دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص باورنکردنی آویشن برای پوست و سلامتی
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آویشن از تیره ی نعناعیان است که احتمالا آن را از مجموعه ادویه جات خود میشناسید. اما آویشن بسیار کاربردی تر از یک ماده افزودنی میباشد.

آویشن و کاربرد آن بسیار متنوع میباشد و دارای حدود 400 نوع میباشد. مصریان باستان از آویشن در مومیایی کردن استفاده میکردند اگرچه آن را به عنوان خوشبو کننده مصرف میکردند.

با توجه به مزه مشخص و واضح آن، آویشن تا به امروز به عنوان یکی از اجزای اصلی آشپزخانه باقی مانده است. اما آویشن همچنین به دارا بودن خواص درمانی مانند کمک به درمان آکنه و فشار خون بالا نیز شناخته شده است.

فواید درمانی آویشن برای سلامتی

خواص آویشن برای پوست

اگر شما از خریدن و مصرف چند باره ی داروهای آکنه بدون هیچ بهبودی خسته شده اید، شانس همراه شماست. آویشن با خواص آنتی باکتریایی خود شناخته میشود و ممکن است در آینده جزو مواد اولیه ضد آکنه قرار بگیرد.

اگر آویشن در الکل برای روز ها یا هفته ها خیسانده شود ، به محلولی تبدیل میشود که به نام تنتور شناخته میشود. پژوهشگران بریتانیایی تنتور آویشن را برای درمان آکنه مورد آزمایش قرار داده اند.

در مطالعاتی که درباره تنتور آویشن انجام شده است ، نتایج امیدوار کننده بوده اند. این داروی گیاهی طبیعی تهیه شده بهتر از داروهای آنتی آکنه که حاوی بنزیل پروکساید هستند، در برابر جوش ها عمل میکند. زمان، تاثیر این دارو را برای درمان آکنه مشخص میکند.

آویشن برای پایین آوردن فشار خون

Thymus linearis Benth نوع خاصی از آویشن میباشد که در پاکستان و افغانستان یافت میشود. یک پژوهش نشان میدهد که عصاره این نوع آویشن توانایی به خصوصی در پایین آوردن ضربان قلب در موش های دارای فشار خون بالا دارد و همچنین توانایی پایین آوردن کلسترول موش ها را نیز دارد.

یک راه که برای برای استفاده آویشن جهت کاهش فشار خون پیشنهاد میشود این است که آن را به عنوان جایگزین نمک در غذا مصرف کرد.

آویشن برای سرفه

روغن آویشن که از برگ های آن استخراج میشود اغلب به عنوان درمان طبیعی سرفه مورد استفاده قرار میگیرد. در یک پژوهش، ترکیب آویشن و برگ های پیچک سبب تسکین سرفه و دیگر درد های شدید بیماری برونشیت میگردد.

در آینده هر زمان که با سرفه یا گلودرد موجه شدید، نوشیدن مقداری چای آویشن را امتحان کنید.

آویشن
گیاه آویشن

خواص آویشن برای سرماخوردگی

آویشن برای بالا بردن ایمنی بدن

بدست آوردن تمامی ویتامین های مورد نیاز هر روزه بدن میتواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، آویشن تامین کننده ویتامین ث و همچنین منبع خوبی برای ویتامین آ میباشد. اگر شما احساس میکنید که در حال بیمار شدن هستید، آویشن میتواند به شما برای بازیابی شرایط سلامتی خود کمک کند.

فواید دیگر آویشن: منبع خوبی از مس، فیبر، آهن و منگنز میباشد.

آویشن جهت ضد عفونی کردن

کپک ها به عنوان یک آلودگی خطرناک رایج میتوانند در خانه ها وجود داشته باشند. زمانی که متوجه آن ها شدید یکبار و برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید. روغن آویشن راهی مناسب برای کاهش دادن مقدار کپک ها میباشد.

روغن اصلی آویشن دارای خواص بسیار ضد قارچ و کپک میباشد.تحقیقات نشان میدهد که میتوان از آن برای ضدعفونی کردن مکان هایی که مقدار کمی کپک وجود دارد استفاده کرد.

آویشن برای از بین بردن آفت ها

آویشن همچنین ماده اولیه ای برای از بین بردن بسیاری از آفت ها- چه در بیرون و چه در داخل- و به طور معمول برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها به همراه موش ها و دیگر حیوانات موزی عمل میکند.

مطالعات جدید نشان میدهد که عصاره آویشن میتواند موش ها را دور کند ولی رشد آن در باغتان کافی نیست. برای اینکه به بهترین نتیجه ممکن برای مبارزه با آفت ها برسید، برگ های آویشن را بین دو دست خود بمالید تا روغن آن خارج شود.

شما همچنین میتوانید با مخلوط کردن 4 قطره از روغن آویشن با هر قاشق غذاخوری از روغن زیتون یا مخلوط 5 قطره با هر 60 میلی لیتر از آب ، محلولی خانگی برای کشتن آفت ها تهیه کنید.

آویشن برای خوشبو کردن

امروزه میتوان محصولات طبیعی مراقبت کننده از پوست را از هر خرده فرشی تهیه کرد که اغلب حاوی آویشن هستند.

با توجه به ویژگی های ضد عفونی کننده و ضد قارچ، معمول است که از آویشن به عنوان ماده اولیه جهت تولید دهانشویه ها استفاده میشود. آویشن همچنین به عنوان ماده اولیه ضد بو های طبیعی مشهور است و اغلب در عطر ها یافت میشود.

آویشن
آویشن

آویشن برای افزایش روحیه

روغن اصلی آویشن اغلب برای اهداف درمانی به دلیل خواص ذاتی خود (دارا بودن کارواکرول) مورد استفاده قرار میگیرد.

در مطالعاتی که در سال 2013، کارواکرول نشان داد که بر روی نورون های فعال تاثیر میگذارد که این عمل منجر به ایجاد احساس خوشایندی میگردد.

پس اگر شما آویشن یا روغن آن را به صورت مداوم مصرف نمایید، این عمل تاثیر مثبتی بر روی احساسات و حال شما برجای میگذارد.

آویشن برای بعضی از غذاها

آویشن ماده ی اولیه بسیار خوبی برای آشپزی می باشد که در سرتاسر دنیا به خصوص در فرانسه و ایتالیا و کرانه ی دریای مدیترانه مورد استفاده قرار میگیرد.

آویشن ماده ی اصلی برای همراهی با سس پاستا می باشد که میتوانید آن را به عنوان چاشنی یا با اضافه کردن آن به پاستا یا برنج مورد استفاده قرار دهید.

برگ های تازه یا تمام شاخه ی آویشن، میتوانند برای طبخ گوشت یا طیور مورد استفاده قرار بگیرد. آویشن همچنین یک ماده اولیه عالی برای استفاده با ماهی می باشد.

تهیه غذای ماکارونی و پنیر به همراه قارچ و آویشن می تواند یادآور دوران خوب کودکی باشد و بسیار خوب است که اگر آویشن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

divider

خواص معجزه آسای آویشن در درمان سرماخوردگی


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص آویشن آشنا شده باشد. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits