دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درخت نارنگی و روشهای نگهداری تکثیر

آموزش کاشت و پرورش درخت نارنگی در خانه

درخت نارنگی و روشهای نگهداری تکثیر
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش کاشت درخت نارنگی _ نارنگی، یکی از میوه‌های خانواده مرکبات است که همگی ما از خوردن آن لذت می بریم این مقاله شما را با روش کاشت درخت نارنگی آشنا می‌کند. ...

روش کاشت درخت نارنگی با دلگرم

نارنگی، یکی از میوه‌های خانواده مرکبات است. نارنگی میوه کوچکی است که شیرین و آبدار بوده و پوست آن به راحتی از آن جدا می‌شود. نارنگی از درختی برداشت می‌شود ...با دلگرم همراه شوید.

کاشت نهال نارنگی در منزل

آموزش کاشت و پرورش درخت نارنگی در خانه

دستورالعمل‌ها برای پرورش گیاه نارنگی

  1. منطقه‌ای برای کاشت درخت انتخاب کنید که خاک آن به خوبی آب را از خود عبور می‌دهد. درخت نارنگی به منطقه‌ای برای کاشت نیاز دارد که آب ایستا نداشته باشد.
  2. برای اینکه درخت نارنگی میوه بدهد، لازم است که روزی حداقل 6 ساعت آفتاب مستقیم دریافت کند.به وسیله یک بیل گودالی به عمق و عرض مناسب برای کاشت نهال نارنگی خود حفر کنید.
  3. نهال نارنگی را از محفظه اولیه آن خارج کنید. با دست‌های خود به آرامی ریشه‌های آن را از هم باز کنید.
  4. ریشه‌های درخت نارنگی را در گودال قرار داده و به آن آب دهید. این کار باعث می‌شود که خاک‌هایی که به داخل گودال بر می‌گردانید، دور ریشه را بگیرند.
  5. بقیه گودال را با خاک پر کنید. برای جلوگیری از خشک شدن ریشه‌ها، مطمئن شوید که آن‌ها کاملاً با خاک پوشیده شده باشند. لازم نیست خاکی که به داخل گودال بر می‌گردانید را تقویت کنید.
  6. یک حلقه آبیاری دور گیاه ایجاد کنید. برای انجام این کار، از اضافی خاک گودال استفاده کرده و یک حلقه به ارتفاع 15 سانتی متر دور تا دور درخت خود ایجاد کنید.
  7. برای آبیاری درخت، این حلقه را از آب پر کرده و به آن اجازه دهید که تخلیه شود. در هفته اول کاشت، به درخت خود دو یا سه بار آب دهید. بعد از هفته اول، آبیاری درخت را به یک یا دو بار در هفته کاهش دهید.
  8. حدود 3 یا چهار بار در سال، به پای درخت نارنگی خود، یک فنجان کود شیمیایی بریزید.

بیشتر بخوانید :

آموزش روش کاشت و پرورش درخت لیموترش در گلدان

نحوه ی قلمه زنی بن سای

کاشت آفتابگردان،روش کاشت آفتابگردان چگونه است؟

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits