دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
15 نمونه دروغ 13 باحال و خفن که همه را شوکه می کند
24
زمان مطالعه: 5 دقیقه
یکی از رسم های رایج این است که در روز سیزدهم فروردین (اول آپریل) دروغی تحت عنوان دروغ سیزده به اطرافیان گفته می شود. اما بهترین دروغ 13 چیست ؟ با ما باشید تا نمونه هایی از آن ها را معرفی کنیم.

دروغ 13 چی بگیم ؟

اگرچه همواره سیزده به در برای ما به طبیعت و گشت و گذار در کوه و بیابان اختصاص داشت، حالا چند سالی هست که شاهد پدیده جدید و اقتباسی هستیم به نام دروغ سیزده.

در واقع دروغ سیزده پیش از این یک رسم رایج برای روزهای اول ماه آپریل در کشورهای غربی است که حالا چندسالی هست تب و تاب آن به ایران نیز رسیده است. بر همین اساس حالا برخی سلبریتی ها و شخصیت های شناخته شده و فراتر از آن برخی رسانه های رسمی نسبت به انتشار دروغ سیزده اقدام می کنند.

نمونه هایی از بهترین دروغ 13

  • دروغ جالب سیزده زن به مرد: عزیزم من حامله ام
  • ترامپ میخواد رییس جمهور دائم آمریکا بشه
  • دلار شده 100 تومان
  • پنجشنبه نوبت عمل بینی دارم
  • یک بورس تحصیلی داخل اروپا بهم خورده
  • امشب قراره برام خواستگار بیاد
  • تو قرعه کشی بانک یه 206 برنده شدم
  • یارانه شده نفری 5 میلیون تومان
  • دانشمندا به این نتیجه رسیدن که برج میلاد کج شده و تا چند روز دیگه سقوط میکنه
  • گوگل یه نمایندگی داخل کیش زده
  • هفته ی آینده ماکان بند تو آمریکا کنسرت داره
  • عمو پورنگ بالاخره ازدواج کرد
  • سردار آزمون با تیم ملی خداحافظی کرد
  • هواشناسی اعلام کرده که دو سه روز آینده برف سنگینی در بندرعباس میاد
  • محمدرضا گلزار برای همیشه با سینما خداحافظی کرد

دروغ 13 چی بگیم

چگونه دروغ سیزده بگوییم ؟

روز ۱۳ بدر و روز طبیعت، روزی که به نظر می رسد برای شوخی کردن و سر کار گذاشتن دیگران هم به یکدیگر مجوز می دهیم و آن را می پذیریم (البته درست یا غلط دروغ گفتن را همه می دانیم اما فلسفه دروغ ۱۳ خیلی مشخص نیست پس اگر آن را فقط یک شوخی در نظر بگیریم پذیرش آن قدری آسانتر می شود).

اما درمورد گفتن این نوع دروغ باید به نکاتی توجه کرد که بسیار مهم هستند.

1. از این دروغ هیچ کس نباید آسیب ببیند:

همه ما می دانیم که هدف خوش گذراندن و بازی و تفریح است پس تا زمانی که به کسی آسیبی نرسد مشکلی نیست.

2. تا وقتی کسی را به خوبی و به اندازه کافی نمی شناسید با او شوخی نکرده و او را معذب نسازید:

همانطور که گفته شد این کار فقط برای سرگرمی و خوش گذراندن هست نه آزار و رنجش دیگران. پس تا وقتی کسی را بخوبی نشناخته اید با او شوخی نکنید.

3. هیچ دروغ جدی مجاز نیست:

سعی نکنید یک دروغ بزرگ بگویید که موجب سکته دوستان و خانواده خود شوید. مثلاً «داریم برای همیشه از این کشور میریم» (ممکن است یک دروغ به مخارج بیمارستان ختم شود).

4. مراقب کودکان باشید:

کودکان اسمشان مشخص است؛ کودک، و بخاطر پاکی روح و دلشان هر چیزی به آنها بگویید باور می کنند. پس مراقب باشید چه حرفی را جلوی آنها مطرح می کنید.

5. همیشه به تقصیر خود اعتراف کنید:

خوش گذراندید؟ خیلی هم خوب، اما وقتی تمام شد، وقت این است که خودتان اعتراف کرده و دست خود را رو کنید. به علاوه اینکه اگر کسی از شما پرسید این دروغ سیزده ست؟ باید درجا اعتراف کنید و آن را کش ندهید چون دیگر برای او خنده دار نخواهد بود.

6. اثرات شوخی را چک کنید:

امیدوارم شوخی شما به خوبی انجام شود و شما مراحل بالا را رعایت کرده باشید. اکنون وقت این است که برگردید و افرادی را که تحت تاثیر دروغ شما قرار گرفته اند چک کنید. چه کسی می داند دیگران چه برداشتی از شوخی شما کرده اند؟ مطمئن شوید که هیچ کس آزاری ندیده و نهایتاً همه شما را بخشیده اند.

7. از هر دست بدی با همان دست پس می گیری، شاید هم بدتر:

اگر قرار است شوخی کنید، مطمئن باشید که برای دریافت شوخی بدتر از جانب دیگران آماده هستید و هیچ گله و شکایتی نداشته باشید. طبیعی است که همه می خواهند یک درجه بالاتر از دیگری تلافی کنند پس کاملاً آماده باشید.

8. شوخی با مشتری یا ارباب رجوع:

اگر شما در مقام یک سازمان یا شرکت قصد دارید با مشتری و ارباب رجوع خود این شوخی را انجام دهید اول از همه روابط عمومی شما باید روحیات مشتریان شما را شناسایی کرده و بداند که امکان شوخی با او هست یا خیر.

سپس مطمئن شوید که شوخی مورد نظر از نظر سنی مناسب اوست، برای خانواده مناسب است و در راستای هویت برند شماست. همچنین باید برای مواقعی که شوخی بد عمل می کند نیز آماده بوده و بتوانید به خوبی موقعیت پیش آمده را مدیریت کنید و پاسخگو باشید.

مثلاً اگر یک مشتری آن را اشتباه برداشت کرد یا برایش سو تفاهم پیش آمد در یک پیام خصوصی یا دایرکت به او توضیح دهید که این شوخی ۱۳ و برای سرگرمیست و بزودی ماجرا را برای عموم آشکار خواهید کرد.

و در نهایت یادمان باشد که هدف خنداندن و خوش گذراندن با یکدیگر است پس کاری کنیم که به این هدف برسیم چون اگر به خنده ختم نشود شوخی ما هم ناموفق بوده است.

همچنین بخوانید:

دروغ سیزده چیست و از کجا آماده است ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (24 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits