دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد تزریق چربی به صورت
4
زمان مطالعه: 11 دقیقه
تزریق چربی به صورت یکی از راههای زیبایی و جوانسازی پوست صورت است که امروزه بسیار مورد توجه مردم و مخصوصا خانم ها قرار گرفته است


فواید و مضرات تزریق چربی به صورت


تزریق چربی به صورت یکی از راههای زیبایی و جوانسازی پوست صورت است که امروزه بسیار مورد توجه مردم و مخصوصا خانم ها قرار گرفته است زیرا صورت جزئی از بدن است که در نگاه اول دیده خواهد شد. یکی از راه های زیباسازی و جوانسازی پوست صورت، تزریق چربی برای از بین بردن چین و چروک است.


با افزایش سن کم کم خطوط و چین و چروک ها بر روی پوست صورت نمایان می شوند و روند پیری پوست آغاز می شود .این امر به دلیل کاهش حجم چربی زیر پوستی اتفاق می افتد و در نواحی مانند پلک ها،اطراف چشم گونه و پیشانی نمود بیشتری دارد .برای این که سریعتر از عمیق شدن این خطوط پیشگیری کنید و جوانی از دست رفته پوستتان را باز گردانید می توانید از تکنیک تزریق چربی استفاده کنید .این تکنیک بهترین روش برای درمان چین و چروک های عمیق می باشد.


در روش تزریق چربی، بافت و سلول های چربی از قسمتی از بدن فرد مانند شکم، باسن، ران و … برداشته می شود و به قسمت دیگری که قرار است حجیم تر شود انتقال داده می شود. در واقع تزریق چربی، یک نوع پیوند چربی است. برای مثال اگر شما می خواهید که گونه های خود را برجسته تر کنید و یا با تزریق کردن چربی چین و چروک صورت خود را از بین ببرید، مقداری چربی از قسمت های دیگر بدن شما به طور مثال شکم شما برداشته خواهد شد و این چربی برداشته شده، به گونه های شما انتقال می یابد.

تزریق ژل


مزایای تزریق چربی به صورت


تزریق چربی به صورت باعث کاهش چین و چروک‌های پوستی می‌شود. چربی از بدن خود فرد به دست می‌آید، بنابراین هیچ نوع واکنش آلرژیک و حساسیتی نسبت به آن وجود نخواهد داشت. از طرفی چربی را می‌توان در حجم‌های بالاتری نسبت به سایر مواد تزریقی به کار برد. به این معنا که علاوه بر حذف چین و چروک‌ها، از تزریق چربی به صورت می‌توان برای پر کردن صورت و شاداب شدن آن استفاده کرد.


تزریق چربی در صورت می‌تواند به طور چشمگیری باعث کاهش یا رفع چین و چروک و سایر نقایص پوستی شود. همچنین می‌تواند با ترمیم ظاهر صورت به جوانسازی پوست کمک کند. در مواقعی که نیاز به تزریق در لایه‌های عمقی‌تر باشد یا در مواقعی که نیاز به تزریق حجم زیادی چربی باشد (بیش از ۱۰ سی‌سی چربی)، تزریق چربی بهترین گزینه درمانی خواهد بود.


روش تزریق چربی در صورت به صورت سرپایی انجام می‌شود و شما می‌توانید در همان روز تزریق به خانه بازگردید. در برخی از انواع تزریق یعنی تزریق به لب‌ها، گونه‌ها و یا بین بینی و گونه، ممکن است نیاز به بی‌حسی باشد در غیر این صورت حتی نیاز به بی‌حسی هم ندارد.


معایب تزریق چربی به صورت


تزریق چربی به اندازه دیگر مواد تزریقی دوام ندارد. چربی به آرامی توسط بدن جذب می‌شود؛ اما میزان جذب چربی در هر فرد با دیگری متفاوت است و پیش‌بینی آن سخت است. معمولاً بیش از نیمی از چربی در ۶ ماه اول بعد از تزریق چربی به صورت جذب می‌شود. اکثر متقاضیان بخشی از چربی را در پوست خود نگه می‌دارند اما در صورتی که بخش زیادی از آن جذب شد، نیاز به تزریق دوم می‌باشد.


عوارض تزریق چربی به صورت


تورم:


مهمترین عارضه تزریق چربی صورت تورم در ناحیه تزریق و ناحیه برداشت چربی است. بیشتر تورم در چند هفته اول برطرف می شود.


کبودی:


این عارضه هم در محل تزریق چربی و هم در محل برداشت چربی دیده می شود. در اغلب موارد در ناحیه تزریق ظرف یک هفته برطرف می شود.


بی حسی:


معمولا برای بیماران چندان آزار دهنده نبوده و خود به خود برطرف می شود.


غیر قرینگی در محل تزریق:


با برطرف شدن تورم معمولا برطرف می شود.


باقی نماندن اثر چربی:


بر اساس روش انجام تزریق چربی و بیماریهای قبلی مقدار آن در افراد مختلف متفاوت است. پزشک با محاسبه مقدار درست چربی مورد نیاز باید این عارضه را به حداقل برساند.

تزریق چربی

مراقبت های پس از تزریق چربی به صورت

1- توصیه میشود فردى را جهت رساندنتان به خانه به همراه داشته باشید، و در دو ، سه روز اول در امور خانه کمکتان کند.

2- باید محل برداشت چربى با باند کشى و یا گن مناسب به مدت دو هفته ،محکم پوشانده شود.
3- به فرد توصیه می شود که از وارد کردن فشار زیاد به محل تزریق جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده به مدت ۷ تا ۱۰ روز خودداری کند.
4- چند روز تا چند هفته برطرف می شود، میزان کبودی و تورم متناسب با مقدار چربی تزریق شده است ولی به طور معمول ۲ تا ۳ هفته طول می کشد.
5 - در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.
6- اگر تزریق چربى در صورت است، جهت کاهش ورم بهتر است در چند روز اول بعد از تزریق چربی، هنگام خوابیدن زیرسرتان بلند باشد( حالت نیمه نشسته یا زاویه ۴۵ درجه) و در صورتی که مزاحمتی برای خوابتان ایجاد نکند، بهتر است به مدت دو هفته در این حالت بخوابید.
7- سه روز کمپرس سرد صورت و محل دهنده ،سپس کمپرس گرم باعث تسریع جذب کبودی و ورم می شود.
8- برای کاهش ورم صورت، استفاده از نمک باید محدود شود.
9-استحمام کردن از روز دوم بلامانع است ولی از تحت فشار قرار دادن و ماساژ دادن مناطق تزریق شده اکیداً خودداری فرمایید.
10- در سه هفته ی اوّل تزریق، از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب، استفاده از فضاهای گرم (سونای خشک و بخار) و حمام های طولانی مدت شدیدا بپرهیزید.
11- در طی دوره استراحت و نقاهت خود در منزل، از انجام فعالیت هایی نظیر نظافت و باغبانی که نیاز به خم شدن یا وارد کردن فشار دارند خودداری کنید، زیرا این می تواند باعث تشدید ورم صورت طولانی تر شدن آن شود. بطور کلى در چند روز اول از کار سنگین منزل و خم شدن خودداری کنید.
12- راه رفتن آرام را سریع شروع کنید که هم از لخته شدن خون در پاها جلوگیرى می کند و هم تورم صورت را کاهش میدهد.
13-از انجام ورزش شدید به مدت چند هفته باید خودداری شود در صورتی که عادت به ورزش کردن منظم دارید، بعد از چند روز می توانید ورزش های سبک تری ( به شرط آن که موجب افزایش تورمو تعریق صورت نشود) انجام دهید، ورزش های کششی سبک مانند شنا و پیاده روی آرام مانعی ندارد.
14-در محل تزریق چربی بخیه زده نمی شود و در نتیجه نیازی به کشیدن بخیه ونیز پانسمان کردن وجود ندارد.
15-در صورت لزوم ۲۴ ساعت بعد از تزریق چربی ،زدن کرم ضدآفتاب و آرایش کردن مانعی ندارد.
16-آناناس تازه حاوی ماده بروملین و ویتامین ث است که در تسریع جذب کبودی و ورم موثر است و هرچه بیشتر مصرف شود بهتر است.
17- به دلیل کاهش تحرک ممکن است دچار یبوست شوید ، بهتر است از میوه هاى تازه ، ماهی و میگو و امگا۳ به وفور میل کنید.

18-مقدار ورم متغییر وصبحها بیشتر است که با رعایت مورد ۲ به حداقل میرسد.
19 -تا ۱۰ روز مصرف نمک به حداقل کاهش داده شود.
20- داروهای خود را تا آخر مصرف کنید.
21-اگر چه عفونت نادر است، آنتی بیوتیک خوراکی (نظیر سفالکسین) قبل و بعد از عمل تجویز می شود( از شب قبل از عمل تا ۵ روز بعد از تزریق) معمولا برای کنترل درد نیازی به داروی مخدر نیست و استفاده از استامینوفن و یا ژلوفن کافی خواهد بود.
22-در برخی موارد تزریق چربی در صورت ، طی هفته های اوّل پس از تزریق، غیر قرینگی در صورت دیده می شود که جای نگرانی نبوده و در نهایت دو طرف صورت مانند هم خواهند شد.(این حالت ناشى از تفاوت جذب تورم در دو نیمه ی بدن است و نهایتاً اصلاح می شود.
23-اگر احیانا دچار آبسه ، درد شدید ، التهاب شدید و پیشرونده در محل برشهاى کوچک ( سوراخ محل وارد کردن چربى) و یا خروج ترشحات بدبو و به رنگ زرد مایل به سبز ، شدید به پزشکتان مراجعه کنید.
24- از پزشک خود نخواهید که زیاد تزریق کند طورى که نیاز به روتوش و یا ترمیم دوباره نداشته باشید زیرا میزان جذب چربى در افراد مختلف متغیر است و امکان دارد در شما میزان بیشترى از سلولهاى چربى زنده بماند و از حالت پر آن رضایت نداشته باشید.
25- دانستن این نکته مهم است که بدانیم اگر میزان حجم چربى در نوبت اول برایمان کافى نبوده ، براحتى می توان در مرحله دوم آنرا اصلاح کرد ، ولى اگر میزان چربى زیاد تزریق شده باشد ، خارج کردن این چربى کارى بسیار دشوارتر و پر دردسرتر است .
26-صورت نیز مانند دیگر اعضاى بدن کاملا قرینه نیست ، بعضى از غیرقرینگی ها نامحسوس هستند و فقط با دقت زیاد می توان متوجه آنها شد . پس از تزریق چربى افراد بیشترخودشان را در آینه چک میکنند و یا اطرافیانشان دقت بیشترى در چهره آنان می کنند و متوجه کوچکترین غیر قرینگى می شوند، در حالیکه پس از بررسى عکس قبل از تزریق متوجه وجود غیر قرینگى می شوند .
27-افرادى که تصمیم به انجام تزریق چربى می گیرند و همچنین همسرانشان باید صبر و حوصله کافى داشته باشند، زیرا میزان تورم ، طول مدت تورم و میزان زنده ماندن چربى در بیماران مختلف کاملا متفاوت است و شاید بتوان گفت که براى رسیدن به یک نتیجه مطلوب گاها باید چندین ماه صبر داشت تا چربى روى صورت به اصطلاح جا بیفتد
28- چربى در بعضى از نواحى مانند لبها و چانه و خط خنده ، که کلا دور دهان محسوب می شوند ، به دلیل تحرک زیاد این ناحیه هنگام حرف زدن و یا غذا خوردن کمتر ماندگار است و درصد کمترى از چربى تزریق شده باقى می ماند . به همین علت نیاز به انجام مرحله دوم و گاها سوم در این موارد طبیعى است
29-بیشترین تورم و کبودى در تزریق چربى اطراف چشم مشاهده می شود.
30-حداقل ۴۰% مقدار گرافت شده بعد از یک سال باقی می ماند ومانند هر عمل زیبایی، گرافت چربی هم ممکن است به اصلاحات جزئی بعدی نیاز داشته باشد.
31- حداقل ۶هفته و در بهترین حالت ۴ ماه تا ۶ ماه پس از عمل نسبت به انجام عمل اصلاحی تصمیم گرفته می شود.

گونه گذاری


آیا تزریق چربی به صورت درد دارد؟


مقدار درد در روش تزریق چربی به صورت همانند دیگر روش‌های جراحی زیبایی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با این حال، درد ناشی از تزریق چربی به صورت معمولاً ملایم و خفیف است. در بسیاری از موارد تزریق چربی به صورت بدون بی‌حسی انجام می‌شود. گاهی ممکن است بسته به محل تزریق و میزان تحمل افراد تا حدودی دردناک باشد. به عنوان مثال، پوست اطراف لب یکی از بخش‌های حساس بدن است. تزریقات روی گونه، چانه و ناحیه چشم معمولاً کمتر دردناک هستند. در هر حال اگر شما در مورد این موضوع نگران هستید، قبل از انجام تزریق، با دکتر خود بحث کنید و از داروهای مسکن و بی‌حسی موضعی استفاده کنید.

ماندگاری چربی چه مدت می باشد؟


همان طور که می دانید افرادی که قصد لاغری دارند، دغدغه سوزاندن چربی ها را دارند. این نوع افراد با ورزش کردن و … سعی در از بین بردن و یا سوزاندن چربی ها هستند. بنابراین چربی ها، از جمله چربی شکم و… با ورزش کردن از بین می رود. بنابراین چربی های تزریق شده نیز از بین خواهند رفت. این که چربی ها چه موقع از بین بروند به شما و فعالیت شما بستگی دارد. همچنین چربی ها جذب بدن می شوند که این هم یک عامل اساسی برای ماندگاری چربی است. اما در کل، تزریق چربی، یک عمل ماندگار است که معمولا چند سال طول می کشد که چربی ها به طور کامل از بین بروند.

divider

بیشتر بخوانید:

تزریق چربی برای جوانسازی و مراقبت های قبل و بعد آن

جوان سازی پوست با روش کم خطر تزریق چربی

تزریق چربی روش ایده ال برای جوان سازی و ترمیم نقایص بافت نرم

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (4 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits