دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاثیر فوق العاده سیب زمینی برای زیبایی و جوانی پوست

معرفی ۱۰ مدل ماسک سیب زمینی برای زیبایی پوست

تاثیر فوق العاده سیب زمینی برای زیبایی و جوانی پوست
22
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ماسک سیب زمینی برای شفافیت صورت و درمان جوش : اگر می خواهید پوست شفاف و سفید و عاری از هر گونه جوش داشته باشید، هزینه های اضافی را کنار بگذارید و از سیب زمینی برای این کار استفاده کنید.

استفاده از ماسک سیب زمینی تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست صورت دارد و می تواند یک از ماسک های زیبای فوق العاده محسوب گردد، بر این اساس در این مطلب به معرفی چگونگی استفاده از ماسک صورت سیب زمینی و فواید این ماسک عالی می پردازیم که با مطالعه این مقاله از دلگرم با نحوه صحیح و مزایای استفاده از این ماسک صورت آشنا می شوید.

10 ماسک سیب زمینی موثر و مفید برای پوست صورت

سیب زمینی دارای خواص درمانی و تغذیه ایی بی شماری می باشد که آشنایی با آنها به علت در دسترس بودن سیب زمینی و راحتی استافده از آن می تواند برای همه ما جذاب باشد. علاوه بر این یکی از فواید سیب زمینی که این روزها توجه زیادی نیز به آن می شود استفاده از آن به عنوان یکی از محصولات درمانی و زیبایی پوست است. تهیه ماسک سیب زمینی می تواند راه حل مناسبی برای حل مشکلات پوستی باشد که در ادامه به معرفی انواع مختلف آن می پردازیم.

ماسک جوش صورت با سیب زمینی

برای از بین بردن جوش های صورت می توانید سیب زمینی را رنده نموده و با کمی آبلیمو مخلوط کرده و بر روی پوست قرار دهید و سپس صورت را با آب بشویید. خواهید دید که بعد از گذشت نیم ساعت جوش های صورت کوچکتر شده و کم کم از بین می روند.

ماسک سیب زمینی

ماسک روشن کننده صورت با سیب زمینی

سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی و شفافیت دارد و می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی پوست صورت بگذارید. بدین منظور می توانید از برش های سیب زمینی و یا سیب زمینی رنده شده استفاده نموده و آن را بر روی پوست صورت قرار دهید و شاهد ایجاد تغییرات بر روی پوست صورت باشید. این ماسک روشن کننده پوست را می توانید دوبار در هفته تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید.

ماسک سیب زمینی برای کبودی دور چشم

خستگی و کبودی دور چشم یکی از مشکلات شایع است که برای درمان آن می توانید از آب سیب زمینی استفاده کنید و یا برش های حلقه ایی سیب زمینی را بر روی چشم ها قرار دهید. البته توجه داشته باشید که این ماسک نمی تواند تاثیر سریع داشته باشید و نیازمند زمان است اما یکی از روش های موثر برای از بین بردی کبودی اطراف چشم محسوب می گردد.

ماسک صورت سیب زمینی و خیار

در صورتی که احساس می کنید پوست صورتتان خسته است و یا چشمانتان پف کرده و خسته به نظر می رسد، به نسبت مساوی آب سیب زمینی را با آب خیار مخلوط نموده و بر روی پوشت قرار دهید. مطمئنا شاهد تاثیرات بی نظیر آن خواهید بود.

ماسک صورت سیب زمینی و عسل

برای تهیه این ماسک عسل و سیب زمینی را مخلوط کرده و بر روی پوست قرار دهید. این ماسک می تواند چروک ایجاد شده بر روی پوست را از بین ببرد و جوانی و شادابی را به پوست صورت شما برگرداند.با انواع مختلف ماسک سیب زمینی آشنا شدید، هر یک از این ماسک ها می توانند بهترین انتخاب برای پوست شما باشند و با استفاده از آنها مشکلات پوستی خود را رفع نمایید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده دیگر ماسک های گیاهی و خانگی به بخش ماسک صورت مراجعه نموده و از ماسک های معرفی شده نهایت استفاده را ببرید.

سیب زمینی خواص درمانی بسیار زیادی را برای پوست به همراه دارد. سیب زمینی همانند مایع سفید کننده پوست را سفید و شفاف می کند و چین و چروک پوست را از بین می برد. در ادامه مطلب چند نوع ماسک سیب زمینی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.سیب زمینی یکی از انواع ماسک های طبیعی است که جوش های صورت را به خوبی رفع می کند و پف چشم را به کلی از بین می برد. در این بخش از سلامت پوست شما را با فواید ماسک سیب زمینی طبیعی آشنا خواهیم کرد.

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی به همراه شیر و روغن زیتون

این ماسک خشکی پوست صورت شما و جوش های صورت را از بین می برد.

مواد لازم

  • سیب زمینی کوچک : 2 عدد
  • آب لیمو : 1 قاشق چای خوری
  • روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری
  • شیر پاستوریزه : 4 قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک

برای تهیه این نوع ماسک سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس پوست آن ها را بکنید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را بکوبید. در مرحله بعدی طرز تهیه ماسک سیب زمینی مقداری آب لیمو و روغن زیتون به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله آخر شیر را به مخلوط مواد ماسک اضافه کنید و مواد را به خوبی با ماسک مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت خور را با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب زمینی و گلاب

با استفاده منظم از این ماسک لکه های تیره پوست شما از بین می روند و پوست سفید و روشنی خواهید داشت.

مواد لازم

  • سیب زمینی : 1 عدد
  • گلاب : به میزان لازم
  • آب لیمو : به میزان لازم (برای پوست های چرب )
  • عسل : به میزان لازم (برای پوست های خشک )

طرز تهیه ماسک سیب زمینی و گلاب

ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و گلاب و سیب زمینی را به خوبی باهم مخلوط کنید تا به شکا خمیر در آیند. اگر شما دارای پوست چرب هستید چند قطره آب لیمو به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید و اگر دارای پوست خشک هستید مقداری عسل به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید.
ماسک سیب زمینی و گلاب را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

ماسک سیب زمینی و جوش شیرین

با استفاده مرتب از این ماسک منافذ پوست شما به خوبی تمیز می شوند و این ماسک یک نوع ماسک پاک کننده طبیعی پوست صورت می باشد.

مواد لازم

  • آب سیب زمینی : 5 قاشق غذاخوری
  • ماسک سیب زمینی دارای خواص سفید کنندگی پوست
  • جوش شیرین : 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید سپس در ظرفی مناسب آب سیب زمینی و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و این مخلوط را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی و کشک

این ماسک چین و چروک صورت را از بین می برد و پوست شما را مرطوب می کند و هم چنین استتفاده از روغن زیتون در این ماسک سیاهی و چروک دور چشم را از بین می برد.

مواد لازم

  • آب سیب زمینی : به میزان لازم
  • کشک : به میزان لازم
  • روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک

مقداری آب سیب زمینی و کشک را باهم مخلوط کنید توجه داشته باشید که نسبت کشک و سیب زمینی باید به یک اندازه باشد.سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مخلوط سیب زمینی و کشک اضافه کنید و این ماسک را بر اطراف چشم و پوست صورت خود بزنید و بعد از 20 دقیقه پوست صورت خود را بشویید.استفاده از ماسک سیب زمنی فواید بسیار زیادی را برای پوست صورت شما به همراه دارد. اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده و یا با آب جوش و یا آتش دچار سوختگی شده اید استفاده از این ماسک طبیعی بهترین درمان برای پوست آسیب دیده شما است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (22 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits