دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آنفولانزای معده چیست ؟ ۹ درمان خانگی آنفلوآنزای معده
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یکی از نشانه های برجسته ی آنفلوانزای معده اسهال آبکی، و معمولا بدون خونریزی است که با گرفتگی و درد شکم همراه است.

درمان خانگی آنفلوانزای معده

آنفلوآنزای معده ( گاستروآنتریت) نوعی بیماری است که می تواند با تعدادی از ویروس های مختلف که به دستگاه گوارش حمله می کنند ایجاد شود . این ویروس می تواند از مواد غذایی آلوده و یا به دلیل بهداشت ضعیف شستشوی دست انتقال یابد. از گوشت خام تا آب آلوده می تواند علت این بیماری باشد.

در حالی که این بیماری به طور معمول به عنوان "آنفولانزای معده" نامیده می شود، بیماری هیچ ارتباطی با آنفلوآنزا ندارد. برای برطرف کردن آنفولانزای معده و تسکین علائم ، پیشنهاد می کنیم که با داروهای خانگی آنفولانزای معده آشنا شوید. با مجله دلگرم همراه باشید

آنفولانزای معده چیست ؟

هنگامی که معده و روده تان تحریک و ملتهب شود، ممکن است تحت تاثیرگاستروانتریت (آنفولانزای معده) قرار گرفته باشید. اغلب در مواد غذایی فاسد یا آب آلوده، باکتری ها یا انگل ها باعث عفونت می شوند که یک یا دو روز طول می کشد تا بروز کند (برای ویروس ها) و گاهی بیش از یک هفته برای عفونت های باکتریایی طول می کشد.

علل دیگر آنفلوانزای معده عبارتند از:

خوردن صدف، به خصوص صدف خام و نپخته
به اشتراک گذاشتن ظروف، حوله و یا غذا با فرد مبتلا به آنفلوانزای معده
خوردن غذایی که در تماس با شخص آلوده بوده است
تحریکات غذایی ، مانند عدم تحمل لاکتوز (عدم هضم لاکتوز) در محصولات لبنی
روتا ویروس، شایع ترین علت اسهال عفونی در نوزادان و کودکان
نوروویروس، نورو ویروس‌ها گروهی از ویروس‌ها هستند که سبب التهاب معده و دیواره روده‌ی بزرگ (گاستروآنتریت) می‌شوند.

علائم آنفولانزای معده

یکی از نشانه های برجسته ی آنفولانزای معده اسهال آبکی، و معمولا بدون خونریزی است که با گرفتگی و درد شکم همراه است. علائم دیگر عبارتند از تهوع، استفراغ، تب درجه پایین و درد گاه بیگاه عضلات یا سردرد. علائم گاستروآنتریت ویروسی معمولا در عرض یک تا سه روز پس از ابتلا بروز می کند. در برخی موارد، علائم به طور متوسط دو روز طول می کشد، اما در بعضی دیگر آنفولانزای معده به مدت 10 روز طول می کشد.

درمان های خانگی آنفلوآنزای معده

وضعیت سیستم ایمنی بدن تان در امکان ابتلا به آنفولانزای معده نقش مهمی دارد. مراکز مراقبتی روزانه و خانه سالمندان در شیوع و گسترش گاستروانتریت بدنام هستند زیرا آنها با کودکان و سالمندانی در تماس هستند، که دارای سیستم ایمنی ضعیف ترند. برای مبارزه با علائم آنفلوآنزای معده، داروهای خانگی زیر را مصرف کنید:

1. نوشیدنی های ورزشی

زمانی که مبتلا به آنفولانزای معده باشید ، در اثر استفراغ و اسهال پتاسیم و سدیم (الکترولیت ها) مورد نیاز بدن از دست می روند. مصرف نوشیدنی های ورزشی مانند گاتاروید(Gatorade) وپاورید(Powerade) می تواند سدیم و پتاسیم و الکترولیت های از دست رفته را بازگرداند و جبران کند.

2. لیموناد زنجبیلی

لیموناد زنجبیلی نوعی آشامیدنی شیرین و گازدار غیر الکلی است. تهوع و استفراغ مرتبط با آنفولانزای معده را با نوشیدن لیموناد زنجبیلی خنک درمان کنید.

3. چای زیره

یک قاشق چایخوری از زیره سیاه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید چای زیره به مدت 10 دقیقه بماند، سپس چای صاف شده را در طول روز میل کنید.

4. سیب

برای تقویت و بهبودی سیستم روده ای سیب زمینی بخورید، خوردن سیب زمینی پخته می تواند علائم آنفلوانزا را درمان کند.

5. سیر

سیر به علت داشتن خواص آنتی بیوتیکی، باکتری های مرتبط با آنفلوانزای معده را مورد هدف قرار می دهد، همچنین از باکتری های مفید و طبیعی روده(فلور روده) محافظت می کند.

6. مایعات و غذاهای آبکی

علائم آنفلوانزای معده را با نوشیدن مایعات و غذاهای آبکی مانند آب، چای سبک و معجون آب و آبلیمو و جوش شیرین(flat soda) درمان کنید. زمانی که احساس بهبودی کردید، می توانید آب سیب و سوپ مرغ بدون چربی نیز مصرف کنید.

7. نعناع

به دلیل تأثیرات آرامش بخش نعنا روی معده، از نعناع برای درمان ناراحتی آنفلوانزای معده استفاده کنید. قرص و چای نعناع مصرف کنید.

8. زنجبیل

زنجبیل نه تنها مشکلات گوارشی را کاهش می دهد، بلکه در کاهش علائم آنفولانزای معده شگفت انگیز است. یکی از بهترین راههای درمان این است که چای زنجبیل بخورید. اما بیش از حد مصرف نکنید.

9. مصرف کمتر غذاهای جامد

هنگامی که اشتهای تان بر می گردد، با مصرف غذاهای سبک و بدون نمک و ادویه از تحریکات معده جلوگیری کنید. غذاهای ساده و آبکی و آسان هضم را انتخاب کنید، مثلا برنج، نان، غلات و سیب زمینی را انتخاب کنید. برای افزایش مقدار پروتئین سوپ مرغ فاقد چربی مصرف کنید، زیرا کمک می کند تا ایمنی بدن تان را در برابر هر عفونت ویروسی ویرانگر افزایش دهید . از غذاهایی که باعث تحریک معده می شود پرهیز کنید، مثلا از غذاهای حاوی کافئین، حاوی فیبر زیاد، غذاهای تند و ادویه دار ، اسیدی، چرب، شیرین و یا محصولات لبنی اجتناب کنید.


ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits