دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیمار مبتلا به سکته مغزی میتواند روزه بگیرد؟
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: کاهش آب بدن در اثر روزه ‌داری، می ‌تواند مبتلایان به سکته ی مغزی را مستعد سکته‌ مغزی مجدد کند.

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: کاهش آب بدن در اثر روزه ‌داری، می ‌تواند مبتلایان به سکته ی مغزی را مستعد سکته‌ مغزی مجدد کند.

دکتر ابوالقاسم رحیم‌ دل در گفت ‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه یزد، اظهار داشت: بعضی از بیمار مبتلا به سکته مغزی میتواند روزه بگیرد؟بیماری ‌های مغز و اعصاب مانند مبتلایان به سکته ‌های مغزی که در مراحل حاد بیماری هستند، عملا امکان روزه ‌داری به علت شرایط ویژه وجود ندارد.

وی افزود: بیماران مبتلا به سکته مغزی باید در بیمارستان بستری شده و با مراقبت های ویژه و تزریق داروها بهبودی خود را به دست آورند.

رحیم ‌دل اضافه کرد: اگر سکته ‌های مغزی از نوع خونریزی باشد، معمولا با خطرات زیادی همراه است و منجر به ناتوانی ‌های متعددی می‌ شود. اما در بعضی از بیماران که خون ریزی به میزان مختصر وجود دارد، ممکن است با بهبودی تقریبا کامل همراه باشد بنابراین در صورتی که عوامل خطر دیگری برای فرد مبتلا به سکته مغزی وجود نداشته باشد، بیمار می ‌تواند در درازمدت و با تجویز پزشک روزه بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بیماران مبتلا به سکته‌ مغزی از نوع انفارکتوس‌ که میزان مرگ در آن ها کمتر از خون ریزی مغزی است، به دلیل عوامل خطری که با آن ها رو به رو می ‌شوند، عملا توصیه به روزه‌ داری نمی ‌شود.

منبع:تبیان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits