دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی برنامه تورنت و یوتورنت برای ویندوز + نحوه حذف
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شاید تا به حال شنیده باشید که برنامه هایی با قابلیت بالا برای دانلود همه چیز وجود دارد که تورنت و یوتورنت نام دارند. در این مطلب قصد داریم آن ها را معرفی نموده و نحوه دانلود فیلم از آن ها را شرح نماییم.

همه چیز درمورد تورنت و یوتورنت

uTorrent چیست ؟

uTorrent یک نرم افزار P2P است که به شما اجازه ی دانلود فایل های تورنت ویدئو ها، بازی ها، موزیک و حتی کتاب های الکترونیکی را می دهد. قبل از اینکه بتوانید فایل های تورنت را دانلود کنید، لازم است این برنامه را در کامپیوتر خود نصب کرده باشید. این کار بسیار ساده است و تنها چند دقیقه از زمان شما را می گیرد.

نحوه دانلود و نصب uTorrent در سیستم ویندوز

  1. مرورگر دلخواه خود را باز کنید.
  2. آدرس http://www.utorrent.com را در نوار بالای صفحه تایپ کنید.
  3. هنگامی که وارد سایت uTorrent شدید، از نوار سبز رنگ روی گزینه ی “Download ” کلیک کنید.
  4. از سمت راست صفحه روی گزینه ی “Windows ” کلیک کنید.
  5. از کنار برچسب “uTorrent Stable 3.4.2. ” روی گزینه ی “Download Now ” کلیک کنید.
  6. هنگامی که پنجره ی دانلود باز شد روی گزینه ی “Save ” کلیک کنید. از شما پرسیده می شود که می خواهید فایل را در چه جایی ذخیره کنید. هر پوشه ای را که دوست دارید انتخاب کنید. می توانید desktop را انتخاب کنید تا بعدا بتوانید راحت تر آن را پیدا کنید.
  7. نصب کننده uTorrent را باز کنید. هنگامی که دانلود به پایان رسید. به صفحه ی دسکتاپ یا محلی که فایل را ذخیره کردید بروید. برای راه اندازی نصب کننده uTorrent روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید.
  8. در صفحه ی نصب uTorrent روی گزینه ی Next کلیک کنید.
  9. در صفحه ی هشدار, مجددا روی گزینه ی Next کلیک کنید.
  10. در صفحه ی موافقتنامه شرایط را بپذیرید. شرایط را مطالعه کنید سپس روی گزینه ی “I Agree ” کلیک کنید.
  11. محلی را در دایرکتوری مشخص کنید تا uTorrent در آنجا ذخیره شود. به صورت پیش فرض, برنامه در پوشه ی Program Files ذخیره خواهد شد.
  12. اکثر کاربران برنامه هایشان را در اینجا ذخیره می کنند. اگر می خواهید برنامه را در محل دیگری ذخیره کنید روی “Browse” کلیک کنید و پوشه ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  13. هنگامی که کار به اتمام رسید روی گزینه ی “Next ” کلیک کنید.
  14. برای نصب برنامه روی گزینه ی Install کلیک کنید.

فایل تورنت چیست ؟ آن را از کجا دانلود کنیم ؟

«فایل تورنت» به فایل‌هایی گفته می‌شود که اطلاعات فایل مورد نظر ما (برای دانلود) در آن ثبت شده است. وقتی این فایل را با نرم‌ افزار دانلود از تورنت (مثلا یوتورنت) باز می‌کنیم، نرم‌افزار بر اساس اطلاعات آن، محتوای قابل دانلود را نشان داده و ما را به کاربرانی که این فایل را دارند متصل می‌کند.

این فایل‌ها پسوند torrent دارند و حجم‌ شان پایین و در حد چند کیلوبایت است. برای دریافت فایل تورنت مورد نظر هم می‌ توانید از سایت‌های تورنت مختلف، از قبیل کیکس تورنتس، پایریت بی و غیره استفاده کنید. یکی از بهترین این سایت‌ها کیکس تورنتس است که در حال حاضر می‌ توانید از طریق آدرس kat.cr به آن دسترسی داشته باشید.

بعد از آن‌ که وارد سایت شدید، نام فایل مورد نظرتان را در نوار جست‌ و جوی سایت وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. فهرستی از نتیجه‌های مرتبط ظاهر می‌شود. در این فهرست می‌ توانید مشخصات فیلم، از جمله کیفیت و حجم آن را ببینید.

همچنین دقت داشته باشید که فایلی که انتخاب می‌کنید، تعداد سید (SEED) و لیچ (LEECH) کافی داشته باشد. بعد از انتخاب نتیجه‌ی مورد نظر، روی آن کلیک کنید و وارد صفحه‌ی مربوطه شوید.

در این صفحه مشخصات بیشتری درباره‌ ی فیلم مورد نظر خواهید دید. با کلیک کردن روی گزینه‌ی Download Torrent در گوشه‌ی بالا و سمت چپ صفحه هم می‌توانید فایل تورنت‌ تان را دریافت کنید. این همان فایلی است که بعدا باید به نرم‌ افزار دانلود تورنت (مثل یوتورنت که در بالا معرفی کردیم) بدهید.

نحوه دانلود فیلم از یوتورنت (uTorrent)

به سایت یوتورنت به آدرس utorrent.com و نرم‌ افزار یوتورنت را دانلود و سپس نصب کنید. این نرم‌ افزار رایگان است و حجم کمی هم دارد.

نرم‌ افزار را اجرا کنید و وارد محیط اصلی آن شوید. در ستون سمت چپ چند گزینه می‌ بینید. روی Torrents کلیک کنید تا قسمت مربوط به دانلود از تورنت باز شود. در نوار بالای نرم‌افزار یک علامت مثبت دیده می‌شود. روی آن کلیک کنید تا پنجره‌ ی مربوط به اضافه کردن فایل تورنت باز شود.

در پنجره‌ ای که باز می‌شود، در قسمت Save In، جایی را که می‌خواهید فایل‌ های دانلود شده ذخیره شوند، مشخص کنید. سپس روی گزینه‌ی OK کلیک کنید.

به این ترتیب فایل مورد نظر شما به فهرست دانلود اضافه می‌ شود. چند لحظه طول می‌کشد تا ارتباط با منابع اصلی فایل برقرار و دانلود شروع شود. بسته به این‌ که چند منبع فایل مورد نظر شما را آپلود می‌کنند، سرعت شما متغیر خواهد بود، اما در اغلب موارد سرعت دریافت فایل بسیار خوب است.

در مواردی هم ممکن است نیاز به صبر و حوصله باشد تا فیلم یا فایل مورد نظرتان دانلود شود. در این فهرست می‌توانید مشخصات از قبیل حجم فایل، درصد پیشرفت دانلود، سرعت دانلود و غیره را ببینید. یک دانلودر حرفه‌ای همیشه حواسش به این مشخصات خواهد بود.

نحوه حذف uTorrent از کامپیوتر

برای حذف uTorrent، مانند هر برنامه دیگر، ابتدا باید مطمئن شوید که برنامه در پس زمینه اجرا نمی شود. برای انجام این کار، با فشار دادن کلید ترکیبی "Ctrl + Shift + Esc"، مدیر Task را راه اندازی کنید. ما فرآیندها را به ترتیب حروف الفبا ایجاد می کنیم و برای فرایند uTorrent دنبال می کنیم.

اگر ما آن را پیدا نکنیم، می توانیم بلافاصله به روش حذف اقدام کنیم. اگر این روند هنوز شناسایی شده است، آن را کامل خواهیم کرد. سپس باید به قسمت "حذف برنامه ها" قسمت کنترل پنل ویندوز مراجعه کنید. بعد از آن، در میان بسیاری از برنامه های دیگر در لیست، شما باید نرم افزار uTorrent را پیدا کنید.

آن را انتخاب کنید و روی دکمه "حذف" کلیک کنید. برنامه حذف برنامه خود را اجرا می کند. او پیشنهاد می کند یکی از دو گزینه ی حذف را انتخاب کند: با حذف کامل تنظیمات برنامه یا حفظ آن در رایانه.

گزینه اول برای این موارد مناسب است، اگر می خواهید مشتری Torrent را تغییر دهید یا حتی بخواهید از دانلود Torrents جلوگیری کنید. گزینه دوم مناسب است اگر شما فقط نیاز به نصب مجدد برنامه را به نسخه جدیدتر. در این مورد، تمام تنظیمات قبلی در برنامه نصب مجدد ذخیره می شود.

هنگامی که تصمیم گرفته اید روش حذف، بر روی دکمه "حذف" کلیک کنید. فرایند حذف تقریبا بلافاصله در پس زمینه اتفاق می افتد. حتی پنجره پیشرفت برای حذف برنامه ظاهر نمی شود. در واقع، حذف بسیار سریع اتفاق می افتد.

شما می توانید اطمینان حاصل کنید که از طریق عدم وجود میانبر uTorrent بر روی دسکتاپ، یا عدم وجود این برنامه در لیست برنامه های واقع در بخش "حذف برنامه ها" در پنل کنترل کامل شده است.

بیشتر بخوانید:

دانلود برنامه کاربری تورنت µTorrent® Pro v۱.۱۸ برای اندروید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits