دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آنتی بیوتیک طبیعی : ۱۴ خوراکی حاوی قوی ترین آنتی بیوتیک های طبیعی
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بجای ضعیف‌تر کردن خودتان و ازبین بردن توانایی طبیعی بدن‌تان برای درمان خودش سعی کنید هر زمان که ممکن است بجای آنتی‌بیوتیک‌ها از گیاهان و مواد غذایی طبیعی استفاده نمایید.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

این مواد غذایی را به جای آنتی بیوتیک مصرف کنید

متاسفانه استفاده از آنتی بیوتیک تبدیل به یک عادت شده است. این داروها باعث از بین رفتن باکتری های مفید روده می شوند و همچنین میکروب های بسیار قوی ایجاد می کنند که به هر نوع دارویی مقاوم هستند و ایمنی بدن را از بین می برند.
برای جلوگیری از این عوارض با ما در دلگرم همراه باشید تا با مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک آشنایی کامل پیدا کنید.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

1. گَوَن حاوی آنتی بیوتیک طبیعی

گون یک آداپتوژن است، یعنی یک تونیک عمومی برای بدن می‌باشد.

این گیاه هزاران سال است که در روش‌های درمانی چینی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با استرس‌های جسمی، روانی و احساسی به کار می‌رود.

تحقیقات نشان داده‌اند که گون می‌تواند در درمان سرماخوردگی، محافظت از کبد و دور نگه داشتن ویروس‌ها بسیار موثر باشد.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

2. پیاز حاوی آنتی بیوتیک طبیعی

این ماده‌ی غذایی خوشمزه، هم ضدباکتری است و هم ضدعفونی‌کننده. گمان می‌رود که خوردن پیاز خام می‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بدن فرد بیرون بکشد.

همچنین می‌توانید برای محافظت در برابر باکتری‌های مضر، چند برش پیاز در آشپزخانه‌تان قرار دهید تا کل خانه را سالم نگه دارید.

ثابت شده هنگامی که پیاز با آب لیمو و چند ماده‌ی طبیعی دیگر مخلوط شود، می‌تواند اشریشیا کولای مقاوم به آنتی‌بیوتیک را ازبین ببرد.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

3. کلم از مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک طبیعی

کلم یکی از سبزیجات چلیپایی است که دارای خواص ضدمیکروبی می‌باشد و می‌تواند تمام انواع بیماری‌ها را به‌طور طبیعی ازبین ببرد.

خواص آنتی‌بیوتیکی کلم در هنگامی که تخمیر شود، افزایش می‌یابد. بنابراین کلم ترش مصرف کنید یا اگر می توانید خودتان ترشی کلم درست کنید.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

4. عسل دارای آنتی بیوتیک طبیعی

اگرچه عسل همیشه برای مبارزه با عفونت بکار رفته است اما دانشمندان بتازگی، یک عنصر محرمانه را در عسل شناسایی کردند که آن را به یک آنتی‌بیوتیک طبیعی تبدیل می‌کند، چون باکتری‌های مضر را ازبین می‌برد.

آن یک پروتئین به نام defensin-1 است که زنبورها در هنگام درست کردن عسل به آن اضافه می‌کنند. این ماده، سیستم ایمنی شما را به یک خط دفاعی قوی در برابر بیماری‌ها تبدیل خواهد کرد.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

5. سبزیجات و غذاهای تخمیرشده

احتمالا شنیده اید که پزشکان توصیه می کنند آنتی بیوتیک ها و پروبیوتیک ها بهتر است با هم مصرف شوند.

اینطور ثابت شده که غذاهای تخمیر شده بخصوص سبزیجات و مواد غذایی غنی از پروبیوتیک موثرتر از مکمل ها و کپسول ها عمل می کنند. برگ نعناع، برگ زیتون و کلم ترش خاصیت پروبیوتیکی دارند.

همه‌ی سبزیجات تخمیرشده دارای باکتری‌هایی هستند که برای روده مفید است و شما با مصرف‌شان می‌توانید سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید.

اگر قبلا این را نشنیده‌اید، باید بدانید که سلامت روده‌ی شما مسئول ۸۰ درصد از ایمنی کلی شما نسبت به بیماری‌هاست بنابراین بازگرداندن باکتری‌های مفید روده، بسیار ضروری است.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

6. آنتی بیوتیک طبیعی با دارچین

دارچین که گاهی اوقات یک آنتی‌بیوتیک طبیعی مهلک نامیده می‌شود، سالهاست که بعنوان دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دارچین سیلان واقعی حتی می‌تواند باکتری ای‌کولای را نیز ازبین ببرد؛ یک باکتری سرسخت که باعث بیماری‌های بسیاری می‌شود.

کارشناسان دانشگاه ایالتی کانزاس دریافتند که دارچین نه تنها بعنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و درنتیجه از راه‌های متعدد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌نماید.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

7. روغن نارگیل دارای آنتی بیوتیک طبیعی

این روغن با خواص ضد قارچ و ضد میکروبی شناخته شده است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول، بهبود عملکرد مغز و تعادل قند خون بسیار مفید است.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

8. عصاره دانه گریپ فروت

عصاره‌ دانه‌ های گریپ‌ فروت، آنتی بیوتیکی طبیعی، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد انگل موثری محسوب می‌ شود.

این عصاره با ریشه‌ 800 باکتری و ویروس و 100 نوع قارچ و انگل‌ های دیگر مبارزه می‌ کند و در درمان کاندیدازیس (قارچ عامل نفخ، خستگی، میگرن و درد مفاصل) موثر عمل می ‌کند؛ آنهم به خاطر این که دانه ‌های گریپ ‌فروت سرشار از بیوفلاونوئیدها است.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

9. روغن آویشن

.روغن و برگ آویشن، هردو آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی بسیار موثر هستند. یک ترکیب در روغن آویشن به نام تیمول نیز دارای خواص ضدمیکروبی، ضدقارچی و ضدتشنج است.

تحقیقات نشان داده این روغن که از برگ‌ و گل گیاه آویشن وحشی گرفته می‌ شود، برای درمان ورم مخاط روده بزرگ فوق ‌العاده موثر است. این روغن یکی از اصلی ‌ترین اجزای رژیم‌ های غذایی مدیترانه‌ ای محسوب می‌ شود.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

10. زغال اخته حاوی آنتی بیوتیک طبیعی

قرن ‌ها است که از زغال اخته برای درمان عفونت‌ های دستگاه ادراری استفاده می‌ شود.

آب زغال اخته چسبندگی باکتری ‌ها را به مخاط دستگاه ادراری به ویژه در زنانی که از بیماری‌ های عفونی مزمن رنج می ‌برند کاهش می ‌دهد.

یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می ‌دهد که با استفاده از این گیاه پس از گذشت یک سال بیماری‌ های عفونی به میزان قابل توجهی کاهش می ‌یابد.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

11. مریم گلی

این گیاه یک راه حل طبیعی فوق‌العاده برای مشکلات سیستم تنفسی فوقانی است.

همچنین می‌تواند به رفع مشکلات معده کمک کند، تب را به طور طبیعی پایین بیاورد و به رفع سرماخوردگی و آنفولانزا یاری برساند.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

12. اسانس پونه کوهی

گیاه ارگانو که به پونه کوهی نیز معروف است بدون شک یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی قوی محسوب می شود.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که این گیاه قدرت تخریب باکتری های پنوموکوک، استافیلوکوک، استرپتوکوک و انتروکوک را به ترتیب به میزان ۹۶،۹۲، ۸۳، ۷۸ درصد دارد. روغن ارگانو برای مقابله با ویروس ها، عفونت ها و تب مورد استفاده قرار می گیرد.

محققان معتقدند که روغن ارگانو برای درمان ۲۵ نوع باکتری مختلف از جمله باکتری هایی که نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم شده اند و همچنین باکتری های عامل عفونت های روده ای، عفونت های مجاری ادراری، تب تیفوئید (حصبه)، وبا، زخم ها و عفونت های پوستی مفید هستند.

قدرت ضدویروسی این گیاه برای مقابله با آنفلوآنزا، سرماخوردگی، سرخک و اوریون از شهرت خوبی برخوردار است.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

13. زردچوبه حاوی آنتی بیوتیک طبیعی

کورکومین، یک ماده فعال زیستی در زردچوبه است که خواص ضد باکتری و ضد میکروبی دارد.

کورکومین علاوه بر ویژگی ضد التهابی، یک عامل موثر قدرتمند در برابر سرطان، بیماری های خودایمنی، بیماری های التهابی و ... است ضمن این که خاصیت ضد عفونی کننده دارد .

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

14. چای سبز غنی از آنتی بیوتیک طبیعی

چای سبز نیز یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به دلیل دارا بودن اپی گالوکاتچین گالات اکثر باکتری ها را ناکار می کند. از آنجایی که چای سبز قدرت شکست سلول های چربی را دارا است ارزش مصرف روزانه را دارد.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

بیشتر بخوانید :

مضرات آنتی بیوتیک ها

فواید بی نظیر انار پخته برای درمان سرماخوردگی

درمان عفونت و باکتری رحم زنان

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارند

رزماری، گشنیز، شوید، دانه‌ی خردل، انیسون، ریحان، بادرنجبویه، نیل وحشی، اکیناسه، برگ زیتون، زردچوبه، پادارگو، فلفل هندی، نقره‌ی کلوئیدی، عصاره‌ی دانه‌ی گریپ‌فروت، سیر، زنجبیل، روغن پونه‌ی کوهی.

مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک

با مواد غذایی حاوی آنتی بیوتیک چنین پیشکش بزرگی از مادر طبیعت برای درمان بیماری‌ها به طور طبیعی و با وجود تمام ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیتونوترینت‌های آنها چرا اصلا به سراغ داروهای شیمیایی بروید؟
پرورش یا خرید این آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی ، هزینه‌ی بسیار کمی دارد و می‌توانید آنها را بعنوان داروی پیشگیرانه نیز استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits