دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 خوشبو کننده هوا طبیعی و خانگی که میتوانید خودتان درست کنید

۱۰ خوشبو کننده طبیعی خانه

خوشبو کننده هوا طبیعی و خانگی که میتوانید خودتان درست کنید
30
زمان مطالعه: 10 دقیقه
فضای خانه را با این روش های ساده معطر کنید : در ادامه این بخش از دلگرم شما را با 10 نوع از خوشبو کننده های طبیعی آشنا می کنیم. تا با استفاده از آن بتوانید علاوه بر عطرآگین کردن هوای منزل دهان و بدن خود را نیز خوشبو کنید.

10 خوشبوکننده هوای طبیعی و خانگی

حس بویایی از قوی ترین و خاطره انگیزترین حواس پنجگانه است که می تواند خاطرات زیادی را در ذهن زنده نگه دارد. معمولا پس از نظافت و رسیدگی به خانه برای معطر کردن محیط خانه آخرین چاره ای ک به ذهنمان می رسد اسپری های خوشبو کننده هستند. در این جا لیستی از خوشبو کننده های طبیعی و غیرسمی معرفی کرده ام که می توانید جایگزین اسپری های خوشبوکننده کنید.

خوشبو کردن خانه با رایحه های طبیعی

روغن های ضروری

بسیاری از روغن های ضروری از کندر گرفته تا رازیانه و نعناع هندی تمام این ها سال ها ست که به دلیل خاصیت درمانی شان توسط انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این جا چندین روش آورده ام که می توانید از روغن های ضروری به بهترین نحو برای خوشبو کردن خانه استفاده کنید.بطری آب پاش را با آب پر کنید و چند قطره از روغن ضروری را داخل آب بریزید. قبل از استفاده خوب بطری را هم بزنید. می توانید از چند نوع روغن ضروری یا به صورت ترکیبی و یا برای هر اتاق جداگانه استفاده کنید.

به عنوان مثال برای اتاق خواب اسطوخودوس آرام بخش و برای اتاق پذیرایی روغن ماندارین یا همان روغن نارنگی استفاده کنید.خوشبوکننده های مصنوعی دستشویی را دور بریزید و خودتان پخش کننده اسانس طبیعی بسازید. به این صورت: یک عدد گوش پاک کن را آغشته به روغن ضروری دلخواهتان کنید و داخل دستمال توالت قرار دهید.شمع های خوشبو کننده که از فروشگاه ها خریداری می کنید دربردارنده مواد مضری هستند که می تواند به شما آسیب برساند.

بنابراین خودتان تنها با روغن زیتون و روغن های ضروری دلخواهتان شمع بسازید تا به سلامت خود اهمیت داده باشید. تمام چیزهایی که برای ساخت این شمع نیاز دارید یک عدد شیشه، فتیله و گیره کاغذ برای نگه داشتن فتیله می باشد.داخل یک بطری چند عدد مخروط کاج بریزید وروی آن ها چند قطره روغن ضروری بریزید. مخروط های کاج خیلی خوب می توانند عطر این روغن ها را پخش کنند.

خوشبو کردن فضای خانه، با این 10 روش خانه تان ماندگار می شود!

بخور

قبل از این که شما از اسپری های خوشبوکننده برای منازل استفاده کنید نسل های پیش از شما از این روش ها برای معطر کردن خانه استفاده می کردند: فقط کافی است یک ظرف آب روی درجه حرارت کم قرار دهید و داخل آن گیاه، میوه یا ادویه جات موردعلاقه خود درآن بریزید. ترکیباتی که می توانید برای این کار استفاده کنید بسیار متفاوت هستند می توانم چندین نمونه ترکیب به شما پیشنهاد کنم.

خوشبو کردن خانه

پوست پرتقال و اسانس وانیل برای بوی شیرین و آرام بخش

ترکیب دارچین و میخک برای عطر و بوی خاکی دلنشین.

آب لیمو، چند برگ رزماری و وانیل عطری تازه به خانه می دهد.

دسته گل ها را به گوشه ای نیندازید چون زود پژمرده و از بین می روند. می توانید از آن ها عطر خانگی بسازید. گل ها را از شاخه جدا کرده و داخل سینی بریزید و در فر روی دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید. با اضافه کردن مرکبات و گیاهان خوشبو عطر آن را دو چندان کنید. ۱۰ تا ۱۵ قطره روغن ضروری به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲ ساعت در فر بماند.

قهوه ماده‌ای که می‌تواند جایگزین بو‌های بد شود

قهوه علاوه بر اینکه یک نوشیدنی پر طرفدار است، برای بر طرف کردن برخی از بو‌ها نیز کاربرد دارد. چرا که مولکول‌های این ماده خوراکی به خوبی می‌توانند جایگزین مولکول‌های بد بویی که گاها بخاطر پخت و پز در فضای داخلی خانه می پیچند، شوند. البته بوی قهوه به خوبی بوی حاصل از پیاز و سیر را نیز از بین می‌برد.

برای استفاده از بوی قهوه تنها کافی است دانه‌های قهوه را به پودر تبدیل کنید و یا در بازار پودر آن را تهیه کنید البته مغازه‌ای در سطح شهر وجود دارند که جلو چشمان‌تان دانه‌های را به پودر تبدیل می‌کنند در این روش شما مطمئن هستید که این پودر‌ها تازه بوده و در اختیارتان قرار گرفته اند. بد نیست بدانید که هر چقدر زمان پودر کردن قهوه بیشتر باشد عطر و بوی کمتری از آن متشرش می‌شود.

حال که از تازه بودن پودر قهوه خود مطمئن شده اید مقدار از آن را درون یک ظرف و یا کاغذ بریزید و درب ظرف را باز بگذارید تا بوی قهوه خیلی زود فضای داخلی خان‌تان را پر کند. البته استفاده از این روش بستگی به سلیقه شخصی خودتان دارد چرا که ممکن است برخی از بوی قهوه خوششان نیاید. از محاسن استفاده از این روش این است که ملکول‌های قهوه خیلی سریع جانشین بوی نامطبوع فضای داخلی خانه و یا حتی محیط کار می‌شوند.

چگونه خانه ای خوشبو داشته باشیم؟

راهکارهایی ساده برای خوشبو کردن خانه!

استفاده از گل برگ‌های خشک شده و معطر

برخی از گل‌ها به محض آن که خشک شوند بوی مطبوعی از خود در محیط پیرامون پخش می‌کنند از این رو شما با خریداری چنین گل برگ‌های خشک شده و معطری می‌توانند فضای داخلی خان تان راخوشبو کنید. به طور مثال گلبرگ‌های خشک شده گل محمدی می‌تواند گزینه مناسبی برای این کار باشد. فقط کافی است گلبرگ‌های خشک و معطر را در کنار پنجره خانه قرار دهید پس از مدتی عطر و بوی گل برگ‌ها فضای داخلی خانه را پر خواهد کرد.

استفاده از دست گل‌های معطر

برخی از دست گل‌های طبیعی موجود در بازار دارای رایحه و بوی بسیار مطبوعی هستند دسته گل‌های که از گیاهان، روزماری، اسطوخدوس، گل شمعدانی، نعناع بیابانی تهیه شده باشند دارای عطر و بوی خوبی هستند که به راحتی می‌توانند فضای داخلی خانه را معطر کنند.

شما با تهیه کردن این گل‌های بریده شده آن‌ها را درون یک ظرف شیشه‌ای و یا گلدانی که سوراخ نداشته باشد قرار دهید و مقداری آب درون گلدان و یا شیشه بریزید تا ساقه‌های بریده شده برای چند روز بیشتر زنده بمانند، سپس آن‌ها را روی میز ناهار خوری و یا کنار پنجره قرار دهید تا محیط داخلی خانه را معطر کنند. البته این گیاهان تا به صورت کاملا خشک نشوند، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

گیاهان آپارتمانی خوشبو

شاید یکی از آسانترین راه‌ها برای خوشبو کردن فضای داخلی خانه، استفاده از گل‌های آپارتمانی‌ای است که خوشبو نیز هستند. اللبته جدیا کشف شده است که برخی از گیاهان آپارتمانی خاصیت تصفیه کردن محیط داخلی خانه را نیز دارند از این رو با یک سرچ ساده در اینترنت به راحتی می‌تواند با آن‌ها آشنا شوید و سپس این گونه گیاهان آپارتمانی را تهیه کنید و در خانه خود قرار دهید تا علاوه براین که از خاصیت تصفیه کنندگی‌ها بهره می‌برید بوی خوش آن‌ها نیز فضای داخلی خان‌تان را خوشبو کند.

استفاده از گل های میخک صد پر و پرتقال

برای اینکه بتوانید از میخک و پرتقال به طور همزمان استفاده کنید، کافی است گل‌های میخک صد پر، که بسیار معطر هستند را به طور موازی درون پوست پرتقال فرو کنید و سپس آن‌ها را در جایی آویزان کنید این کار علاوه بر اینکه فضای داخلی خانه را خوشبو می‌کند همچنین جلوی بصری بسیار زیبایی نیز به محیط خانه می‌دهد.

استفاده از پوست پرتغال

همان طور که می‌دانید پوست پرتقال دارای عطر مطبوع و تندی است برای استفاده از این روش فقط کافی است پوست پرتقال‌هایی را که خورده‌اید را جمع کنید. درون ظرف آبی که در حال جوشیدن است بریزید آب جوش باعث می‌شود تا عطر پوست پرتقال از آن جدا شده و در فضای داخلی خانه پخش شود. البته استفاده از برخی از ادویه جات مثل دارچین نیز در این ترکیب می‌تواند بسیار موثر‌تر واقع شود.

10 راه خوشبو کردن منزل

استفاده از سرکه برای خوش بو کردن فضای داخلی خانه

سرکه خاصیت ضد عفونی کننده بسیار بالایی دارد علاوه بر این ماده دارای بوی تندی نیز است البته این بو ممکن است برای برخی از افراد آن چنان خوشایند نباشد، اما از یاد نبرید که این بو می‌تواند جایگزین مناسبی برای بو‌های نامطبوع که گا‌ها در فضای داخلی خانه پخش می‌شوند باشد.

حتماً بخوانید:
۱۲ راهکار ساده برای خوشبو کردن حمام و سرویس بهداشتی

۱۲ راهکار ساده برای خوشبو کردن حمام و سرویس بهداشتی

خوشبو کردن حمام و سرویس بهداشتی: در این مقاله تکنیک های ساده ای را به شما خواهیم آموخت که با استفاده از آن ها بوی بد حمام و دستشویی را از بین ببرید.

راحترترین راه برای استفاده از سرکه این است که مقداری از آن را درون اسپری بریزید و در فضای داخلی خانه اسپری کنید هر چقدر قدرت پخش کننده گی اسپری بیشتر باشد، عطر و بوی سرکه مساحت بیشتری از خانه را تحت پوشش قرار می‌دهد. این ماده به راحتی می‌تواند بوی ناخوشایند حاصل از پخت و پز را به راحتی برطرف کند. البته توصیه می‌شود که آن را روی برخی از وسایل حساس نپاشید چرا که این ماده می‌تواند باعث خوردکی و حتی لکه دار کردن برخی از وسایل داخل خانه شود.

دانه‌های شنبلیله

علاوه بر تقویت استخوان، دهان را نیز خوشبو می‌کند. کافی است یک شب کامل دانه‌ها را در آب خیس کنید و روز بعد آن‌ها را بجوید. ابتدا طعم تلخی دارد، اما به مرور طعم آن شیرین‌تر خواهد شد.

چای یاس

مصرف یک فنجان چای یاس بدن را خوشبو می‌کند. مصرف چای گیاهی به طور منظم باعث کارکرد سیستم گوارشی می‌شود و در نتیجه بدن خوشبو می‌شود.جالب است بدانید یک روش موثر باری از بین بردن بوی سیر خوردن شیر است فقط باید دقت شود که ترکیب این مواد باعث ناراحتی معده شما نشود.از آن جا که مصرف گوشت قرمز بدن را بدبو می‌کند، به جای گوشت از غذا‌های گیاهی شامل سبزیجات تازه، غلات سبوس دار، جوانه، مغز و دانه‌ها استفاده کنید تا بدن از داخل پاکسازی شود. این امر باعث خوشبو شدن بدن می‌شود.

خوشبو کردن فضای خانه

نکته: در استفاده از روش‌های بالا دقت داشته باشید که اعضای خانواده شما به برخی از این مواد حساسیت نداشته باشند چرا که این روش می‌تواند باعث آزار آن‌ها شود.

هرگز فرش ها را فراموش نکنید

فرش ها خیلی زود بو را به خود جذب می کنند و به سختی بوی بد آن ها را می توان از بین برد. حتی با جاروبرقی کشیدن هم قابل حل نیستند. اما نگران نباشید می توانید فرش های زیر پا را با ترکیب یک پیمانه جوش شیرین و یک قاشق چای خوری پودر دارچین و پاشیدن آن روی فرش از بین ببرید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس روی فرش را جاروبرقی بکشید.این ترکیب با خاصیت خنثی کننده بو و ضدعفونی کننده جوش شیرین و بوی شیرین و خاصیت ضدمیکروب دارچین به فرش بوی تازگی می دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (30 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits