دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه شکر گزار باشیم؟
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شکرگزاری بسیار توصیه شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد موضوع شکرگذاری و اهمیت آن صحبت کنیم. همچنین تکنیک هایی را برای رسیدن به ای مهم به شما معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

چگونه شکر گزار باشیم؟

چگونه شکر گزار خداوند باشیم؟

1. یک نشریه قدردانی داشته باشید

یک تمرین روزانه قرار دهید که در آن شما دادن هدایا و چیزهایی که لذت می برید را به خودتان یاداوری کنید. زمانی را در طول روز برای یادآوری لحظات قدردانی مربوط به رویدادهای عادی، ویژگی های شخصیتی شما و یا افراد ارزشمند در زندگی شما را کنار بگزارید، که به شما امکان شکرگزاری از زندگی پایدار را می دهد.

2. بدی ها را به یاد داشته باشید

برای شکرگزاری از وضعیت فعلی خود، خیلی خوب است که زمان های دشوار را که یک بار تجربه کردید را به یاد آورید. هنگامی که شما به یاد می آورید که زندگی دشوار چگونه بوده و تا چه حد شما بر آن فائق آمدید، شما یک عکس العمل صریح در ذهن خود خلق می کنید که زمینه ای مناسب برای شکرگزاری است.

3. این سه سوال از خود بپرسید

از تکنیک مدیتیشن به نام نایکان که شامل سه سوال است، استفاده کنید: «چه چیزی را از __ دریافت کردم؟»، «چه چیزی به من از__ داده شده است؟» و «چه مشکلی و دشواری ایجاد کردم؟»

4. دعاهای شکر گزاری را یاد بگیرید

دعا شکرگذاری
دعا کنید و شکر گذار باشید

در بسیاری از سنت های معنوی، نمازهای شکرگزاری به عنوان قدرتمندترین شکل دعا محسوب می شوند، زیرا از طریق این دعاها مردم منبع اصلی همه چیزهایی که هستند و خواهند بود را درک می کنند.

5. توجه به حواس

از طریق حواس - توانایی لمس، دیدن، بوییدن، چشیدن و شنیدن - ما قدردانی می کنیم که انسان بودن به معنای چیست و زندگی معجزه ی باور نکردنی است. دیدن از طریق دریچه شکرگزاری، بدن انسان نه تنها ساخت و ساز معجزه آسایی دارد، بلکه هدیه ای از جانب خدا است.

6. از یادآورهای بصری استفاده کنید

از آنجا که این دو چشم مانع اصلی برای شکرگزاری، فراموشی و عدم حضور ذهن است، یادآورهای بصری می توانند نشانه ای برای تحریک تفکر شکرگزاری عمل کنند. در اغلب موارد، بهترین یادآورهای بصری، افراد دیگر هستند.

7. عهد ببندید به تمرین شکرگزاری

تحقیقات نشان می دهد که عهد بستن برای اجرای رفتار، موجب افزایش احتمال اجرای عملی می شود. بنابراین، تعهد شکرگزاری خود را بنویسید، که می تواند به سادگی «هر روز عهد می بندم که نعمت هایم را بشمارم» باشد، و آن را در جایی که هر روز به چشم می آید، متصل کنید.

8. توجه به گویش خود

مردم شکرگزار از یک سبک زبانی خاص برای هدایا، خیر، برکت، ثروت، خوش شانسی و فراوانی استفاده می کند. در شکرگزاری، شما نباید روی چیزهایی خوبی که انجام داده اید، تمرکز کنید، بلکه بر چیزهای خوبی که دیگران از طرف شما انجام داده اند، باید تمرکز کنید.

9. از طریق حرکات

شکرگذاری
شکرگذاری کنید

اگر از طریق حرکات شکرگزاری می کنید، احساسی از قدردانی باید در ان دیده شود. حرکات شکرگزاری شامل لبخند زدن، گفتن متشکرم و نوشتن نامه سپاسگزارم است.

10. فکر کردن خارج از محدوده

اگر می خواهید بیشترین فرصت را از عضلات شکرگذاری خود بگیرید، باید خلاقانه به شرایط جدیدی که در آن احساس سپاسگزاری می کنید، نگاه کنید.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.1 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits