دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دیدن فیلم ترسناک گوشت تن را آب می‌کند
9
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر لاغر هستید و در عین حال از طرفداران فیلم‌های ترسناک نیز هستید یادتان باشد که تماشای این قبیل فیلم‌ها مصرف انرژی‌تان را بالا برده و باعث لاغریتان خواهد شد.

اگر لاغر هستید و در عین حال از طرفداران فیلم‌های ترسناک نیز هستید یادتان باشد که تماشای این قبیل فیلم‌ها مصرف انرژی‌تان را بالا برده و باعث لاغریتان خواهد شد.

باورتان می‌شود که تماشای فیلم‌های ترسناک به شما کمک کند تا کالری بیشتری بسوزانید؟ باید بدانید که دیدن یک فیلم ترسناک می‌تواند تا 113 کالری بسوزاند که معادل کالری سوزی با نیم ساعت پیاده روی است.

یک شرکت فیلمسازی اروپایی از گروه تحقیقاتی دانشگاه Westminster خواسته است که پتانسیل برخی از فیلم‌های ترسناک را در مصرف انرژی محاسبه کنند.

برای این منظور محققان داوطلب‌هایی گردآوری کرده و میزان کالری‌سوزی آن‌ها را با تماشای فیلم‌های به اصطلاح ژانر وحشت اندازه‌گیری کردند.

دیدن فیلم ترسناک گوشت تن را آب می‌کندمحققان همچنین نبض، مصرف اکسیژن و تولید دی‌اکسید کربن هر یک از این داوطلب‌ها را اندازه گیری کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول تماشای فیلم‌های ترسناک میزان کالری سوزی به طور متوسط یک سوم زمانی که داوطلب‌ها در حال استراحت بوده‌اند افزایش یافته است. نبض این افراد نیز دو برابر شده است.

دیدن یک فیلم ترسناک می‌تواند تا 113 کالری بسوزاند که معادل کالری سوزی با نیم ساعت پیاده روی است.

به عقیده دکتر ریچارد مکنزی فیلم‌های ترسناک باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شوند. نبض تندتر می‌زند، قلب خون بیشتری پمپاژ می‌کند و بدن با افزایش آدرنالین مواجه می‌شود. ترشح سریع آدرنالین مربوط به استرس و یا ترس، اشتها را کاهش می‌دهد و در نهایت باعث کالری سوزی بیشتر می‌شود.

این روزها افراد چاق و طرفداران لاغری به هر دری می‌زنند تا کمی کالری بسوزانند. برای همین کارهای عجیب و غریبی می‌کنند که گاهی به عقل آدم هم نمی‌رسد. شاید این مورد هم یکی از آن موارد عجیب باشد که کسی بخواهد خود را تا حد مرگ بترساند تا کمی کالری بسوزاند.

اما اگر لاغر هستید و در عین حال از طرفداران فیلم‌های ترسناک نیز هستید یادتان باشد که تماشای این قبیل فیلم‌ها مصرف انرژی‌تان را بالا برده و باعث لاغریتان خواهد شد.

منبع: تبیان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مریم | ۹ سال پیش
از فردا لاغری با فیلم هم میزارن
0
0
باران | ۱۰ سال پیش
میگم چرا هرچی میخورم چاق نمیشم نگو بخاطر این فیلم ترسناکاییه که عاشقشونم
ممنون جالب بود
0
0

hits