دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عوارض کرم پودر + توضیحات
102
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مشكلات كرم پودر ها-عوارض کرم پودر-عوارض استفاده از کرم پودر-کرم پودر ها چه عوارضی دارند؟

کرم پودر گاهی حساسیت پوستی می دهد.عطرها و افزودنی های معطر موجود در فرآورده های آرایشی شایع ترین عامل بروز حساسیت اند.


خیلی از خانم ها از کرم پودر و پن کیک برای آرایش استفاده می کنند و نمی دانند که این مواد آرایشی می توانند در صورت استفاده نادرست به پوست آسیب برسانند.

عوارض استفاده از کرم پودر

عوارض استفاده از کرم پودر

به گزارش دکتر پريچهر كفايي : متاسفانه امروزه در بعضي از جوامع آرايش به صورت افراط صورت مي‌گيرد كه باعث عوارض پوستي و حتي اجتماعي نيز شده است.
وي با اشاره به اين كه مراقبت از پوست و شاداب نگه داشتن پوست ضروري است، گفت: مهمترين مساله‌ مراقبت از پوست، مرطوب نگه داشتن و جلوگيري از كاهش رطوبت پوست است كه اين كار به وسيله‌ مرطوب كننده‌هاي مناسب انجام مي‌گيرد.


كفايي، استفاده از ضد آفتاب را مهمتر از مرطوب كننده‌ها دانست و اظهار داشت: ضد آفتاب‌هاي مناسب بر اساس نوع پوست بايد انتخاب شود و استفاده درست از ضد آفتاب‌ها مي‌تواند نقش نرم كننده را به غير از محافظت از پوست در مقابله با عوارض نور آفتاب داشته باشد.اين متخصص پوست و مو افزود: خوشبختانه امروزه ضد آفتاب‌هاي متنوعي در شركت‌هاي آرايشي مورد تاييد ساخته مي‌شود كه حتي بسياري از آنها را مي‌توان به جاي كرم پودرهاي آرايشي استفاده كرد كه عوارض كرم پودرها را ندارد.


وي در خصوص كرم پودرهاي آرايشي گفت: كرم پودرهاي آرايشي با ايجاد لايه‌ي بسيار ضخيم روي پوست، مانع عملكرد طبيعي پوست شده و خود در ايجاد انواع جوش‌ها و آكنه دخيل است.كفايي تصريح كرد استفاده از يك مرطوب كننده‌ي مناسب در شب و ضد آفتاب مناسب در روز، خود نقش آرايشي و محافظتي مناسب و خوبي ايجاد مي‌كند.وي درباره عوارض ديگر لوازم آرايشي گفت: استفاده از لوازم آرايشي به ويژه انواع غير استاندارد آن به صورت اگزماهاي تماسي در شكل‌هاي مختلف بر روي پوست صورت به خصوص اطراف پلاك و چشم خود را نشان مي دهد.

عوارض استفاده از کرم پودر

عطرها یا افزودنی های خوش بو، شایع ترین عامل بروز درماتیت تماسی هستند و بیش از پنج هزار نوع آنها در محصولات آرایشی و زیبایی یافت می شوند.

در محصولاتی که این افزودنی ها از نوع غیرحساسیت زا باشند، مشکلات پوستی ناشی از این محصولات کمتر خواهد بود. از طرفی نگه دارنده ها عامل بروز واکنش های پوستی است که وجود آنها از رشد و تکثیر قارچ و باکتری که سبب بروز عفونت پوستی می شود، جلوگیری کرده و محصول را از آثار مخرب اکسیژن و نور محافظت می کند. نمونه های این نگه دارنده ها شامل پارابن، ایمیدازولیدینیل اوره، فنوکسی اتانول، فرمالدیید و... است که روی برچسب محصول مشخص است. در محصولات گریم انتخاب نوع محصول بسیار مهم است چون مدت زیادی روی پوست می ماند، بنابراین این ترکیبات باید فاقد حساسیت و غیرجوش زا باشند و با بسته شدن دهانه منافذ پوستی سبب بروز آکنه نشوند.

کرم پودر با SPF مناسب

افرادی که به مصرف انواع کرم های روشن کننده عادت داشته و حتی مصرف آن را موجب شادابی و طراوت پوست خود می دانند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کرم های روشن کننده دارای اثری موقتی و کاذب هستند. استفاده طولانی مدت این قبیل لوازم آرایش نه تنها عوارض جانبی مانند لک و پیری زودرس دارد، بلکه قطع مصرف آن موجب خشکی شدید پوست می شود. از آنجا که این قبیل محصولات احتمال ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش می دهد، مصرف آن به خصوص در دوران نوجوانی توصیه نمی شود.

نکته مهم دیگر که گاه مصرف کننده را به اشتباه می اندازد، آن است که درج SPF یا عیار حفاظتی روی تیوپ کرم دلیلی بر خواص محافظتی آن از پوست در برابر اشعه خورشید نیست. بسیار مشاهده می شود افرادی تنها با مصرف کرم روشن کننده ای که عیار حفاظتی کمی روی آن درج شده، بدون استفاده از ضدآفتاب مدت ها در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند.

این کار باعث آسیب دیدن پوست در برابر اشعه خورشید می شود. بهتر این است که هر فرد با مراجعه به متخصص پوست با توجه به نوع پوست اش کرم روشن کننده مناسب اش را با مشورت پزشک انتخاب کند. متخصص معمولا کرم هایی را به شما توصیه می کند که عیار محافظت کننده در برابر نور خورشید را دارند و یا ضدآفتاب مناسب را قبل از مصرف کرم پودر به شما توصیه می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (102 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits