دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جوشگاه یا جای جوش و از بین بردن جوشگاه
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جوشگاه یا جای جوش و از بین بردن جوشگاه-جوشگاه-از بین بردن جوشگاه-جوش- جای جوش- لک قرمز- لک تیره- پوست- پوست چرب- پوست معمولی- پوست خشک- آکنه- ماساژ پوست- لایه بردار- لایه برداری- کرم لایه بردار- لایه برداری پوست- صورت

، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

جای جوش

جوشگاه یا جای جوش و از بین بردن جوشگاه

وقتی جوش می‌زنیم 4 نوع جوشگاه یا جای جوش ممکن است باقی بماند؛ لک قرمز، لک تیره ، فرورفتگی سطح پوست و برجستگی روی پوست...

برخی بیماران 2 یا چند نوع از این آثار را همزمان در پوست خود دارند بنابراین دانستن اینکه با چه روش‌هایی می‌توان جای این جوش‌ها را از بین برد، مهم است:

1 لکه‌های قرمز:

ابتدا باید جوش‌های صورت کاملا درمان شوند. لکه‌های قرمز حداکثر 6 ماه به دنبال بهبود جوش‌ها خودبه‌خود برطرف می‌شوند. اگر در برخی موارد مقاوم بودند و خودبه‌خود برطرف نشدند، با لیزر PDL می‌توان آنها را درمان کرد. قبل از این اقدام باید مطمئن شد جوش‌ها کاملا ریشه‌کن شده‌اند.

2.لکه‌های تیره:

ابتدا باید جوش‌های صورت کاملا درمان و از دستکاری جوش‌ها به‌طور جدی پرهیز شوند. کرم‌های لایه بردار راه اول درمان هستند. این کرم‌ها برای جلوگیری از عودکردن جوش‌ها موثرند. راه دوم، در صورت پاسخ نگرفتن از روش اول، پیلینگ یا میکرودرم ابریشن است. قبل از تمام این اقدام‌ها باید مطمئن شد جوش جدید ایجاد نمی‌شود.

3.فرورفتگی سطح پوست:

فقط در برخی از افراد مبتلا به جوش، فرورفتگی روی پوست ایجاد می‌شود و این افراد به‌طور ژنتیکی مستعد این عارضه هستند. راه اول درمان، مصرف آکوتان است. اکوتان جوش‌ها را ریشه‌کن و از به وجود آمدن فرورفتگی‌های جدید پیشگیری می‌کند. آکوتان در بهبود فرورفتگی‌ها کمی موثر است. یک سال پس از مصرف آخرین اکوتان، اگر همچنان جاهای فرورفته باقی مانده بود، بهترین درمان لیزر فراکشنال CO2 است.

البته فررفتگی‌های ناشی از جوش انواع مختلف دارند. برخی مثل دهانه چاه دیواره‌های عمودی و تیز دارند که در این موارد لیزر بهترین روش درمانی است و برخی مثل دره، دیواره‌های شیب‌دار دارند که در این صورت، بهترین راه، ابتدا عمل بازسازی ساب‌سیژن و سپس لیزر خواهد بود. با وجود لیزر فراکشنال CO2، «درم‌ابریشن» و «پانچ» منسوخ شده است.

4.برجستگی روی سطح پوست:

این عارضه کمتر از موارد دیگر شایع است. اگر برجستگی به شکل گوشت اضافه یا «کلویید» در ناحیه بالای کمر و پشت و سینه‌ها ایجاد شود، بهترین راه درمان، تزریق آمپول کورتون همراه لیزر PDL است (باید جلسه‌های مکرر این کار انجام شود)، اما اگر به شکل برجستگی‌های ریز روی چانه یا بینی ایجاد شود، بهترین روش از بین بردن آنها لیزر CO2 معمولی است.

از بین بردن جای جوش با مواد طبیعی

آب
نوشیدن آب زیاد باعث می‌شود که بدن‌تان از خواص سایر مواد غذایی نیز بیشتر بهره‌مند شود. هر چه می‌توانید بیشتر آب بنوشید و شاهد تغییرات فوق‌العاده آن روی پوست‌تان باشید. جوش، التهاب غدد چربی پوست است. این غدد نوعی ماده چرب به نام «سبیوم» ترشح می‌کنند.
وقتی که سبیوم بیرون می‌زند، پوست دچار عفونت شده و آکنه به وجود می‌آید. غذاهای حاوی روی بخورید و یا از مکمل‌های روی استفاده کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خوردن غذاهایی که سرشار از روی هستند، کمک زیادی به کاهش جوش‌ها می‌کنند. غذاهای حاوی روی، شامل شاه‌ماهی، سویا، جگر، تخم‌ آفتابگردان، زرده تخم‌مرغ، گوشت بره، مرغ، ذرت، نارگیل، چغندر، بوقلمون، گردو، لوبیاها و آواکادو می‌باشند.
میزان مناسب روی مورد نیاز هر فرد در طول یک شبانه‌روز حدود ۴۵۰- ۳۰۰ میلی‌‌گرم است که می‌توان ان را سه بار در طی روز جذب کرد. موز بخورید. موز به بدن کمک می‌کند تا باکتری‌های خوب تولید کرده و از این راه با باکتری‌های بد مقابله کند. خوردن موز بسیار ساده و راحت و یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش جوش است.
استفاده از آلوئه ورا
گفته می‌شود که تأثیر استفاده از ژل آلوئه‌ورا روی پوست فوق‌العاده است و به جرأت می‌توان گفت که بهترین راه برای رفع جوش‌ها و آثار باقیمانده از آنهاست. آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای چرب و پلی‌ساکاریدهاست. به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه ژل گیاه آلوئه‌ورا را روی پوست خود بمالید تا پوست‌تان هم نرم‌تر شود، هم سفیدتر و از همه مهم‌تر جای جوش‌ها و لکه‌ها کم کم از بین بروند. آلوئه ورا یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده است و به پوست کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری دریافت کند.
روش تهیه لوسیون خانگی آلوئه‌ورا:
آب آلوئه‌ورا را بگیرید و کمی آب معمولی به آن اضافه کنید و روی سطح پوست‌تان بمالید. اگر بعد از شامپو زدن موها، این محلول را روی موهای‌تان بمالید و کمی بعد آن را بشویید، خارش پوست سر و ریزش موها و خاکستری شدن آنها تا حدود زیادی درمان می‌شود. آلوئه‌ورا یکی از باارزش‌ترین گیاهان است که سرشار از ویتامین‌ها و ترکیباتی به نام ساکاریدها می‌باشد که نوعی داروی ضدعفونی‌کننده آکنه، اگزما و گزنه به شمار می‌روند. این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد و از التهابات پوستی می‌کاهد، بافت‌های پوستی را ترمیم می‌کند و جوش‌ها را از بین می‌برد، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد و پوست را نرم و شاداب می‌کند. شستن صورت و موها با محلول آلوئه‌ورا، نوشیدن آب آلوئه‌ورا یا ماساژ صورت به مدت ۵ دقیقه با آن، می‌تواند مواد مغذی را به پوست برساند و ما را از خواص بیشمار آلوئه‌ورا بهره‌مند سازند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits