دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
9 شب به بعد آجیل نخورید!
23
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مصرف آجیل در ساعات پایانی شب باعث سوءهاضمه شده بنابراین توصیه می شود افراد از مصرف آجیل از ساعت 8 و 9 شب به بعد خودداری کنند .

بهترین زمان مصرف آجیل چه موقع است؟

کارشناسان معتقدند که آجیل و خشکبار از سالم ترین میان وعده ها به شمار می آیند. بر اساس کتاب Healing Foods و انتشارات DK، در آجیل، میزان بالای از آنتی اکسیدانِ مربوط به غذا های گیاهی نیز یافت می شود. با دلگرم همراه شوید .

زمان طلایی برای خوردن آجیل چه زمانی است ؟

چه ساعاتی از روز برای خوردن آجیل بهتر است؟

همچنین آجیل ها سرشار از فیبر، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و تحقیقات نشان می دهد که به کاهش کلسترول، بهبود عملکرد رگ ها، عضلات و مفاصل، نیز کمک می کنند.

برخی از آجیل ها ممکن است چربی بالایی داشته باشند. به همین دلیل، توصیه می شود که آن ها را در مقدار محدود و در زمان معین، مصرف کنید تا بر سلامت شما تاثیر نگذارند.

طبق گفته مهار راجپوت، متخصص تغذیه از FITPASS، آجیل حاوی انواع مواد مغذی مانند آهن، ویتامین ها، مواد معدنی، کلسیم، اسید های چرب امگا ۳، اسید های چرب اشباع نشده و مواد مغذی دیگری مانند مس، منگنز، منیزیم، پتاسیم و روی می باشد و در کل به تقویت کننده های بدن، شهرت دارند و نقش مهمی را در سلامتی ایفا می کند. اما باید آن را در فواصل مختلف روز مصرف کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید.

اگر می خواهید از آجیل، حداکثر استفاده را ببرید، توصیه می شود که آن را صبح ها مصرف نمایید. مصرف آجیل به همراه صبحانه می تواند به رفع خستگی کمک کند و فشار خون بدنتان را تنظیم کند. همچنین نقش مهمی را در حذف کلسترولِ بد از خون و عملکرد قلب بازی کند.

نکات مهم:

  • کارشناسان، آجیل و خشکبار را به عنوان سالم ترین گزینه ها برای میان وعده تلقی می کنند.
  • آجیل حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی است.
  • بادام می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامتتان داشته باشد.

در اینجا به نحوه ی استفاده از این مواد مغذی می پردازیم. مهار راجپوت متخصص تغذیه، برنامه غذایی ساده ای را به شما پیشنهاد می دهد.

صبح: مصرف بادام در صبح می تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد. مواد مغذی بسیاری مثل آجیل وجود دارند که می توانید روزتان را با آن ها شروع کنید. (آیا باید بادام را قبل از مصرف بخیسانید؟)

غروب: پسته، بادام زمینی و دانه ی کاج. این ها پس از گذشت یک روز طولانی، ایمنی و استقامت شما را افزایش می دهند. همچنین می توانند میان وعده خوبی به شمار آیند.

شب: گردو، آلو و خرما، دارای مقادیر زیادی فیبر محلول هستند که به طرز قابل توجهی به مشکلات مربوط به گوارش و یبوست کمک می کنند. مصرف این گونه مواد در شب باعث می شود که در روز بعد، احساس نفغ و یا یبوست نداشته باشید.

از چه چیزی باید اجتناب کنید؟

در شب، از مصرف آجیل های چرب و خوشمزه مانند بادام هندی پرهیز کنید. زیرا ممکن است خواب شما را به هم بزنند و موجب سنگینی در معده یا سوءهاضمه شوند. همچنین از مصرف آجیل بو داده و آجیل با روکش شکلاتی نیز خودداری کنید.

در طول روز، باید چه مقدار آجیل مصرف کنید؟

در رژیم غذایی روزانه خود، باید به اندازه یک مشت پر، آجیل داشته باشید که تقریبا بین۲۰ الی ۲۵ دانه آجیل می باشد و می توانید مصرف آن ها در زمان ها و فواصل مختلف، تقسیم بندی نمایید.

بنابراین تنها، توجه به نوع آجیل حائز اهمیت نیست. بلکه زمان بندی مصرف آن ها نیز به شما کمک می کند تا نتایج مطلوبی را به دست آورید.

بیشتر بخوانید :

نکاتی مهم برای نگهداری آجیل

زیاده رویی در مصرف آجیل عید +عوارض زیاد آجیل خوردن

خواص و مضرات مصرف بیش از حد آجیل و خشکبار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (23 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits