دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربردهای جالب خمیردندان برای زیبایی و خانه داری

۱۳ مورد از کاربردها و کارایی های خمیر دندان در خانه

کاربردهای جالب خمیردندان برای زیبایی و خانه داری
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کاربرد های جادویی خمیر دندان _ شاید جالب باشد بدانید که از خمیردندان علاوه بر تمیز و سفید کردن دندان ها، می توان برای برق انداختن ناخن ها، شیرآلات دستشوئی و حمام، چراغ جلوی ماشین و کف اتو هم بهره گرفت.

کاربردهای شگفت‌ انگیز خمیر دندان

تا قبل از این کاربردهای خمیردندان را تنها برای کم کردن سوزش سوختگی و یا سفید کردن دندان ها می دانستید اما یک مقدار خمیر دندان روی مسواک ده ها کاربرد جالب برای زیبایی و از بین بردن لکه های سخت دارد. پس با دلگرم همراه شوید .

کاربردهای جالب خمیر دندان در منزل

1 - برای گزش حشرات

گزش حشرات روی پوست بدن به طور معمول موجب خارش‌ های شدید می‌شود. ذره‌ ای از خمیردندان تحریک‌ های ناشی از گزش حشرات را از بین می‌برد و با خشک کردن زخم‌ ها و تاول‌ ها، پوست را التیام می‌بخشد. علاوه بر آن موجب بهبودی سریع‌ تر محل گزش می‌شود.

2 - خاصیت خنک کنندگی

خاصیت خنک کنندگی خمیردندان می‌ تواند سوختگی‌ های جزئی پوستی را تسکین دهد. زمانی که پوستتان دچار سوختگی شد، مقداری خمیردندان روی محل سوختگی بگذارید. البته فراموش نکنید، این یک درمان موقت است و اگر میزان سوختگی و سوزش محل آسیب دیده زیاد است، باید به سرعت خود را به مراکز درمانی برسانید.

3 - جهت رفع زخم یا لکه‌

اگر در قسمتی از بدنتان زخم یا لکه‌ ای دیدید می‌توانید خمیردندان را برای برطرف کردن آن امتحان کنید. به این ترتیب، قبل از اینکه بخوابید مقداری خمیردندان روی محل آسیب دیده بمالید و وقتی بیدار شدید آن را بشویید.

۱۳ مورد از کاربردها و کارایی های خمیر دندان در خانه

4 - پاک کننده ی مناسب برای ناخن‌ ها

ترکیبات موجود در خمیر دندان، پاک کننده بسیار مناسبی برای دندان‌ هایی که از جنس مینا هستند به شمار می‌رود. بنابراین می‌توانید از آن به عنوان پاک کننده‌ ای برای ناخن‌ هایتان هم استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک مسواک قدیمی و خمیردندان، ناخن‌هایتان را بشویید و پس از مدتی می‌بینید ناخن‌های شما زیبا تر و محکم‌ تر شده است.

5 - برای از بین بردن مه گرفتگی عینک

اگر می‌ خواهید از مه گرفتگی لنز عینک طبی یا عینک شنایتان خلاص شوید، باید کمی خمیردندان به لنزهای آن‌ها زده و سپس آبکشی کنید.

6 - حذف بوی غذا

کار مداوم در آشپزخانه همواره اثراتی بر پوست و بدن ما می‌گذارد. مثل پوسته شدن پوست دست‌ ها بر اثر استفاده زیاد از مایع ظرف‌ شویی، رنگی شدن انگشتان به دلیل به کار نبردن دستکش در زمان پوست کندن مواد غذایی رنگ‌ دار مانند بادمجان، هویج و خیلی موارد دیگر.

اما کاری که از دست خمیر دندان بر می‌آید این است که بوی بد به جای مانده از مواد غذایی مانند پیاز، سیر و ماهی را از بین می‌برد. کافی است بعد از اتمام کار، کمی خمیر دندان به دستتان بزنید و بعد از چند دقیقه بشویید.

7 - از بین بردن لک فرش و لباس

گاهی پیش می‌آید لباس یا فرش خانه شما دچار لک شود و شما تصور کنید آن لکه‌ ها هرگز پاک نمی‌شوند، اما باید بدانید اگر به سرعت وارد عمل شوید و کمی خمیر دندان روی محل تازه لک شده بگذارید، می‌توانید امیدوار باشید که لکه از بین می‌رود. بعد از اینکه خمیردندان را به خوبی روی سطح لکه زدید، به سرعت آن را بشویید.

8 - تمیز کردن کفش چرمی

یکی دیگر از خواص خمیردندان، تمیز کردن کفش‌ های چرمی و همچنین بهبود خراش‌ های ایجاد شده روی آن‌هاست. با یک برس نرم، خمیر دندان را روی قسمت آسیب دیده بکشید.

9 - پاک کردن خطوط روی دیوار

پاک کردن نقاشی بچه‌ها نیز از روی دیوار با استفاده از خمیر دندان راحت‌ تر است.

10 - درخشان کردن جواهرات

برای درخشان کردن تمامی جواهر آلات خود به غیر از مرواریدها، روی آن‌ها خمیردندان بمالید و بعد از گذشت یک شب تا صبح، آن‌ها را با دستمالی تمیز پاک کنید و سپس بشویید.

۱۳ مورد از کاربردها و کارایی های خمیر دندان در خانه

11 - رفع خراش های روی لوح فشرده

برای از بین بردن خراش‌ های سطحی سی دی‌ ها و دی وی دی‌ ها، لایه نازکی از خمیردندان را چندین بار به آرامی روی آن‌ها بکشید و بعد بشویید.

12 - پاک کردن کلید های پیانو

خمیر دندان یکی از بهترین پاک کننده‌ها برای کلیدهای پیانو است. یک پارچه بدون پرز و مرطوب و کمی خمیردندان به راحتی آلودگی‌ های روی کلیدها را از بین می‌برد.

13 - از بین بردن لکه زنگ‌ زدگی

سیلیکای خمیر دندان قادر است زنگ‌ زدگی ایجاد شده در وسایل آهنی منزلتان را هم از بین ببرد.

بیشتر بخوانید :

چگونه سیب زمینی را نگهداری کنیم تا خراب نشود؟

بهترین روش ها برای نگهداری برنج تازه در منزل

بهترین شیوه برای نگهداری تخم مرغ تازه در یخچال

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (3 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فرخ | ۵ سال پیش
سلام خداقوت.مجله ی خیلی خوبی دارید خیلی از مطالب تون لذت بردم ممنون
0
0

hits