دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رنگ موی شرابی با حنا
28
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در این مطلب آموزش رنگ موی شرابی با حنا در ۱۵ مرحله ساده و به صورت تصویری را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک نکات ذکر شده بتوانید موهایتان را به صورت طبیعی به رنگ زیبای شرابی مایل به قهوه ای درآورید.

رنگ مو شرابی با کمک حنا

حنا از انواع رنگ موهای طبیعی است که موها را به رنگ قرمز یا شرابی مایل به قهوه ای در می آورد و اگر شما تمایل دارید از حنا برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید ابتدا باید حنا را آماده کنید سپس موهایتان را به رنگ موی شرابی با حنا درآورید.

آموزش مرحله به مرحله رنگ موی شرابی با حنا

رنگ موهای طبیعی از انواع رنگ موهای بدون ضرر هستند و اگر شما از آن دسته از خانم هایی هستید که تمایل دارید به موهایتان آسیبی وارد نشود بهتر است از این رنگ موها استفاده نمایید.

مواد لازم برای رنگ کردن مو با حنا

  • آب گرم : ۱/۴ پیمانه
  • پودر حنا : ۱/۲ پیمانه

روش درست کردن حنا

ابتدا حنا را با آب گرم مخلوط نمایید و هم بزنید تا به شکل خمیر درآید و در صورت نیاز نیز یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و روی ظرف حاوی حنا را به کمک نایلون بپوشانید و به مدت ۱۲ ساعت صبر کنید تا حنا آماده شود و بعد از مدت زمان ذکر شده اگر حنا سفت بود مقداری آب به آن بیفزایید سپس حنا را استفاده کنید.


رنگ مو شرابی مایل به قهوه ای رنگ موی زنانه شرابی

1 . ابتدا موهایتان را به کمک شامپو بشویید و به صورت کامل با حوله و سشوار خشک نمایید. از شستن موها به کمک نرم کننده خودداری کنید زیرا شامپوهای نرم کننده از جذب شدن حنا به موها جلوگیری می کنند.

2 . مقداری وازلین یا روغن نارگیل روی گوش و گردن و پیشانی بزنید تا از رنگ گرفتن پوست این قسمت ها با حنا جلوگیری شود.

3 . گره موها را به کمک شانه درشت باز کنید سپس موهایتان را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید.

4 . لباس کهنه ای بپوشید و حوله ای را روی شانه هایتان بیندازید و آن را به کمک گیره محکم ببندید تا گردن و اطراف گردن شما به صورت کامل پوشیده شود.

5 . اگر روی پوستتان حنا ریخت آن را به کمک دستمالی مرطوب تمیز کنید.

6 . در این مرحله از آموزش رنگ موی شرابی با حنا از بالاترین قسمت موها شروع به زدن حنا کنید و حدود ۵ سانتی متر از بالای عقب سر را انتخاب نمایید و شانه بزنید و یک قاشق غذاخوری حنای آماده شده را از قسمت ریشه تا انتهای موهایتان بزنید و همه قسمت های مو را به حنا آغشته نمایید.

رنگ موی شرابی با حنا

7 . موهایتان را که حنا زده اید بپیچانید و با کمک گیره آن ها را محکم نمایید تا حنا زدن به قسمت های دیگر موها راحت تر شود.

8 . موهایتان را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید و مانند دو مرحله ذکر شده به هر دو طرف موهایتان حنا بزنید.

9 . در این مرحله از آموزش درست کردن رنگ موی شرابی، موهایتان را به قسمت های ۵ سانتی تقسیم کنید و به آن ها حنا بزنید. توجه داشته باشید که حنا زدن را باید از قسمت های بالایی شروع کنید و به سمت قسمت های پایین پیش بروید تا زمانی که همه قسمت های موی شما به صورت کامل به حنا آغشته شود.

10 . هر قسمت از موها را که حنا می زنید باید بپیچانید و ببندید.

11 . بعد از اینکه موهایتان تمام شد و آن ها را بستید به خط رویش موها برگردید و حنای بیشتری را در این قسمت بزنید و هر قسمت از موهایتان را که احساس کردید حنا کم دارد دوباره حنا بزنید.

12 . روی موها را به کمک نایلونی تمیز و بزرگ بپوشانید.

13 .بعد از گذشت ۲ تا ۴ ساعت موهایتان را آبکشی نمایید و به موها نرم کننده بزنید تا حنا به راحتی از همه قسمت های مو جدا شود. حنا روی موها هر چقدر بیشتر بماند تاثیر بیشتری دارد و علاوه بر این باید موها گرم نگه داشته شوند تا حنای بیشتری را به خود جذب نمایند بنابراین بهتر است حنا را به مدت ۶ ساعت روی موهایتان نگه دارید

14 . حنا برای شکل گیری رنگ بعد از شست و شو به ۴۸ ساعت زمان نیازمند است.

حنا برای رنگ موی شرابی


15 . در صورت تمایل می توانید بعد از گذشت ۴۸ ساعت ریشه موها را دوباره به کمک حنا رنگ بزنید و برای بدست آوردن رنگی عمیق نیز دوباره موهایتان را حنا بزنید و در صورت رشد موها می توانید ریشه موها را مجددا حنا بزنید.

همچنین بخوانید:

فواید عالی و بی نظیر حنا بر روی مو

فواید حنا برای سلامت پوست و مو

روغن برگ حنا : خواص گیاهی و دارویی روغن برگ حنا

فواید استفاده از حنا برای مو

حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو و حفظ سلامت مو است. کوتیکول های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تارهای مو شده و درخشندگی موها را حفظ می کند. همچنین حنا PH پوست سر را در حد متعادل نگه می دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.

بسیاری از مشکلات پوست سر نظیر شوره و خشکی را درمان می کند. علاوه بر آن اثرات آلودگی بر روی مو و خشکی بیش از حد بعلت استفاده از سشوار را از بین می برد. در آخر ذکر توجه داشته باشید که حنا مانع از سفیدی زودرس مو می شود.

رنگ مو شرابی با حنا

خواص نرم کنندگی حنا

حنا یک نرم کننده گیاهی بسیار عالی بشمار می آید. سبب می شود تا موهایتان شفاف و براق بنظر برسد همچنین مو را تغذیه می کند و آن را نرم و ابریشمی می سازد. بهترین راه جهت استفاده از فواید حنا برای نرم کردن مو خیساندن آن در ماست ساده و سپس مالیدن آن به تمام نواحی سر است.

ماست مانع از خشکی مو شده و درخشندگی تارهای مو را سبب می شود. همچنین می توانید پودر حنا را با ماست و چند قطره آبلیمو مخلوط نمایید و به سر خود بمالید و بعد از یکساعت سرتان را بشویید.

اگر می خواهید از حنا برای تیره کردن رنگ موهایتان استفاده کنید پودر حنا و آبلیمو را در یک ظرف آهنی مخلوط نمایید و بگذارید یک شبانه روز بماند. البته اگر می خواهید موهایتان رنگ قهوه ای مایل به قرمز داشته باشد به هیچ وجه از ظروف آهنی استفاده نکنید.

اگر از دانه های شنبلیله در مخلوط بالا استفاده نمایید حنا بعنوان یک ضد شوره عالی به شما در از بین بردن آنها کمک می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند سپس ماده ای خمیری شکل از آن تهیه کنید و با حنا مخلوط نمایید.

همچنین می توانید با اضافه نمودن چند قطره روغن کرچک و روغن نعنا خاصیت آن را افزایش دهید. این ماده نه تنها موی شما را محکم و سالم می کند بلکه درخشندگی زیبایی به آنها می بخشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (28 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits