دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از بین بردن بوی سطل زباله و رفع بوی بد آن

روشهای از بین بردن بوی بد سطل زباله

از بین بردن بوی سطل زباله و رفع بوی بد آن
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بوی سطل زباله - بهترین روش های رفع بوی سطل زباله : زباله از موارد مهمی است که اگر به روش صحیح در منزل نگهداری نشود باعث بوی بد , تجمع حشرات و حتی بیماری میشود . راهکارهای مهم نگهداری از زباله در منزل را در دلگرم بیاموزید.

روش های از بین بردن بوی بد سطل زباله در خانه

جلوگیری از بوی بد زباله و تجمع حشرات

رعایت بهداشت محیط مسکن نقش مهمی در پیشگیری از بیماریها دارد. یکی از مواردی که نقش مهمی در حفظ بهداشت محیط منزل دارد جمع آوری و نگهداری صحیح زباله های تولید شده در خانه می باشد.
نگهداری غیراصولی زباله در منزل باعث بروز مشکلاتی از قبیل افزایش موش، سوسک، مگس و ایجاد مناظر زشت و بوی نامطبوع گردیده، و ضمن سلب آسایش، سلامتی افراد خانوار را به خطر می اندازد.
زباله اصطلاحا به فضولات جامد، نیمه جامد یا مایعی گفته می شود که ظاهرا به درد نخور بوده و دور ریخته می شود. زباله خانگی شاید مهمترین بخش زباله محسوب شوند که در صورت تفکیک و مدیرت صحیح بتوانند بخشی از سرمایه های ملی را باز گرداند.
زباله ها ممکن است باعث بوی بد و حتی جمع شدن حشرات در خانه ی شما شوند. با کمک راهکارهای زیر بدون مشکل زباله های خانه ی خود را مدیریت کنید.

با بازیافت زباله ی کمتری بسازید

اگر زباله ی کمتری داشته باشید دیگر نیازی نیست نگران حجم زباله های خود باشید. حال چگونه می توان زباله ی کمتری تولید کرد؟ یک سطل جداگانه برای چیزهایی بگذارید که قابل بازیافت اند. در هر شهر جاهای متفاوتی وجود دارد که زباله های بازیافتی را می توان تحویل داد.

غذاهای مانده را کم کنید

غذاهای فاسدشدنی در زباله عامل بیش ترین آلودگی، خرده های ریز داخل سطل و ایجاد تکه های چسبناک هستند. میزان غذای فاسدشدنی خود را در یک سطل جدا بریزید. برای چیزهایی که باید حتماً داخل سطل بریزید می توانید از دو کیسه استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود.
یکی از بدترین چیزها در مورد زباله بوی بد آن است. چند راه مختلف برای جلوگیری از بوی بد زباله ها وجود دارد. مثلاً شما می توانید در ته سطل زباله ی خود جوش شیرین بپاشید تا به جذب بوهای بد کمک کند.

از بین بردن بوی بد سطل زباله

ایجاد چند سوراخ در ته سطل

برای سطل زباله های پلاستیکی که بیرون می برید باید در ته سطل خود سوراخ هایی ایجاد کنید. با این کار می توانید بدون نیاز به تخلیه ی آب کثیف سطلتان را بشویید. برای زمانی که سطل خیلی کثیف است می توانید از صابون استفاده کنید. بگذارید سطل بماند تا خشک شود.حالا سطلتان مانند یک سطل نو خواهد بود.

دقت کنید کجا زباله ها را نگه می دارید

سطل زباله می تواند حشرات موذی و حیوانات را به خود جذب کند. همیشه باید به دنبال راهی برای جلوگیری از ورود حشرات باشید. متأسفانه سطل زباله ها یک مقصر بزرگ هستند. بهتر است زباله را زیاد در خانه ی خود نگه ندارید.

حتماً بخوانید:
چگونه می توانیم زباله ی کمتری تولید کنیم ؟

چگونه می توانیم زباله ی کمتری تولید کنیم ؟

چگونه زباله کم‌تری تولید کنیم ؟ پسماند، زباله یا آشغال؛ نامش را هرچه می‏ خواهید بگذارید، فرق چندانی ندارد، موضوع این است که خیلی از ما، به این که هر…

زباله‌های بودار رو سریعتر از منزل خارج کنید

ماهی و غذاهای دریایی بسیار بوی بدی تولید می‌کنند. «بکا ناپمباوم» کارشناس تمیزکاری به ما توصیه می‌کند: بعد از صرف غذاهای دریایی، مواد زائد را در کیسه‌ای جداگانه قرار دهید و هرچه سریعتر کیسه را به خارج از منزل انتقال دهید.
او در ادامه پیشنهاد می‌دهد: «شما می‌توانید مواد زائد میوه و سبزیجات خود را جدا نمایید و برای تولید کود کمپوست از آنها استفاده کنید.»

مهمترین نکته در مورد رفع بوی سطل زباله این است که مواد زائدی که بوی بد از خود متنشر می‌کنند را هرچه سریعتر به خارج از منزل انتقال دهید.

اضافه کردن جوش شیرین

اگر بیرون بردن سریع زباله براتون امکان‌پذیر نیست (واقعیت اینه که خیلی وقت‌ها حوصله نداریم از پله‌ها یا آسانسور چند طبقه رو بریم بیرون ساختمان و کیسه‌ی زباله رو بندازیم در سطل آشغال) در چنین حالتی میشه از مواد بوگیر استفاده کرد.
دانه‌های قهوه، ذغال، خاک بستر گربه از گزینه‌های بوگیر هستند. جوش‌شیرین همچنین به عنوان بوگیر گزینه‌ی مناسبی‌ست. برای رفع بوی سطل زباله جوش شیرین را در کف سطل آشغال بریزید. جوش شیرین بوی بد را جذب خواهد کرد.

رفع بوی بد سطل آشغال

دستور عمل استفاده از جوش شیرین: ۲/۱ فنجان جوش شیرین، ۳/۱ فنجان نمک، ۴/۱ فنجان آب و ۱۰ قطره اسانس لیمو یا آب‌لیمو. این مواد را با هم ترکیب کنید و در قالب یخ بریزید و بگذارید در فریزر یخ بزند. سپس یک یا دو قطعه یخ را در کیسه‌ی زباله قرار دهید تا تمام بوهای بد سطل زباله از بین برود.

اضافه کردن پوست لیمو

جالبه بدونید میشه از پوست لیمو برای ازبین بردن بوی بد سطل زباله استفاده کرد. شما می‌تونید مقداری از پوست لیمو را روی زباله‌ها قرار دهید تا بوی بد سطل آشغال کمتر شود یا کاملا از بین برود. برای رسیدن به یک ترکیب قوی‌تر، میشه پوست لیمو و جوش شیرین رو با هم ترکیب کرد.

سطل زباله رو مرتبا تمیز کنید

به یاد داشته باشید به مرور زمان، شیرآبه زباله‌ها و دیگر آشغال‌ها به بدنه‌ی سطل زباله می‌چسبند، بنابراین بهتره هر یک یا دو هفته سطل آشغال رو به خوبی بشویید و آن را تمیز کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits