیب سال ها زیبایی را به پوست هدیه می کنید .

5.به مرطوب کردن پوست کمک می کند :

روغن سنبل الطیب ممکن است به عنوان یکی از بهترین روغن های اساسی مورد استفاده در محصولات مراقبت از پوست در نظر گرفته شود، زیرا در طول روز پوست را خنک، تازه و مرطوب نگه می دارد. یکی دیگر از استفاده های مهم اسانس که باید با استفاده منظم همراه است این است که از ایجاد زخم های باز در پوست جلوگیری می کند.

مرطوب کننده بخش مهمی از رژیم مراقبت از پوست است که پوست را هیدراته کرده و از بیماری های جدی پوست در مدت کوتاه جلوگیری می کند.

هر آنچه که باید در مورد روغن سنبل الطیب بدانید

6. در درمان اگزما موثر است :

درماتیت گاهی اوقات اگزما نامیده می شود، بیماری ای است که ممکن است باعث قرمزی یا التهاب پوست شود، اسانس سنبل الطیب می تواند درمان خوبی برای اگزما باشد زیرا قادر به مبارزه با خشکی پوست است که ممکن است باعث خارش، تغییر رنگ پوست، ایجاد بثورات ناراحت کننده و پلاک های پوست (انباشت لایه های مختلف پوست) شود.

اسانس سنبل الطیب در درمان زخم های پوست، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی باشد، زیرا حاوی عوامل ضد باکتری است که از فعالیت های مخرب باکتری روی پوست جلوگیری می کند.

7.به بهبود سلامت استخوان کمک می کند :

ریشه گیاه سنبل الطیب که از آن اسانس استخراج شده است، حاوی ترکیباتی است که ممکن است قادر به تقویت ساختاری استخوان باشد و می تواند احتمال بیماری های استخوانی نظیر پوکی استخوان را کاهش دهد. سنبل الطیب همچنین دردهای عصبی دردناک موضعی را کاهش می دهد.

8.فشار خون را تنظیم می کند :

مصرف منظم اسانس سنبل الطیب در مقادیر متوسط قادر به تنظیم فشار خون است. گفته می شود که این اثر سنبل الطیب بر سلامت عضلات قلب و رگ های خونی اثر می گذارد و باعث کاهش عوارض قلبی مانند انفارکتوس میوکارد یا حتی سکته مغزی می شود. اسانس سنبل الطیب نیز به خاطر خواص آنکسیولیتیک آن شناخته شده است و می تواند فشار خون بالا را که به علت افزایش هورمون استرس ایجاد می شود، کنترل کند.

9.مفید برای کسانی که تپش قلب دارند :

تپش قلب معمولا به علت انقباضات عضلانی قلب به وجود می اید.با این حال اسانس سنبل الطیب از موادی فعال تشکیل شده که ممکن است باعث کاهش ضربان قلب شود. این اجزاء، در میان دیگر توابع، در تجزیه homocysteine، که یک اسید آمینه ای است که به سلامت قلب ضرر می زند.

پس از متابولیسم، به سیستین تبدیل می شود، سیستین یک اسید آمینه بی ضرر است که در رژیم غذایی فراوان یافت می شود. اسانس سنبل الطیب همچنین ممکن است به حفظ جریان خون سالم به تمام قسمت های بدن و همچنین به تنظیم واکنش های متابولیکی که فعالیت سیستم قلبی عروقی را کنترل می کنند کمک کنند.

10.باعث ایجاد خوابی آرام می شود :

این خاصیت عملکرد مغز را بهبود می بخشد و تمرکز را بالا می برد.اسانس سنبل الطیب دارای برخی مواد مهم است که برای بیماران مبتلا به بی خوابی مناسب است.این اسانس یک آرام بخش حرفه ای است که با کاهش فعالیت های زیاد عصبی باعث آرامش و لذت بردن از یک خواب راحت می شود.

11.ممکن است بهبودی را تسریع کند :

اسانس سنبل الطیب دارای خواص ضدعفونی کننده ای است که باعث بهبود زخم و کاهش سوختگی می شود.همچنین ممکن است به دلیل ویژگی های ضد باکتری خود باکتری ها و ویروس ها را از بین برده و حتی از نفوذ آنها جلوگیری کند.اسانس سنبل الطیب را می توانید در ترکیب با پمادهای دیگر استفاده کنید تا از برش ها و زخم ها جلوگیری کرده و روند بهبودی را تسریع کنید.

divider

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits