دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه چای ماسالا / چای ماسالا را باید چگونه درست کرد؟
32
زمان مطالعه: 5 دقیقه
طرز تهیه چای ماسالا: در خصوص طرز تهیه چای ماسالا باید بگوییم که ترکیبات در تهیه میتواند متفاوت باشد، اگر طعم واقعی چای ماسالا را میخواهید به دست بیاورید از ادویه های مخصوص هندی استفاده کنید، علاوه بر ترکیبات.....

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با طرز تهیه چای ماسالا بیشتر آشنا شوید

طرز تهیه چای ماسالا

چای ماسالا یک سبک متمایز از چای میباشد. که در هند و جنوب شرقی آسیا طرفداران بسیاری دارد.

چای ماسالا ادویه جات گرم و آرامش بخش دارد. در هندوستان، چای ماسالا نه تنها بعد از هر وعده غذایی بلکه در هر زمان و آب و هوایی مصرف می شود.

چای ماسالا نوشیدنی فوق العاده ساده و در عین حال برای ساختن یک روز عالی و سرد زمستانی بسیار مناسب میباشد.

در خصوص طرز تهیه چای ماسالا باید بگوییم که ترکیبات در تهیه میتواند متفاوت باشد، اگر طعم واقعی چای ماسالا را میخواهید به دست بیاورید از ادویه های مخصوص هندی استفاده کنید، علاوه بر ترکیبات گفته شده میتوانید از رازیانه، و زعفران و حتی چای سیاه هم در ترکیبات استفاده کنید

تاریخچه چای ماسالا به 5000 هزار سال پیش در آسیای جنوبی بازمی گردد. زمانی که پادشاهان این چای را به عنوان نوشیدنی که خاصیت دارویی درمانی داشت استفاده می کردند. در آن زمان تهیه چای ماسالا بسیار ساده بود. و به صورت سرد و هم گرم سرو می شد و از انواع ادویه ها در تهیه آن استفاده می شد. در واقع طرز تهیه آن در مناطق مختلف متفاوت بود.

در حال حاضر چای ماسالا در قسمتهای زیادی در دنیا شناخته شده است و تنوع زیادی در طرز تهیه چای ماسالا وجود دارد تقریبا می توان گفت که دستورالعمل ثابتی برای تهیه چای ماسالا وجود ندارد ولی چای، شیر و ادویه زنجبیل در تمام دستورالعمل ها به کار گرفته شده است. اخیرا چای ماسالا در کشورهای اروپایی و خصوصا آمریکایی طرفداران بسیار ریادی پیدا کرده است.

divider

مواد لازم برای تهیه چای ماسالا

مواد لازم برای تهیه چای ماسالا
میخک6 عدد
هل7 عدد
چوب دارچین2 عدد
زنجبیل2 تکه
پودر رازیانه1 قاشق غذا خوری
دانه فلفل سیاه2 عدد
آب ولرم2 پیمانه
شیر2 پیمانه
عسلبه میزان دلخواه


طرز تهیه چای ماسالا

پودر رازیانه. چوب دارچین. زنجبیل.دانه فلفل سیاه. هل. میخک. را باز کنید و محتویات را در یک ظرف بریزید.

ادویه جات را به آب جوش اضافه کنید و برای مدت سه تا پنج دقیقه حرارت دهید.

در این مرحله شیر و عسل را اضافه کنید، 30 ثانيه روی حرارت بگذارید.

اگر برای تهیه چای ماسالا از چای سیاه و نعناع استفاده میکنید در این مرحله چای سیاه و نعناع را اضافه کنید.

هر چقدر مدت دم کشیدن (تهیه چای ماسالا) طولانی تر شود عطر و طعم چای قوی تر می شود.

و در مرحله آخر تهیه چای ماسالا می بینید که به رنگ خاکستری غلیظ رسیده و پوسته روی سطح ایجاد شده است. حالا شما می توانید آن را مستقیما بنوشید یا با بیسکویت ها یا سایر لوازم خوراکی مختلف میل نمایید.

نکاتی برای تهیه چای ماسالا

در صورتی که چای ماسالا را زیاد روی حرارت نگه دارید. مواد طعم خود را پس داده و احتمال دارد چای شما خوش طعم نشود.در انتخاب ادویه های این چای دقت کنید. ادویه های تازه و معطر حتما کیفیت بهتری به محصول شما خواهند داد.

به جای عسل می توانید از شیرین کننده های دیگر مانند نبات و ... نیز استفاده نمایید.

چای ماسالا جزو نوشیدنی های گرم میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدود 15 دقیقه طول میکشد.

چای ماسالا را می توانید در وعده صبحانه - میان وعده - دسر - سرو کنید.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد.

divider

سوالات شما کاربران عزیز

چرا چای ماسالا برای سلامتی خوب است؟

در واقع این محتویات تشکیل دهنده ی چای ماسالا است که باعث ایجاد یک نوشیدنی مفید میشود مثلا وجود زنجبیل که هضم غذا را بهبود می بخشد، به محافظت از شما در برابر سرما و آنفولانزا میپردازد و به بهبود دردهای مفاصل نیز کمک میکند.

چای ماسالا نوع دیگری هم دارد؟

بله. همانطور که محبوبیت چای ماسالا افزایش پیدا کرد تنوع در تهیه ی آن هم بیشتر شد مثلا در کشمیر به جای استفاده از چای سیاه برای تهیه ی چای ماسالا از چای سبز استفاده میکنند، بعضی افراد برای نوشیدن چای ماسالا بدون کافئین به جای چای سیاه از رویبوس نیز استفاده میکنند.

در آمریکا بعضی از کافه ها نوعی از چای ماسالا را همراه با اسپرسو برای مشتریان می آورند. اما نوشیدنی که همراه با اسپرسو آورده شود نام های دیگری هم به خود گرفته مانند جاوا چای، جاوا چای نوعی از چای ماسالا است که معمولا در امریکا همراه با قهوه به مشتری پیشنهاد میشود .

چای ماسالا در هند معمولا با شکر قهوه ای استفاده میشود در حالی که در دیگر کشورها چای ماسالا با عسل و نعناع هم مصرف میشود.

آیا میشود ترکیبات چای ماسالا را تغییر داد؟

مواد تشکیل دهنده اصلی در Masala Chai (چای ماسالا) ممکن است متفاوت باشد، اما ادویه جاتی که استفاده میشوند شامل زنجبیل، ادویه های هندی چای ماسالا، دارچین، هل، فلفل سیاه، رازیانه و میخک در تهیه این چای در اکثر مواقع به کار میروند. بخشی از سرگرمی نوشیدن ماسالا چای این است که هر فنجان همیشه طعم همان قبلی را ندارد

شما کاربران عزیز هم میتوانید سوالات خود را مانند دیگر طرفداران مجله اینترنتی دلگرم در انتهای همین صفحه قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (32 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نازی | ۵ سال پیش
سلام من بکی از طرفدارای چای ماسالا شدم. خیلی تند و تیز و خوشمزه اس تو یکی از کافی شاپای کرج خوردم خیلی بهم چسبید پیگیر شدم ببینم چه طوری درست میشه. 2 تا سوال داشتم یه پسر بچه 5/5 ساله دارم میشه به اونم بدم؟ ودیگه اینکه میگن ادویه ماسالا هم هست راسته؟ اون چیه؟مال غذاس یا اونم دمنوشه؟ مرسی از راهنماییاتون
2
3

hits