دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماسک مغناطیسی، ماسک آهنربایی یا ماسک مگنتی

فواید ماسک مغناطیسی برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

ماسک مغناطیسی، ماسک آهنربایی یا ماسک مگنتی
1
زمان مطالعه: 10 دقیقه
ماسک مغناطیسی، ماسک آهنربایی یا ماسک مگنتی یکی از انواع ماسک های جدیده که به تازگی طرفداران زیادی رو به خودش جلب کرده. درباره این ماسک صورت جدید بیشتر بدانید!

ماسک مغناطیسی یا ماسک مگنتی چیست؟

یکی از جدیدترین ماسک هایی که این روزها بسیار در مورد آن صحبت می شود ، ماسک هایی تحت عنوان ” ماسک مغناطیسی ” می باشد. این ماسک ها که ظاهرا از روشی نوین منطبق بر طب سوزنی شرقی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این بخش از دلگرم قصد داریم به طور کامل شما را با ماسک مغناطیسی و فواید آن آشنا کنیم.

همونطور که دنیای علم و فناوری در حال پیشرفت هست هر روز پیشرفت هایی رو در زمینه محصولات مراقبت از پوست میبینیم که برخی از اون ها برای پوست مفیدن و برخی هم تاثیرات خوبی نداشتند!

ماسک مغناطیسی یا ماسک مگنتی یکی از این محصولات جدیده که مطمئنا تبلیغات زیادی از اون رو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب و ... دیدید. در این قسمت با ما همراه باشید و اطلاعات خودتون رو درباره این ماسک صورت جدید و هیجان انگیز افزایش بدید!

فواید ماسک مغناطیسی

  • ماسک صورت چه به صورت طبیعی ساخته بشه و یا چه به صورت آماده خریداری بشه تاثیرات خوبی برای حفظ سلامت، شادابی، جوانی و زیبایی پوست داره و برخی از اون ها می تونن منافذ پوست رو باز کنند و یا باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه، و جوش های زیر پوستی بشن. ماسک مغناطیسی هم این تاثیرات رو با استفاده از خواص مغناطیسی روی پوست داره.
  • این ماسک از آنتی اکسیدان، روغن های طبیعی، ویتامین های مختلف و ... تشکیل شده که با استفاده از خاصیت مغناطیسی یا آهنربایی پوست رو بهبود میده و در نهایت پوستی سالمتر، تمیز تر و بدون عیب و نقص براتون ایجاد میکنه.
  • این نوع از ماسک صورت توسط برندهای مختلف تولید میشه که در بسته بندی محصول یه بسته بندی حاوی ماسک مغناطیسی، یه لیسک برای پخش کردن ماسک روی صورت و یه وسیله آهنربایی برای جمع کردن ماسک از روی صورت وجود داره. این ماسک بافت فوق العاده صافی داره و کمی حالت خمیری و گچی داره.

نحوه استفاده از ماسک مغناطیسی

  1. قبل از استفاده از ماسک مغناطیسی روی پوست باید اول پوست صورتتون رو تمیز کنید تا نتیجه استفاده از این ماسک خیلی خوب باشد. با استفاده از ابزار مخصوص، ماسک مغناطیسی را به صورت یک لایه نازک روی پوست بمالید.
  2. دقت داشته باشید که این ماسک رو نباید دور چشم و اطراف لب بمالید. با توجه به دستور العملی که روی بسته بندی نوشته شده اجازه بدید این ماسک حدود 5 تا 10 دقیقه روی پوست بمونه تا تمام ناخالصی های پوست رو از بین ببره و منافذ پوستی رو پاکسازی کنه.
  3. بعد از گذشت این مدت زمان ماسک مغناطیسی هنوز هم حالت مرطوب رو داره و احساس خشکی و سفتی روی پوست به وجود نمیاره. حالا باید کیسه پلاستیکی مخصوصی که در بسته بندی محصول وجود دارد را روی وسیله آهنربایی مخصوص قرار بدید و آهنربا رو با فاصله خیلی کمی روی پوست بگیرید.
  4. ماسک صورت مغناطیسی درکنار تمام مواد تشکیل دهنده ای که داره دارای پودر آهن هم هست و در اثر تماس با آهنربا از روی پوست جدا میشه و احساس شگفت انگیزی رو روی پوستتون ایجاد میکنه.
  5. این وسیله آهنربایی رو به آهستگی در تمام قسمت های صورت بگیرید تا ماسک مغناطیسی به طور کامل از روی پوست پاک شود. این ماسک نیازی به شست و شو نداره و درنهایت پوستی نرم ودرخشان رو براتون به وجود میاره.

نکات استفاده از ماسک صورت

  1. این ماسک یه تکنیک جدید و موثر برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست صورت هست.
  2. بعد از استفاده از این ماسک صورت پوستی تمیز، درخشان، نرم، روشن و سالم خواهید داشت.
  3. ماسک مغناطیسی نشانه های پیری زود رس پوست مثل چین و چروک، خطوط ریز و ... را کم میکنه و همچنین باعث قوی و محکم تر شدن پوست میشه.
  4. باعث افزایش جریان خون در سراسر پوست میشه و با این کار تغذیه رسانی خوبی برای پوست به وجود میاد.
  5. گفته شده استفاده از این ماسک در برخی از موارد باعث بهبود دردهای میگرنی، سینوسی، سردرد، دندان درد، بهبود خواب و ... میشه.
  6. استفاده از این ماسک آسان، سرگرم کننده و هیجان انگیزه!
  7. این ماسک شاید به صورت سحر و جادو دیده بشه اما ساخت و طراحی آن ریشه علمی داره و تاثیرات اون از نظر علمی ثابت شده است!

مواد تشکیل دهنده ماسک مغناطیسی

  • طبق بررسی هایی که انجام شده این ماسک ها از گل دریایی ، پودر آهن (مربوط به خاصیت مغناطیسی) ، پودر مروارید ، روغن جوجوبا ، موم زنبور عسل ، ویتامین C , کلاژن ، کره درخت روغن قلم ، عصاره گل رز سیاه استرالیایی است.
  • وجود داشتن این مواد در این ماسک ها باعث ساخت کلاژن های بیشتر پوستی شده و به پاک سازی پوست کمک می کند. از همه مهمتر این ماسک ها روشی بدون درد برای رفع چین و چروک ها می باشند.

قیمت ماسک مغناطیسی

در حال حاضر مارک های مختلفی از این ماسک های مغناطیسی در ایران موجود است که قیمت انواع مختلف این ماسک ها بین 80 تا 120 هزار تومان می باشد.

همچنین بخوانید:

ماسک شیر ؛ ۱۰ ماسک شیر برای پوست و صورت

معرفی ۱۰ مدل ماسک سیب زمینی برای زیبایی پوست

فواید معجزه آسای ماسک گچی برای سلامت و زیبایی پوست + طرز تهیه

فواید بی نظیر ماسک آرد برنج برای جوان سازی پوست

ماسک تفاله قهوه برای پوست صورت با تاثیر فوق العاده

فواید معجزه آسای ماسک زعفران برای پوست

چند راهکار بی نظیر برای شادابی و زیبایی پوست صورت

یوگا ورزش رفع چروک صورت:

  • بهترین کار این است که این تمرین را در هنگام ایستادن انجام دهید و پشتتان را صاف نگه دارید. با استفاده از یک نفس عمیق شروع کنید و سپس هوا را در دهان خود نگه دارید مانند زمانی که کودک بودید، لپ هایتان را باد کنید.
  • این نفس را برای یک دقیقه یا تا زمانی که می توانید نگه دارید. سپس به آرامی نفس خود را از بینی بیرون بدهید. این کار را پنج بار انجام دهید و روزانه تکرار کنید.
  • این کار به صاف کردن چروک ها از جمله خطوط خنده و نیز سفت کردن ماهیچه های گونه، صورت و گردن شما کمک خواهد کرد. این ورزش ضد پیری صورت به ویژه برای اطراف چشمان شما مفید است.
  • به عبارت دیگر، به کاهش پف اطراف چشم ها و نیز صاف کردن چروک های پنجه کلاغی کمک می کند.
  • برای انجام این تمرین, انگشتان سبابه و میانی دست تان را به گوشه ابرو ها فشار دهید و یک V را با انگشتان خود ایجاد کنید. فشار را به انگشتان خود اعمال کنید. حالا به سقف نگاه کنید, پلک های پایین خود را همزمان بالا ببرید.
  • این کار را برای چند ثانیه نگه دارید و سپس هفت بار آن را تکرار کنید. پس از اتمام کار, چشمان خود را به مدت چند ثانیه محکم ببندید.

ورزش چروک صورت و سفت کردن پرستیما:

  • پرستیما ماهیچه جلو گردن است و همانند دیگر ماهیچه های صورت با افزایش سن شروع به افتادن می کند. با سفت کردن آن, فک شما صاف تر خواهد شد.این تمرین می تواند به سفت کردن پوست گردن نیز کمک کند.
  • می توانید این کار را ایستاده یا نشسته انجام دهید. با صاف کردن کمرتان شروع کنید و سر خود را کج کنید تا به سمت سقف نگاه کنید.
  • سپس به سادگی زبان خود را به سقف دهان خود ببرید و بکشید و آن را همین گونه نگه دارید تا عضلات و پوست اطراف گردنتان سفت شود. باید سر خود را به آرامی تکان دهید، تا چانه تان به گردن شما برسد.

لبخند نرمتر و ملایم تر:

  • گونه های شما از این ورزش بهره مند خواهند شد به ویژه, به سفت کردن پوست و صاف کردن خطوط روی گونه های شما کمک می کند.
  • با باز کردن دهان خود و پوشاندن دندانهایتان با لب ها شروع کنید. دندان های شما باید مخفی باشند و دهان شما به شکل یک o باشد.
  • باید تا حد امکان لبخند بزنید. احساس عجیبی خواهد داشت, اما دندان ها را در آن پنهان نگه دارید. لبخند را در عریض ترین نقطه خود نگه دارید و انگشت اشاره را روی چانه تان تا فک پایینی قرار دهید و به آن فشار وارد کنید.
  • سپس سرتان را به آرامی خم کنید تا فکتان را باز کنید و این فرآیند را هفت بار تکرار کنید.

ورزش چروک صورت و گونه:

  • قسمتی از صورت شما که معمولاً می افتد, گونه ها هستند.این تمرین به شما در مبارزه با این افتادگی و کاهش چین و چروک ها کمک می کند.
  • سرتان را صاف نگه دارید و بعد لبخند بزنید. بدون باز کردن لب ها لبخند بزنید. بینی خود را چروک کنید.
  • این، باعث می شود که ماهیچه های گونه منقبض شوند و بالا بروند.این حالت را برای پنج ثانیه نگه دارید و سپس دوباره صورت خود را شل کنید. این تمرین را در هر بار 10 بار تکرار کنید.

ورزش چروک صورت و پیشانی:

  • آیا شما چین و چروک بر روی پیشانی خود دارید که می خواهید صاف شوند؟ آیا می خواهید از چین و چروک جلوگیری کنید؟ این تمرین به شما کمک می کند, هرچند استفاده از آن کمی طول می کشد.
  • با قرار دادن انگشت سبابه خود در بالای چشم و زیر ابروهایتلن شروع کنید. سپس ابرو ها را بالا ببرید و همزمان با انگشت سبابه خود, پوست را بکشید و این کار 10 بار، در هر بار انجام دهید.

پیشانی صاف تر با ورزش چروک صورت:

  • همانطور که در این بخش از سلامت پوست و موی دلگرم خواهید خواند این، یکی از ساده ترین تمرین های صورت برای ضد پیری در این لیست است و این وررزش برای صاف کردن خطوط روی پیشانی طراحی شده است.
  • برای انجام این کار, شما می توانید نوک انگشتان را در وسط پیشانی خود قرار دهید و انگشتان را به طور مساوی میان خط رویش مو و ابروی خود پخش کنید.
  • سپس با اعمال فشار ملایم, انگشتان خود را روی پیشانیتان بکشید. این کار پوست را می کشد و به سفت کردن آن کمک می کند. این تمرین را هربار؛ 10 بار تکرار کنید و بینشان استراحت کنید.

حرکت زرافه ورزشی برای چروک صورت:

  • صورت شما تنها بخشی از بدن شما نیست که از تمرین های قدیمی بهره بگیرد. این تمرین بر روی گردن تمرکز دارد و به سفت کردن پوست شل و کاهش خطوط و چروک ها کمک می کند. شما این ورزش را در دو مرحله انجام دهید.
  • باید مرحله اول را سه بار تکرار کنید. این ورزش شامل گذاشتن انگشت در پایین گردن, نزدیک یا روی استخوان ترقوه است. سپس, سر خود را به عقب کج کنید, به آرامی پوست را پایین بکشید و آهسته سر خود را به جلو تکان دهید تا چانه تان به سینه تان برسد.
  • انگشت خود را در قسمت تحتانی گردن خود برای مرحله دوم نگه دارید. حالا لب پایینی را تا جایی که می توانید فشار دهید. این کار دو گوشه دهان شما را به پایین می کشد.
  • در این موقعیت, سر را به عقب خم کنید تا چانه خود را به سمت سقف متمایل کنید, پوست و ماهیچه های قسمت جلویی گردنتان را کشش دهید.

هر چند وقت یک بار باید تمرین های ضد پیری صورت را انجام داد و برای چه مدت؟

  • شما باید برای رسیدن به بهترین نتیجه، شش تا هفت روز در هفته به مدت 30 دقیقه در روز ورزش کنید.این ممکن است یک زمان طولانی به نظر برسد، اما شما به سرعت شاهد یک تفاوت قابل توجه خواهید بود و هم چنین، انجام ورزش های صورت کاملاً رایگان است و این فرآیند برای جوان و سالم ماندن صورتتان عالی است.

بعد از چه مدتی می توان نتایجش را دید؟

  • در اکثر مردم، شما می توانید نتایج قابل مشاهده ای را در حدود دو هفته با انجام مستمر که تا چندین ماه ادامه دارد، ببینید.علاوه بر آن، ورزش ضد چروک صورت نیز اثرات سالخوردگی را خنثی می کند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits