دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رژیم لاغری هویج! | شاید یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن رژیم هویج باشد

رژیم هویج : لاغری و کاهش وزن سریع با رژیم لاغری هویج

رژیم لاغری هویج! | شاید یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن رژیم هویج باشد
2
زمان مطالعه: 8 دقیقه
رژیم لاغری هویج! شاید یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن استفاده از سبزیجات باشد. البته که هیچ پزشکی استفاده از یک نوع میوه یا سبزی برای لاغری را توصیه نمی کند. ولی این رژیم سه روزه است و شما نباید خیلی نگران استفاده از آن باشید.

چرا از هویج برای لاغری استفاده می شود؟

  1. طبع هویج گرم و‌ تر است.
  2. هویج بازکننده‎ گرفتگی‎ها و انسداد کبد است.
  3. هویج ملین است. قبل از غذا دو عدد هویج آب‎پز میل شود.
  4. هویج مقوی معده است بهتر است همراه برنج هویج هم پخته شود به شرط آن که برنج صافی نباشد.
  5. هویج به هضم غذا کمک می‎کند.
  6. کسانی که سوخت و ساز بدن آنها خوب نیست هویج کم مصرف کنند زیرا مصرف آن ‌به خاطر وجود اسیداگزالیک باعث تشکیل سنگ کلیه می‎شود.

رژیم هویج چگونه است؟

برای مدت 3 روز است و کاهش وزنش عالی است.در وزن های بالا تا 6کیلو و پایین تر تا 4 کیلو کاهش می دهد سالم بدون چربی هست جز سبزیجات حساب می شه پر از ویتامین آ هست که برای چشم خیلی خوبه و کلی چیز دیگه از همه مهم تر خیلی سیر کن هست شیرینه و حس خوبی می ده .

شیوه رژیم خیلی ساده هست طی این 3 روز می تونید هویج و آب هویج و سالاد هویج میل کنید به اینصورت که هویج و آب هویج که توضیح نداره پیشنهاد می شه صبحانتون رو با آب هویج تازه شروع کنید.

نهار سالاد هویج داشته باشد که هویج رو رنده می کنید یا خرد می کنید 1-2 قاشق کشمش پلویی بهش اضافه می کنید 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون و کمی لیموترش و میل می کنید شام هم به همین صورت در طی روز هم هر زمان گشنه شدید یک هویج خنک از یخچال در می یارید می شورید پوستش رو می کنید و نوش جان می کنید .

مقدار مصرف هویج هر قدر که می خوایید محدودیت نداره.در کنار هویج مجاز به مصرف 5 عدد میوه دیگه در روز هستید.طی این رژیم مصرف الکل و قهوه و چای کافیین دار ممنوع هست البته اگر قصدتون سم زدایی هم هست اگر کاهش هست اشکالی نداره .روزانه باید 2 لیتر آب بنوشید.

در طی این 3 روز به خاطر مصرف زیاد ویتامین آ ممکنه کمی پوستتون به زردی بزنه که موقتیه با قطع رژیم 1-2 روزه از بین می ره.بعد اتمام رژیم برای اینکه وزنتون برنگرده با سوپ سبزیجات رژیم رو به پایان می رسونید.


آب هویج چه تاثیری در لاغری دارد؟

لایه‌های ضخیم سلولز روی دیواره‌های سلولی هویج خام، مانع هضم و جذب کامل ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این سبزی توسط بدن شما می‌گردد. اما با گرفتن آب هویج، شما این دیواره‌های سلولی را می‌شکنید و حجم هویج‌هایی که می‌توانید مصرف کنید را هم افزایش می‌دهید.

اگرچه آبگیری باعث می‌شود که آب هویج از نظر مواد مغذی متراکم‌تر از هویج خام شود، اما آب هویج هنوز هم کم کالری و کم چربی است و در عین حال سرشار از ویتامینها و مواد معدنی می‌باشد. در نتیجه آب هویج، یک ضمیمه خوب برای هر برنامه کاهش وزن است.

ویتامینهایA، C و K

یک لیوان آب هویج، حاوی بیش از ۲۵۰ درصد از ویتامین A مورد نیاز روزانه‌ی شما می‌باشد که نقش مهمی در التیام دادن عضلات بعد از تمرین، سلامت استخوان و رشد عضله ایفا می‌کند. ویتامین C موجود در آب هویج، به تنظیم قند خون کمک کرده و اثراتی مشابه ویتامین A دارد. یک لیوان آب هویج، ۲۲.۳ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه مردان و ۲۶.۸ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه خانم‌ها را تامین می‌کند.

یک لیوان آب هویج همچنین حاوی ۳۰.۵ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه مردان و ۴۰.۷ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه زنان می‌باشد. همانطور که کارشناسان تغذیه، جین هیجدان و ویکتوریا دریک اشاره می‌کنند، ویتامین K برای عملکرد پروتئین‌هایی که به کلسیم کمک می‌کنند به استخوان‌ها متصل شده و آنها را بسازد و ترمیم کند، ضروری می‌باشد.

ویتامین ب کمپلکس

علاوه بر کمک به اجرای یک تمرین سالم از طریق این مزایای تقویت کننده عضله و استخوان، یک فنجان آب هویج، یک منبع عالی از ویتامین‌های B6، B2 و B1 می‌باشد. این ویتامین‌ها برای تجزیه قند، چربی و پروتئین و در نتیجه افزایش توانایی شما برای ساخت عضله، افزایش متابولیسم شما و کاهش وزن ضروری هستند.

این ویتامین‌های گروه B، استرس و افسردگی (که هر دوی آنها مانع کاهش وزن در سطوح عالی می‌شوند) را نیز کاهش می‌دهند.

رژیم هویج

همانطور که لین هیلی در نسخه ژانویه 2006 از DOC News گزارش می‌دهد، مدیریت استرس و افسردگی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، جلوی افزایش مجدد وزن را بگیرد و احتمال چاقی را کاهش دهد.

همچنین بخوانید:

کاهش وزن و رژیم غذایی دکتر مجید کلاهدوزان : هفته اول رژیم درمانی

آیا میدانید رژیم غذایی غلط چه عوارضی دارد؟!

رژیم فستینگ (روزه داری) و فواید رژیم غذایی فستینگ برای کاهش وزن

لاغری و کاهش وزن سریع با رژیم موزی

لاغری سریع با رژیم کانادایی

مواد معدنی

یک لیوان آب هویج حاوی ۶.۱ درصد از آهن مورد نیاز یک خانم در سن باروری می‌باشد که همان مقدار معادل ۱۳.۶ درصد از آهن مورد نیاز مردان و زنان یائسه است. این عنصر با افزایش ظرفیت ورزش، عملکرد ورزشی، حمل و نقل اکسیژن، و انرژی، به کاهش وزن کمک می‌کند. یک لیوان آب هویج حاوی ۱۴.۱ درصد از فسفر مورد نیاز روزانه شما می‌باشد.

این عنصر به ساخت، ترمیم و حفظ عضلات کمک می‌کند، درد پس از تمرین را کاهش داده و مصرف انرژی بدن شما را افزایش می‌دهد.

علاوه بر داشتن اثرات مشابه به اثرات فسفر، ۱۴.۷ درصد از پتاسیم روزانه شما در یک لیوان آب هویج، سلامت استخوان را افزایش داده و به کاهش فشار خون کمک می‌کند. مردان می‌توانند ۱۳.۳ درصد از منگنز و ۷.۸ درصد از منیزیم روزانه‌شان را از یک لیوان آب هویج دریافت کنند.

در حالیکه خانم‌ها به ترتیب تقریبا ۱۷.۱ درصد و ۱۰.۳ درصد از این مواد معدنی را از یک لیوان آب هویج دریافت می‌کنند. علاوه بر اثرات مشابه به اثرات پتاسیم، هر دوی این مواد معدنی به تنظیم قند خون کمک می‌کنند و ممکن است کاهش وزن ناشی از دیابت را کاهش دهند.

درشت مغذی‌ها

علی رغم سطوح بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک لیوان آب هویج تنها ۹۴ کالری، ۰.۴ گرم چربی، ۲۱.۹ گرم کربوهیدرات و ۹.۲ گرم قند دارد. از آنجا که کاهش وزن هنگامی رخ می‌دهد که شما کالری بیشتری نسبت به آنچه دریافت می‌کنید بسوزانید، آب هویج کم کالری و متراکم از نظر مواد مغذی، یک راه عالی برای تامین نیازهای تغذیه‌ای روزانه و دستیابی به اهداف کاهش وزنتان می‌باشد.

رژیم هویج

یک لیوان آب هویج با ۱.۹ گرم فیبر به هضم سالم نیز کمک می‌کند، سطوح قند خون را تنظیم می‌کند و به شما کمک می‌کند برای مدت طلانی‌تری با تعداد کالری نسبتا کم، احساس سیری کنید.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه کیک هویج ساده و خوشمزه : مرحله به مرحله

۱۰ خاصیت شگفت انگیز روغن هویج برای سلامت پوست و مو

طرز تهیه ی کوکوی هویج سالم و ساده

طرز تهیه ی هویج پلو خوشمزه با گوشت و دارچین

دستور تهیه لوکوم خوشمزه هویج شیرینی محبوب ترکی

متخصصان در مورد رژیم هویج چه می گویند؟

پزشکان متخصص تغذیه معتقدند افراد چاق برای لاغر شدن روزی چند هویج بخورند تا با استفاده از فیبر آن چربی‌های اضافه خود را آب کنند.

به گفته آنان هویج برخلاف آب‌هویج دارای کالری کمی است و می‌تواند احساس سیری را در فرد به وجود آورد. بتاکاروتن موجود در هویج از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند و برای تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل میکروب‌ها مفید است.

بتاکاروتن همچنین از سرعت پیشرفت سرطان ریه جلوگیری می‌کند و خوردن روزانه یک هویج از ابتلا به این سرطان ۶۰ درصد می‌کاهد. هویج همچنین دارای ویتامین‌های a و b است و به دلیل داشتن آهن، فسفر و منیزیم خون‌ساز است و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

فراموش نکنید افراد چاق از خوردن آب هویج خودداری کنند، چون هر قاشق غذاخوری آن ۲۰ کالری دارد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits