دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیت کوین چیست و چگونه میتوان از آن پول درآورد؟
0
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بیت کوین چیست؟ چگونه میتوان از بیت کوین درآمد کسب کرد؟ چگونه میتوان بیت کوین ماین کرد؟ خرید کردن با بیت کوین. همه ی این سوالات را در ادامه پاسخ خواهیم داد

بیت کوین چیست؟

بیتکوین اولین ارز رمزنگاری‌ شده‌ جهان است که در سال 2008 توسط فرد یا افراد ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاماتو و توسط مقاله‌ای با عنوان “بیت کوین: یک سیستم پول الکترونیکی همتا به همتا” معرفی شد. در واقع بیت‌کوین شبکه‌ای از تراکنش‌ها بر بستر بلاکچین است، که به کاربران آن امکان می‌دهد بدون هیچ واسطه و بدون حضور یک سیستم مرکزی (مانند بانک) نسبت به انتقال پول به یکدیگر اقدام کنند. شبکه انتقال بیت‌کوین هیچ مالکی ندارد و در واقع بیت‌کوین برای کسی نیست، این شبکه سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ ارگان و یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود و انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع‌رسانی شده و تمام شبکه از آن مطلع خواهند شد.

بیتکوین‌ها چگونه تولید می‌شوند؟

هنگامی که ساتوشی ناکاماتو بیتکوین را خلق کرد، یک میلیون سکه از این ارز رمزنگاری شده را تحت اختیار گرفت و مبادلات این شبکه پولی شروع شد، در شبکه بلاکچین Bitcoin، هر فرد می‌تواند تراکنشی را ایجاد کند و مقدار بیت‌کوینی را که به او منتقل شده و مالک آن است را به شخص دیگری انتقال دهد، منتها برای آنکه تقلبی در این انتقالات صورت نگیرد و یک شخص دوبار یک تراکنش را انجام ندهد، افرادی بررسی صحت این تراکنش‌ها در زنجیره بلاکچین را بر عهده دارند و با استفاده از کامپیوترها و حدس زدن کدهای Hash بلوک‌ها تراکنش ‌ها را تایید می‌کنند.

به این افراد استخراج کننده (miner) گفته می‌شود. استخراج‌کننده‌ها در قبال کار محاسباتی که انجام می‌دهند، تعداد به خصوصی بیتکوین (اوایل 50 بیت کوین بود) پاداش می‌گیرند. بیت‌کوین‌هایی که استخراج‌کننده‌ها از سیستم پاداش می‌گیرند، Bitcoinهای جدیدی است و متعلق به هیچکس نیست، به همین دلیل عمل به دست آوردن بیت‌کوین توسط انجام محاسبات برای تایید تراکنش‌های شبکه استخراج نامیده می‌شود. به وجود آورنده شبکه‌ سقف 21 میلیونی را برای تعداد Bitcoin های شبکه تعیین کرده است و هر سال تعداد زیادی از آن‌ها توسط افراد مختلف از شبکه استخراج می‌شود. در واقع وجود استخراج‌کننده‌ها دو اهمیت دارد، اول آنکه موجب تولید بیتکوین‌های جدید می‌شود و دوم اینکه باعث می‌شود تا تراکنش‌های شبکه بدون تقلب انجام شوند و تخلفی در آن‌ها صورت نگیرد.

بیتکوین ها چگونه منتقل می‌شوند؟

هر شخص که مالک تعدادی بیتکوین باشد، می‌تواند آن‌ها را به شخص دیگری انتقال دهد. برای انجام این انتقال ابتدا لازم است تا شخص مالک، وارد کیف پول بیت کوینی خود شود و سپس آدرس اینترنتی شخصی را که می‌خواهد Bitcoinها را به او انتقال دهد وارد کند و سپس منتظر تایید تراکنش از طرف استخراج‌کننده‌ها شود. پس از تایید این تراکنش انتقال به راحتی انجام می‌شود.

پشتوانه‌ی بیتکوین چیست و چه چیز موجب ارزشمندی آن می‌شود؟

پشتوانه‌ی Bitcoin مساله‌های ریاضی پیچیده‌ای است که استخراج‌کننده‌ها آن‌ها را برای استخراج بیت‌کوین حل می‌کنند. استخراج بیت‌کوین مساله‌ی پیچیده‌ای است و وقت و انرژی زیادی می‌طلبد، همین عامل موجب می‌شود تا این رمز ارز کمیاب باشد و به دلیل تقاضایی که برای آن وجود دارد، ارزشی مانند طلا پیدا کند.

بیت کوین ، بیت کوین چیست

آیا امکان خرید با بیتکوین‌ وجود دارد؟

جواب مثبت است، شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی در جهان وجود دارند که در ازای خدمات و کالاهای خود بیتکوین را نیز قبول می‌کنند. هر سال نیز به تعداد مراکزی که بیت کوین را به عنوان پول قبول می‌کنند افزوده می‌شود. همچنین امکان این وجود دارد که دو فرد تاجر برای مبادلات آسان میان خود از Bitcoin به عنوان پول استفاده کنند. پس بیت‌کوین فقط صرفا یک سرمایه‌گذاری نیست و می‌تواند به عنوان پول نیز کاربرد داشته باشد.

مالکیت بیت کوین ها بر روی شبکه بلاکچین ثبت می‌شود که باعث می‌شود نودهای مختلفی در سراسر دنیا به صورت هم‌زمان اطلاعات حساب‌ها را نگهداری کنند و به این ترتیب امکان تقلب در حساب‌ها از بین می‌رود. برای انتقال یک بیت‌کوین تنها لازم است با کلید خصوصی خود که به منزله امضای شماست از شماره حسابی که کلید عمومی است، مقداری بیت‌کوین را به یک آدرس دیگر بفرستید و این فرآیند را به شبکه اعلام کنید.

استخراج کنندگان درون شبکه در حالت ایده‌آل این تراکنش را در اولین بلوک ساخته شده بلاکچین بعد از دریافت این پیام قرار خواهند داد و این تغییر در دفتر کل توزیع شده را به یکدیگر اعلام می‌کنند و بنابراین شما می‌توانید مبلغ زیادی پول را (که از روش‌های معمول بانکی و مالی فعلی دنیا انتقال آن چندین روز طول می‌کشید) در زمان کمی از یک سوی دنیا به طرف دیگر بفرستید.

موسس شبکه کجاست؟

فرد یا افراد ناشناسی که تحت نام ساتوشی ناکاماتو در سال 2008 شبکه بیت‌کوین را تاسیس کردند، تا سال 2011 در گروه بیت کوین فعالیت می‌کردند و پیام‌هایی را رد و بدل می‌کردند، اما به ناگهان ناپدید شدند و دیگر هیچ پیامی از این نام مستعار دریافت نشد.

آیا شبکه بیت‌کوین قابل هک است؟

بیت‌کوین بر بستر بلاکچین اجرا می‌شود و استخراج‌کننده‌های بسیار زیادی برای استخراج Bitcoin از شبکه با یکدیگر رقابت کرده و بر تراکنش‌های شبکه نظارت می‌کنند. بنابراین اگر یک هکر بخواهد این شبکه را هک کند و اطلاعاتی را در آن تغییر دهد، باید 51 درصد دستگاه‌های کامپیوتری متصل به شبکه بیتکوین را هک کند، این اقدام به دلیل صرف انرژی و هزینه‌ی زیادی که برای شخص هکر دارد، انگیزه هک این شبکه را از بین می‌برد، زیرا با صرف این انرژی و هزینه می‌توان اقدام به استخراج مقادیر زیادی Bitcoin پرداخت و در مقایسه با هک این شبکه به سود بسیار زیادتری دست یافت.

آیا کسی می‌تواند در شبکه‌ی Bitcoin دخالت کند؟

جواب منفی است. این شبکه متعلق به هیچ‌کس نیست و تبادلات در این شبکه به صورت کاملا آزاد انجام می‌شود. هیچ دولت و یا شخصی نمی‌تواند تراکنش‌های شبکه را دستکاری کند. ولی همه‌ی افراد متصل به شبکه می‌توانند تراکنش‌های انجام شده بر روی شبکه را مشاهده کنند.

بیت کوین چرا اختراع شد؟

اولین نکته ایی که باید در خصوص بیت کوین بدان توجه کنید دوره زمانی است که این ایده توسط ناکاموتو مطرح شد و طی سال های بعد از آن توسط توسعه دهندگان آزاد توسعه داده شد.

سال 2008 سال شروع بحران اقتصادی در آمریکاست که با بحران وام های مسکن شروع شد و به سرعت به تمامی ساختار مالی آمریکا و حتی جهان ضربه مهلکی زد. بسیاری یکی از علل رخ دادن این بحران را سفته بازی بانک های آمریکایی و وال استریت بر روی خرید و فروش اوراق وام های مسکن می دانند. چیزی که باعث شد بانک های آمریکایی بسیاری ورشکسته شده و پول مردمی که پس انداز های خود در بانک های ذخیره کرده بودند به یک باره به سرقت رفته و توان مالی وام گیرندگان نیز به شدت کاهش یابد و به دنبال آن حجم زیادی از وام های مسکن اعطا شده سر رسید شد و وام گیرندگان نتوانستند بدهی های خود را به بانک ها بازگردانند و بسیاری خانه و سر پناه خود را به یک باره از دست دادند.

دولت آمریکا مثل تمامی دولت های دیگر دنیا در زمان چنین بحرانی با چاپ پول و وارد کردن نقدینگی جلوی ورشکستگی سیستم مالی را گرفت و این نیز عاملی شد برای نارضایتی بیشتر از وضعیت موجود و عملکرد دولت آمریکا . سفته بازی ها و سود های کلان را بانک ها و موسسات مالی کرده بودند و آنها عامل چنین ضرر بزرگی بودند ولی دولت مردم را تنبیه نمود و با چاپ پول و کاهش ارزش پول در دست مردم ضرر های بانک ها را جبران نمود.

در نتیجه اعتماد به دلار که همیشه فدرال رزرو آمریکا آن را با ثبات و قابل اعتماد نشان میداد از بین رفت و مردم عملا به این نتیجه رسیدند که به این پول های کاغذی که توسط دولت ها منتشر می شوند نمی شود اعتماد کرد.

در همین زمینه بخوانید:

بیت کوین (Bitcoin) چیست ؟ همراه با ویدیو آموزشی

بیوگرافی بیت‌کوین Bitcoin یا ساتوشی ناکاموتو (یک نوآوری ...


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits