دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟
8
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر دوست دارید بدانید که “چگونه خیانت را جبران کنیم ” به حرف و درددل های همسرتان با تمام دل و جون کاملا گوش کنید. حق را به خودتان ندهید و اجازه بدهید همسرتان هرچه در دل دارد برای شما بگوید. گفتن احساس همسر ، راه برگشت اعتماد و بهبودی رابطه را آسان...

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت

چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟

اولین مرحله و راحت ترین روش برای بهبود اعتماد، پشیمان شدن و معذرت خواهی از طرف همسر عهدشکن است.

معذرت خواهی با صداقت یک نوع معجزه است. برای برگشتن اعتماد، همدری کلامی و معذرت خواهی تنهایی از همسرتان کارساز نیست بلکه باید با یک سری رفتارهای خاصی انجام بدهید.

تعداد کمی از مردم بر این باور که صداقت بهترین سیاست است اعتقاد ندارند اما با این حال همیشه به این سیاست پایبند نیستند، حتی افرادی که ما همیشه از آنها دفاع میکنیم و ازشان حمایت میکنیم.

با اینکه همه ی ما بسیار علاقه داریم که یک زندگی منسجم داشته باشیم اما گاهی خودمان خط قرمز ها را رد میکنیم. هیچ کس کامل نیست.

گاهی در رابطه پیش می آید که لغزش کنیم. با این وجود، روابط عمیق نیاز به سطح بالایی از اعتماد دارند تا بتوانند رشد کنند. زمانی که به اعتماد خدشه وارد میشود، چه در سطح بزرگ و چه کوچک باید شرایط را برای برگرداندن این اعتماد از دست رفته سنجید، و حسن نیست را برای ادامه ی رابطه ثابت کرد.

خیانت یک توفق از دست رفته و شکسته شده است، شرطی که برای حیات یک رابطه ضروری است از بین رفته است. وضعیت رابطه ای که بعد از خیانت به دست می آید پر است از سوالات مختلف.

اگر در چنین شرایطی حالت بی دفاع داشته باشید بیشتر احتمال دارد که این مشکل حل و فصل شود، زمانی که دو طرف در رابطه به هم متعهد بوده باشند احتمال این نیز بیشتر میشود.

دروغ گفتن و انکار کردن در این شرایط میتواند اوضاع را وخیم تر کند، حتی اگر راز های شما هیچ گاه فاش نشود، پنهان کاری ضربه ی بزرگی را به رابطه شما میزند، زیرا در این شراط اعتماد به طور ناخواسته قربانی میشود.

بیشتر خیانت ها در شرایط متفاوت ممکن است بخشیده شود، اگر چه برای بهیود الگوی خاصی وجود ندارد اما در این مطلب چند راهکار به شما معرفی میشود که میتواند به پروسه ی بهبود وضعیت شما کمک کند.

جلب اعتماد همسر پس از خیانت / چگونه بعد از خیانت اعتماد همسرم را جلب کنم

راههای جلب اعتماد همسر پس از خیانت

قبل از آنکه شریکتان بفهمد خودتان به او بگویید. هرچه زودتر بهتر، هرچه بیشتر با این دروغ زندگی کنید، صدمه ی بیشتری به زندگی تان زده اید و احتمال اینکه این شراط بهبو پیدا کند کمتر میشود، قبل از اینکه شریکتان از جایی دیگر دست شما را رو کند خودتان به گناه تان اعتراف کنید، اینگونه اعتمادش کمتر خدشه دار میشود .

1. ابراز پشیمانی کردن

اگر شما اشتباهی دنبال عشق و صمیمیت را در نفر سومی هستید و از نظر دیگران عهد شکنی کردیدف گفتن پشیمانی و عذر خواهی اول راه جبران این اشتباه شماست

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت / چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟

2. صادق باشید

آماده ی پذیرش ناسازگاری از طرف مقابل تان را داشته باشید حتی اگر بعد از مدتی دوباره وفاداری خود را اثبات کردید خوشحال نشوید و فکر نکیند که همه چیز حل شده است، شریک شما هنوز برای اعتماد کامل به مدارک بیشتری احتیاج دارد پس انتظار نداشته باشید که همه ی حرف های شما را باور کند.

این قضیه ممکن است کمی زمان بر باشد پس بهتر است که صبور باشید.

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت / چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟

3. آمادگی پاسخ به سوالات همسر

در برابر پرسش های شریکتان حالت دفاعی نگیرید ، آنها باید اطمینان حاصل کنند که شما خطای دیگری نکرده اید و ممکن است در ذهنشان پر از سوالاتی باشد که فقط شما میتوانید به آنها پاسخ دهید، از او بپرسید که آیا جواب دادن به این سوالات به رابطه مان کمکی میکند؟

یادتان باشد که شما میخواهید این رابطه را حفظ کنید، نیازی نیست که جزئیات بی مورد را ارائه دهید تا او نسبت به قضیه حساس شود، سعی کنید جواب هایی بدهید که به حفظ رابطه ی شما کمک میکند، و هر سوال را به عنوان فرصتی برای بهبود اعتماد از دست رفته در نظر بگیرید، حتی اگر سوالات بسیار تکرار شد خسته نشوید و به آنها پاسخ دهید یادتان باشد که آنها برای ترمیم اعتماد خود به جواب های شما احتیاج دارند.

separator line

4. غافل نشدن از همسر

تماس های زیاد، دادن اطلاعات صادقانه به همسر ، نمونه رفتارهایی است که موقر است.

اگر این کارها را انجام بدید رابطه گرم و صمیمی با همسر استارت می خوره.

اما شک نکنید همسر شما حتما یه خواسته های سنگینی از شما دارد. نگران نباشید با تمام تلاش خود را برای فدارکاری بیشتری آماده کنید تا اشتباه خود را سریع تر جبران کنید.

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت / چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟

5. به احساساتشان توجه کنید

احساسات شریکتان را ارزیابی یا قضاوت نکنید، توجه کردن به احساسات به این معنا نیست که با آنها موافقید، بلکه میتوانید با احترام به احساس او گوش کنید حتی اگر صحیح نیست، احساسات همیشه درست نیستند اما وجود دارند، با این کار میتوانید احترامی که برای وجود او قائل هستید را نشان دهید،.

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت / چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟

6. صبور باشید

این را بدانید که بیشتر از آنچه که شما فکر میکنید زمان لازم است تا اعتماد از دست رفته دوباره بازسازی شود، در این راه باید خویشتن داری کنید و با مهربانی و دلسوزی رفتار کنید. این نوع رفتار در نهایت باعث میشود که رابطه ی شما تقویت شود. در برابر خسته شدن مقاومت کنید.

هیچ وقت نگویید که این کارها را تمام کن، بلکه جملاتی را بگویید که او دوست دارد بشنود، مثلا بگویید میدانم که در رابطه مان صادق نبودم و تو زمان بیشتری لازم داری تا دوباره به من اعتماد کنی، تا هر زمان که بخواهی میتوانم به تو فرصت بدهم.

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت / چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟

7. مسولیت کارتان را بپذیرید

در مورد کاری که کردید آگاه باشید و از توجیه کردن و دلیل آوردن برای کارتان خود داری کنید، این را به یاد داشته باشید که شریکتان بسیار بیشتر از قبل در مورد رابطه تان کنجکاو است، اما شاید بعدا او هم برای بهبود شرایط تلاش کند، اما قطعا کمی دیر این اتفاق می افتد.

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت / چگونه بعد از خیانت دوباره اعتماد همسرم را جلب کنم ؟

8. روی هدفتان متمرکز باشید

کار بازسازی اعتماد از دست رفته و دوباره متعهد شدن در رابطه زمان میبرد، و ممکن است بهای سنگینی نیز داشته باشد، اما ارزشش را دارد، یک درمان موفق میتواند این رابطه را به یک اتحاد مقدس تبدیل کند، بسیاری از زوج ها میگویند بعد از دوباره اعتماد کردن، رابطه شان بسیار قوی تر و هم چنین باعث تقویت احساسات مشترک شان شده است.

در ابتدا این تلاش برای درمان رابطه برای شما زجرآور است، اما بازیابی رابطه تنها احتمالی است که باید به آن فکر کنید، و بدانید ارزش به دست آوردن دوباره رابطه، از بهایی که در این راه میپردازید بیشتر است، این را میتوانید از هزاران زوج که دوباره به هم اعتماد کرده اند بپرسید

بیشتر بخوانید :

آیا خیانت همسر قابل بخشش است؟

حکم خیانت مرد به زن چیست؟

اگر میخواهید شوهر تان به شما خیانت نکند این ۱۰ کار را انجام دهید

مجازات و حکم خیانت زن به مرد چیست؟

خیانت زوجین چگونه می تواند باعث طلاق شود ؟

چرا نباید خیانت کرد؟ به این ۱۰ دلیل نباید خیانت کنید

حالا برای بهبود رابطه ای که منجر به خیانت شده است چه کار کنیم ؟
به دنبال نقاط ضعفی باشید که به خاطر آن مجبور شدید اعتماد چند ساله خود را خراب کنید. اگر به آن دنبال باشید که قبلا به خاطر آنها با همسرتان مشاجره داشتید و همچنین تلاش برای ترمیم مشکلات جنسی ، رمز برطرف کردن مشکل خیانت را پیدا می کنید.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (8 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits