دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تعمیر مبل و تعمیرات صندلی و نکات بسیار مهم در رابطه با تعمیرات
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تعمیر مبل و تعمیرات صندلی نکات مهم تعمیرات مبل برای خانه تعمیرات صندلی نکاتی که هنگام تعمیرات صندلی باید به آن توجه داشت

تعمیر مبل و تعمیرات صندلی و همچنین قالیشویی یکی از راهکارهای است که با آن می توان خانه را مجدد مانند روز اول نو کرد. یکی از ویژگی های تعمیرات مبل و تعمیرات صندلی نداشتن دغدغه در انتخاب مبل و صندلی می باشد و امروزه با قالی شویی می توان فرش نو در خانه زیبا داشت. تعمیرات این وسایل ویژگی هایی دارد که به آن در زیر اشاره می کنیم:

تعمیر مبل و تعمیرات صندلی

  • تعمیر بدنه مبل : که در صورت ضربه دیدن و یا به مرور زمان ممکن است رنگ بدنه ریخته باشد.
  • تعمیر نشیمنگاه مبل : استفاده از فوم گرم یا سرد در اثر از بین رفتن و فرو رفتگی در قسمت نشیمنگاه.
  • تعمیر کلاف مبل : در واقع ساختمان یا کلاف مبل که ازبین رفتن مقاوت پایه ها وهمچنین دسته های مبل را شامبل می شود.
  • رویه کوبی مبل : که در صورت پارگی و یا از بین رفتن پارچه مبل اقدام به تعمیر آن می کنند.

قالیشویی چند روش دارد؟

قالیشویی به روش سنتی همانطور که از اسم آن پیداست شست و شو و نظافت فرش توسط خود افراد می باشد که از سال های بسیار دور رواج زیادی بین افراد داشته است. به این صورت که در حیاط خانه خود و یا فضای بازی اقدام به شست و شوی فرش با ابزاری همچون بیلچه، پارو، فرچه و مواد شوینده می کنند و پس از آبکشی فرش را از روی دیوار نسبتا بلدی پهن می کنند تا توسط تور خورشید خشک شود که در ادامه بیشتر به توضیح قالیشویی خواهیم پرداخت.

نکات مهم تعمیرات مبل برای خانه

اما زمانی که اقدام به تعمیر مبل داریم باید نکات مهمی را در نظر بگیریم که در زیر به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

  • مسئولیت تعمیر مبل را به افراد کاردان و ماهر بسپاریم.
  • حتما نمونه کار تعمیرکار و یا کار گاه را قبل از تعمیر ببینید.
  • اگر قصد تعویض رویه مبل ها را داریم سعی کنیم مرغوب ترین نوع پارچه مبل را با مشورت تعمیرکار انتخاب کنیم.
  • در خصوص ایاب و ذهاب برای تعمیر مبل، حتما با تعمیرکار توافق کنید.
  • حتما در مورد روش تعمیر مبل با تعمیرکار صحبت نمایید؛ در خصوص تعمیر یا تقویت کلاف مبل، تعمیر بدنه مبل، فوم مورد استفاده در مبل(گرم یا سرد)

دقت داشته باشید که برای اقدام به تعمیر مبل، مبل های شما ارزش تعمیر را داشته باشند، در غیر این صورت پس از مدتی مبل ها به حالت قبل خود باز می گردند و باید هزینه اضافه جهت تعویض مبل های خود پرداخت نمایید.

تعمیرات صندلی

تعمیرات صندلی

تعمیرات صندلی یکی از راه های معقول در جهت کاهش هر چه بیشتر هزینه ها می باشد. تعمیرات صندلی همچون تعمیر مبل قسمت های مختلف دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • تعمیر پایه صندلی : پایه های صندلی که وظیفه به حرکت درآوردن صندلی را دارند ممکن است بر اثر فشار زیاد شکسته شوند.
  • تعمیر جک صندلی: جک صندلی وسیله ای است برای بالا و پایین کردن نشیمنگاه صندلی که به مرور زمان و یا بر اثر تحمل وزن زیاد در معرض شکستن قرار می گیرد
  • تعمیر مکانیزم صندلی: از دیگر قسمت های تعمیرات صندلی مکانیزم صندلی می باشد که به وسیله آن می توان صندلی را در حالت های مختلف قرار داد و همچنین وسیله ای است برای اتصال جک و پایه
  • تعمیر چرخ صندلی: چرخ صندلی یکی از مهمترین و آسیب پذیر ترین قسمت های صندلی می باشد که بر اثر تحمل وزن سنگین و حرکت بر روی سطوح نامناسب پس از مدتی دچار آسیب می شوند
  • تعمیر نشیمنگاه صندلی: نشیمنگاه صندلی به مروز زمان بر اثر نشستن زیاد و همچنین بر اثر پارگی و یا فرسوده شدن چرم یا پارچه نیاز به تعمیر دارد.

نکاتی که هنگام تعمیرات صندلی باید به آن توجه داشت:

  • به افراد ماهر و با تجربه مسئولیت تعمیرات صندلی خود را بسپارید.
  • قبل از انجام تعمیرات صندلی در مورد ایاب و ذهاب و هزینه تعمیرات صندلی توافق کنید.
  • مطمئن شوید که آیا قطعات مورد استفاده هنگام تعمیرات صندلی، از ضمانت برخوردار هستند یا خیر؟!
  • همچون تعمیر مبل حتما نمونه کار های تعمیرکار را قبل از اقدام به تعمیرات صندلی ببینید.

نکته مهمی که در خصوص تعمیر مبل و تعمیرات صندلی باید به آن اشاره کرد این است که هیچگاه مبل و یا صندلی های خود را برای تعمیر در روزهای پایانی سال به تعمیرکاران ندهید زیرا به دلیل ازدحام درخواست در این روزها ممکن است کار تعمیر به نحو احسن انجام نگیرد.

از دیگر اموری که در روز های پایانی سال بهتر است از انجام آن اجتناب کرد امر قالیشویی می باشد.

همه ما هر ساله در یکی از ماه های سال اقدام به قالیشویی در منزل و یا در کارخانه های قالیشویی می کنیم. قالی و یا فرش ها از مهمترین لوازم منزل محسوب می گردند که هنگام شست و شوی آن ها باید نهایت دقت را داشت. نکات مهمی که در انتخاب یک قالیشویی خوب می توان اشاره کرد به شرح زیر می باشد:

  • سفارش کار به کارخانه های قالیشویی نه دفاتر قالیشویی
  • پرس و جو و استفاده از تجارب افراد مورد اعتماد

در این قسمت از مقاله به انواع روش های قالیشویی می پردازیم تا قبل از اقدام به آن اطلاعات لازم در این زمینه داشته باشید.

قالیشویی

قالیشویی به روش سنتی و امروزی:

قالیشویی به روش سنتی همانطور که از اسم آن پیداست شست و شو و نظافت فرش توسط خود افراد می باشد که از سال های بسیار دور رواج زیادی بین افراد داشته است. به این صورت که در حیاط خانه خود و یا فضای بازی اقدام به شست و شوی فرش با ابزاری همچون بیلچه، پارو، فرچه و مواد شوینده می کنند و پس از آبکشی فرش را از روی دیوار نسبتا بلدی پهن می کنند تا توسط تور خورشید خشک شود.

قالیشویی به روش امروزی به سه دسته تقسیم می گردد: دستی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک

در روش دستی وظیفه این کار بر عهده کارکنان قالیشویی می باشد که مانند روش سنتی این کار را انجام می دهند با این تفاوت که در آخر برای آبگیری فرش از دیگ خشک کن استفاده می کنند.

در روش نیمه اتوماتیک کارکنان قالیشویی وظیفه شست و شو فرش را دارند با این تفاوت که ابزار های مورد استفاده به صورتی برقی می باشند.

در روش تمام اتوماتیک همه وظایف شست شو توسط دستگاه های مخصوص قالیشویی انجام می گیرد و کارکنان فقط هنگام جا به جایی فرش ها فعالیت دارند دارند.

نکته مهم: در قالیشویی نظاوت و شست و شوی فرش ها بسته به دستی و یا ماشینی بودن فرش ها مهم می باشد. اکثرا مناسب می دانند که فرش های دست بافت و ابریشم را به حالت سنتی و با رعایت اصول مشخص شست و شو دهند.

نکته دیگر که باید به آن توجه داشت مصرف آب می باشد. متاسفانه مصرف آب در روش های سنتی قالیشویی بسیار بیشتر از روش های دیگر می باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits