دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا از لکه های روی گوشی موبایل خسته شده اید ؟ و دنبال راهکارهایی برای تمیز کردن گوشی همراه خود می گردید ؟

چجوری گوشی موبایل و تبلت خود را تمیز کنیم ؟

آیا از لکه های روی گوشی موبایل خسته شده اید ؟ و دنبال راهکارهایی برای تمیز کردن گوشی همراه خود می گردید ؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
لکه شدن نمایشگر گوشی همراه و تبلت بسیار آزاردهنده است ،با روش های ساده می توانید گوشی همراه خود را تمیز کنید اما باید چند نکته مهم را رعایت کنید

ضد عفونی کردن گوشی موبایل و تبلت :

تمیز کردن صفحه نمایش تبلت و گوشی ها کار بسیار ساده ای است زیرا برای انجام این کار به وسیله و ابزاری خاص نیازی نیست.البته نکته بسیار مهم در این ارتباط،دانستن این نکته است که بسیاری از پارچه ها و مواد تمیزکننده به خودی خود می توانند به صفحه نمایش آن آسیب برساند. به همین منظور فقط کافی است با برخی از این راهکارها که در زیر به آنها اشاره می کنیم ، آشنا شوید.

لکه لکه شدن نمایشگرهای لمسی بر اثر مانور انگشت روی صفحه آنها یکی از آزار دهنده ترین موارد استفاده از گجت های کنونی است.این معضل موجب برداشت های مختلفی از کثیفی و پاکی یک دستگاه موبایل یا تبلت در اذهان عمومی می شود؛ اخیرا هم با پدیدار شدن حسگر اثر انگشت روی گوشی ها این معضل دو چندان شده و مداوم آثار لک روی نمایشگرهای لمسی دیده می شود.

البته موضوعاتی از قبیل بازی مداوم با گوشی و تبلت را هم نباید فراموش کرد، احتمالا در این حالت چیزی جز لکه روی نمایشگرها دیده نمی شود.

قطعا تمیز نگاه داشتن نمایشگر گجت ها علاوه بر جذاب جلوه دادن آنها می تواند منجر به طول عمر آنها نیز شود از این رو دو روش پاک نگاه داشتن ظاهری دستگاه های الکترونیکی و ضدعفونی کردن آنها ارائه می شود.

روش اول : تمیز کردن گوشی موبایل و تبلت :

  1. پارچه میکرو فیبری (نرم و بدون پرز) را آماده کنید ، البته این به معنای زیر و رو کردن بازار جهت یافتن پارچه ای خاص نیست بلکه می توان از دستمال های عینک نیز که همین کارایی را دارد، استفاده کرد . برخی دستگاه ها نیز به همراه خود دستمال تمیز کننده ای دارند که در این صورت یک مرحله جلو هستید .
  2. دستگاه مورد نظر خود را جهت شفافیت و نشان دادن تمامی لکه ها، خاموش کنید.
  3. صفحه نمایش را به شکل دورانی با دستمال پاک کنید تا لکه های سطحی پاک شود؛ در صورت نیاز می توان از بخار هوای دهان یا پارچه پنبه ای مرطوب جهت سهولت این کار بهره برد.
  4. با توجه به اینکه برخی پارچه ها جهت حداکثر کارایی نیازمند مرطوب شدن هستند، بهتر است برای این کار از آب مقطر استفاده کرد.
  5. بار دیگر عمل پاک کردن نمایشگر را تکرار کنید تا لکه های تثبیت شده نیز پاک شود. سعی کنید کار را به همین جا ختم کنید تا فشار بیش از حدی به نمایشگر وارد نشود.
  6. برای شستن دستمال میکروفیبر هم آن را آب گرم آغشته به صابون قراردهید تا با باز شدن الیاف آن، کثیفی ها خارج شود؛ برای خشک شدن هم آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

روش دوم : تمیز کردن گوشی موبایل و تبلت :

  1. این روش چون با مواد الکلی سر و کار دارد موجب از بین رفتن میکروب های سطحی گجت ها هم می شود. برای انجام این کار نیازمند یک ژل الکل یا همان مواد ضدعفونی کننده دست هستیم.
  2. دستمال کاغذی تمیزی را بردارید و مقداری ژل الکل روی آن بریزید.
  3. نمایشگر مورد نظر را پاک کنید.
  4. در پایان کار نیز با استفاده از یک دستمال میکروفیبر لکه های باقیمانده سطحی را به آرامی پاک کنید.

تمیز کردن حرفه ای گوشی موبایل و تبلت

برای تمیز کردن گوشی موبایل و تبلت چند نکته را باید رعایت کرد :

  1. دستمال تمیز کننده را همیشه در شرایط خوب و پاک نگه داری کنید و به صورت منظم بشوئید تا به آسانی دوده های صفحه را بزداید.
  2. یکی از راه های عالی برای جلوگیری از ایجاد لکه و کثیفی روی صفحه و حتی خط و خش چسباندن یک ورقه محافظ است و مطمئنا بسیاری از ما با آن ها آشنایی داشته و حتی آن ها را روی صفحه چسبانده ایم.
  3. یکی دیگر از راه های مناسب این کار که با جلوگیری از ضربه و محافظت از خود دستگاه همراه است تهیه یک کیس محافظ هست که کیفیت نگه داری را بالا می برد.
  4. اگر دستمال مایکروفایبری ندارید مشکلی نیست؛ دستمال عینک همانطور که در بالا نام بردیم یا یک دستمال پنبه ای مانند یا حتی گوشه لباس (نخی) تان این کار را انجام دهید.
  5. لازم به ذکر هست خوب است گاهی کیت مخصوص تمیز کردن صفحات لمسی را خریداری کنیم. این بسته شامل یک دستمال ضد غبار و مایع های نگهداری کننده است که البته به نظر بنده یک خرج اضافه است که ارزش خرج کردن پول را ندارد و قبل از هر چیز بهتر است کمی راجع به آن اطلاعات جمع کنیم.

اخطارهای لازم برای پاک کردن گوشی همراه :

  1. · هنگام تمیز کردن دستمال را خیلی محکم روی صفحه فشار ندهید چرا که به دیسپلی آسیب می زند.
  2. · از پاشیدن مستقیم انواع مایعات مثل آب اکیدا خودداری کنید؛ این یک ریسک خیلی بزرگ است که امکان ورود آب و سایر مایعات به دستگاه را می دهد و به جای آن بهتر است دستمال ها را کمی با این نوع مایعات مرطوب کرده و روی آن ها قرار دهیم.
  3. · هیچ گاه از محصول / محصولاتی که درون آن ها آمونیاک وجود دارد استفاده نکنید این مایع به قدری به صفحه نمایش آسیب می زند که خود سازندگان نیز در دفترچه راهنما به آن اشاره کرده است.
  4. · از موادی که قابلیت سازندگی دارند هیچ گاه استفاده نکنید.
  5. · استفاده از کاغذ مچاله یا دستمال کاغذی توصیه نمی شود؛ چرا که در ساختار آن ها فیبر چوب موجود است که به هنگام ترکیب با سطح پلاستیکی به آن ها آسیب می رسانند. شاید در دفعه اول این را به خوبی درک نکنید اما پس از تنها چند بار استفاده از آن ها متوجه از بین رفتن سطح صیقلی آن ها خواهید شد.
  6. · هیچ وقت از آب دهان استفاده نکنید! جان امیر حسینم نکنید! این کار فقط باعث کثیف تر شدن صفحه و تخلیط بیشتر می شود که دوباره مجبورید آن را تمیز کنید

divider

بیشتر بخوانید :

خطرات موبایل برای کودکان را جدی بگیرید!

عوارض تب لت و موبایل برای کودکان

چطوری خط و خش روی صفحه گوشی را از بین ببریم؟

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits