دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شپش سر را چگونه از بین ببریم ؟
620
زمان مطالعه: 12 دقیقه
شپش سر عفونتی انگلی است که توسط انگلی به نام پدیکولوس هومانوس کاپیتیس (PEDICULUS HUMANUS CAPITIS) ایجاد می شود. شپش سر یک بیمارى انگلى است که در سراسر دنیا حتى در کشورهاى توسعه یافته نیز به وفور مشاهده مى شود.

شپش سر چیست ؟ چگونه با آن مقابله کنیم ؟

همه ی ما تا به حال بسیار در مورد شپش سر شنیده ایم ؛ اما شپش سر چیست ؟ چگونه آن را درمان کنیم ؟ در این مقاله از دلگرم شما را با شپش سر و راه های خلاصی از آن آشنا میکنیم با ما همراه باشید.
شپش حشره کوچکی به رنگ سفید مایل به خاکستری است که دارای دهانی مخصوص مکیدن خون، دو شاخک و سه جفت پای کوتاه است.
شپش یک انگل خارجی بدن انسان محسوب می‌شود. می‌تواند سر، بدن و عانه را آلوده کند. تخم شپش «رشک» نام دارد و بیضی شکل و سفیدرنگ و به اندازه ته سنجاق است و به مو و درز لباس‌ها می‌چسبد.

شپش در مو و لباس زندگی می‌کند و فقط به خاطر تغذیه روی سطح بدن می‌آید و خودش را به پوست بدن می‌چسباند و پوست را سوراخ کرده و بزاق خود را در زیر پوست تزریق نموده و با مکیدن خون، مواد زائدی را نیز از خود دفع می‌کند.
همین تلقیح مواد زائد و بزاق به زیر پوست منجر به ایجاد برآمدگی قرمز رنگ خارش‌داری می‌گردد.ز شپش‌ها به عنوان یک معضل بزرگ برای بشر از گذشته‌های دور یاد می شود.
شپش‌ها به خصوص شپش‌های سر در موهای افراد و نزدیک به جمجمه زندگی می‌کنند. منطقه تی که شامل گردن تا قسمت بالای سر و شقیقه‌ها می باشد بهترین محل‌ها برای زندگی شپش‌ها است.

شپش‌ها تنها از خون انسان تغذیه می کنند. شپش بالغ برای تخم ریزی و تکثیر باید روزی دو بار از خون انسان تغذیه کند.
از نظر شدت و شیوع آلودگی به انواع شپش، عواملی چون سن، جنس، نژاد، وضعیت اقتصادی و اجتماعی موثر شناخته شده‌اند. آلودگی در تمام گروه‌های سنی دیده می‌شود ولی شپش سر در کودکان (سنین مدارس ابتدایی) شیوع بیشتری دارد.
طول عمر این مزاحم‌هاى کوچک کمتر از ۳۰ روز است. اما هر شپش ماده‌ بین ۵۰ تا ۱۵۰ عدد تخم به جا می‌گذارد که هر کدام از این تخم‌ها در یک کپسول بسیار چسبناک قرار گرفته‌اند. این کپسول از فاصله تقریبا ۵ میلیمترى ریشه مو به مو می‌چسبد و به راحتى جدا نمی‌شود.

از بین بردن شپش موی سر

اصلی ترین راه ابتلا به شپش موی سر چیست؟

تماس مستقیم با لباس و رختخواب فرد مبتلا اصلی ترین راه ابتلا است. استفاده از کلاه و روسری فرد مبتلا.

چطور متوجه شپش در موی سر بشویم؟

  • خارش شدید و آزاردهنده سر
  • برجستگی های کوچک و قرمز برروی سر، گردن و شانه ها
  • ذره های سفید بسیار شبیه به شوره سر برروی پایه ی موها که بسختی کنده می شوند.

مهمترین علائم شپش در سر

شایع‌ترین علامت شپش، خارش است. اگرچه شپش بیماری خاصی ایجاد نمی‌کند اما گزش آن باعث ایجاد حساسیت روی پوست می‌شود. ممکن است بلافاصله پس از ابتلا دچار خارش نشوید.
به‌خصوص اگر هجوم شپش‌ها خفیف باشد. ممکن است حتی تا 6هفته بعد از ابتلا هم هیچ نشانه‌ای نداشته باشید. علاوه بر خارش شدید، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می‌کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوست‌تان است!
به‌دنبال خاراندن پوست ممکن است زخم‌هایی هم روی آن ایجاد شود. زخم‌های حاصل از خارش جای گزش شپش می‌توانند توسط باکتری‌های روی پوست عفونی شوند.

اگرچه این موضوع خیلی رایج نیست اما اگر پوست سرتان قرمز، ملتهب و دردناک شده است یا غدد لنفاوی‌تان حساس شده‌اند در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. اینها از علائم عفونت‌های پوستی هستند.
حتی گاهی‌اوقات افراد مبتلا نمی‌توانند به راحتی بخوابند. علاوه ‌براین، شپش‌ها می‌توانند باعث ایجاد برآمدگی‌های قرمز رنگ روی سر، گردن، شانه‌ها و ناحیه تناسلی شوند. تکه‌های سفید رنگ چسبیده به مو نیز تخم‌های شپش هستند و به سختی می‌توان با استفاده از شانه آنها را از روی مو جدا کرد.

شپش سر چگونه تشخیص داده مى شود ؟

شک به بیمارى اولین قدم تشخیص شپش سر است. همانطوریکه پیش تر نیز ذکر شد موارد شپش سر در تمام افراد جامعه حتى در افراد با رعایت بهداشت فردى بالا نیز ممکن است دیده شود.
خارش سر بخصوص خارش بدون علت در یک کودک در سنین مدرسه باید از این جهت مورد بررسى قرار گیرد. به احتمال کم ممکن است بتوان شپش را از سر جدا کرد و با احتمال بیشتر مى تواند رشک هاى چسبیده به موى سر را یافت.
در افراد بخصوص کودکانى که ضایعات عفونى مثل زرد زخم یا ضایعات شبه اگزمایى در ناحیه سر و پشت گردن به کرات دیده مى شود احتمال وجود شپش را باید مدنظر داشت.

درمان شپش موی سر

چگونه شپش سر را درمان کنیم ؟

سمپاشی خانه :
با توجه به اینکه شپش سر بیرون از بدن انسان فقط به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت زنده می ماند بنابراین نیازی به سم زدایی منزل با موادشیمیایی یا ضدعفونی کردن محیط دوروبر نیست.

معاینه تمام افراد منزل :
تمام افراد کودک و بالغ موجود در خانه را نیز باید دقیقا معاینه کرد. برخی می گویند باید تمام افراد خانواده را درمان کرد زیرا در ۶ درصد موارد، افراد بدون علامت وجود دارد که از طریق آنها احتمال آلودگی مجدد وجود دارد ولی برخی می گویند فقط باید فرد آلوده را درمان کرد. ضمنا تمام افراد فامیل را نیز که در ۴ تا ۶ هفته قبل تماس سربه سر با فرد آلوده داشته اند را نیز باید معاینه کامل کرد.

اقدامات عمومی :
گذاشتن لباس های غیرقابل شست وشو در کیسه پلاستیکی به مدت ۲ هفته بیرون از منزل، کف اتاق ها، مکان های بازی و اثاثیه منزل را نیز باید به دقت جاروبرقی کشید تا هرگونه موی دارای تخم های زنده را برطرف کرد. البته باید به بیماران توصیه کرد که بعد از دو نوبت درمان، رشگ های باقیمانده، مرده بوده و نیازی به درمان های اضافه تری نیست.

ضدعفونی کردن :
الف) البسه : تمام البسه، ملحفه و روبالشی را باید با آب داغ شسته و خشک کرد. لباس های غیرقابل شست وشو را خشک شویی کرده و اتو کشید یا در خشک کن لباس قرار داد. یا این دسته از لباس ها را درکیسه پلاستیکی قرار داد و به مدت ۲ هفته در جای گرم قرار داد.
ب) ابزارهای مشترک : شانه و برس را نیز می توان با روش های زیر ضدعفونی کرد: گذاشتن داخل ماده شپش کش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، یا گذاشتن در شامپوی شپش کش به مدت ۲ ساعت، یاگذاشتن در آب داغ ۶۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه.

از بین بردن شپش مو

برداشتن تخم ها :
الف) کوتاه کردن مو
اگر چه کوتاه کردن موی آلوده سر یا بدن باعث از بین رفتن شپش می شود ولی این نوع درمان برای اکثریت بیماران از جهت زیبایی مناسب نیست.
ب) برداشتن فیزیکی تخم شپش
با توجه به اینکه هیچ کدام از داروهای موضعی ضدشپش نیز، صد درصد تخم کش نیست و از طرفی به علت اینکه برخی مدارس نیز از ورود این افراد تا زمانی که هنوز رشگ زنده یا مرده وجود دارد ممانعت می کنند بنابراین برداشتن دستی تخم ها نیز نقش مهمی در درمان بیماری دارد ولی برای برداشتن کامل تخم ها اولا به طور متوسط ۹ ساعت وقت لازم است، ثانیا تا اندازه ای دردناک و ناراحت کننده است.
ج) سرکه
موها را با مخلوط سرکه و آب با نسبت مساوی خیس کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با شانه های دندانه ریز شانه می کنند تا رشگ از ساقه مو جدا شود.
د) شانه مخصوص رشگ یا موچین
با این وسیله نیز می توان ۵۰ تا ۸۵ درصد تخم ها را برطرف کرد.

حتماً بخوانید:
معرفی لوسیون ضد شپش دای لیس

معرفی لوسیون ضد شپش دای لیس

موارد مصرف لوسیون ضد شپش دای لیس دای لیس (Dilice) جدیدترین فرآورده دارویی در درمان شپش سر می باشد که ماده موثره آن، دایمیتیکون است که ماده ای خنثی و…

از بین بردن شپش سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای اسانس های طبیعی است که به طور موثر در درمان آلودگی شپش سر استفاده می شود.این روغن ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ و در درمان شپش بسیار سودمند است.
روغن درخت چای بسیار قوی است، بنابراین با یک قطره روغن زیتون رقیق کنید. با توپ پنبه ای به سرتاسر پوست سر بمالید.12 ساعت بعد بشویید ابتدا سه بار در هفته این کار را انجام دهید و سپس یک بار در هفته تا از شر آن خلاص شوید.

رفع شپش سر

از بین بردن شپش به وسیله روغن زیتون

  1. به همه جای موهای سر خود روغن زیتون بمالید.
  2. موهای خود را در قسمت بالای سر خود جمع کنید و با کلاه حمام یا حوله آنها را بپوشانید. ممکن است موها چسبناک و روغنی و ناراحت کننده باشند. بنابراین می توانید حوله ای را دور گردن خود ببندازید تا این مواد را جذب کند.
  3. 3 تا 8 ساعت موهای خود را در این حالت نگه دارید. کمتر از 3 ساعت نباشد، زیرا تحقیقات نشان داده که شپش ها می توانند تا 2 ساعت در مایعاتی مانند روغن زیتون زنده بمانند. هر چه مدت زمان به 8 ساعت نزدیک تر شود، میزان از بین رفتن شپش ها و موثر بودن این روش بیشتر خواهد بود.
  4. ظرفی پر از آب داغ و صابون آماده کنید و حوله را داخل آن قرار دهید. خود را برای دیدن شپش های مرده و تخم های آن که در آب شناور می شوند ، آماده کنید.
  5. حوله سر خود را بردارید. موهای خود را به 4 قسمت تقسیم کنید. می توانید از سنجاق سر برای این کار استفاده کنید.
  6. از شانه فلزی برای شانه زدن هر قسمت از موی خود استفاده کنید. بعد از شانه زدن تمام موهای خود، شانه استفاده شده را در آب صابون قرار دهید و خوب آن را شستشو دهید تا شپش های آن کشته شوند.
  7. شانه زدن را تا جایی ادامه دهید که موهایتان عاری از شپش به نظر آید.
  8. می توانید از مواد پاک کننده برای پاک کردن روغن زیتون موهای خود استفاده کنید. سپس می توانید از شامپو برای پاک کردن کامل آن استفاده کنید.
  9. موهای خود را با سشوار خشک کنید. گرمای ناشی از سشوار می تواند شپش های باقی مانده احتمالی را از بین ببرد.
  10. به دقت موهای خود را بررسی کنید تا شپش های باقی مانده را پیدا کنید.

این کار را هر سه روز یکبار، به مدت دو هفته اجرا کنید تا تمام شپش ها کشته شوند. طول دوره زندگی هر شپش حدودا 12 روز است. اگر این کار تکرار نشود، امکان تخم گذاری و رشد مجدد شپش ها وجود دارد.

روغن اوکالیپتوس برای درمان شپش سر

روغن اوکالیپتوس از برگ های تازه درخت اکالیپتوس استخراج شده است. روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری موثر است. شامل ترکیباتی که به از بین بردن حشرات کمک میکند. استفاده از آن را به طور منظم به منظور خلاص شدن از شر شپش است . می توانید چند قطره از اسانس اکالیپتوس در شامپو مخلوط کنید و پوست سر خود را به خوبی با آن بشویید. این یک راه آسان برای از بین بردن شپش است. اضافه کردن چند قطره از این روغن به آب حمام و شستشوی آن با موی سر شیوه دیگری برای دفع شپش است.

حتماً بخوانید:
شانه ضد شپش یا شانه الکترونیکی چیست ؟

شانه ضد شپش یا شانه الکترونیکی چیست ؟

شانه ضد شپش یا شپش کش چیست ؟ شپش سر در همه جای دنیا وجود دارد و جز فراگیر ترین موجودات موزی و مزاحم برای بشر هستند. رهایی از دست این موجودات بندپا…

اسانس روغن شمعدانی برای درمان شپش

اسانس شمعدانی مورد استفاده برای کشتن شپش است روغن شمعدانی به عنوان محبوب ترین از بین برنده شپش است . ماساژ آن به مو و پوست سر در هنگام خواب و شستن آن در صبح ضروری است یا چند قطره از اسانس شمعدانی به شامپو اضافه کنید تا شپش بطور کامل از بین برود.

درمان رشک

درمان شپش به وسیله بادام تلخ

به مقدار نیاز (50سی سی روغن بادام تلخ و10سی سی آب)را مخلوط و بخوبی تکان می دهیم سپس مخلوط اماده شده را به نواحی سر وساقه مو مالیده وماساژ می دهیم تاتمام سطح پوست سر را بپوشاند .بهتر است محلول را شب استفاده وصبح ضمن شتشو وشانه کردن رشک ها را از موها جدا کنیم. برای اطمینان بیشتر درمان را میتوان به فاصله 7تا 10 روز بعد تکرار کرد.

درمان شپش سر با روغن چریش

روغن چریش شامل ترکیبات مختلف است که دارای خواص دارویی است چند قطره از روغن چریش را با روغن زیتون ترکیب کنید و با توپ پنبه ای به پوست سر بزنید حداقل دو بار در هفته به مدت یک ماه تکرار کنید تا بطور کامل شپش درمان شود.

درمان شپش با سرکه

سرکه را گرم کرده و آن را روی سر خود بمالید. حوله یا کلاهی روی سر خود بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. روغن معدنی را با سرکه مخلوط کنید و آن را روی موهای خود بمالید تا شپش هایی که به سختی به موها چسبیده اند جدا شوند. می توانید روغن معدنی را از داروخانه تهیه کنید. این مخلوط شوره سر را هم برطرف می کند.
مخلوط های بالا را هر شب روی سر خود قرار دهید تا شپش ها به طور کامل برطرف شوند. حتی بعد از برطرف شدن کامل شپش، 3 تا 5 روز بعد هم، از این مخلوط برای موهای خود استفاده کنید. به این دلیل که کاملا مطمئن شوید شپش ها دیگر برنمی گردند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (620 رای)  

۱۱۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محدثه | ۲ سال پیش
سلام من الان نزدیک یکی دوهفته میشه که سرم شپشی شده رفتم داروخانه به من یک شانه در داخل جعبه و شامپو ضد شپش و روغن داده ومن یک بار روغن رو زدم سرم و یک کلاهی که داخل جعبه بود گزاشتم رو سرم و یک روسری هم بستم و بعد ۳۰ دقیقه رفتم حموم با شامپو کب داروخونه داده شستم و هر روز مادرم موهامو نگاه میکنم تو موهام تخم اس سفیدی هست که مادرم میکشه و بعد موهامو دوتایی می بافه سرم نمیخواره حالا شما اگه راحل دیگه ای هست لهم بگید
2
8
ستایش | ۳ سال پیش
سلام
من ۱۲ سالمه و بعد یه هفته خارش متوجه شپش هاشدم دوی موهامم هم جونورای سیاهش هست هم چیزای سفیده چسبنده مامانم میگه رنگ موبزارم از بین میرن؟؟؟لطفا کمک کنید خیلی نگرانم
6
30
شبگرد | ۴ سال پیش
سلام دوستان ، مدت یه ماه که متوجه شدم که دختر سرش شپش گرفته ۶تااسپریه ضد شپش گرفتم و زدم ولی فایده نداشت و ایندفعه با شامپوی نرم کننده سرش رو شونه کردم چندتا شپش افتاد از اسپند .... هم استفاده کردم ولی بازم فایده نداشت تو رو خدا بگید چیکار کنم دیگه کلافه شدم
8
34
مجتبی | ۴ سال پیش
عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان
ما هم یه تجربه تو یکو نیم ماه اخیر داشتیم که خدمت دوستان عرض میکنم، یکونیم ماه پیش یدفعه دیدیم سر دخترم پر از شپش شده حالا یه بچه چهار ساله از کجا اومده بود واقعا نمی دونم فقط ذهنمون به شهربازی اونم قسمت استخر توپش رفت، بعد متوجه شدیم سر همسرمم گرفته، خلاصه کلی درمان کردیم که همه بی فایده بودن، شامل شیتشو با پودر رختشویی سرکه سامپو مخصوص سس مایونز رنگ مو و ... خودم چک کردم مثلااین لامصبو گذاشتمش تو سرکه شب تا صبح زنده موند، خلاصه تنها راهی که خوب بود نفت بود، ولی تهیه کردن نفتم سخته، سرا کاملا اغشته کنید فقط هشت دقیقه کافیه ، من فوق مهندسیه شیمی هستم و پر حوصله، تو چهار دقه نمیمیرن ولی تو پنج میمیرن و هشت کافیه کافیه، دو بار این عملا انجام بدین به فاصله پنج روز، و تا می تونین رشکارو جدا کنین تمام ملافه هارو بریزین ماشین با دمای ۶۰ و پتوهارو اتوی داغ بکشین یا پلاستیک کنین برای چند روز، اصلا هم نترسین نه ریزش میاره نه چیزی الان یکو نیم ماه گذشته و ما دیگه هیچی ندیدیم شکر خدا، موفق باشین
7
41
نگین | ۴ سال پیش
سلام من موهای بلندی دارم ک تا رونم میرسه خیلی رو موهام حساسم اگه کوتاشون کنم نصف جونمم باش میره خیلییی دوسشون دارم ولی نمیدونم ی روز داشتم موهامو شونه میکردم ی شپش دراومد از تو موهام، نمیره روی کف سرم من شونشون میکردم فقط پایین موهام بود چند بار با اب داغ شستم تا ی مدت نبود ولی فک کنم یکی از دوستای مدرسه ایم داره ک فک کنم از اون میگیرم چ شامپویی بخرم چ راهایی رو بهم پیشنهاد میکنید البتههه اصلا نمیخوام یکمم از موهام کوتاه بشه خواهش میکنم را هاشو بهم بگید
6
17
پاسخ ها:
ناشناس | ۳ سال پیش
سلام چای سبز برای درمان شپش موثره ؟
7
10
علی | ۳ سال پیش
سلام بهترین راه برای از بین بردن شوره و شپش استفاده از پودر ماشین لباسشویی است. توی کاسه آب گرم بریزید و پودر هم به اون اضافه کنید خوب هم بزنید تا کف بکنه . بعد فقط از کف اون بردارید و روی سر خودتون بزنید و مثل شامپو سرتون رو بشورید. و آب بکشید.
3
19
Parya | ۲ سال پیش
عزیزم ممکنه بگین تخماش چطور از بین رفت موهای منم بلنده واقن کلافه شدم 😓
4
6
Tina | ۴ سال پیش
سلام منم شپش داشتم ولی خداروشکردرمان شداول ازهمه شماپوپرمترین بزنیدطبق دستورش تادوروزحموم نریدوروزسوم وچهارمش باتایدموهاتونوب
شورین وبعدش بادم کرده ی اسپند.وازلین روگرم کنیدتامایع بشه سپس شونه دندونه ریزروتوش بزنیدوبه موهاتون بکشیدمیبینیدکه چقدرشک ازموهاتون جدامیشه سوره یس ونباروهم فراموش نکنیدوبعداز۱چرو
زمجدداشامپوپرمت
رین بزنید
6
7
ثمن | ۴ سال پیش
من چند روزیه ک خارش سر دارم، و توی سرم چیزای سفیدی میبینم که وقتی بهشون دست میزنم میریزن و به موهام نچسبیدن... الان شک دارم ک اینا رشکن یا شوره؟؟؟؟ خیلی میترسم نمیدونم چیکار کنم، تروخدا کمکم کنید...
7
5
پاسخ ها:
سیتا | ۴ سال پیش
چه داشته باشی چه نداش باشی سرکه بزن همس می ره یا اسفند اسیاب شده
7
3
نگین | ۴ سال پیش
فک کنم شوره باشن چون رشک ب موی سر میچسبه
4
12
ویدا | ۴ سال پیش
عزیزم اونها بعضاشون رشک و بعضیا شون شورن من خودم دارم ولی نمیرن فردا هم با پدرم می خوام برم دکتر میگن یه جایی هست که مجانی درمان میکنن
2
7
ویدا | ۴ سال پیش
سلام من از مدرسه گرفته بودم بعد که از مدرسه اومدم سرم خیلی می خوارید مادرم گفت که بری حموم درست میشه من درسام و نوشتم و تموم کردم بعد گفتم که مامان بازم سرم میخوارید ووقتی میدیدم روی ناخن هام دانه های مشکی و پوست سرم بود بعد که رفتیم شونه کنیم چهار تا شپش رو با شونه آور بیرون من خیلی ترسیدم و چون درسهامون خیلی سنگین خیلی میترسیدم فردا که از مدرسه اومدم خوابیدم و وقتیداشتم موهامو میدیدم داشت راه میرفت تا لخه ریشه موهام برسه بعد ماردم سرکه سیب و سرکه سفید رو باهم قاطی کرد بعد به موهام زد بعدبانایلون پوشوندم بعداز چند ساعت نایلون رو کل برداشتم نمامیشون مرده بودن بعد پدرم وقتی متوجه شد شامپو و روغن و دواسپره که یکیش برای ملافه و بالش و.. بود و یکیش هم برای مردسه رفتیکه دیگران از من نگیرن بعد هر روز مارم مو هامو میشست بعد از یه هفته دوباره تو موهام پیدا شد دیگه دارم کلافه میشم بعد مادرم گفت که یه جایی مجانی درمان میکنکه فردا صبح داریم میریم اونجا امید وارم که شرشون بره بعد من اصلا نمیتونم به اون جونورا دست بزنم مثلا یکیش رو حلم بود انداختمش زمین انقدر لگدش کردم ولی بازم نمیوفتاد وآخر زمین افتاد
3
18
پریسا | ۴ سال پیش
سلام کلا بگم موهام با تیغ از ته زدم ولی هنوز پوست سرم میخواره واقعا افسرده شدم تمام زندگیرو شستم از بین نمیره حتی روی پوست بدنمم هستن
5
9
ضد شپش | ۴ سال پیش
حشره کش بی بو تارومار را به موهاتون بزنید کاملا رفع میشه چندین بار امتحان کردم صددر صد جواب داد.
12
10
S | ۴ سال پیش
باسلام. من و دخترم حدود یک هفته است که درگیر شپش هستیم. باید بهتون بگم اونقدر ها هم که میگن مقابله باهاش سخت نبود.... شامپوی پرمترین. اتوی مو. و محلول سرکه و آب و مدام شانه زدن بهم کمک کرد. و الان دو روزه هیچ نوع شپش یا رشک در سر خودمو بچم نیست. در ضمن بهترین راه برای ازبین بردن رشکها چیدن ساقه موییه که تخم شپش بهش چسبیده. باقیچی راحت بچینید چون کندنش سخته
4
8
پاسخ ها:
سمیه | ۴ سال پیش
من الان دخترم سرش افتاده ایا این شامپو تاثیر داره دکتر گفته یک روز درمیون استفاده کنه
3
7
مریم | ۴ سال پیش
سلام دخترای من سرشون شپش گرفته اونم از دخترخاله هام.هر کاری میکنم از بین نمیره.موهای خودم که خیلی بلند داره سریعترین راه رو لطفا بگید خسته شدم از بس این شامپو رو زدم.تو رو خدا جواب بدید
0
4
پاسخ ها:
زهرا | ۴ سال پیش
من قبلا گرفته بودم هر کاری میکردم نمیرفتن یه هفته اصلا تو سرم نبودن ولی دوباره برمیگشتن تا از سرکه سیب استفاده کردم روزی دو بار به ریشه ی موهام میزدم تا بالاخره از سرم رفتن بهترین روش سرکه سیبه من این کارو تا دوماه برای اطمینان انجام دادم اما یک ماه هم بسه فقط وقتی که سرکه سیب میزنید نباید به بوی بدش فکر کنید حداقل باید 2 ساعت روی سرتون بمونه من خودم روزی دو بار میزدم و هر شب میرفتم حموم و دوباره بعد حموم موقع خواب میزدم
3
4
زهرا | ۴ سال پیش
اصلا نگران نباشين من موهام تا كمرم بود اصلا كوتاه نكردم و يه هفته اي هم رفت
من اولش ك متوجه شدم هر كاري فكر كنين كردم
از سس مايونز و اسياب اسپند تا شامپو پرمترين
هرروز هم شونه ميزدم موهامو و مادرم هم از لاي موهام رشكاشونو درمياورد اصلا ديوونه شده بودم همش گريه ميكردم
تا اينكه دوستم بهم گفت برو دكتر و رفتم دكتر و لوسيون داي ليس بهم داد
اصلا معجزه كرد واقعا و هم شپش و تخماشونو از بين برد
فقط همه اعضاي خانواده بايد با هم درمان شن
وسايل شخصيتونو توي اب جوش بندازين اونايي ك نميشه شست
اونايي هم ك شستنيه مثل ملافه و روبالشتي و اينارو بشورين بندازين جلوي افتاب
سشوار و اتو مو هم خيلي جوابه
اميدوارم سريع تر از شرش خلاص شين اين موجودات چندش منقرض شن
3
16
پاسخ ها:
هلن | ۴ سال پیش
عزیزم شما از چه شامپویی استفاده کرده اید
1
1
بینام | ۴ سال پیش
سلام شامپو پرمترین طلا رو از بین میبره؟؟؟
تو رو خدا جواب بدید دارم روانی میشم
4
3
Deniz | ۴ سال پیش
سلام عزیزانم اصن نگران نباشید دعا کنید تلاش کنید دارو درمون استفاده کنید انشالله که از بین برن می تونین از صابون گوگرد واسه کشتنش استفاده کنین بعد برای از بین بردن بوش از یه شامپوی دیگه استفاده کنید از اتو مو واسه سوزوندن رشکا استفاده کنید از گل سرشوی هم میتونین کمک بگیرین یا حتی صابون گلنار یا صابون مراغه ولی من بهتون توصیه میکنم حتما از اسپند استفاده کنین
می تونین سوره نبا رو هم بخونید
انشالله که خدا پشت و پناهتون باشه و این حشرات موذی از بین برن
4
3
بي نام | ۴ سال پیش
سلام موهارو كوتاه كنيم جواب ميده
3
4
پاسخ ها:
علی | ۳ سال پیش
کمتر میشه ولی خوب نمیشه
2
5
بي نام | ۴ سال پیش
سلام من و دختر داييم و ابجيم شپش گرفتيم هركاري ميكنيم خوب ميشه ولي بعد ١٠روز دوباره داريم چي كار كنيم كمك كنيد خواهش
1
3
پاسخ ها:
هلن | ۴ سال پیش
نیازی به کوتاه کردن نیست شما میتوانی به شانپو هایی مثل لیندان پرمترین و.......
6
2
مهسا | ۴ سال پیش
من پارسال از دخترداییم شپش گرفتم مامانم بادست همه‌ی شپشامو پاک کرد حتی رشکارو خیلی دوران سختی بود ولی گذشت. چند روز یا هفته بعد گذشت مامانم شپش گرفت اونوقت نوبت من شد کخ سرشو پاک کنم و کاملا پاکش کردم از این ماجرا یکسال و نیمه که میگذره و الان من یکی یا دوهفتس که شپش گرفتم ولی به مامانم نگفتم الانم روستام و میدونم که شپشام بیشتر میشه وقتی بریم خونه خودمون به مامانم میگم بعدش این راه حلارو میگم دعا میکنم گه مفید باشن شپش خیلی سخته من شبا تا ساعت سه و چهار بیدارم و سرمو میخارونم خیلی بده واقعا ..!
4
4
الهام | ۴ سال پیش
من نزدیک جشن نامزدیمع ولی متوجه شدم سرم مقدار کمی آلوده ب رشک شده لطفا هر روشی ک باعث از بین بردن این الودگی هست رو برام بگید ممنون
0
9
منا | ۴ سال پیش
کسایی که دوس ندارن از شامپو ها و مواد شیمیایی استفاده کنن حتما روغن نباتی رو امتحان کنن من خودم حدود دو هفته هر کار کردم فایده نداشت بعدش روغن نباتی زدم به کل موهام و یکی دو ساعت موند رو سرم و بعد دو ساعت هنوز نشسته بودم موهامو با شونه ریز شونه کردم همه زنده ها ریختن و کلی هم تخم شپش جدا شد درحالی که موهاتون کفی هست هم شونه بزنین اصلا هم نگران پاک نشدن روغن نباشین با یه شامپو میره البته پودر لباس دستی رو هم پیشنهاد میکنم باعث میشه اگه شپشی مونده سر بخوره و بریزه بعد حدود یه هفته دوباره شپش دیدم البته خیلی کوچولو بودن و معلوم بود تخم های باقی مونده باز شدن دوباره روغن زدم و این دفعه کامل برطرف شد البته هر روز باید با شونه ریز موهاتونو شونه کنین. امیدوارم خیلی زود تر از من از شر این موجودات آزار دهنده خلاص شین. اگه از اول روغن بزنین یکی دو هفته ای تموم میشه.
2
7
پاسخ ها:
بینام | ۴ سال پیش
سلام موهاتون بلند بود یا کوتاه؟
1
0
Khazan | ۵ سال پیش
من همه راه هارو امتحان کردم موثر نبود غیر از اینایی ک میگم جواب داد حتما امتحان کنید ۱۰۰ درصد مطمعن باشید از بین میره
روزی ک فهمیدین شپش دارین اول موهاتونو با یه شونه دندانه ریز قشنگ شونه کنید بعد نفت بزنید موهاتونو قشنگ بمالین بعد یه کلاه رنگ مو یا پلاستیک فریز دورش رو کش بزارید رو سرتون حدود نیم ساعت بعد از اون نبم ساعت حس خارش و حرکت چیزی رو سرتون حس میکنین اینا همون شپش هان ک دارن کم کم خفه میشن بعد کلاه رو بردارید اگ چیزی رو دیدین بین موهاتون بردارین بکشیشون بعد برید حموم شامپوی پرمترین بزنین از حموم ک اومدین یکم خشک شد دوباره شونه کنید فردا و پس فردا شب هم شامپوی لیندان استفاده کنید ک رشک هارو از بین میبره ولی اگ لباس ها و ملحفه و تخت هارو تمیز نکنید دوباره شپش ها وارد سرتون میشه
6
1
بهرامی | ۵ سال پیش
سلام الان حدوده۵ماهه دخترم شپش گرفته هرراهی که گفتنداستفاده کردم ولی خلاصی نداره خسته شدم چیکارکنم
3
4
پاسخ ها:
منا | ۴ سال پیش
فقط روغن نباتیییییی. بزن به کل موها یکی دو ساعت بمونه بعد شونه کن بعدشم تو حموم درحالی که کفی هست شونه کن همه شپش های زنده میریزن و کلی تخم شپش جدا میشه. بعد یه مدت ممکنه تخمای باقی مونده باز بشن باید هر روز شونه کنی که هنوز کوچولو ان و نمیتونن تخم بزارن بکشیشون همین که دوباره شپش دیدی دوباره روغن بزن مطمئن باش خلاص میشی. خودم همین طوری خوب شدم از این راه های مسخره دو سه روزه که میگن جواب نمیگیری. مواد شیمیایی هم من ترجیح میدم استفاده نکنم... خیلی خوشحالم که راحت شدم الان یه ماهه پاکممن خودم با دو بار روغن زدن کاملا برطرف شد...
4
6
بی نام | ۵ سال پیش
سلام یکی از دوستان من سرش شپش گرفته بود موهاشو دکلره و رنگ مو زد همشون از بین رفتن و الان چند ماهه ک اثری ازشون نیست
1
0
رومینا فردوسی | ۵ سال پیش
سلام من ۴ ماه هست که شپش گرفتم هر کاری رو هم که بگید انجام دادم حتی به پزشک مراجعه کردم و داروی پرمترین رو هم استفاده کردم و باز هم نرفت حالا به نظر شما من چیکار کنم که این شپش ها بره؟
علاوه بر این من هنوز از داروی پرمترین استفاده میکنم و پس از اینکه از حمام میام و موهام رو خشک میکنم تعداد بسیار زیادی چیز های سفید روی سرم میبینم که حرکت می‌کنه با توجه به اینکه قبلاً این چیز ها سفید رنگ روی موهام نبود حالا به نظر شما این ها رشک شپش یا شپش مرده؟
1
3
پاسخ ها:
منا | ۴ سال پیش
فقط روغن نباتی یه پلاستیک بکش بزا یکی دو ساعت بمونه میرزن هم شپشا هم کلی تخم شپش. اگه بعد مدتی باز اومد تکرار کن میره... من دو بار این کارو کردم خلاص شدم. فقط وقتی سرت روغنیه و هم وقتی کفیه شونه بزن.
1
7
diana | ۵ سال پیش
من نزدیک به یه ماهه شپش دارم ولی میدونم زیاد حاد نیست,ولی خواهر زادم که باعث شد شپش بگیرم واقعا اوضاش بده,من از بهداشت دارو گرفتم خوب نشد,سرکه زدم خوب نشد,اسپند زدم خوب نشد, حس میکنم همه راحل هایی که بالا نوشته هم به سرم اثر نکنه,چند وقت دیگه جشن نامزدی برادرمه و واقعا نمیدونم چطور با این سر برم آرایشگاه..میگن سس مایونز خوبه حالا واقعا خوب هست؟ لطفااااا یه مواد خوب رو بهم بگین تا بزنم به این سرم.
0
5
غزل | ۵ سال پیش
من چند وقتی‌بود که از دختر خالم گرفته بودم همه راه کارارو امتحان کردم ولی فقط یه راه داره واسه ریشه کن شدن اونم واجبی هست واجبی و با اب زیاد مخلوط کنید شل شل بشه بریزید کف سرتون ۲ دیقه بیشتر نشه سریع با اب و شامپو بشورید سریع ریشه کن میشه درسته یه ذره موها کرک میشه ولی با روغن زیتون سریع درست میشه حتما امتحان کنید
16
4
مبینا | ۵ سال پیش
تورو خدا کمک کنید مامانم شپش گرفته حالا به منم داده هر روشی بگی استفاده کردیم نرفته این تخم شپشا هنوز تو سر ماست . به خدا موهامو پسرونه پسرونه زدم ولی نرفته
موهامو زدم شدیم مثل خانواده میمون ها من شپش مامانمو میگیرم مامانم شپش منو . دیگه دارم دیونه میشم آب اسپند زدم ، ملافه ، پتو ، لباسامو شستم اکسیدان زدم . داروی گیاهی زدم ، داروی صنعتی لیندان زدم و حتی سرکه هم زدم بازم نرفته خواهش میکنم کمک کنید
3
5
پاسخ ها:
رزیتا | ۴ سال پیش
خدا خفت نکنه دختر.مقدار مساوی اکسیدان و شامپو رو به سرت بزن بذار چند ساعت بمونه.موهاتم خراب نمیشه
1
1
مليسا | ۵ سال پیش
من چند سال پيش دچار اين بيماري شدم و محبور شدم موهامو كوتاه كنم كه دو ماه پيش دوباره اين بيماري به سراغم اومد سس مايونز،سركه،پيا
ز،شامپو مخصوص،...امتحان كردم با اينكه شايد تعدادشون كم بشه ولي كلي از بين نرفت كه هممون ميدونيم حتي يه شپش هم باقي بمونه سرمون دوباره امكان پر شدنش هست.من هرروز با دستم تخم هاشو جدا ميكردم روزي حدود ٥٠تا ١٠٠تا كه اين خيلي موثره چون هركدومشون قراره يه شپش بشن و...امروز كه با شانه مخصوص شپش هارو جدا ميكردم و روي ورقه اي ميريختم عصرمو روشون امتحان كردم كه بعد از چند ثانيه مرد.خودم عطر خيلي ارزون رو روش امتحان كردم و اسمش نانسي بود
1
3
بیتا | ۵ سال پیش
من از خواهرم شپش گرفتم اولش سرم خیلی میخارید مامانم واسم شامپوی شپش زد خارشش کمتر شد ولی بازم یکم میخاره مامانم ک سرم رو نگاه میکنه شپش نمیبینه ولی تخمش رو میبینه .تخم هایی ک از سرم در میاره بیشترشون مردن اما بعد سا بار ک شامپو زدم چند تا زنده هم پیدا میشه چیکار کنم؟؟؟؟؟لطفا یکی جواب بده تو رو خدا دیگه کلافه شدم تازه ایام مدرسه هم هست همش میترسم ک مدرسه سرم رو نگاه کنه
0
3
فاطمه | ۵ سال پیش
سلام،من تمام این کارایی رو که میگم به طور مرتب اجام دادم و موهام و سرم کاملا تمیز شد
اول اینکه هرشب موهامو با روغن بادام تلخ به طور غلیظی آغشته میکردم و روشو با کلاه حمام یا روسری میپوشوندم صبح میرفتم حموم موهامو تمیز میشستم بعد نمشو میگرفتم و سرکه میزدم و مالش میدادم تقریبا تا ده دقیقه
بعد که از حموم میومدم نم موهامو میگرفتم تمام موهامو مامانم ذره ذره نگاه میکرد و رشک ها رو میگرفت بعد اسپند رو برام میجوشندش و اسپری میکرد به موهام تا حداقل چهار ساعت باز بعدش موهامو میشستم دوباره شپشا رو میگرفتم دوباره روغن میزدم
روزی سه مرتبه مامانم شپشا رو میگرفت مرتب روغن میزدم و روزی یه بار اسپند میزاشتم رو موهام،الان موهام تمیز شده
2
3
زهرا | ۵ سال پیش
سلام یه راه ۳ روزه پیشنهاد میکنم از شرش خلاص میشید و دعام میکنید واقعا نترسید خییییلی زود خوب میشید . من شپش گرفتم فکر میکردم چند ماه طول میکشه تا خوب شم هر زوز و هرشب فقط کارم گریه بود توی این ۳ شب انقدر گریه میکردم که شوهرم میکفت انگار عزیزتو از دست دادی کل سرمو سس مایونز زدم بعد با شامپو نلا شستم و تو حموم کلی شونه کردم بعد ۲ روز بعد دوباره ۴ ساعت سس روی سرم گزاشتم و با شامپو پرمنترین شستم و دوستم اون تار مو که رشک بهش بود رو قیچی کرد باز فرداشم موهامو نگاه کرد رشکایی که جا مونده بودو باز تار مویی که رشک بود رو قیچی کرد و به کل موهام سرکه سفید زدم بعد ۲ ساعت رفتم حموم و سرمو با شامپو معمولی شستم.کل خونه رو جاروبرقی کشیدم و اسپری ضد شپش به فرش.لباس.رختخوا
ب.مبل زدم بعد لباسارو اول با لباسشویی با دمای ۶۰ درجه شستم و بهشون اسپری ضد شپش زدم به همه چی زیاد باید اسپری بزنی بعد دکتر رفتم دکتر سرمو دید هیچی نبود خوب شدم راستی بعد از یک هفته از خوب شدن باز یک مرتبه شامپو ضد شپش زدم برای اطمینان.اگه میخواید هیچوقت شپش نگیرید توی شامپوتون اندازه ۲ تا قاشق غذاخوری سرکه سیب یا سرکه سفید بریزید.
1
6
saa | ۵ سال پیش
حنا واسه از بین بردن شپش مناسبه؟
4
4
saa | ۵ سال پیش
ایا حنا واسه از بین بردن شپش مناسب است؟
7
1
پاسخ ها:
معصومه | ۵ ماه پیش
نه نیست
0
1
سحر | ۵ سال پیش
خواهرم حدود چن ماه پیش از مدرسه شپش گرفت متاسفانه منو مادر و برادرمم بعد یه مدت گرفتیم تمام روشهارو امتحان کردیم چندین شامپو هگور و لیندان و لنا مصرف کردیم تا الان .خواهرم موهاشو کاملن کوتاه کرد .کل وسایل خونه رو تمیز کردیم و همه چیو با آب جوش شستیم حتی فرشامونو همه جارو هم سم پاشی کردیم.دیگه داریم دیوونه میشیم واقعا باید چ کار دیگه ای انجام بدیم ک از شرشون راحت بشیم .
2
1
پاسخ ها:
مریم | ۵ سال پیش
سلام. فقط اکسیدان از بین میبره.
2
3
ارام | ۵ سال پیش
سلام من تمام کارای از بین بردن شپش رو استفاده کردم ولی هنوز تخمش تو سرم هست لطفا بگید باید چی کار کنم
1
0
شهلا | ۵ سال پیش
دوستان من 23 سالمه و دو تا خواهر 20 و 17 ساله هم دارم که سه تامونم دو سال به شپش گرفتاریم تا الان هم مؤثرترین راه فقط حنا بوده ولی چون خواهرام به اندازه من مراقبت و نظافت ندارن دوباره میگیرم
1
1
ایمان | ۵ سال پیش
واقعا ی مریضی هرچی روشه امتحان کردیم نمیشه بعد چند هفته بازم پیدا میشن
1
0
مهسا | ۵ سال پیش
از شامپو دای لیس استفاده کنید
1
1
♡☆♡☆♡ | ۵ سال پیش
سلام دوستان من خیلی وقت بود که فهمیده بودم شپش دارم ولی هر کاری میکردم از بین نمیرفتن . یه روز رفتم پیش دکتر بهم شامپوی دای لیس رو معرفی کرد و همچنین یه راهی که بتونم کلا از دستشون خلاص شم و موفق شدم . این درمان طی دو هفته صورت میگیره:
روز ۱: دای لیس را برای ۸ ساعت رو سر خود نگه دارید
روز۲: از سس مایوتز استفاده کنید و بگذارید ۸ ساعت بماند
روز۷،۶،۵،۴،۳:سرکه به مدت ۱ ساعت بماند
و هفته ی دوم هم همینطوری.
درضمن همه ی لباس ها ،روبالشتی ها و... با اب ۶۰ درجه شسته بشه یا همه ی اینهارو توی مُشَما بزارید و محکم گره بدید تا اکسیژن بهشون نرسه و خفه بشن.
.
.
.
امیدوارم موفق باشید
1
2
پاسخ ها:
diana | ۵ سال پیش
این شامپو رو تو دارو خونه ها دارن؟
0
1
*** | ۵ سال پیش
سلام دوستان بهترین راه درمان شپش سر استفاده از شامپو دای لیس هستش
0
1
حدیثه | ۵ سال پیش
من امروز متوجه شدم که شپش دارم وازدوستم گرفتم کدام راه مناسب تره باید چیکار کنم
0
1
پاسخ ها:
مبینا | ۵ سال پیش
سرکه برای از بین بردن عالیه
3
3
بهار | ۵ سال پیش
من از جوشانده اسپند استفاده کردم ولی فایده نداشت. روزی چندین ساعت هم روی موهای دخترم کار میکنم و تخمها رو جدا میکنم. باز فرداش چند تای دیگه میبینم.
1
2
معصومه هستم | ۵ سال پیش
سلام دو دخترام مبتلا به تخمه شپش شدن خیلی می ترسم رنگشم قویی هست حشره کش زدم حناگذاشتم
5
2
Maral | ۵ سال پیش
سلام
چند روزی هست که متوجه شدم که برادرم و مادرم و ………… با انگلی به نام شپش مواجه شدیم
انواع شامپو و روغن برای شپش استفاده کردم اما فایده نداشت
کم کم دارم نا امید میشم احساس خوبی ندارم حس میکنم…
چیکار کنم:(
1
1
پری | ۵ سال پیش
چیکار کنم مغزمو خوردن؟
0
0
پاسخ ها:
h.a | ۵ سال پیش
هیچ درمانی موثرنبوده نه ماهه بیچاره شدیم از اول مدارس
ی چیزی پیشنهاد کنید ب درد بخوره
0
0
پری | ۵ سال پیش
سلام حدود یک ماهه که دخترم سه سالشه توموهاش شپش داره از شامپو هگور وروغن بادام تلخ استفاده کردیم فایده نداشته خواهش میکنم راهنمایی کنید
0
0
پاسخ ها:
مریم | ۵ سال پیش
سلام. من هم دوسال پیش مبتلا شدم متاسفانه بهداشت محیط زیاد مناسب نیست اما بهترین راه از بین بردن رنگ کردن مو هست اما کمی به مو آسیب میزنه که بنظر من ارزشش رو داره چون شپش کلافه کننده ست.
1
1
..... | ۵ سال پیش
سلام منم یه چند ماهی میشه مبتلاشدم الیته خانوادمم شدن و اصلا کوتاهی مو روش های دیگه کارساز نبوده حالا چی کار کنم
0
1
پاسخ ها:
زینب | ۵ سال پیش
من عروسیمه شپش گرفتم روم نمیشه برم شامپوی شپش کش بگیرم خجالت میکشم
5
2
Faeze | ۶ سال پیش
سلام من با ترکیب اسپند و آویشن وکمی حناو سرکه خمیر درست کردم و ب سرم زدم تا ۴ ساعت واقعا جواب داد و خوب شدم فقط قبلش که این خمیر رو بزنید باید به سرتون وازلین بزنید و از شب تا صبح تو سرتون باشه بعدش ک صبح رفتید حموم باشانه دندانه ریز شونه کنید و بعد با شامپو بشویید و بعد موهارو با سشوار خشک کنید و دراخر اون خمیر که گفتم ب سرتون بزنید
1
0
پریا | ۶ سال پیش
تو رو خدااااا راستش بهم بگید .من از باشگاه شپش گرفتم حدود 3 ماه پیش. همه شامپوها رو زدم هگور و.. حتی نفت هم زدم اخرشم رفتم سرمو تراشیدم از ته . ولی حس میکنم چیزی رو سرم راه میره؟؟چیکار کنم ؟؟یعنی شپشه ؟؟؟؟؟یکی جواااب بده
1
1
پاسخ کارشناس:
سلام. برای درمان شپش سر باید اول مطمئن بشید منبعی که شما را آلوده به شپش کرده از بین رفته , یعنی اون جای که شپش یا تخم هاش به مو شما منتقل شده باید از بین رفته باشه چون زمانی که شما شپش را از سر خود ریشه کن کنید ولی همچنان در معرض آلودگی باشین ( محل کار - زندگی - مدرسه - باشگاه ) شپش ها بازهم به مو شما منتقل می شوند, حتی خود شما یکی از عوامل پخش در نقاط دیگه خواهید بود و باعث پخش تخم های شپش در بالشت و پتو و محل زندگی خود خواهید شد.
مری | ۶ سال پیش
سلام.من دو دختر 7 و 4 ساله دارم. الان هم 7ماهه باردارم.20 روزه سه تایی مون شپش گرفتیم. همه درمان ها رو انجام دادم. سمپاشی منزل هم کردم.خوب شدیم ولی باز تو سر بچه ها تک وتوک رشک میبینم.دوباره لباسها و ملحفه ها رو ضد عفونی کردم.ولی بازم میبینم.خودمم چون باردارم دکترم گفت از نرم کننده استفاده کن. هر کس سرمو میبینه میگه چیزی نیس.اما خودم شک دارم.یعنی منشا اون از کجاست؟خیلی حال بدی دارم هر شب کاووس میبینم. میترسم شپش ها بمونه تا تولد نوزادم.در ضمن موهای هر سه مون کوتاه کوتاهه.لطفا راهنماییم کنید.ممنوم.
0
0
پاسخ ها:
setareh | ۵ سال پیش
ب خدا من تمام اين روشها ( اسفند،حنا،پرمترين،روغن زيتون،مايع و...)همهرا امتحان کردم انقدر شستشو کردم تمام رختخابامون نخ نما شدند ديگه مرد ب خدا
0
4
ستار | ۶ سال پیش
سلام
صددرصدتمام حشرات سرتان میمیرن.
دوشب پشت سرهم سرتان را حنابکیرید
وبا یک کیسه فریزرتاصبح روی سرتان بگذاریدوصبح بشورید و بمدت5دقیقه
شانه بزنید برای همیشه راحت میشوید.
3
1
هاشمی | ۶ سال پیش
با سلام و عرض ادب

مطلب شما در ارتباط با شپش موی سر را مطالعه کردم بسیار آموزنده و تاثیر گذار است. در این ارتباط بنده شانه های از بین برنده موی سر از جنس استیل و تاثیر گذار مطابق با استاندارد تولید و عرضه کرده ام.
همچنین شانه های برقی Nitview محصول کشور انگلستان دارای استاندارد اتحادیه اروپا (CE) را که دارای قابلیت نور یو وی است شپش، و تخم شپش تحت نور UV درخشش می یابند و باعث می شود آنها را بسیار آسان در بین موها پیدا کنید و سپس با شانه نیت ویو آن ها را حذف کرد را نیز وارد کرده ام.
در صورت صلاحدید برای فتح باب همکاری در خدمت هستم
0
0
پاسخ ها:
باران جون | ۶ سال پیش
سلام چطور میتونم این شونه هارو تهیه کنم
0
1
ط.ف | ۵ سال پیش
شانه برقی رو چطور باید تهیه کرد، بخدا مردم از دست این جونورها، البته دفعه اول خوب از بین بردم با تایت دستی موها رو حسابی بشورید بعد شامپو لیندان بزنید میرن، من چون یک ناراحتی دارم نمیتونم از تایت استفاده کنم
0
0
پ.ع | ۵ سال پیش
سلام.من از این شانه ها لازم دارم.چطور میتونم تهیه کنم؟لطف کنید جواب بدید.
0
0
احسان | ۶ سال پیش
سلام من خودم رو سرم نفت ریختم ضمنا انواعی از سموم که خر رو از پا در میاره رو سرم ریختم خدا شاهده چنان به جانشون افتادم که از صفحه ی نیستی حذفشون کردم پیشنهاد میکنم از پیف پاف یا همون حشره کش هم استفاده کنید هه هه هه
3
2
پاسخ ها:
گربه ی سیاه | ۵ سال پیش
هه هه هه برو خودت رو مسخره کن اگه کسی اسپری حشره کش بزنه میمیره احمق.
ببینید شپش چند دوره داره اگه زود متوجه شدید و اولشه نترسید اگه موهاتون شوره مید با شاپو ضد شوره بشورید که با رشگ اشتباه نگیرید بعد از نرم کننده هم استفاده کنید و شونه کنید بعدش که موهاتون رو خشک کردید با صاف کننده مو لایه لایه به موهتاون بکشید اگه خیلی درازه کوتاهش کنید.
1
1
???????????? | ۵ سال پیش
خیلی مسخره ای .
1
4
سعیده | ۶ سال پیش
سلام خسته نباشید ممنون از مطالب خوبتون من موهای دخترم رو کاملا تمیز کرده بودم از اول مهر که مدرسه ها باز شدن و رفته مدرسه دوباره تو موهاش شپش پیدا شده هر چقدر هم تمیز میکنم اصلا فایده نمیکنه الان هم از مدرسه تماس گرفتن میگن موهاش کلا پر تخم شپش هستش دیگه موندم چیکار کنم از یه طرف تمیز میکنم از طرف دیگه بازم موهاش شپشی میشه همه راه حل هارو هم امتحان کردم سرکه زدم روغن نباتی زدم اتو مو کشیدم بادستم دونه دونه تخم هارو تمیز کردم کل ملافه و روبالشی هارو عوض کردم تو رو خدا یه راه حلی نشونم بدبد
0
3
سیمین | ۶ سال پیش
سلام من دود یک ماه هست که مبتلا شدم و از هر روشی هم که رفتم جواب نداد و من هم خیلی اتاقم رو نمیتونم همه چیزش را ضد عفونی کنم تورو خدا یه روش غیر از کوتاه کردن مو بگید چون من رو موهام خیلی حساسم و یه بار هم کوتاه کردم دیگه نمی خوام کوتاه کنم لطفا یه روش خوب بهم بگید
0
0
پاسخ ها:
همه | ۴ سال پیش
وایسا ببینم اولن مگه تو سر افقانیرو دیدی که میگی نفهم خودت کثیفی مشکل افقانیا نیست کثیف
2
0
همه | ۴ سال پیش
اخه فدات شم من مجبوربی
0
0
مهتاب | ۶ سال پیش
سلام من یه 3 یا 2 ماهی میشه مبتلا ام اول از شامپو استفاده کردم اثری نداشت بعد دارو های گیاهی بعد سرکه و... من میتونم موهامو کوتاه کنم اما دکتر گفته که اصلا تعثیری نداره . همه جا هم شپشیه سمپاشی خونه ام که خیلی سخته . مردم هم که فضولن . لطفا کمکم کنید من نمیخوام دیگه شپش داشته باشم .واقعا برام سخته خواهرم هم از من شپش گرفته که 3 سالشه . من نظافتمو زیاد رعایت نمیکردم و مطمئنم که ربط به نظافت داره و البته در مدرسه 3 تا افغانی پیشم میشستن 2 تا عقب یکی ام پیشم . میخوام بدونم که از نظافتمه یا از اون سه تا افغانیا کدوم احتمالش بیشتره ؟ . لطفا کمکم کنید .ممنون میشم . هیچ راهی کمکم نکرده مدرسه ها ام که نزدیکن . و بد بختم
4
2
پاسخ ها:
شیڤان | ۶ سال پیش
نفت بر سر کشیدن بهترین راه برای از بین بردن شپش و تخم ها است 100٪
0
0
مجید | ۶ سال پیش
من احتمال میدم اون 3 تا افغانی از شما مبتلا شده باشند تا شما از آنها
2
7
مونا | ۶ سال پیش
سلام
یکی از راههای ارزان خوشحال کننده و مطمئن استفاده از نرم کننده سر هستش که در حمام به مقدار زیاد به کل موها زده و تمام سر را ماساژ داده و بعد از پنج الی ده دقیقه با شانه دندان ریز موهارو کاملا شونه کرده و بعد با دقت سر رو شستشو داد دیگر اثری از اون موجودات ریز خونخوار نیست موهای زیبای شما کاملا تمیز و عاری از آلودگی میشه مرحله بعدی رهایی از این موجودات یه خونه تکونی اساسی و بزرگ از وسایل و البسه در ارتباط با سر و بدن می باشد.دمای خیلی سرد و خیلی گرم و داغ و تابش مستقیم آفتاب این موجودات رو میکشه.
همیشه لبتون خندون و سرتون بی خارش
0
4
فرشته | ۶ سال پیش
سلام منم حودیک هفته است متوجه شدم سرم شپش داره بلافاصله بعدازاینکه فهمیدم اول موهاموکوتاه کردم چون بااینکه موهام خیلی بلندبودوهمه میگفتن چه موهای قشنگی داره ولی اصلابه این چیزابرام مهم نبودچون موهام بازدوباره بلندمیشن بعدهم ازشامپولیندان یک نوبت استفاده کردم وبافاصله سه روزازترکیب سرکه وآب به نسبت مساوی استفاده کردم هرروزهم سه نوبت موهاموشونه میکنم ومامانم وخواهرم موهامونگاه میکنن درضمن تمام لباساوملافه وپتووخلاصه هرچیزقابل شستشوراباآب جوش شستم وسه روزتوی آفتاب پهن کردم خوشبختانه جواب داده ودیگه اثری ازشون نیست نه خودشپش ونه تخمش ولی هنوزم برای اطمینان بیشترتایکی دوماه دیگررعایت میکنم
0
2
پاسخ ها:
h | ۶ سال پیش
خوش به حالت:(
1
1
parisan | ۶ سال پیش
فک کنم بهترین راهش کچل کردن باشه :/
4
2
پاسخ ها:
مینا | ۲ سال پیش
موافقم😂
3
1

hits