دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ژل ابرو چیست و چه کاربردی دارد ؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شاید تا به حال نام ژل ابرو را شنیده باشید اما از طرز استفاده و کاربردهای آن اطلاعی نداشته اید. با ما همراه باشید تا شما را با ژل ابرو و کاربرد آن آشنا نموده و طرز تهیه ژل ابرو خانگی را آموزش دهیم.

ژل ابرو چیست ؟

ژل ابرو موضوع مورد بحث ماست. خیلی از خانم ها اعتقاد دارند که ژل ابرو مانند ژل مو عمل می کند و هدف آن تثبیت کردن موهای ابرو در موقعیت خودش است. خانم هایی که دارای ابروانی ضخیم و بلند هستند، با استفاده از ژل ابرو می توانند به ابروهای خود حالت دهند و در صورت داشتن فضای خالی، آن ها را پر نمایند.

ژل فیبری ابرو چیست ؟

اکستیشن ابرو با فیبر ژل یکی از روش های زیبایی ابرو می باشد که شما به راحتی می توانید این کار را در منزل انجام دهید.

این محصول جدید (EYEBROW EXTENSION GEL FIBER) یک ظرف کوچک پر از الیاف های سیاه، باریک و مو مانند است که برای پر کردن ابروهای نازک و کم پشت مورد استفاده قرار می گیرد تا ابروها رو کاملا ضخیم و پررنگ نشان بدهد.

این فیبرهای سیاه در یک ژل روشن قرار دارند و با یک اپلیکاتور قلمویی مورد استفاده قرار می گیرند. این ژل به عنوان یه چسب برای چسبیدن و محکم شدن فیبرهایی مویی روی ابروها عمل میکند و باعث می شود تا این تارهای فیبری و مو مانند شکل و ظاهری شبیه به تارهای مو روی ابروها ایجاد کند.

استفاده از این روش ظاهر خیلی طبیعی تری برای ابروها به وجود می آورد . این محصول بافتی شبیه به بافت فیبری ریمل داره اما تارهای سیاه رنگ و فیبری اون کمی ضخیم تر و مو مانند هستند.

کاربرد ژل ابرو

اگر ابروهایی نازک دارید، حتما از ژل ابرو برای پرپشت نشان دادن، حالت دادن و تقویت موهای ابروی خود استفاده نمایید.

همانطور که گفتیم با کمک برس ژل، می توانید به ابروهای خود حالت بدهید، طوری که موهای تاج ابرو را به سمت بالا و موهایی که در میانه ابرو هستند را به حالت افقی تغییر حالت دهید و برای دم ابرو، هم بهتر است که موهای آن را به سمت پایین حرکت دهید.

حال بعد از استفاده از ژل ابرو، اجازه دهید که مایع ژل بر روی ابروها خشک شود. در حالت کلی می توان گفت کاربرد ژل ابرو این است که ژل ابرو مانند ریمل ابرو و رنگ ابرو عمل می کند، اما سازگاری آن با ابرو نسبت به دیگر محصولات نیز بیشتر است و دارای بافتی بسیار سبک تر با رنگدانه های کمتری نیز می باشد.

نحوه استفاده از ژل ابرو

در این بخش می خواهیم، طرز استفاده از ژل ابرو را برای کسانی که تازه کار هستند را آموزش دهیم. البته استفاده از ژل ابرو، برای افرادی که فقط با قصد حالت دادن به ابرو از آن استفاده می کنند،با کسانی که تمایل دارند علاوه بر استفاده از رنگ ابرو یا ریمل ابرو، از ژل ابرو هم استفاده نمایند،کاملا متفاوت بوده است.

افرادی که فقط تمایل دارند، از ژل ابرو برای حالت دادن به ابروها استفاده نمایند، می توانند با اسپویل موجود در ژل ابرو، ابروهای خود را به سمت بالا شانه بزنند و به حالتی که مد نظرشان است، در بیاورند. در ادامه، نحوه استفاده از ژل ابرو را به همراه سایه ابرو را به صورت ساده آموزش می دهیم.

ابتدا صورت خود را با پاک کننده های آرایشی یا با آب و صابون بشویید، سپس بعد از خشک کردن صورت خود، از آراسته بودن ابروهای خود اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که نیاز به اصلاح ابرو دارید، با یک موچین سرکج، موهای زائد خود را بردارید؛

بعد از برداشتن موهای زائد، با یک برس ابرو یا اسپویل، موها را در راستای رشد موها که عموما در راستای قوس ابرو و به سمت پایین است، شانه بزنید. در این مرحله می توانید از پودر یا مداد ابرو بر روی ابروها استفاده کنید و مجددا ابروها را با اسپویل، شانه بزنید.

در صورتی که ابروهایی ضخیم و پر دارید، دیگر نیاز به پر کردن با مداد و یا پودر ندارید، بلکه می توانید با یک سایه به رنگ قهوه ای، باز بسته به رنگ ابروی خود استفاده نمایید.

فقط در رنگ سایه دقت داشته باشید که رنگ به کار رفته نباید باعث رنگ پریدگی موهای ابروی شما شود. در ضمن پر کردن خط ابرو نیز کاملا اختیاری بوده است. در مرحله آخر، خط ابرو را در جهت رشد ابرو صاف نمایید.

حال می توانید با استفاده از اسپویلی که در ژل ابرو موجود است یا با اسپویل جدید استفاده نمایید. طبق تکنیک های گفته شده، می توانید از این اسپویلی که آغشته به ژل ابرو است در راستای موهای ابرو که رشد کرده یا به عبارتی در جهت قوس ابرو به سمت پایین است، شانه بزنید و صبر کنید تا خشک شود.

بعد از استفاده از ژل ابرو، علاوه بر حالت دادن به ابروهای خود و پر پشت کردن آن ها، از ریزش موهای ابرو نیز جلوگیری کرده اید. البته اگر ژل ابروی مورد استفاده شما، از نوع تقویتی باشد.

طرز تهیه ژل ابرو خانگی

مواد لازم برای تهیه ژل ابروی شفاف:

  1. نصف قاشق ژلاتین
  2. ۴قطره عصاره اسطوخودوس
  3. ¼ فنجان آب

ابتدا آب را به جوش آورده و در ظرفی شیشه ای ریخته و پودر ژلاتین را به آن اضافه کرده و کاملا حل کنید. مواد را به داخل ظرف ریمل با کمک قیف ریخته چند قطره روغن اسطوخودوس ریخته و ۱۲ ساعت در دمای اتاق قرار داده تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ژل ابروی رنگی برای پرپشت شدن ابروها:

  1. یک قاشق ژل آلوئه ورای تازه یا ژل آلوئه ورای آماده
  2. پودر سایه به رنگ دلخواه و به مقدار دلخواه
  3. ۴قطره روغن کرچک
  4. ۳ قطره روغن رزماری

پودر سایه را به خوبی با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. مقدار پودر بسته به اندازه رنگ دهی دلخواه ژل ابروی مورد نیاز است. هر قدر می خواهید ژل ابرو بیشتر ابروها را پرپشت نشان دهد، مقدار بیشتری پودر سایه به آن اضافه کنید.

سپس روغن کرچک و روغن رزماری که بهترین مواد برای افزایش رویش ابرو و پرپشت شدن ابروها است، به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مواد را داخل ظرف ریمل قدیمی ریخته و نگه داری کنید.

بیشتر بخوانید:

ریمل ابرو چیست ؟ روش استفاده از ریمل ابرو

آموزش کامل طرز استفاده از شابلون ابرو

رنگ نگرفتن ابروها : دلیل ریزش رنگ تاتو و میکروپیگمنتیشن ابرو

معرفی بهترین روغن های گیاهی برای رشد و تقویت ابرو

روش صحیح اصلاح ابرو : اشتباهاتی که در اصلاح ابرو مرتکب می شوید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits