دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر قرص مگ ادونسد برای سلامتی 
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قرص مگ ادونسد یکی از مکمل های عالی برای تامین منیزیم و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. منیزیم چهارمین ماده معدنی ضروری بدن می باشد که برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی بدن ضروری است.

معرفی قرص مگ ادونسد ناتیریس

قرص مگ ادونسد یکی از مکمل های عالی برای تامین منیزیم و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. منیزیم چهارمین ماده معدنی ضروری بدن می باشد که برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی بدن ضروری است. بطور معمول حدود50% منیزیم بدن در استخوانها موجود می باشد و مابقی در بافت ها و ارگانهای دیگر بدن بکار می رود. در موارد مختلفی از جمله استرس ، مصرف بعضی از دارو ها ( مثل برخی از داروهای قلبی-عروقی ) فعالیتعای فیزیکی و ورزش ، دیابت ، مصرف الکل و داروهای ضدبارداری می تواند منجر به کاهش ذخیره منیزیم در بدن گردد.

مواردی چون حالت تهوع ، اسپاسم عضلانی ، خستگی ، ریتم غیرنرمال قلب ، یبوست ، ضعف ، سردرد و کاهش اشتها می توانند نشان دهنده کاهش منیزیم بدن باشند.مزیت مهم و اساسی این فرآورده فرم ترکیب شده منیزیم با گلایسین و نیز وجود سه نوع ملح مختلف منیزیم ( گلایسینات ، گلوکونات و هیدروکساید ) می باشد که سبب افزایش جذب از روده کوچک و بالا رفتن میزان Bioavailability منیزیم در بدن می گردد.

ویژگی های قرص مگ ادونسد ناتیریس

  • تامین ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • تامین منیزیم مورد نیاز بدن به خصوص در بیماران مبتلا به دیابت و سایر بیماریهایی که سبب کاهش منیزیم بدن می گردند.
  • حاوی منیزیم ، زینک ، ویتامین های محلول در چربی ( D ، E ) ، ویتامین های محلول در آب ( ویتامین های گروه B ، C ) و سایر مواد معدنی (منگنز ، مس ، سلنیوم و کرومیوم )

نحوه استفاده قرص مگ ادونسد ناتیریس

روزانه 1 عدد قرص با یک لیوان آب همراه با وعده غذایی اصلی مصرف شود.

 قرص مگ ادونسد

شرح مزایای مصرف قرص مگ ادونسد ناتیریس

بر اساس آمار ارائه شده بیش از نیمی از افراد میانسال از انواع مولتی‌ویتامین‌ها یا سایر مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند که خانم‌ها در این میان گوی سبقت را از آقایان ربوده‌اند. به‌رغم مطالعات پیشین که اثربخشی مولتی‌ویتامین‌ها را در پیشگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان و ناراحتی‌های قلبی زیر سؤال برده بود، بررسی‌های کنونی خبر از فواید آن از دیدی دیگر دارد، از جمله افزایش قدرت مغز با بالارفتن سن.

بعضی از دلایل بروز بیماری‌های روانی صرفاً به تغذیه مربوط می‌شوند، بنابراین می‌توان با تغییر شیوه رژیم غذایی آن را برطرف ساخت. از مدت‌ها پیش ثابت شده است که کمبود ویتامین‌های گروه B می‌تواند یک نوع جنون ایجاد کند. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که تحت رژیم‌های غذایی فاقد ویتامین‌های گروه B قرار گرفته‌اند، به اختلال روانی، اضطراب شدید و افسردگی مبتلا شده‌اند.

متخصصان تغذیه معتقدند غذا هنوز هم باید مهم‌ترین منبع دریافت مواد مغذی باشد و البته دریافت روزانه مکمل‌ها به‌خصوص در سنین بالا هم ضامن سلامت طولانی‌مدت است. در واقع مکمل‌های غذایی برای پر کردن شکاف‌های تغذیه‌ای مناسب هستند.

ویتامین های گروه B:

  • ویتامین های گروه B در بدن منافع بسیاری دارند از قبیل:
  • افزایش و تقویت میزان متابولیسم و سوخت و ساز در بدن
  • تقویت سلامت پوست و افزایش قدرت عضلانی
  • افزایش سلامت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی

ویتامین C:

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب می باشد که جهت رشد و تکامل طبیعی بویژه در کودکان اهمیت دارد. این ویتامین برای رشد و ترمیم بافتی در تمام بخشهای بدن مورد نیاز است و در تشکیل کلاژن، پروتئین مهم در ساخته شدن پوست، تاندون ها، لیگامنت ها و رگ های خونی نیز نقش فعالی دارد.

ویتامین D:

رشد و تقویت استخوانها تا حدود زیادی وابسته به ویتامینD است. این ویتامین محلول در چربی بوده ودر متابولیسم طبیعی کلسیم موردنیازاست. ویتامینD برای جلوگیری از بروز بیماری ریکتز (rickets) ضروری است. این بیماری ناشی از کمبود ویتامینD ،کودکان را درگیر کرده و علایم آن تشکیل ناقص و غیر طبیعی استخوان، اختلال در مصرف کلسیم در بدن و ضعف ناشی از آن می باشد.

ویتامین E:

ویتامینE یک آنتی اکسیدان می باشد که از بدن در مقابل آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد به سلول ها، بافت ها و اندام های بدن آسیب می رسانند و در بسیاری از بیماری ها نقش دارند. ویتامینE همچنین در تشکیل گلبولهای قرمز خون شرکت کرده و در استفاده از ویتامین K به بدن کمک می کند.

روی:

یک عنصر ضروری در تغذیه انسان ، با گستره وسیعی از نقش های بیولوژیکی است. روی نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از ۲۰۰ آنزیم شناخته شده در بدن انسان دارد. روی در تمام ارگان ها،بافت ها،مایعات و ترشحات بدن موجود است.

منیزیم:

منیزیم در بدن عملکردهای مهم دارد که از آن جمله می توان به تأثیر آن در انقباض و آزاد شدن عضله، نقش آن در عملکرد برخی آنزیم ها در بدن و اهمیت آن در تولید و انتقال انرژی و نیز در سنتز پروتئین اشاره نمود.

مس:
مس در بدن انسان از اجزای تشکیل دهنده آنزیم های متعدد بشمار آمده که در ترکیب با پروتئین های متعدد در خون دیده می شود. مس در قرار گیری آهن در ساختار هموگلوبین شرکت کرده و موجب تحریک رشد گلبول های قرمز خون می گردد. همچنین بعنوان بخشی از ساختار آنزیم های گوارشی مطرح است.

منگنز:

منگنز یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده بسیاری از سیستم های آنزیمی است که در متابولیسم کربوهیدراتها، چربی ها و پروتئین ها شرکت می کند. منگنز بصورت ترکیب با کولین در گوارش و استفاده از چربی کمک می کند. همچنین در تقویت اعصاب و مغز و نیز حرکت مناسب و هماهنگ بین مغز، اعصاب و عضلات در هر بخش از بدن شرکت دارد. منگنز در تولید مثل طبیعی بدن و نیز عملکرد طبیعی غدد پستانی در انسان دخالت دارد.

قرص

توصیه و هشدار برای مصرف قرص مگ ادونسد ناتیریس

  • در صورت حساسیت به اجزای فراورده با پزشک مشورت شود.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
  • زنان باردار و شیرده قبل از مصرف با پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت نمایند.
  • از مصرف بیش از یک محصول حاوی ویتامین و مینرال بطور همزمان خودداری کنید.

شرایط نگهداری قرص مگ ادونسد ناتیریس

درجای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

فواید بی نظیر قرص کلسیم، منیزیم ، زینک، ویتامین د دینه

آشنایی با فواید بی نظیر مصرف قرص مگویت

کاربردهای درمانی قرص جوشان منیزیم و ویتامین B6 فلکسان

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits