دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه ایمپلنت دندان انجام بدیم؟به همراه تصاویر و فیلم
0
زمان مطالعه: 18 دقیقه
ایمپلنت دندان چیست؟ یک نوع پایه فلزی خاص از جنس تیتانیوم است که با سلول های بدن کاملا سازگار می باشد و به عنوان جایگزین ثابت و دائمی برای دندان از دست رفته توسط دندانپزشک، برای بیمار استفاده می شود.

همه ی آنچه که باید در مورد ایمپلنت دندان بدانید

ایمپلنت دندان

شاید برای بسیاری از ما حتی تصور عارضه ای بنام بی دندانی سخت باشد اما متاسفانه بخاطر بعضی از دلایل باعث میشود ما یکی یا چند تایی از دندان های خود را از دست بدهیم در این مقاله قصد داریم شما را با ایمپلنت دندان و شرایط کاشت ایمپلنت؛مزایا و معایب ایمپلنت دندان آشنا کنیم؟با دلگرم همراه باشید.

ایمپلنت دندان

مقدمه ای در مورد ایمپلنت دندان

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک نوع پایه فلزی خاص از جنس تیتانیوم است که با سلول های بدن کاملا سازگار می باشد و به عنوان جایگزین ثابت و دائمی برای دندان از دست رفته توسط دندانپزشک، برای بیمار استفاده می شود و

درون استخوان فک گذاشته می شود این ریشه های مصنوعی پس از اینکه در استخوان محکم شدند، دندانهای جدید روی این ریشه ها نصب می گردند و این دندانها کاملا" از هر نظر شبیه به دندانهای طبیعی هستند و احساس می گردند.

دندان متحرک، قابل اتصال به این ایمپلنت ها هستند. حدود 3 تا 6 ماه زمان لازم برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت است.

هنگام انتخاب ایمپلنت میزان استخوان در دسترس، میزان استحکام استخوان و زمان گذاشتن ایمپلنت در نظر گرفته می شود. اگر استخوان کافی برای گذاشتن ایمپلنت در دسترس نباشد می توان در شرایط خاص مقداری استخوان برگرفته از نقاط دیگر پیوند زد.همچنین بر حسب میزان سختی استخوان انواع پیچ دار و بدون پیچ ایمپلنت انتخاب می شود.

این روکش ها بطور ثابت توسط چسب های دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانیده می شوند. همچنین در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت های باریک یا مینی ایمپلنت ها به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.

افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و یا حتی کل دندان های خود را از دست داده اند با استفاده از کاشت ایمپلنت می توانند زیبایی طرح لبخند و توانایی جویدن طبیعی خود را بازیابند. سن کاشت دندان در خانم ها پس از 16 سالگی و در آقایان بعد از 18 سالگی می باشد.

ایمپلنت دندان

در چه مواردی از ایمپلنت استفاده می شود:

ایمپلنت

فاصله بین دندانهای جلو در اثر از دست رفتن یک دندان بطوری که دندانهای مجاور آن طبیعی باشند.

از دست رفتن دندان می تواند به دلیل پوسیدگی، بیماری لثه و یا تصادفات باشد.

اگر دندان در منطقه زیبایی باشد علاوه بر زیبایی سلامتی دندان نیز متاثر می شود.

فاصله طولانی بی دندانی باعث رویش دندانهای فک مقابل به این فاصله و جابجایی دندانهای بالا و پایین و از دست رفتن اکلوژن مناسب می شود.

عمل جویدن نیز متاثر شده و مفاصل فک پایین در طولانی مدت دردناک می شود.

زمانی که یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و تنها یک سمت، دندان طبیعی باشد.

زمانی که کلیه دندانهای یک یا هر دو فک از دست رفته باشد.

ایمپلنت دندان

در صد موفقیت انجام ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۵% گزارش شده است.

بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است.

در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای برای جایگزینی همزمان ایمپلنت وجود دارد.

در مورد دندانهایی خلفی که معمولاً چند ریشه هستند و مخصوصاً اولین دندانهای خلفی بزرگ که دو یا سه ریشه است، جایگزین همزمان دندان کشیده و ایمپلنت معمولاً مقدور نیست و بهتر است حدود ۶ هفته صبر کرد.

معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق می افتد، دندانپزشک تا حد امکان سعی می کند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت را در حفره ی دندان کشیده شده جایگزین کند.

مراحل ایمپلنت

ایمپلنت دندان

چرا ایمپلنت دندان راهکار خوبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است؟

ایمپلنت‌های دندانی راه‌حل قطعی دندان‌های ازدست‌رفته است.بااینکه روش‌های دیگری هم برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته وجود دارد،ایمپلنت‌های دندانی مزایای زیادی را نسبت به آن‌ها دارند اگر چه نباید از عوارض ایمپلنت نیز غافل بود.

ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان در ناحیه دندان‌های کشیده شده جلوگیری می‌کند و می‌تواند در تمام طول عمر باقی بماند و همانند دندان‌های طبیعی فشار را به‌طور مستقیم به استخوان منتقل می‌کنید.ایمپلنت دندان باعث سایش اضافی بر روی دندان‌های مجاور نمی‌شود.همچنین در برخی بیماران بهبود در سلامت عمومی دهانشان دیده‌شده و می‌توانید غذاهای سخت مانند آجیل و میوه‌ها را بخورند.

ایمپلنت دندان

شرایط گذاشتن ایمپلنت دندان

اکثر افراد نامزدهای مناسب برای استفاده از ایمپلنت به روش پانچ هستند. یک کاندید مناسب برای استفاده از این روش درمانی باید دارای شرایط زیر باشد:

لثه‌های سالم داشته باشد.

استخوان کافی برای جوش خوردن ایمپلنت در فک داشته باشد. به هر حال بعضی افراد که استخوان‌های فک خود را از دست داده‌اند نیز می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند، اما در ابتدا لازم است استخوان فک با استفاده از روش‌های درمانی خاص، ترمیم شود.

ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت

مزایای ایمپلنت

تا ۲۳ سال پیش در ایران، ترمیم دندان‌های از دست رفته محدود بود به پر کردن، روکش‌گذاری و اگر دندان‌ها با ریشه از بین رفته بود، در ‌‌نهایت پروتز مصنوعی به نوعی پایان کار ترمیم محسوب می‌شد. با ورود فناوری کاشت ایمپلنت به ایران، امید بسیاری از مردم برای داشتن یکدست دندان سالم و زیبا تقویت شد. با وجود گرانی این نوع درمان، متقاضی کاشت ایمپلنت در ایران کم نیست. در هر حال، به تأیید پزشکان و متخصصان، ایمپلنت هم در میان روش‌های درمان و ترمیم دندان روشی کامل و بی‌نقص نیست.

ایمپلنتهای دندانی جایگزین مناسبی هستند برای :

  • کسانی که با دندان مصنوعی متحرک نمی توانند عمل جویدن را براحتی انجام دهند .
  • کسانی که دندانهای خود را از دست داده اند و نمی خواهند دندان مصنوعی متحرک داشته باشند.
  • کسانی که احتیاج به بریج (پروتز ثابت) دارند ولی نمی خواهند دندان های سالم مجاور جای خالی دندان از دست رفته شان آسیب ببیند یا تراشیده شود .
  • کسانی که تمایل به داشتن دندانهایی بامشابهت خیلی نزدیک به دندانهای طبیعی دارند .

ایمپلنت برخلاف دندان مصنوعی هیچ گونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نمی شود.

پایه ی ایمپلنت همانند ریشه ی دندان طبیعی داخل استخوانفک قرار می گیرد و بنابراین تحلیل استخوان در طولانی مدت دیده نمی شود. استخوان فک کاملا محفوظ از تحلیل خواهد بود و فرم صورت دچار دگرگونی و تغییر نخواهد شد در صورت رعایت کامل بهداشت این دندان ها دائمی خواهند بود.

بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی از اصلی ترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان می باشد. باتوجه به میزان موفقیت بیش از 96% دندان های کاشته شده در 20 سال گذشته و بیش از 50 سال پیشینه و سوابق و تحقیقات کلینیکی ایمپلنت های دندانی، بهترین گزینه برای رفع مشکل بی دندانی می باشد. علاوه بر مزایای ذکر شده، کاشت دندان به روش پانج مزایای دیگری نیز دارد.

از جمله:

عدم نیاز به جراحیمدت زمان درمان کوتاهتر (مانند روش کاشت ایمپلنت قدیمی نیاز به صرف چند ماه وقت نمی باشد.)درد، خونربزی و کبودی ندارد.به عروق خونی لثه، صدمه ای وارد نمی شود.افرادی که سیگاری می کشند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

(افراد سیگاری در صورتی که بتوانند از 2 هفته قبل از ایمپلنت تا 3 ماه پس از آن تعداد سیگاری مصرفی خود را به 5 عدد در روز برسانند، می توانند از این روش استفاده کرده و نتایج قطعی را داشته باشند.)بیمار در همان روز کاشت ایمپلنت با دندان به منزل می رود.

Nobelbiocare (اصلی ترین و قدیمی ترین ایمپلنت دنیا)Biohorizons

مزیت نوع nobel biocare در این است که بیمار همان روزی که ایمپلنت انجام میشود، با دندان از مطب بیرون می رود.

ایمپلنت دندان

معایب ایمپلنت

معایب ایمپلنت

در حال حاضر عمل ایمپلنتی که در کشور ما صورت می‌گیرد، تا چه میزان به سطح ممتاز کشور‌های توسعه یافته نزدیک است و چه تفاوت‌هایی نسبت به آن دارد؟

انجام عمل ایمپلنت در ایران از سال ۱۳۶۹ آغاز شد.

امروز از جهات کیفیت ابزار، وسایل و مواد مورد استفاده، ما هیچ کمبود و نقصانی نسبت به کشورهای توسعه یافته نداریم. هزینه ایمپلنت در ایران با سایر نقاط جهان قابل مقایسه نیست، البته من منکر گرانی آن برای مردم نیستم، ولی هزینه پایین ایمپلنت و حتی سایر موارد درمانی نسبت به کشورهای توسعه یافته، یکی از عوامل جذب توریست درمانی و بیماران سایر کشور‌ها است. بنابراین مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات دندانپزشکی روز دنیا در ایران ارائه می‌شود، که یکی از دلایل اصلی دستیابی به این خدمات، عزیمت پزشکان و دندانپزشکان به خارج از کشور و آشنایی آن‌ها با علم روز دنیا است.

امکان دارد فردی زیبایی دندان برایش اهمیت چندانی نداشته باشد و بر همین اساس تصمیم به انجام عمل ایمپلنت نگیرد؛ شما تا چه میزان بیماران را ملزم به استفاده از ایمپلنت می‌کنید؟

استفاده نکردن از این روش درمان برای بیمار چه عوارضی دارد؟

ما ۳۲ دندان داریم که اگر از دندان‌های عقل صرفنظر کنیم، ۲۸ عدد باقی می‌ماند. از این تعداد تنها ۸ دندان وجهه زیبایی دارد و به چشم می‌آید و سایر دندان‌ها این قابلیت را ندارند. نگاه به دندانپزشکی تنها از زاویه زیبایی، بهانه‌ای برای شرکت‌های بیمه به منظور شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت پرداخت هزینه‌ها است. توصیه همه متخصصان دندانپزشکی برای استفاده از ایمپلنت تنها جنبه زیبایی ندارد بلکه وقتی فردی دندان‌های خلفی خود را از دست می‌دهد، اینجا دیگر زیبایی مفهومی ندارد، اما برای حفظ حالت طبیعی آناتومی فک و جلوگیری از حرکت سایر دندان‌ها و پر کردن فضای خالی دندان از دست رفته، ایمپلنت توصیه می‌شود و همانگونه که می‌بینیم در این موارد، انجام عمل ایمپلنت کمک شایانی به حفظ سلامت دهان و دندان‌های سالم فرد خواهد کرد، بدون این‌که زیبایی به‌طور خاص مورد توجه باشد.

ژنتیک فرد از یک طرف و ابزار‌ها و وسایل استفاده شده برای کاشت دندان از طرف دیگر، تا چه میزان به عمر و دوام ایمپلنت کمک می‌کند؟

این موضوع در ابتدا به لوازم مورد استفاده جراح و تجربه او بستگی دارد. بهداشت دهان و دندان یکی از تأثیرگذار‌ترین عوامل است؛ در صورت عدم توجه به این موضوع، باکتری‌ها و میکروب‌ها در اطراف ایمپلنت جمع شده و عمر آن را کاهش می‌دهند.

بسیاری از بیماران این سؤال را مطرح می‌کنند که ایمپلنت تا چند سال دوام خواهد داشت؛ در واقع کیفیت و استحکام دندان طبیعی اصلاً قابل قیاس با ایمپلنت نیست؛ اگر میزان مراقبت و حفظ سلامت ایمپلنت به‌‌ همان اندازه‌ای باشد که باعث آسیب رسیدن به دندان طبیعی شده است، طبیعتاً دوام زیادی نخواهد داشت.

در حالت کلی مراقبت و نگهداری خود بیمار مهم‌ترین عامل بقا و طول عمر ایمپلنت است و نحوه عمل و کار جراح و مسائل ژنتیکی در وهله‌ بعدی قرار می‌گیرد. اثر مسائل ژنتیکی در مقابل تأثیر بهداشت دهان و دندان بسیار ناچیز است تا حدی که ما به مراجعانی که ادعا می‌کنند تمام اعضای خانواده‌شان دچار مشکل دندان هستند، متذکر می‌شویم که شما خانوادگی بهداشت ضعیفی دارید، البته توانمندی فرد جراح و دقت در عمل ایمپلنت هم تأثیر بسزایی دارد، به همین دلیل این اصطلاح رایج است که پزشک و بیمار همکارند و هر دو باید وظایفشان را به درستی انجام دهند، در غیر این صورت به نتیجه دلخواه نخواهند رسید.

ایده آل‌ترین ایمپلنت درصورت رعایت بهداشت دهان و دندان و عمل مناسب توسط دندانپزشک، چقدر عمر مفید خواهد داشت؟

ایمپلنت قابلیت ماندگاری و بقا تا پایان عمر و در تمام طول زندگی را دارد. مراجعانی داریم که ۲۰ سال قبل این عمل را انجام داده‌اند و کماکان از آن دندان ایمپلنت شده استفاده کرده و مشکلی هم ندارند.

با توجه به شرایط آناتومیک فک، آیا تعداد ایمپلنت‌ها مشکلی پیش نمی‌آورد و از دید علم دندانپزشکی توجیه‌پذیر است؟

در حالتی که تمامی ۲۸ دندان فردی ریخته باشد، برای هر فک باید نهایتاً ۸ عمل ایمپلنت انجام داده و ۱۴ دندان می‌توانند روی ۸ پایه کاشته شده قرار گیرند. برای برخی از فک‌ها که کوچک‌تر هستند، ۱۲ دندان کفایت می‌کند که نیاز به ۶ عمل ایمپلنت دارد. این میزان ایمپلنت مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

چه افرادی نمی‌توانند از ایمپلنت به منظور جایگزین دندان از دست رفته خود استفاده کنند؟


امکان دارد ایمپلنت را نتوان برای برخی از بیماران استفاده کرد، که دلایلی مانند کافی نبودن رشد استخوانی یا مثلاً دیابتیک بودن فرد دارد. یکی از ملزومات ایمپلنت، سلامت جسمی فرد است؛ به‌طور مثال افراد دیابتیک، سیگاری‌ها، افراد مبتلا به لوسمی، ایدز یا کسانی که کمبود استخوان دارند، کاندیدای خوبی برای ایمپلنت نیستند.

دندان‌های طبیعی ما درطول زمان دچار تغییر رنگ می‌شود؛ آیا به دلیل این تغییر رنگ، دندان‌ یا پروتزهایی که با ایمپلنت در دهان ما کاشته می‌شوند، نیاز به تعویض در بلند مدت دارند؟

با توجه به مواد غذایی مصرفی مثلاً چای و قهوه زیاد یا استعمال دخانیات، رنگ ریزه‌هایی روی دندان‌های طبیعی جمع می‌شود؛ از این منظر مشکلی پیش نمی‌آید، زیرا این رنگ ریزه‌ها به روی آن پروتز‌ها هم جمع می‌شوند و تفاوت خاصی ایجاد نمی‌شود و با یک جرم‌گیری به حالت اولیه باز می‌گردد اما برخی از تغییر رنگ‌ها با افزایش سن صورت می‌گیرد که دلایل بیرونی ندارد و جنبه درونی دارد، که در این تغییر رنگ نیاز به تعویض روکش در درازمدت احساس می‌شود.

بسیاری از مردم در می‌انسالی دچار تحلیل لثه می‌شوند. در صورت بروز این معضل، آیا ایمپلنت قابلیت ترمیم یا تعویض دارد؟

طبق بررسی‌های صورت گرفته دریافتیم که بعد از سال اول به میزان یک میلی‌م‌تر استخوان‌های اطراف ایمپلنت تحلیل می‌رود. ولی اگر تمام شرایط مناسب باشد و مراقبت به درستی صورت بگیرد، این میزان بعد از سال اول به ۱/۰ میلی‌م‌تر کاهش می‌یابد؛ البته این آمار قطعی و ثابت نیست و بسیاری از افراد همین میزان تحلیل را هم ندارند، بنابراین تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت در حدی نیست که نگرانی به دنبال داشته باشد؛ زمانی این اتفاق می‌افتد که لثه دچار بیماری شود و در این حالت ترمیم استخوان و استخوان‌سازی برای ایمپلنت مجدد لازم است.

یک باور غلط بین عموم مردم جا افتاده که به دلیل ایجاد نشدن مشکل در دندان کاشته، نیازی به مراجعه به دندانپزشک احساس نمی‌کنند. برای از بین بردن این باور غلط چه توصیه‌ای دارید؟

یکی از مشکلات اساسی ما همین موضوع است. بیماران ۲ تا ۳ سال بعد از عمل ایمپلنت به ما مراجعه می‌کنند، ولی پس از این مدت این موضوع فراموش شده و دیگر هیچ پیگیری از سوی بیمار صورت نمی‌گیرد. متأسفانه مردم این نکته را نمی‌دانند که اگر در ایمپلنت مشکلی رخ بدهد یا بیماری خاصی اتفاق بیفتد، درد ندارد و فرد متوجه آن نمی‌شود؛ اگر به‌طور مداوم و مستمر به دندانپزشک مراجعه کنند و با معاینه و عکسبرداری از میزان سلامت خود مطلع شوند، آنگاه فرصت جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر وجود دارد. زمانی که مشکل ایمپلنت به استخوان فک و لثه نرسیده باشد؛ درمان بیماری امکان‌پذیر است.

در دندانپزشکی به نظر می‌رسد تداخل وظایف وجود دارد، به نحوی که پزشکان با تخصص‌های متفاوت کارهای مربوط به تخصص‌های یکدیگر را انجام می‌دهند، آیا رخداد این اتفاق درست به نظر می‌رسد؟

در کشور ما ۲۵ هزار دندانپزشک مشغول به کار هستند که ۱۰% آن‌ها متخصص و سایر آن‌ها عمومی هستند. تفاوت دندانپزشکی با سایر رشته‌های پزشکی این است که دندانپزشکان عمومی و دندانپزشکان متخصص با وظایف یکدیگر به خوبی آشنا هستند، بنابراین همه دندانپزشکان چه عمومی و چه متخصص با اصول کلی آشنایی دارند و تنها ممکن است در موارد مختلف تمرین کمتری نسبت به یکدیگر کرده باشند.

ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

عوارض ایمپلنت دندان

۱ – عوارض ایمپلنت موقتی :

لق شدن مختصر دندان کنارایمپلنت (این امر بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.)

۲ – عوارض ایمپلنت موقتی :

درد که امری اجتناب ناپذیر است و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد . ( دو عدد ژلوفن ۴۰۰ میلی گرم با هم )

۳ – عوارض ایمپلنت موقتی :

تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت در بعضی بیماران وجود دارد و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.

۴ – عوارض ایمپلنت موقتی :

در بعضی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.

۵ – عوارض ایمپلنت دائمی :

از جمله ی عوارض ایمپلنت که بعد از ۱۵ سال ظاهر می گردد در مورد تک ایمپلنت های مربوط به دندان های جلویی می باشد.
بدین شکل که پس از ۱۵ سال نوک دندان های طبیعی فک بالا یک تا دو میلیمتر پایینتر می آیند ولی نوک روکش های ایمپلنت سر جایشان می مانند بنابراین نیاز به ترمیم مجدد دارند.

ایمپلنت دندان

درمان ایمپلنت

طول درمان در ایمپلنت ها به چند عامل بستگی دارد:

1)آمادگی استخوان محل ایمپلنت از نظر حجم


2)کیفیت و تراکم استخوان محل قرار گیری ایمپلنت

اگر حجم استخوان محل قرار گیری ایمپلنت به مقدار کافی از نظر ارتفاع و قطر استخوان مناسب نباشد، ایمپلنتولوژیست باید پیوند استخوان انجام دهد تا حجم کافی استخوان اطراف ایمپلنت تامین گردد. این پیوند استخوان ممکن است حین پروسه ی درمان ایمپلنت انجام شود ویا اینکه قبل از پروسه ی کاشت ایمپلنت نیاز به تامین حجم کافی استخوان اطراف باشد.


اگر قبل از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان باشد بین 6 تا 9 ماه زمان نیاز است تا بستر استخوان آماده ی دریافت ایمپلنت گردد.


اگر همزمان با کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان باشد، معمولاً از زمان کاشت ایمپلنت تا قرار دادن پروتز روی آن بین 4 تا 9 ماه زمان لازم است.


کیفیت و تراکم استخوان حین قراردادن استخوان توسط ایمپلنتولوژیست قابل محاسبه است.


هر مقدار تراکم استخوان بالاتر باشد، ایمپلنت با قدرت و فشار بیشتری داخل استخوان بارگذاری می شود و به همان نسبت زمان قرار دادن پروتز روی ایمپلنت کمتر می گردد و می توان بلافاصله پس از قرار دادن ایمپلنت پروتز موقت را قرار داد.


اگر نیروی بارگذاری و تراکم استخوان اطراف ایمپلنت کم باشد گاهاً تا 6 ماه پس از قرار دادن ایمپلنت برای قرار دادن پروتز باید زمان سپری گردد.


با توجه به موارد فوق الذکر از زمان اولین درمان در ایمپلنت تا زمان قرار دادن پروتز روی ایمپلنت ممکن است یک هفته تا15 ماه زمان لازم باشد.

ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

درست است که قیمت هر واحد ایمپلنت بسته به برند آن ثابت است ولی چون شرایط استخوان هر فرد متغیر هست جراحی های اضافه مثل سینوس لیفت و بازسازی استخوان قیمت را تغییر می دهد ،


تا ۵٠ درصد قیمت بالاتر یا پایین تر نسبت به جاهای دیگر ملاک عمل نیست و تجربه آن پزشک و تعهدش نسبت به شما در دراز مدت خیلی مهمتر است .


با این حال بخشی از قیمت ها را در سال ١٣٩۵ در زیر میاوریم .


یکواحد جراحی و روکش ایمپلنت مارک fast & best از کشور کره ١/٩٠٠/٠٠٠ تومان

یکواحد جراحی و روکش مارک trinon آلمان ٢/۵٠٠/٠٠٠ تومان میباشد .


یکواحد جراحی و روکش مارک humanteck آلمان نیز ٢/۵٠٠/٠٠٠ تومان میباشد .


ایمپلنت دندان

ویدئو های مربوط به ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

پزشکان مربوط به ایمپلنت

دکتر اختری

آدرس: تهران، میدان فاطمی، بزرگراه شهید گمنام، میدان گلها، ساختمان پزشکان ویدا، طبقه دوم، واحد ۸

تلفن : ۸۸۶۳۸۲۷۱-۰۲۱

ایمپلنت دندان

دکتر مهرداد فلاح


آدرس : تهران ، خیابان شریعتی بالاتر از میردامادکوچه شواری پلاک 29 ساختمان پزشکان سینا طبقه 2 واحد 9
ایمیل : info@drmehrdadfallah.com
تلفن : 02122873855

ایمپلنت دندان

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۷ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حسین | ۷ سال پیش
خیییلی خوووب بود ممنون
0
0
مبینا | ۷ سال پیش
سلام خسته نباشید.من خیلی دوست دارم بروم آیا دکتری را در اصفهان میشناسید که به صورت چکی کارکند؟
0
0
علیرضا | ۷ سال پیش
ممنون از دلگرم.واقعا زیباست جای دندانی که نداری و پر کنی.ولی خیلی هزینه هاش سنگینه.
0
0
سالومه | ۷ سال پیش
سلام علیکم.خسته نباشید تشکر میکنم از مدیر خوب مجله ی اینترنتی دلگرم سایتتون عالی.ممنون.
0
0
مروارید | ۷ سال پیش
باسلام.خدا قوت.یه سوال داشتم از خدمتتون.خونریزی و درد دندانی که اینپلنت شده تا چه مدتی ادامه داره؟
0
0
یونس | ۷ سال پیش
سلام سپاس از سایت خوب و عالیتون بسیار مطلب خوبی بود؟
یه سوال داشتم از خدمتتون آیا امکانش هست دندان ایمپلنت نیز بشکند؟
0
0
کاظم | ۷ سال پیش
سلام خسته نباشید,ببخشید ایمپلنت دندان درد دارد؟ممنونم از مجله ی خوبتون
0
0

hits