دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
این روغن در رشد موها و درمان ریزش موی سر از هر دارویی موثرتر است

فواید بی نظیر روغن رزماری برای پیشگیری و درمان ریزش مو

این روغن در رشد موها و درمان ریزش موی سر از هر دارویی موثرتر است
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
متداول ترین نوع ریزش مو در مردان و زنان آندروژنتیک آلوپسیا Androgenetic Alopecia نام دارد. مطالعات نشان داده است روغن رزماری یا عصاره یا جوشانده آن می تواند یک جایگزین خوب برای رفع ریزش مو به جای درمان های شیمیایی باشد.

درمان ریزش مو با روغن رزماری

خواص روغن رزماری برای مو و ریش: رزماری یکی از گیاهان طبی و پر استفاده در بحث بیماری های مربوط به پوست و مو است و در بسیاری از شامپوها و لوسیون های تقویتی مو از این گیاه استفاده می شود.البته این که علت ریزش مو چیست مساله ای که حتما باید توسط پزشک تشخیص داده شود.

فواید گیاه رزماری و تاثیر این گیاه بر روی مو

گیاه رزماری و عصاره بدست آمده از آن دارای خواص بسیار زیادی است که برخی از خواص این گیاه بدین شرح می باشد:

  • درمان ریزش مو
  • کمک به تقویت مو و رشد مو
  • مسکن مناسب برای دردهای عضلانی
  • یکی از روغن های مناسب برای ماساژ درمانی و همچنین ریلکسیشن

روغن رزماری

شیوه استفاده و مصرف روغن رزماری

جهت درمان ریزش مو و کمک به رویش مجدد مو: روغن رزماری توانایی نفوذپذیری بالایی دارد و باعث خون رسانی به ریشه مو می گردد، و با این عمل تنها جلو ریزش مو را می گیرد بلکه می تواند باعث رویش و رشد مجدد مو شود. که برای این مورد شما می توانید چند قطره از روغن رزماری را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید و پس از ۳ ساعت موهای خود را شستشو دهید.

همچنین بخوانید

فواید بی نظیر صابون رزماری برای پوست های چرب +طرز ساخت خانگی آن

فواید معجزه آسا عرق رزمار

خواص رزماری برای موی سر

جهت درمان دردهای عضلانی

روغن رزماری برای دردهای عضلانی و مفصلی می تواند کارساز باشد و این استفاده از این روغن به افراد میانسال و مسن پیشنهاد می شود و می تواند به عنوان مُسکن برای دردهای رماتیسم و آرتروز باشد. که برای این مورد می توانید روغن مربوط را بر روی قسمت مورد نظر ریخته و به آرامی ماساژ دهید.

مناسب برای ماساژ و ریلکسیشن

از روغن رزماری برای سالن های ماساژ درمانی و ریلکسیشن می توان استفاده نمود و به عنوان یکی از بهترین روغن ها در این حوزه محسوب می شود.

روغن رزماری

در صورتی که به دنبال یک روغن با اثرات چندگانه هستید، روغن رزماری یکی از این روغن هاست به گونه ای که هم اثرات ضد میکروبی دارد و هم باعث تقویت ریشه مو می شود و از سوی دیگر باعث درخشندگی موهای شما خواهد شد.در صورتی که پوست شما به شدت خشک و دچار شوره شده است از این روغن استفاده کنید تا اثرات منحصر به فرد آن را بتوانید تجربه نمایید، این روغن علاوه بر تقویت موها می تواند باعث نرمی و لطافت موهای شما شود. ماساژ منظم پوست سر با روغن رزماری باعث رفع شوره سر و همچنین باعث ضد عفونی شدن پوست سر خواهد شد.

خواص روغن رزماری برای مو و ریش

روغن رزماری با خود خواص مختلفی را به همراه دارد، استفاده از این روغن باعث پاکسازی، تقویت و سم زدایی از پوست به ویژه پوست های چرب و دارای آکنه می شود، روغن رزماری به عنوان یک روغن جوان کننده است.

موارد احتیاطی

  • بهتر است زنان باردار یا شیرده از روغن رزماری استفاده نکنند.
  • این روغن خوراکی نیست پس به هیچ وجه چشم ها یا دهان نباید به روغن آغشته شود.
  • در مورد ریزش موی کودکان فقط و فقط معاینه و درمان باید توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام گیرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits