دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه های طبیعی و گیاهی خوشبو شدن موهای سر

۱۱ روش طبیعی جهت خوشبو کردن موی سر

راه های طبیعی و گیاهی خوشبو شدن موهای سر
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تنها مناسب بودن ظاهر مو کافی نیست، بلکه مو باید خوش بو نیز باشد تنها مناسب بودن ظاهر مو کافی نیست، بلکه مو باید خوش بو نیز باشد. برای اینکه مو خوش بو شود لازم است علت بدبو بودن آن را بفهمید.

روشهای خانگی و ساده جهت خوشبو کردن مو

به طور معمول مو بوی خاص خود را دارد و در صورت شسته نشدن به مدت چندین روز، بوی چربی پیدا می‌کند. یکی از بهترین روش‌ها شست و شوی منظم مو است. تعریق مکرر نیز مو‌ها را بدبو می‌کند. گاهی ماسک‌های مو مانند ماسک تخم مرغ که مو را نرم و سبک می‌سازد می‌تواند بوی بد هم داشته باشد.

به همین دلیل باید راهی برای از بین بردن این بوی نامطبوع پیدا کنید. راه‌های طبیعی برای خوشبو کردن مو بی‌ضرر و همیشه موثر است. پس باید از این چند راه ساده و طبیعی که ما در این مقاله از مجله دلگرم برای شما گردآوری کرده ایم استفاده کنید.

خوشبو کردن موهاتون با روش های زیر

  1. حداقل هر 2 روز یک بار مو‌ها را بشویید.
  2. کمی آب لیمو به موهای خود بمالید سپس با شامپو بشویید. بوی طبیعی مرکبات مو را خوشبو می‌سازد.
  3. گلاب یکی از بهترین منقبض کننده‌هاست که برای پوست مفید است، اما تنها کاری که برای مو می‌کند این است که آن را خوش بو می‌کند.
  4. روغن طبیعی یاس یکی از خوش بو‌ترین روغن هاست و ماساژ دادن مو با این روغن، آن را خوشبو می‌کند.
  5. تزیین کردن مو با گل، آن را خوشبو خواهد کرد.
  6. روغن گل بامیه یکی از سالم‌ترین روغن‌ها برای مو است و باعث تیرگی مو و تقویت ریشه آن می‌شود. این روغن خوشبو، مو‌ها را نیز معطر می‌کند.
  7. حنا بویی دارد که برخی افراد آن را دوست دارند.
  8. شست و شوی مو با دمنوش برگ چای مو‌ها را تیره و خوشبو می‌کند.

۱۱ روش طبیعی جهت خوشبو کردن موی سر

ترفندهای اساسی برای خوشبو کردن مو سر

گاهی موهای سر به دلایل عفونی و یا محیطی بوی بد به خود می گیرند شما می توانید با خوشبو کننده های طبیعی باعث خوشبو شدن موهایتان شوید.

این ترفندها و نکات مورد آزمایش قرار گرفته اند و بسیار موثر می باشند.

1.برخی از روغن ها و اسانس های ضروری را به شامپوهایتان اضافه کنید

اضافه کردن روغن هایی، مانند اسطوخودوس یا گل یاسمن به شامپوهای روزانه، می تواند به شما در داستن موهایی خوش بو کمک کند. این روغن ها، با رایحه ای تازه می توانند بوهای نسبتا نامطبوع را از موهای شما خارج کنند. برای گرفتن نتایج بهتر، کافی است که فقط 3 الی 4 قطره از این روغن را به شامپوی خود اضافه کنید.

2. برای خوشبو کردن مو سر بر روی شانه یا برس خود، عطر اسپری کنید

این شاید ساده ترین راه، برای خلاص شدن از این مشکل باشد ؛ فقط کافیست که قبل از شانه کردن، مقداری عطر را روی شانه یا برس خود اسپری کنید.این کار می تواند در عرض چند ثانیه ، موهایتان را خوش بو کند.

3. برای خوشبو شدن موها از چای های کیسه ای استفاده کنید

  • برگ های چای، یکی از راه های سالمی هستن که می توانند در مورد موهای شما شگفت آفرینی کنند ؛ از سفید شدن مو، بوی بد جلوگیری می کنند.برای این درمان کافی است نا چند چای را بجوشانید.
  • سپس آنها را از آب خارج کنید.چای را کمی سرد کنید و سپس با استفاده از آن ، موهایتان را بشویید. تا زمانی که مطمئن شوید موهایتان خوش بو و سالم شده اند.

4.جهت خوشبو کردن مو سر پوست سرتان را با گوجه فرنگی ماساژ دهید

گوجه فرنگی ها برای از بین بردن موی سر موثر هستند.برای این درمان کافیست که مقداری گوجه فرنگی تازه را تهیه کنید، آب آنرا بگیرید و سپس بر روی پوست سر خود اعمال کنید و ماساژ دهید. بعد از 20 الی 25 دقیقه، سرتان را با آب ولرم شستشو دهید.این ترفند می تواند برای خوش بو شدن موهای شما بسیار مفید باشد.

روش های خانگی برای خوشبو کردن موهایتان

5.استفاده از آب لیمو برای خوشبو کردن مو سر

آب لیمو با ویژگی ضد باکتریایی که دارد، می تواند باکتری هایی را که باعث بوی بدی می شوند، از بین ببرد.کافی است که فقط آب لیموهای تازه را بگیرید، و چندین دقیقه روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید.

6.از وسایل گرمایشی برای مو اجتناب کنید

دستگاههایی مانند سشوار، اتو مو، بابلیس، می توانند باعث بد بو شدن موهای شما شوند.به همبن دلیل، عاقلانه است که از این ابزار دوری کنید، تا خیالتان راحت باشد، موهایتان همیشه سالم و خوش بو می مانند.

7.گلاب اسپری کنید

عطر و رایحه ای که گلاب دارد، می تواند یک درمان ایده آل برای موهای شما باشد.کافی است که فقط کمی گلاب را به موهایتان اسپری کنید، این کار نه تنها بوی بد را ازبین می برد، بلکه باعث صافی و نرمی مو نیز می شود.

8.پودر دارچین برای خوشبو کردن مو سر

پودر دارچین ادویه ای بسیار مفید است که می تواند بوهای نامطبوع مو را از بین ببرد ؛ برای این کار، کافیست که مقداری دارچین را به مدت نیم ساعت در آب جوش بریزید و سپس کمی عسل به آن اضافه کنید و روی پوست سر خود بمالید بعد از 45 دقیقه، موهایتان را با شامپو شستشو دهید.

بیشتر بخوانید :

خواص شگفت انگیز عسل برای زیبایی و سلامت پوست و مو

مراقبت از مو رنگ شده : نحوه مراقبت از مو بعد از رنگ کردن

خاصیت ماست بر زیبایی پوست و سلامت مو

9.جوش شیرین جهت خوشبو کردن مو سر

جوش شیرین می تواند بوی نامطبوع را از بین ببرد.کمی آب را به جوش شیرین اضافه کنید، (مقدار آب باید 3برابر جوش شیرین باشد) آنها را خوب مخلوط کنید و روی پوست سر و موهایتان اعمال کنید و بعد از 5 دقیقه با شامپو شستشو دهید و یک بار در هفته این درمان را تکرار کنید.

10.خوشبو کردن مو سر با استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان طبیعی و ارزان به حساب می آید.مقداری سرکه را با چهار برابر آب ترکیب کنید و می توانید به صورت دلخواه روغن اسانس مورد علاقتان را نیز به این ترکیب بیفزایید.سپس آنرا روی پوست سر و موهایتان بمالید و بعد از دو دقیقه شستشو دهید.

11.آلوئه ورا برای خوشبو کردن مو سر

ژل آلوئه ورا می تواند به از بین بردن بوی نامطبوع مو کمک کند ؛ ابتدا موهایتان را با شامپو شستشو دهید. سپس، آلوئه ورا و آب لیمو را با هم ترکیب کنید و به شامپوی روزانه خود بیفزایید و بار دیگر موهایتان را با این شامپو شستشو دهید. این درمان به شوره سر و ریزش مو نیز کمک می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
  • برچسب‌ها

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits