دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص درمانی آناناس
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خواص درمانی آناناس ,خواص درمانی آناناس, آناناس ,خواص درمانی ,دردهای گلو, ضد سرفه ,کمپوت آناناس , آب آناناس ,عصاره خام آناناس ,آناناس چربی سوز

آناناس ضد احساس خارش گلو و سرماخوردگی است، پژوهشگران دريافته اند كه يك برش آناناس تازه , خشكي و درد هاي گلو را كه اولين نشانه هاي سرما خوردگي و آنفلونزا است كاهش مي دهد . كارشناسان تغذيه مي گويند: كه قند آناناس بالاست.

خواص درمانی آناناس

آناناس سرشار از مواد مغذي است. سريع جذب مي شود و آنزيم هايي دارد كه به هضم غذا كمك مي كند. و خوردن سه برش آناناس تازه يا 5/1 ليوان آب آناناس به محض احساس خارش گلو بسيار مفيد است.

آناناس علاوه بر ويتامين هاي مهمي مانند A,B,C فلزاتي هم چون پتاسيم , كلسيم , آهن , فسفر , گوگرد و منگنز دارد .

براي كساني كه سوء هاضمه, ضعف بدن, چاقي, التهابات مفاصل و تصلب شرايين دارند بسيار مفيد است. اما به سبب داشتن قند زياد, خوردن آن به بيماران مبتلا به قند سفارش نمي شود.

خواص درمانی آناناس

بايد توجه داشت كه كمپوت آناناس مفيد نيست. زيرا در آناناس بسياري از خاصيت هاي خود را به هنگام كمپوت شدن از دست مي دهد. و پزشكان مصرف آناناس تازه را سفارش مي كنند.

یک فنجان آب آناناس حاوی حدود 50٪ از نیاز روزانه برای دریافت ویتامین ث می باشد. این مواد مغذی مفید برای پیاده سازی استفاده از آنزیم های حیاتی در بدن موثر است که به تنظیم سوخت و ساز بدن و تبدیل انرژی منجر می شود.


آب آناناس همچنین دارای مقادیر زیادی منگنز، ماده معدنی که عمدتا به صورت بافت همبند سالم به استخوان ها کمک می کند. منگنز برای جذب کلسیم بیشتر، سوخت و ساز کربوهیدرات ها و چربی ها، به علاوه افزایش عملکرد عصب به طور منظم موثر است.

نوشیدن آب آناناس برای تسکین گلو درد و برای بیرون راندن مخاط مفید است و محققان کسف کرده اند که مخلوطی از آب آناناس خام، فلفل، نمک و عسل می تواند در بهبود گلودرد و از بین بردن خلط دهان موثر باشد.

در یک مطالعه پس از آن، تحقیقات نشان داده است که عصاره خام از آناناس می تواند پنج بار سریع تر از شربت سرفه گلودرد را کاهش دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits