دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی 15 صبحانه کامل و ساده و خوشمزه

صبحانه خوشمزه : ۱۵ صبحانه ی کامل ، ساده و خوشمزه

معرفی 15 صبحانه کامل و ساده و خوشمزه
10
زمان مطالعه: 10 دقیقه
برای اینکه میل به خوردن صبحانه را در خود تقویت کنید چند راه دارید. مثلا اینکه شب‌ها سبک‌تر شام بخورید تا صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار شوید. اما یکی از راه‌های خوب دیگر ایجاد تنوع در وعده غذایی صبح است. این 15 خوراکی خوشمزه و سریع برای صبحانه...

پیشنهاد 15 صبحانه عالی و گرم برای صبح

1. کاسرول صبحانه فرانسوی خوشمزه

ابتدا پنج فنجان خمیر نان باگت را در سینی فر چرب شده پهن کنید. در یک ظرف بزرگ چهار عدد تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری وانیل ، یک چهارم فنجان شکر ، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک و نیم فنجان شیر مخلوط کنید و روی خمیر بریزید.

بعد یک قاشق چایخوری کره مارگارین را ذوب کنید و روی مخلوط تخم مرغ بریزید سپس دو قاشق غذا خوری گردوی پودر شده و دو قاشق غذاخوری کشمش را روی مخلوط خوب پخش کنید سپس آن را به مدت 15 دقیقه در فر 170درجه قرار دهید تا کاملا برشته و طلایی رنگ شود.

 کاسرول صبحانه فرانسوی


2. صبحانه ای متفاوت با املت قارچ و مارچوبه

5 عدد تخم مرغ را با 10 قاشق سوپخوری شیر خوب هم بزنید تا کاملا کف کند کمی نمک و فلفل داخل تخم مرغ ها بریزید.200 گرم قارچ را به صورت لایه ای خرد کنید و در تابه ای آن را کمی تفت دهید.حالا تابه ای بزرگ بردارید و دو قاشق غذا خوری روغن مایع در آن بریزید و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود.

مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و درب آن را بگذارید.یک فنجان مارچوبه ریز شده را با قارچ و نمک و فلفل مخلوط کنید و به تخم مرغ ها اضافه کنید.بعد از سه دقیقه املت شما آماده است.صبحانه شما آماده سرو است.

 . املت قارچ و مارچوبه


3. نان تخم مرغی یه صبحانه جذاب و ساده

5 نان تست را بردارید و از میان آنها یک دایره جدا کنید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید و کف آن را کمی با کره چرب کنید، نان را در تابه بگذارید و سه تخم‌مرغ را با مقدار دلخواه نمک و فلفل هم بزنید و آنقدر از آن درون دایره وسط نان بریزید تا پر شود.

وقتی تخم‌مرغ در اثر حرارت خودش را کاملا گرفت، آن را برگردانید تا طرف دیگر نان هم طلایی شود. حالا قسمت دایره ای را که از نان جدا کرده اید کنار تست ها بگذارید.

. نان تخم مرغی


4 .تخم مرغ پخته شده در سس گوجه صبحانه همه کس پسند

فر را با دمای 175 درجه روشن کنید تا گرم شود. یک پیمانه سس گوجه‌فرنگی را داخل چهار عدد کاسه یک نفره مناسب فر تقسیم کنید. سپس با دقت داخل هر یک از این کاسه‌ها یک تخم مرغ بشکنید طوری که زرده آنها درسته بماند.بعد روی هر کدام یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و کمی نمک و فلفل سیاه و قرمز بپاشید.

کاسه‌ها را به مدت 8 دقیقه داخل فر داغ بگذارید تا سفیده آنها سفت شود ولی زرده نرم بماند. حال برش‌های نان را داخل فر داغ بگذارید تا دو طرف آنها برشته شود. 1حبه سیر را بر سر یک چنگال بزنید و آن را روی سطح نان‌ها بمالید. سپس کمی روغن‌زیتون رویسطح نان‌ها بریزید و به همراه تخم مرغ‌ها سرو کنید.

 .تخم مرغ پخته شده در سس گوجه


5. املت اسفناج صبحانه ای کامل و مقوی

نصف پیمانه آرد را الک کرده ، با مقداری نمک مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک پیمانه ماست، یک قاشق آب و یک قاشق روغن مخلوط کنید. حالا مخلوط آرد و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.500 گرم اسفناج پخته و را همراه نوک قاشق جوز هندی رنده شده به این مواد بیفزایید.

به این ترتیب مایه املت آماده می شود. روغن را درتابه نچسبی بریزید و سه عدد پیازچه را در آن کمی تفت دهید. یک پیمانه خامه به همراه چهار قاشق سوپخوری ماست شیرین و یک قاشق سوپخوری پنیر پیتزای رنده شده را با هم مخلوط کنید.

حالا مخلوط تخم مرغ را در تابه بزرگ روغنی بریزید و بعد از سه دقیقه مخلوط اسفناج را همراه تکه های نان به آن اضافه کنید و روی همه مواد خامه را اضافه کنید و درب آن را بگذارید.

املت اسفناج


6. املت گوشت و تخم مرغ غذایی سالم و بی نظیر

یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید یک قاشق روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و پیاز را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه پیاز سرخ شد 200 گرم گوشت چرخ کرده را داخل تابه بریزید تا آب آن کاملا برود.

نمک و فلفل را هم به گوشت اضافه کنیدو سه عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با گوشت مخلوط کنید و با قاشق چوبی هم بزنید و تا زمانی که تخم مرغ ها سفت شوند به هم زدن ادامه دهید.املت را در ظرفی ریخته و سرو کنید.

املت گوشت و تخم مرغ


7. املت هندی صبحانه جدید

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را خلالی کنید و آن را در یک قاشق غذاخوری روغن به مدت 3دقیقه تفت دهید. یک شاخه کوچک تره فرنگی را باریک برش بزنید و همراه زردچوبه و فلفل قرمز به پیاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست سرخ شود.

یک عددکدو سبز را خلالی ریز برش دهید و به تابه بیفزایید. بعد از 5 دقیقه تخم مرغ ها را در یک پیاله کوچک تک تک بشکنید و با فاصله روی مواد بریزید تا موقع سرو تخم مرغ ها به هم نریزند. مقداری فلفل سیاه و قرمز هم روی تخم مرغ ها بپاشید. در نهایت درب تابه را بگذارید تا تخم مرغ ها بپزند.

املت هندی


8. املت پنیر صبحانه ی خوب و بی نظیر

5 عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید تا کف کند. کمی نمک ، فلفل و سه قاشق شیر را داخل تخم مرغ بریزید و هم بزنید.تابه مناسبی را که لبه آن تقریبا دو و نیم سانتی متر باشد روی آتش بگذارید و سه قاشق روغن در تابه بریزید و بگذارید تا داغ شود.

حالا مایه شیر و تخم مرغ را در تابه بریزید و در آن را بگذارید.دو قاشق غذا خوری پنیر گرویر با یک قاشق غذاخوری جعفری ساطوری شده را داخل املت ریخته بعد املت را با یک چنگال و کفگیر به دقت لوله کنید.صبحانه شما آماده سرو است.

املت پنیر


9. تخم مرغ تند صبحانه راحت و سریع

برای آماده سازی این روش لازم است 5 عدد تخم مرغ را بگذارید خوب آبپز شود.بعد از پوست کندن تخم مرغ ها آنها به صورت عمودی برش دهید و زرده را به آرامی از داخل آن خارج کنید. زرده را نرم و خمیری کنید و با مایونزو مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید.

برای مزه دار کردن به آن مقداری خامه ترش اضافه کنید. حالا زرده طعم دار شده را داخل سفیده ها بریزید .یک عدد فلفل سبز تند و یک عدد فلفل قرمز تند را به صورت حلقه ای برش دهید و روی زرده ها را با فلفل ها تزئین کنید.صبحانه شما به همراه 5 عدد نان تست آماده است.

تخم مرغ تند


10. پیشنهاد ویژه دلگرم صبحانه کالباس و پنیر

ابتدا یک قاشق سوپخوری هویج ریز شده و پخته شده را با یک قاشق سیب زمینی پخته و خرد شده ، یک قاشق پنیر پیتزا ، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده را با نمک و فلفل به میزان دلخواه مخلوط کنید روی آن بریزید و ورق دیگر کالباس را روی آن بگذارید و در ظرف را بگذارید تا مواد خودش را بگیرد.

صبحانه شما همراه با دو عدد نان تست آماده سرو می باشد.

تست کالباس و پنیر


11. گوجه فرنگی و تن ماهی صبحانه ای خاص و عالی برای کودکان

ابتدا یک عدد پیاز بزرگ را رنده و یک قوطی تن ماهی بدون روغن را ریز کنید. یک عدد سیر را بکوبید و به مخلوط پیاز و تن ماهی بیفزایید.

یک قاشق سوپخوری جعفری خردشده و به مقدار لازم نمک و ادویه را با مخلوط تن ماهی و سیر مخلوط کنید. به تعداد لازم گوجه فرنگی درشت انتخاب و داخل آنها را خالی کنید.

با توجه به حجم داخل گوجه از مواد، داخل آن بریزید و روی آن هم یک عدد تخم مرغ بشکنید. سینی مخصوص فر را با یک قاشق غذاخوری کره چرب کنید و گوجه ها را به مدت 10 دقیقه با حرارت 160 درجه سانتی گراد در فر بگذارید تا زمانی که سطح تخم مرغ ها پخته شود. صبحانه شما با مقداری نان آماده سرو می باشد.

گوجه فرنگی و تن ماهی


12. صبحانه دلچسب با املت تنوری

ابتدا٢٠٠ گرم کالباس را خرد کرده و با سه عدد گوجه فرنگی و به میزان دلخواه نمک و فلفل در کره به مدت سه دقیقه تفت دهید. داخل ظرف های تعیین شده را با مقداری روغن چرب کرده و مواد را به سه قسمت تقسیم کرده و داخل ظرف ها بریزید.

روی هرکدام از آنها یک عدد تخم مرغ بشکنید و برای تزئین روی آنها از چند برگ ریحان تازه استفاده کنید. فر را با درجه حرارت ١٨٠ سانتی گراد روشن کرده و بعد از گذشت پنج دقیقه ظرف ها را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید.به همراه سه عدد نان تست صبحانه شما آماده سرو می باشد.

املت تنوری


13. املت رنگارنگ غذای مخصوص کودکان

فلفل دلمه ای های رنگی- از هر کدام یک عدد زرد، قرمز، نارنجی، سبز- را به صورت نگینی و یک عدد پیاز را هم به صورت خلالی خرد کنید. داخل ماهیتابه یک قاشق روغن مایع اضافه کنید و مواد خرد شده را داخل آن بریزید همراه نمک و فلفل- به میزان دلخواه- به مدت پنج دقیقه تفت دهید.

حالا مواد سرخ شده را سه قسمت کرده و داخل بشقاب به صورت دایره ای قرار دهید و روی هر کدام یک تخم مرغ شکسته و روی تخم مرغ مقداری پودر سیر بپاشید. حالا بشقاب ها را داخل مایکروویو به مدت هفت دقیقه قرارداده، به همراه نان سرو کنید.

املت رنگارنگ


14. صبحانه مقوی با املت فلفل سبز و سیب زمینی

سه عدد سیب زمینی را نگینی و فلفل سبز دلمه ای و پیاز را ریز خرد کنید. داخل ماهیتابه دو قاشق غذا خوری روغن مایع بریزید و سیب زمینی را کمی تفت دهید تا نرم شود و از ماهیتابه بردارید. به میزان دلخواه نمک و فلفل و مقداری پودر سیر اضافه کنید و سه عدد گوجه فرنگی پوره شده را در تابه تفت دهید.

حالا نوبت اضافه کردن فلفل دلمه ای است. همه مواد را با 100 گرم پنیر پیتزای رنده شده مخلوط کنید و در ظرف هایی که برای هر نفر آماده کرده اید بریزید و روی هر ظرف یک عدد تخم مرغ بشکنید. روی تخم مرغ ها مقداری پودر فلفل سیاه بپاشید و برای طعم دار کردن می توانید ازچند برگ جعفری یا گشنیز تازه استفاده کنید. املت برای سرو کردن همراه با نان تفت داده شده آماده است.

 املت فلفل سبز و سیب زمینی


15. املت گوجه و ریحان جدید و خوشمزه

سه عدد گوجه فرنگی را به صورت حلقه حلقه ببرید و 200 گرم ریحان را برگ برگ کنید. یک حبه سیر را رنده کنید و یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. سه کاسه کوچک را بردارید و داخل هر کدام یک قاشق روغن زیتون بریزید و تکان دهید تا تمام ظرف به روغن آغشته شود.

سه عدد تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و همراه نمک و فلفل خوب هم بزنید. داخل کاسه ها یک لایه گوجه حلقه شده چند برگ ریحان مقداری سیر رنده شده و مقداری تخم مرغ بریزید و این کار را تکرار کنید تا کاسه ها پر شوند.

فر را با دمای٢٠٠ درجه سانتی گراد روشن کنید و کاسه ها را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید. صبحانه شما با سه عدد نان تست آماده سرو است.

املت گوجه و ریحان

همچنین بخوانید:

لاغری در ۳ روز با رژیم تخم مرغ

از کجا متوجه شویم که تخم مرغ خراب است؟

حکم خوردن خونی که در تخم مرغ دیده می‌شود چیست؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits